Zadání domácí práce na 14. 4. - 17. 4. 2020
ZADÁNÍ DOMÁCÍ PRÁCE NA 14. 4. – 17. 4. 2020
Milí rodiče a děti J,
moc Vás všechny zdravím po velikonočních prázdninách a doufám, že jste si alespoň trochu odpočinuli a užili si volno podle svých představ. Moc Vám děkuji za zprávy a posílané práce, podrobně si je pročítám a postupně všem odpovídám. Mám radost, jak opravdu všichni doma pracujete. Děkuji Vám za to J.
Včera jsem Vám všem poslala e-mail s novými PL (tentokrát z matematiky a prvouky), informacemi a prosbou, kterou Vám raději napíši ještě sem znovu, týká se vyzvednutí věcí a pomůcek pro děti ve škole v příštím týdnu.
VELKÁ PROSBA: Ráda bych pro děti ve škole připravila nějaké věci a usnadnila Vám doma alespoň trochu práci. V tomto týdnu nachystám ve škole každému dítěti složku s vytištěnými PL (asi na další dva týdny), novými sešity na ČJ a M, knížku Z deníku kocoura Modroočka, kterou by si děti doma postupně dočetly, a také malou odměnu za domácí pracování J. Tyto věci budou připravené k vyzvednutí na stole v přízemí školy v dalším týdnu v úterý 21. 4. a ve středu 22. 4. v době od 9 – 12 hodin. Zvoňte, prosím, na kancelář školy, paní hospodářky Vás pustí dovnitř. Pokud byste potřebovali ještě něco dalšího dětem ze školy odnést (třeba knížku, výtvarné potřeby ze šuplíků…), dejte mi obratem vědět, připravím to. V příštím týdnu bude totiž naše třída zcela vyklizená, bude tam probíhat generální oprava parket. Moc Vám děkuji za spolupráci.
ČESKÝ JAZYK – ZÁKLADNÍ PRÁCE
OPAKOVÁNÍ
- Napsat již tradiční poprázdninový úkol (jak jsem psala už v zadání domácí práce v minulém týdnu), tentokrát s názvem „Moje velikonoční prázdniny“, kde děti popíší své velikonoční zážitky v rozsahu alespoň 10 vět (mohou napsat i souvětí se spojkami, která si trénovaly minulý týden) + nakreslí nebo nalepí obrázek, ilustraci, fotku…, nejlépe na volný papír, abychom si toto vyprávění mohli založit k ostatním slohům do žlutých desek (pokud někdo už napsal do sešitu, nevadí J).
NOVÉ UČIVO
- Slova citově zabarvená – zdrobnělá, lichotivá, hanlivá a vulgární (= neslušná, ta používat nebudeme), uč. str. 94 – 95, přečíst si úvodní článek „Můj domácí mazlíček“ a některá cvičení splnit ústně.
- Do sešitu „ČJ – procvičování“, nebo na papír napsat datum a doprostřed dalšího řádku své jméno (tak, jak je napsané v kalendáři – např. Kateřina), pod něj ke svému jménu několik slov citově zabarvených, zdrobnělin jména, lichotivých slov, příjemných (např. Kačka, Katka, Kačí, Káťa…) a příp. i nějaké citově zabarvené hanlivě (např. Káča, Kačaba…), kdo chce, může doplnit svůj malý portrét J a zakroužkovat nejoblíbenější variantu svého jména.
- Nově se budeme podrobněji věnovat slovesům (5. v pořadí slovní druh) – viz str. 96 rámeček a cvičení ústně.
- Vyrobit malý plakátek: Na volný (nejlépe nelinkovaný) papír A4 napsat barevně většími tiskacími písmeny SLOVESA a z časopisů, novin…vystříhat alespoň 12 různých sloves nebo napsat psacím písmem na papírky a nalepit slovesa vlastní…(podle možností), kdo rád kreslí, může přidat i obrázek nějakého slovesa s popiskem, o jaké sloveso se jedná J.
ROZŠIŘUJÍCÍ PRÁCE – PRO ZÁJEMCE
- Zkusit si zahrát hru „Na slovesa“ – lepší je 3 a více hráčů, ale i ve dvojici to jde…Jeden po druhém říkat nahlas libovolné sloveso, každý musí vymyslet jiné. Kdo nebude vědět, co říci, nebo řekne sloveso, které už bylo, vypadává (děti znají s jiným zadáním, ve škole jsme hráli na zvířata, věci…).
- U oblíbené písemné hry „Země, města, jména,…“ můžete nově zařadit i sloupeček na slovesa.
- Procvičovat učivo můžete také na https://skolakov.eu/cesky-jazyk/2-trida/slovni-druhy/urcujeme-slovni-druhy/cviceni1.html
http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_2.roc/sloveso1.htm
ČTENÍ: PS „Víš, co čteš?“ – vypracovat str. 61 a 62, číst nahlas ze svojí knížky…
MATEMATIKA – ZÁKLADNÍ PRÁCE
OPAKOVÁNÍ
- Průběžně opakovat a trénovat co nejvíce zpaměti násobky 2 (od 0 – 20 i od 20 – 0) a příklady na násobení a dělení 2, pokud nejde, výsledky vyhledávat rychle a bezchybně v tabulce.
NOVÉ UČIVO
- Násobky 4 a násobení a dělení 4 – doporučuji vysvětlování začít nejprve na hromádkách předmětů po čtyřech (udělej si 1 hromádku po 4, kolik to je? Zapiš pomocí násobení…1 . 4 = 4, přidej další hromádku po 4, kolik je to teď? Zapiš pomocí sčítání 4 + 4 = 8 a pomocí násobení 2 . 4 = 8,…až alespoň do 20). Dále si ukažte násobky 4 na tabulce (4. řádek, 4. sloupeček). Uč. str. 55 - trénovat postupně odříkání násobků 4 (od 0 – 40 a zpět od 40 – 0), číst nahlas příklady, dále výsledky příkladů na násobení a dělení 4 vyhledávat v tabulce, častým trénováním zafixovat co nejvíce zpaměti (lehce se pamatuje 4 . 4 = 16, 10 . 4 = 40, příklad 6 . 4 = 24 se rýmuje…).
- Vypracovat 2 PL z přílohy e-mailu „Násobky čísla 4“ cvičení 1 – 6.
- Vypracovat v PS str. 24 a 25, u zápisů slovních úloh (na str. 25 jsou částečně předepsané) do posledního řádku napsat otazník (…?), nikoli už výsledek, pak teprve slovní úlohu vypočítat a zapsat odpověď. Na str. 25/u úlohy 6 se zkouška udělá příkladem na sčítání i příkladem na násobení s prohozením činitelů, u slovní úlohy 9 se zkouška zapíše opačným početním výkonem = pomocí násobení. POZOR! Ve znázornění této slovní úlohy je v sešitě chyba, počet kostek ve čtyřech komínech neodpovídá zadání…, prosím, ať děti opraví (v každém komíně 1 kostku nahoře škrtnou). Ve cv. 8 neučte zatím děti násobení a dělení 3, to ať vyhledávají v tabulce.
ROZŠIŘUJÍCÍ PRÁCE – PRO ZÁJEMCE
- Můžete si vyrobit kartičky na další pexeso – tentokrát na násobení 4 (dělení 4) a procvičovat tak hravou formou příklady, zahrát si hry na „vetřelce“, „BUM“ na násobky 4 (podrobný popis viz zadání domácí práce na období 30. 3. – 3. 4.).
- Procvičovat učivo můžete také na http://rysava.websnadno.cz/matematika_2.roc/suda_licha1.htm
https://skolakov.eu/matematika-2-trida/nasobeni-a-deleni-4
PRVOUKA
- Zadání 21. kapitoly „Rada moudré sovy“ i s úvodní pohádkou, PL (k tisku i řešené k nahlédnutí) a podrobnými instrukcemi máte všichni v mailu. Najdete tam také případný úkol navíc pro zájemce o jarní květiny J.
Milí rodiče a děti J,
přeji Vám, ať společně zvládnete další náročný týden domácí výuky. Moc si cením, jak všichni doma pracujete. Pokud by Vám něco nebylo jasné, potřebovali jste pomoc nebo měli nápad, jak výuku na dálku vylepšit, ozvěte se, budu moc ráda. Těším se na další poslané fotky prací, Vaše zprávy a reportáže z „domácí školy“. Děkuji Vám za ně J.
Mějte se hezky a buďte zdraví J!
Vaše p. učitelka Petra Holubová