Zadání domácí práce na 27. 4. - 30. 4. 2020
ZADÁNÍ DOMÁCÍ PRÁCE NA 27. 4. – 30. 4. 2020
Milí rodiče a milé děti J,
posílám Vám moc pozdravů v novém týdnu a opět moc děkuji za vytrvalé a obětavé posílání zpráv z Vašeho domácího učení a nafocené práce dětí. Děláte mi velkou radost, jak poctivě se výuce doma věnujete. Moc Vám také děkuji, že jste si všichni ve škole vyzvedli další materiály k výuce. Jen raději znovu připomínám, tyto PL jsou na delší dobu, vypracovávejte je postupně, až když je zmíním v zadání domácí práce. Některé z nich jsou také navíc, pouze pro zájemce. Děkuji.
Jak jsem psala v minulé zprávě, tento týden se společně zkusíme spojit online přes aplikaci Microsoft Teams. Vím, že je to další práce pro Vás, tato komunikace bude potřebovat nutně Vaši asistenci. Děkuji Vám tedy předem, že do toho se mnou půjdete J. V tuto chvíli byste měli mít všichni na e-mailu přihlašovací údaje pro své dítě a v příloze i postup, jak na to. Prosím, pokud to půjde, přihlaste svoje dítě do čtvrtka. Užitečné informace můžete také najít na stránkách školy v rubrice Aktuality. Pokud byste někdo mail nedostal, hned mi, prosím, zavolejte, pokusím se to rychle zařídit. Pokud máte doma jakékoliv překážky či potíže (nemáte volný počítač, čas, …), nic se neděje, jedná se pouze o dobrovolnou záležitost a pokus, jak dětem čas bez spolužáků a kamarádů zase o něco zpříjemnit. Pokud se nám to společně podaří, třeba se i uvidíme a uslyšíme. Ze zkušenosti kolegů ve škole vím, že kvalita online spojení bývá různá, mnohdy se ani při dobré vůli všech zúčastněných nepodaří…Tak to vyzkoušíme.
Rozdělila jsem naši třídu zatím na dvě skupiny, na holky (15) a kluky (12), abychom se alespoň trochu vystřídali. Mám v plánu setkávat se takto s dětmi asi 1 - 2krát týdně na třídnickou hodinu a zábavnější procvičování učiva v úterý a ve čtvrtek.
První schůzka bude tento čtvrtek 30. dubna od 11, 00 – 11, 30 hodin pro holky a od 12, 00 – 12, 30 hodin pro kluky.
Schůzka bude probíhat tak, že se v daný čas (za Vaší pomoci) děti připojí. Prosím, tentokrát se připojte trochu dříve, abychom stihli doladit případné potíže. Neuvidíme se všichni, ale jen 4 účastníci, kteří se podle toho, jak budou mluvit, budou postupně obměňovat. Schůzku povedu já a budu jednotlivé děti vyvolávat na krátký rozhovor. Abychom si rozuměli, mluvit musí vždy jen jeden, ostatní si v tu dobu vypnou zvuk. Teprve až je vyvolám, zvuk si zapnou. Prosím, aby si všichni doma předem promysleli, co budou odpovídat, když se jich budu ptát: Co Tě doma nejvíc baví? Co děláš nerad(a)? Co se Ti podle Tebe nejvíce povedlo? Chtěl(a) bys už jít do školy, nebo je lepší se učit doma? Za co bys pochválil(a) svoje rodiče nebo toho, kdo se s Tebou doma učí?
Zadávání domácí práce a způsob komunikace s Vámi ponechám stejný jako dosud, tak, jak už jsme za celou dobu domácí výuky zvyklí.
ČESKÝ JAZYK – ZÁKLADNÍ PRÁCE
OPAKOVÁNÍ
- Pravopisu (psaní i/y po měkkých a tvrdých souhláskách) a řazení slov podle abecedy – vypracovat vyzvednutý PL „ SAMOSTATNÁ PRÁCE – OPAKOVÁNÍ“ všechna 4 cvičení (někteří už udělali minulý týden).
NOVÉ UČIVO
- Sloh – popis zvířete (ve větách). Minulý týden si děti trénovaly popis na oboustranném PL. Nyní se pokusí napsat popis vlastní. Na papír A4 (prosím, udělejte dětem vhodné linky) popíší svého domácího mazlíčka nebo své oblíbené zvíře podle obrázku v rozsahu nejméně 10 vět. Doporučuji si předem znovu přečíst krátké popisy na PL nebo v učebnici na str. 94. Popis by měl obsahovat nadpis, o jaké zvíře se jedná, jeho příp. jméno, do jaké skupiny zvířat patří, jak vypadá (viz PL o kočce)…Potěšilo by mě, kdyby děti použily do popisu nějaké přirovnání (např. oči má černé jako dva uhlíky…), připsaly, co jejich mazlíček (zvíře) rád/nerad dělá, co má rád k jídlu …a co na něm mají děti nejraději. Popis mohou děti doplnit kresbou, fotkou, vystřiženým obrázkem…J.
- Podstatná jména – dovolím si poskočit v učebnici až na str. 106 – 108, abychom dokončili uceleně učivo o slovních druzích. Seznamte, prosím, děti s tím, že podstatná jména jsou názvy osob (učitelka, prodavač, Pepa…), zvířat (savec, pes, kapr…) a věcí (tužka, penál, dům…) a že podstatná jména mají různé tvary (např. pejsek, pejska, pejskovi, pejskem…).
- Na pochopení tohoto nového učiva opět jeden tvořivý úkol na 3 volné papíry A4: na 1. papír nadepsat „PODSTATNÁ JMÉNA – NÁZVY OSOB“, na 2. papír „PODSTATNÁ JMÉNA – NÁZVY ZVÍŘAT“ a na 3. papír „PODSTATNÁ JMÉNA – NÁZVY VĚCÍ“. Pak už se děti mohou opět „vyřádit“, jak kdo chce, mohou slova zapisovat, stříhat, lepit, kreslit obrázky…
ROZŠIŘUJÍCÍ PRÁCE – PRO ZÁJEMCE
- Zahrát si doma hru na motivy „Země, města…“, ale s tím, že si tentokrát nadepíšete 4 sloupečky (a 5. na body): osoba, zvíře, věc a sloveso a můžete takto trénovat hravou formou podstatná jména a slovesa (např. K – květinářka, koza, karta, kouzlit).
- Ve čtvrtek jsou „čarodějnice“, tak kdo si chce ještě zavýtvarničit, může nakreslit portrét, nebo celou postavu (nebo třeba vyrobit i loutku) nějaké pěkné čarodějnice a připojit krátký sloh – její vizitku. Bude obsahovat jméno čarodějnice, věk, bydliště, zvláštní schopnosti…Fantazii se meze nekladou…J!
- Procvičovat učivo můžete i na
https://skolakov.eu/cesky-jazyk-2-trida/slovni-druhy
http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_2.roc/podst_jm1.htm
ČTENÍ: PS „Víš, co čteš?“ – vypracovat str. 40 a 41 (spodní část stránky – pokud někdo nemá), pokračovat ve čtení knihy „Z deníku kocoura Modroočka“, číst nahlas ze svojí knížky…
MATEMATIKA - ZÁKLADNÍ PRÁCE
OPAKOVÁNÍ
- Násobky 2 a 4 – procvičovat jejich jisté odříkání za sebou zpaměti, procvičovat příklady na násobení a dělení 2 a 4, co nejvíce zpaměti nebo výsledky rychle a bezpečně vyhledávat v tabulce.
NOVÉ UČIVO
- Násobení a dělení čísly 5 a 10 – uč. str. 60 – 61, ústně splnit některá cvičení. Doporučuji začít tím, že si děti nové násobky přečtou několikrát nahlas, to samé pak i s příklady na násobení a dělení. Seznamte, prosím, děti také s poučkou v oranžovém rámečku o násobení 10.
- Vypracovat v PS str. 27 a 28, u posledního cvičení zkuste i podle zadání znázornit červeně podtržené příklady pomocí křížků, nebo koleček na čtverečkovaný papír (pokud máte). Postup při znázorňování dělení: např. 12 : 3 – dítě napíše po jednom 3 křížky pod sebe a počítá si nahlas (3), pokračuje vedle dalšími třemi křížky a počítá 6, dále 9, až poslední 3 do 12. Bude mít 3 řady a počet sloupečků udává výsledek = podíl (4).
ROZŠIŘUJÍCÍ UČIVO – PRO ZÁJEMCE
- Vyřešit do malého poslaného sešitu (s draky) některé slovní úlohy z učebnice str. 59/3, 4, 5.
- Vymyslet a do malého sešitu napsat zadání a vyřešit vlastní slovní úlohu na násobení (dělení), kterou pak zkusí počítat i ostatní spolužáci ve třídě.
Procvičovat učivo můžete také na
http://rysava.websnadno.cz/matematika_2.roc/nasob5_1.htm
http://rysava.websnadno.cz/matematika_2.roc/dele5_1.htm
PRVOUKA
- Čeká nás 23. kapitola „Ruměnice pospolná“, ve které se děti seznámí s pojmem invazní rostlina, s některými příklady těchto rostlin u nás a zopakují si státní symboly ČR.
- Přečtěte si společně úvodní pohádku.
- Děti vyluští křížovku, kde si zopakují názvy členů rodin hospodářských zvířat. Vyjde jim tajenka - invazní rostlina. Prosím, vysvětlete jim, že se jedná o druhy rostlin, které do naší přírody přinesl člověk (ať už z jakýchkoliv důvodů a bez znalosti důsledků) a že se s nimi příroda sama neumí vypořádat. To je úkol opět pro člověka. Podle poslaného vzoru řešení děti vypracují PL s rostlinami, stačí, když budou znát jednu z těchto rostlin.
- Dále si, prosím, popovídejte s dětmi o našich státních symbolech, děti o nich už slyšely v 1. třídě. Podle vzoru ať dopíší a vybarví PL. Měly by znát naši vlajku, poznat hymnu a říct, jak vypadá náš státní znak.
Pohádku a všechny PL (bez vzorů řešení) založte, prosím, opět do zelených desek. Děkuji.
Stále platí, pokud byste potřebovali s čímkoliv poradit, pomoci…, volejte, pište, jsem tu pro Vás a Vaše děti, ráda pomůžu.
Přeji pěkný konec dubna, užijte si také 1. květnový prodloužený víkend se státním svátkem!
Těším se na slyšenou a snad i na viděnou s dětmi ve čtvrtek J!
Petra Holubová