Zadání domácí práce na 11. 5. - 15. 5. 2020
ZADÁNÍ DOMÁCÍ PRÁCE NA 11. 5. – 15. 5. 2020
Milí rodiče J,
moc Vás zdravím v dalším květnovém týdnu. Velice Vám děkuji za dosavadní spolupráci, díky které se nám společně daří zvládnout veškeré učivo 2. třídy tak, jak máme v plánu. Všichni se snažíte a s dětmi pracujete ze všech sil, na úkor svého volna. Moc si toho vážím J. Mnozí mi posíláte moc pěkné „reportáže“ z Vaší domácí školy. Moc Vám za ně děkuji a také za vytrvalé posílání prací dětí. Pokud jsem někomu nestihla odpovědět, napravím to v nejbližších dnech.
Na základě Vašich dotazů posílám další upřesňující informace od vedení školy na Váš e- mail. Prosím o poslání vyplněného dotazníku (zda Vaše dítě nastoupí/nenastoupí do školy od 25. května) na můj e -mail do pátku 15. 5. Děkuji. V dalším týdnu, kdy budeme vědět počty dětí, Vám pošlu další informace.
Milé děti J, moc Vás chválím, že doma tak pilně pracujete, jsem ráda, že se stále snažíte. Také Vás moc ráda vidím při našich online hodinách na Teamsech nebo na WhatsAppu, moc mě těší Vaše pozdravy, dopisy a poslané fotky. Děkuji J!
V online výuce proběhnou v dalším týdnu určité změny, rozdělím děti na menší skupiny a také podle toho, kdo bude od 25. 5. chodit do školy a kdo bude pokračovat ve výuce doma. Také časy budu muset posunout na dřívější dopolední, protože odpoledne už budou některé děti navštěvovat své obvyklé kroužky. Vše včas napíši na třídní stránky.
Prosím, abyste se všichni na schůzky připojovali přes kalendář, díky čemuž jsme se minule viděli a slyšeli už téměř všichni J.
V tomto týdnu proběhne online výuka:
V úterý 12. května a ve čtvrtek 14. května, holky vždy od 11, 00 - 11, 30 hodin a kluci od 12, 00 - 12, 30 hodin. V úterý budeme procvičovat matematiku a ve čtvrtek český jazyk.
NA ÚTERNÍ ONLINE HODINU MATEMATIKY 12. 5. PROSÍM PŘIPRAVIT:
- smazávací tabulku, fixu a hadřík
- tabulku násobilky (vyndaný dvojlist z PS)
- sešit „M – procvičování“ nebo papír
- pero
NA ČTVRTEČNÍ ONLINE HODINU ČJ 14. 5. PROSÍM PŘIPRAVIT:
- krátký popis svého mazlíčka (nebo oblíbeného zvířete), děti ho řeknou nebo přečtou ostatním spolužákům (stačí 5 – 7 vět), děti mohou samozřejmě využít popis, který nedávno psaly…
- sešit „ČJ – procvičování“ nebo papír
- pero
Děkuji za spolupráci a moc se na všechny těším !
ČESKÝ JAZYK – ZÁKLADNÍ PRÁCE
OPAKOVÁNÍ
- Pravopisu (psaní i/y po měkkých a tvrdých souhláskách) – napsat do sešitu „ČJ – diktáty a KP“ jako kontrolní přepis str. 101/cv.7.
NOVÉ UČIVO
- Párové souhlásky na konci a uvnitř slov – učebnice str. 100 – 103. Jedná se o poslední letošní „velké“ učivo, naučíme se, jaké písmeno napsat na konci (nebo uvnitř slova), ne vždy se píše písmeno, které vyslovujeme. Vždy se rozhoduji mezi dvěma písmeny = párem, proto se těmto souhláskách říká párové (B/P, V/F, D/T, Ď/Ť, Z/S, Ž/Š, H/CH).
- Doporučuji začít oranžovými rámečky na str. 101 a 102, dětem, prosím, vysvětlete, že jim v napsání správného písmene pomůže jiný tvar slova, zdrobnělina… Velmi důležité je děti navyknout na důsledné zdůvodňování pravopisu, aby písmena „nestřílely od boku“, např. strom dub – řeknu si hodně dubů (duby, doubeček, duběnka…), proto napíšu b. POZOR! Aby jim zdůvodnění skutečně pomohlo k napsání správného písmene, musí být za zdůvodňovanou souhláskou vždy samohláska (dub – duby, ale ne doubky, to by nepomohlo…).
- Dále si, prosím, přečtěte úvodní článek na str. 100 „Na louce“ a pomozte dětem ústně zdůvodnit pravopis u tučně vyznačených slov.
- Napsat do sešitu „ČJ – procvičování“ slova v mřížkách podle obrázků se zdůvodněním z nabídky str. 103/cv. 13 takto: šiška (šišek),…
- Na čtvrtek 14. 5. si připravit ústně na online hodinu krátký popis svého mazlíčka (oblíbeného zvířete) podle své nedávno vypracované práce - viz výše.
ROZŠIŘUJÍCÍ PRÁCE – PRO ZÁJEMCE
- Procvičovat učivo můžete i na
https://skolakov.eu/cesky-jazyk-2-trida/parove-souhlasky
ČTENÍ: PS „Víš, co čteš?“ – vypracovat str. 43 a 45, pokračovat ve čtení knihy „Z deníku kocoura Modroočka“, číst nahlas ze svojí knížky…
MATEMATIKA - ZÁKLADNÍ PRÁCE
OPAKOVÁNÍ
- Násobky 2, 4, 5 a 10 – procvičovat jejich jisté odříkání za sebou zpaměti, procvičovat příklady na násobení a dělení 2, 4, 5 a 10, co nejvíce zpaměti nebo výsledky rychle a bezpečně vyhledávat v tabulce.
NOVÉ UČIVO
- Násobky 3, násobení a dělení 3 – uč. str. 63 – 64. Toto je naše poslední „povinné“ nové učivo v ŠVP z aritmetiky. Další „násobilky“ 6 – 9, které máme v učebnici také, si můžeme podle možností v červnu vyzkoušet případně jako rozšiřující učivo.
- Přečtěte si s dětmi nahlas na str. 63 číselnou osu s násobky 3 a rámeček s příklady na násobení a dělení 3. V tabulce násobilky si ukazujte násobky 3 a chtějte po dětech, aby vyhledávaly příklady na násobení a dělení 3. Co nejčastěji to, prosím trénujte, aby si děti příklady zapamatovaly pokud možno zpaměti (dobře se pamatuje 3 . 3 je 9, kdo bručí je medvěd…).
- Vypracovat v PS str. 31 – 33, na str. 32/cv. 7 si dovolím na základě občasných chyb v posílané domácí práci poradit, že vlevo v zápise sl. úlohy se napíše do posledního řádku: v každé skupině …..?, do čtver. sítě budou děti znázorňovat dělení 27 : 3, tj. začnou psát křížky po 3 a počítat do 27. Kolik sloupečků pak napočítají, tolik je podíl. Zapíší řešení = příklad, zkoušku a odpověď. Na str. 33/cv. 13 zápis nedělejte, nebo pokud chcete, tak dětem přidělejte ještě jednu linku. Tato úloha je opět složená, děti napíší tedy 2 příklady, 2 zkoušky a 2 odpovědi. U úlohy 14 doporučuji nedělat zápis, ale nakreslit si tužkou malý žebřík a dělat postupně příčky. Každou třetí obtáhnout barevně. Až budou mít děti 8 barevných příček, spočítají všechny příčky a zjistí výsledek. Doplní ještě příklad, zkoušku a odpověď.
ROZŠIŘUJÍCÍ UČIVO – PRO ZÁJEMCE
- Kdo chce, může si vyrobit další kartičky s příklady na násobení a dělení 3 s výsledky z druhé strany nebo kartičky na hraní pexesa.
- Procvičovat učivo můžete také na
https://skolakov.eu/matematika-2-trida/nasobeni-a-deleni-3
PRVOUKA
- Čeká nás 25. kapitola „Cesta s Bezinkou přes rozvodněný potok“, potřebné materiály jsem Vám poslala na mail. Moc děkuji za jejich vytištění.
- Přečtěte si společně úvodní pohádku.
- V této kapitole si děti zopakují státní symboly a invazní rostliny v lušťovce kris – kros, ke které posílám i vzor řešení.
- Dále posílám jeden PL na čtení s informacemi o pavoucích (jen jako doplňující a rozšiřující učivo pro zájemce).
- Posílám také PL na seznámení s některými zástupci pavouků žijících u nás (také se vzorem řešení).
Pohádku a PL založte, prosím, opět do zelených desek. Děkuji.
Stále platí, pokud byste potřebovali s čímkoliv poradit, pomoci…, volejte, pište, jsem tu pro Vás a Vaše děti, ráda pomůžu.
Přeji pěkný další květnový týden!
Těším se na viděnou a na slyšenou s dětmi v úterý a ve čtvrtek !
Petra Holubová