Vnitřní řád školní družiny
ZŠ a MŠ Radostice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Školní 80, 664 46 Radostice
VNITŘNÍ ŘÁD ŠKOLNÍ DRUŽINYPŘIHLAŠOVÁNÍ A ODHLAŠOVÁNÍ
Žák je do školní družiny zapsán na základě řádně a kompletně vyplněného Zápisního lístku. Omluvu nepřítomnosti žáka v družině, odchylky od docházky, nebo pokud má žák odejít ze ŠD jinak či s jinou osobou, než je obvyklé a je uvedeno v Zápisním lístku, sdělí zákonný zástupce tuto skutečnost vedoucí vychovatelce písemně. Zákonný zástupce je taképovinen sdělit jakoukoliv změnu uvedených údajů. Telefonické omluvy a sms jsou nepřípustné.
Školné je stanoveno na 100,- Kč za měsíc. Období září-prosinec je splatné do konce září a období leden-červen do konce ledna. Pokud žák navštěvuje družinu nejvíce 2x týdně, je stanovena částka 50,- Kč za měsíc. Příslušná částka je hrazena na účet školy dle pokynů.
Předávání informací rodičům, přihlašování a odhlašování žáků zajišťuje vedoucívychovatelka.
O zařazení či vyloučení žáků do školní družiny rozhoduje ředitelka školy. Odhlášení ze školní družiny je nutno provést písemnou formou.
ORGANIZACE ČINNOSTI
Družina realizuje výchovně vzdělávací činnost ve výchově mimo vyučování zejména formou odpočinkových, rekreačních a zájmových činností.
Provoz ŠD probíhá ve dvou odděleních s celkovou kapacitou 50 žáků. I. oddělení (přízemí-jídelna) – vychovatelka Jana Davidová, II. oddělení (mezipatro-herna) – vychovatelka Jana Kratochvílová.
Žáky si vychovatelky přebírají od vyučujících po skončení vyučování ve třídách školy.
Provoz ŠD probíhá ve dnech školního vyučování. První a poslední den školního roku provoz ŠD není.
Ranní provoz probíhá v I. oddělení (přízemí), odpolední se uskutečňuje v obou odděleních dle rozdělení žáků.
Ranní a odpolední doba provozu:pondělí: 6.45-7.45 11.40-16.00úterý: 6.45-7.45 11.40-16.00středa: 6.45-7.45 11.40-16.00čtvrtek: 6.45-7.45 10.45-16.00pátek: 6.45-7.45 10.45-16.00
Kvůli nenarušování plánované činnosti jsou stanoveny odchody žáků ze školní družinytakto:
-
- po obědě (ukončení vyučování) do 13.00 hod.
-
- od 15.00 hod.
Je možné, po předchozí domluvě s vedoucí vychovatelkou, vyzvednout žáka výjimečně i mimo určenou dobu.
Denní režim je sestaven následovně:
11.40 – 13.00 hygiena, oběd, odpočinkové činnosti: stolní hry, hry se stavebnicemi,četba,...
(čt+pá 10.45 – 13.00)
13.00 – 15.00 rekreační a zájmová činnost: činnosti zaměřené výtvarně, pracovně,tělovýchovně (pobyt venku)
15.00 – 16.00 příprava na vyučování, jiné činnosti: kreslení, četba, stolní hry,hry se stavebnicemi
Na nepovinné předměty a kroužky budou děti uvolňovány dle potřeby, jak je písemněuvedeno v přihlášce či písemném dodatku od zákonných zástupců.
Při nevyzvednutí žáka do konce stanovené provozní doby (16.00 hod.) vychovatel/ka informuje telefonicky zákonného zástupce žáka a potom další kontaktní osoby uvedenév zápisním lístku.
Pitný režim je k dispozici po celou dobu provozu ŠD. Odpolední svačiny ŠD nezajišťuje, proto je vhodné, aby žáci nosili vlastní odpolední svačinu.
PRÁVA A POVINNOSTI ŽÁKŮ
-
Žák má právo navštěvovat školní družinu na základě písemné přihlášky (Zápisní lístek) a uhrazení úplaty za družinu.
-
Žák má právo se zúčastňovat všech akcí pořádaných ŠD a využívat prostory a zařízení školní družiny.
-
Žák má právo požádat vychovatelku o pomoc v případě problému a v situacích, ve kterých si neví rady.
-
Žák má právo na přátelské a bezpečné prostředí školní družiny a ochranu před sociálně patologickými jevy.
-
Žák má právo na odpočinek, dodržování osobní hygieny a pitného režimu.
-
Žák musí dbát na svou bezpečnost, řídit se pokyny vychovatelky, školním řádem a
vnitřním řádem školní družiny.
-
Žák bez vědomí vychovatelky oddělení školní družiny neopouští. Za žáka, který byl
ve škole a do ŠD se nedostavil, vychovatelka neodpovídá.
-
Žák vždy ihned nahlásí jakékoliv zranění nebo úraz vychovatelce, nesmí bez povolení
otevírat okna, zbytečně se zdržovat v šatně, běhat po schodech, chodbách a učebnách.
-
Žák nesmí slovně ani fyzicky napadat své spolužáky, přinášet předměty, kterými by
mohl zranit sebe nebo své kamarády, přinášet nebezpečné a návykové látky.
-
Žák může používat mobilní telefon a jiná elektronická zařízení pouze po domluvěsvychovatelkou. Za soukromé věci, které žák přinese do ŠD, vychovatelka
nezodpovídá.
-
Žáci se v době pobytu řídí pravidly školního řádu.
-
Důsledky závažných přestupků přesahující napomenutí řeší vychovatel za spolupráce
třídního učitele. Pokud žák narušuje soustavně řád a činnost školní družiny, může být
rozhodnutím ředitele školy z družiny vyloučen.
-
Na hodnocení a klasifikaci chování žáka ve školní družině se vztahují ustanovení
vyhlášky o základní škole, tj. žákovi může být uloženo výchovné opatření či snížena
známky z chování.
-
Doba pobytu žáka ve ŠD se řídí údaji uvedenými v Zápisním lístku.
PRÁVA A POVINNOSTI ZÁKONNÝCH ZÁSTUPCŮ
-
Sdělit vedoucí vyychovatelce nutná omezení činností svého dítěte v návaznosti na aktuální, případně trvalý zdravotní stav.
-
Z hlediska zajištění hygieny a bezpečnosti žáků je potřebné, aby rodiče respektovalipožadavky vychovatelky ve směru oblečení a hygienických potřeb (vhodné oblečení aobuv na sport a vycházky, papírové kapesníky, ručníky, hrnek na tekutiny apod.).
-
Zákonní zástupci se mohou o chování žáků informovat při konzultačních hodinách nebo po předchozí domluvě s vychovatelkou kterýkoliv jiný den.
-
Aktuální informace jsou vyvěšeny na nástěnce ŠD v přízemí školy a na webových stránkách školy.
PODMÍNKY ZAJIŠTĚNÍ BEZPEČNOSTI A OCHRANY ZDRAVÍ ŽÁKŮ A JEJICH OCHRANY PŘED SOCIÁLNĚ PATOLOGICKÝMI JEVY A PŘED PROJEVY DISKRIMINACE, NEPŘÁTELSTVÍ NEBO NÁSILÍ
-
Jsou vytvořeny podmínky pro zajištění bezpečnosti a ochrany dětí, ochrany před sociálně patologickými jevy a před projevy diskriminace, nepřátelství nebo násilí. Zvolené formy odpovídají věkovým zvláštnostem žáků a potřebám provozu. Jedná se o průběžně prováděný dozor vychovatelky, výchovné působení v průběhu realizovaných činností uplatňovaných v souladu s realizovaným školním vzdělávacímprogramem.
-
Ve všech prostorách školní družiny je zakázáno žákům kouření, požívání alkoholických nápojů, distribuce nebo aplikace drog a návykových nebo toxických látek.
-
Vychovatelky průběžně sledují konkrétní podmínky a situaci ve školní družině z hlediska výskytu sociálně patologických jevů, uplatňují různé formy a metody umožňující včasné zachycení ohrožených žáků.
-
Vychovatelky jsou povinné v souladu s pracovním řádem a školským zákonem vykonávat dohled nad žáky, a to hlavně v prostorách, kde by k sociálně patologickým jevům mohlo docházet.
-
Vychovatelky provedou poučení žáků na počátku školního roku, nepřítomné žáky poučí dodatečně. Provedou záznam do příslušné dokumentace.
Vzhledem k nutnosti zajistit bezpečnost žáků a předcházet úrazům je potřebné, aby
žáci respektovali stanovená pravidla a pokyny vychovatelek.
ZACHÁZENÍ SE ŠKOLNÍM MAJETKEM A ŠKOLNÍMI POTŘEBAMI
-
Žák má právo užívat zařízení školy, pomůcky, hry a hračky ve školní družině, je přitom povinen řídit se pokyny vychovatelek a jiných oprávněných osob.
-
V případě zjištění svévolného ničení školních potřeb a ostatního školního majetku budou žáci škody částečně nebo zcela hradit.
-
Žák je povinen udržovat v pořádku a nepoškozené všechny věci, které tvoří zařízení třídy a školy a také ty, které mu byly svěřeny v souvislosti s výukou.
DOKUMENTACE
V družině se vede tato dokumentace:
-
- Zápisní lístek pro žáky, kteří jsou přihlášeni k pravidelné docházce
-
- Přehled výchovně vzdělávací práce
-
- Docházkový sešit
V Radosticích 27. 8. 2018
......................... Jana Davidová
vedoucí vychovatelka
......................... Mgr. Drahoslava Drábková
ředitelka školy