33. zpráva 31. 5. - 4. 6. 2021
33. ZPRÁVA 31. 5. – 4. 6. 2021
Vážení rodiče,
zde je několik informací k tomuto týdnu:
- Testování bude probíhat i nadále vždy v pondělí ve stejný čas, tj. sraz v 7, 50 hodin před školou. Minulý týden bylo několik dětí nemocných (bolest v krku, teplota, střevní potíže…). Děkuji za ohleduplnost, že děti necháváte doma, než budou zcela zdravé. Prosím o doplňování učiva za dobu nepřítomnosti dítěte. Děkuji za spolupráci.
- V úterý 1. června – fotografování tříd, skupinek a jednotlivců. Ceny fotografií: třídní – 40 Kč, skupinka či individuální foto – 30 Kč. Tento den se bude fotit celá škola, nevím, kdy přesně přijdeme na řadu, většinou se začíná od prvňáčků…
- Z organizačních důvodů budeme ve čtvrtek chodit na obědy společně už po TV, tj. mezi 4. a 5. vyučovací hodinou v 11, 30 hodin. 5. vyučovací hodina (čtení) bude končit přibližně ve 12, 40 hodin.
PLÁN UČIVA 31. 5. – 4. 6.
Český jazyk: Budeme se věnovat neohebným slovním druhům – zbývá nám se ještě podrobněji seznámit s příslovci a částicemi. Dále už budeme všech deset slovních druhů opakovat a procvičovat (na PL, hravými aktivitami ústně či písemně, pomocí kartiček se slovy a s obrázky deseti domů, které si děti vyrobily při VV…) – učebnice str. 140 – 150, PS str. 69, 71 – 73, Prav. pětiminutovky str. 14. Průběžně opakujeme a trénujeme letošní pravopisné učivo (i/y po obojetných souhláskách, psaní velkých písmen…) a mluvnici - určování podstatných jmen a sloves. Seznámíme se ještě s pravopisem sloves v koncovkách přítomných tvarů - píšeme vždy i/í (prosí, vozíme…). Ve středu si napíšeme diktát a ve čtvrtek krátkou KP na určování podstatných jmen (pád, číslo, rod a příp. životnost). Děti si koncem týdne ponesou domů na ukázku a příp. dokončení oprav sešit na diktáty.
Čtení: Budeme pokračovat ve společné četbě pověstí a přečteme si na PL texty, ve kterých budou děti vyhledávat při pozorném čtení „vetřelce“ = slova, která do textu nepatří. V pátek bude opět čtenářská dílna se čtením z vlastních knížek. V průběhu týdne dětem vrátím čtenářské deníky, aby si tam mohly postupně zapisovat další přečtenou knihu/knihy.
Matematika: Vysvětlili jsme si už všechny typy příkladů na násobení a dělení mimo obor násobilek do 1000, které jsou v učebnici. Nyní budeme toto učivo procvičovat, řešit slovní úlohy a přidáme si poslední letošní aritmetické učivo – Orientace v čase (učebnice str. 79 – 82, PS str. 36 – 38). Průběžně budeme psát krátké opakovací KP (příklady na sčítání a odčítání do 1000, násobení a dělení v oboru násobilky, příklady se závorkou a s kombinací různých početních výkonů…).
Geometrie: Minulý týden jsme zdokonalovali rýsování pomocí kružítka, děti si vyzkoušely narýsovat kružnici dané velikosti. Budeme v tom ještě pokračovat. I když to děti velmi baví, musíme se přesunout ještě k novému učivu – rovinným útvarům a počítání obvodů. Začneme trojúhelníkem (učebnice str. 100 – 101, PS str. 50 – 51). Prosím, aby měly děti pomůcky na geometrii každý den (ořezanou tužku č. 3, pravítko nebo trojúhelník, funkční kružítko - mohou si je nechávat v šuplíku), budu ji zařazovat v rámci hodin matematiky podle potřeby.
Prvouka: V tomto týdnu dokončíme téma „Živočichové“. Ještě si živočichy rozdělíme podle druhu potravy (na býložravce, masožravce a všežravce) a seznámíme se s některými ohroženými živočichy. Učivo si společně zopakujeme a začneme se učit poslední kapitolu - o člověku (učebnice str. 61 – 65). Příští týden si napíšeme také opakovací KP, děti dostanou opět přípravné otázky.
Dětem zadám na úterý 8. 6. tento DÚ: vytvořit plakátek A4 (příp. větší) na vybranou jednu skupinu živočichů podle stavby těla, krátce popsat jejich společné znaky a podrobně ostatním spolužákům přiblížit jednoho zástupce, který žije v ČR (např. obratlovci – ryby – pstruh obecný…). Děti budou psát kromě nadpisů psacím písmem, mohou lepit či kreslit obrázky…
Děkuji za spolupráci. Přeji všem hezký začátek června!
Petra Holubová