JN Týden 12. října - 16. října 2020
Pondělí
Tělesná výchova
/file/20/dopis_dekan_20.09.2020.pdf
/file/20/dopis_dekan_20.09.2020.pdf
- Kontrola cvičebních pomůcek - cvičební úbory, tenisák, švihadlo - stále u některých dětí problém.
- Cvičení a aktivity s míčem - postřeh, pohotovost, přihrávky.
Český jazyk
- Povíkendový kruh - O čem jsem si povídal/a.
- Mluvnický kruh - vyjmenovaqná slova po "b", pravopis.
- Stavba slova - rozdíl mezi tvary slova (skloňování u podstatných jmen) a slovy příbuznými (předpony, přípony).
- CV - práce ve dvojicích - tvoření příbuzných slov ke kořenu LES. CV vybráno.
Matematika
- Zápisník, smajlíci.
- Rozdání Početníčků, individuální opravy cvičení.
- Opakování a procvičování násobení a dělení mimo malou násobilku, opakovaný výklad - tabule.
- Početníček str. 6, SP.
- DÚ: Početníček, doplnit, co kdo nestihl ze str. 6.
Já a my
- SP - pozitivní obrázek, prezentace v kruhu.
- Kruh - představení vlastního erbu.
- Klima ve třídě - zopakování pravidel a principů... např. "Budu se chovat ke druhým tak, jak bych chtěl/a, aby se oni chovali ke mně.
- Vyhodnocení úvahy - Naše třída.
Úterý
Matematika
- Rozhovor na aktuální téma - distanční výuka od středy.
- Rozdání sešitů, pracovních sešitů, učebnic, které mají děti ve škole.
- Opakování numerace a počítání - Početníčky str. .
Český jazyk
- Rozehřívačka: Abeceda, pádové otázky.
- Opakování mluvnických kategorií podstatných jmen, zkratky.
- .Vytvoření pracovního listu na určování kategorií.
- Společné vyplnění vzorů - různých variant.
- SP - určování mluvnických kategorií na listu.
Přírodověda
- Člověk a zdraví - téma aktuální pandemie.
- Distanční výuka - informace, ukázky webových stránek a kurzu v Classroomu (promítání).
Výtvarné a pracovní činnosti
- Dokončování prací.
- Téma: Komiks - příběh, příhoda.
- Téma: Moje slunce.
- Téma: Vztahy mezi dětmi. Negativní projevy x pozitivní. Prezentace 1. části v kruhu.
__ZAČÍNÁME DISTANČNÍ VÝUKU___________________
Středa
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Český jazyk
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Rozehřívačka:
Několikrát si přečti a přeříkej tyto jazykolamy:
- Pravopis:
V tomto cvičení šotek udělal několik chyb. Najdi je a oprav (smaž chybná písmena a nahraď je správnými). Cvičení je v Učebně, opravuj tedy tam.
Zvířecí jména nám často prozradí hodňe. Psýkům říkáme třeba Punťa nebo alík. Strážcem domu bívá Azor. Čisťounká a hepká je Líza nebo Míca, přýtulný je Mourek. Na pastvině múžeme vidět krávu Bělku, skákst přes překášky zase koně Ryzáka nebo Vranku. V ZOO žil slon Rudolf a lef Leon.
→ Ocenění tě čeká, pokud mi pošleš správné řešení do dnešních 20:00 hodin v Učebně - ČJ.
- Procvičování - Stavba slova
→ Znovu si zopakuj, co jsme se učili pomocí článku v učebnici na str. 15.
→ Musíme rozlišit různé tvary jednoho slova (podle pádů) - např. ryba, rybě, rybám, rybami... a slova příbuzná tvořená pomocí přípon nebo i předpon ke kořenu (ryba, rybářství, rybička, rybník, rybníkář).
PAMATUJ: Slova příbuzná jsou slova, která mají společný KOŘEN a PODOBNÝ VÝZNAM.
► Přečti si o tom v rámečku v učebnici na str. 16 a 17.
► CV - vymysli a napiš některá další příbuzná slova s kořenem LES. Celkem jich napiš nejméně 7.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Matematika
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Rozehřívačka:
→ Ocenění tě čeká, pokud mi pošleš správné řešení do dnešních 20:00 hodin, jako vždy nejlépe v Učebně do Matematiky .
- Souhrnné opakování a procvičování
- Desetinná čísla - počítání
→ V Učebně máš dokument se stejným názvem (v Excelu).
► Všechny příklady si napiš do CV (apod.) a písemně vypočítej. Nezapomeň, že jednotlivé řády musíš napsat řádně pod sebou a nezapomeň také na desetinné čárky.
→ Když napíšeš výsledky v dokumentu do políčka za rovnítkem, uvidíš, zda-li jsou správně. Zůstane-li některý červený, není správně. Jinak se ti po napsání (když bude správně) změní na tuto černou.
→ Ocenění tě čeká (jednička), pokud mi odevzdáš dokument se všemi správně vypočítanými příklady do pátečních 20:00 hodin. Poté sem napíšu správné výsledky.
Počítání si rozlož na každý den, neodevzdávej dokument dříve, uvědom si, že všechny dny máš další výuku, kterou potřebuješ zvládnout.
SPRÁVNÉ ŘEŠENÍ:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vlastivěda - videokonference
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Abys vše zvládl(a) na jedničku, vykonej následující aktivity:
Připrav se na videokonferenci:
→ Nachystej si zařízení (PC, notebook, tablet...).
→ Důkladně si prostuduj, jak na to - je to napsáno dole.
→ Připrav si k ruce CV, psací potřebu, učebnici Vlastivědy a hlavně mapu ČR, budeš je potřebovat.
Buď ve správný čas na správném místě.
Jak na to
1) Přihlaš se do Učebny (pokud nejsi trvale příhlášený(á).
2) Vpravo nahoře - rozklikni 9 teček.
3) Klikni na aplikaci Meet.
4) Klikni na tlačítko "zahájit schůzku nebo se připojit". Zadej kód melanienovakova
5) Pokud se ti objeví pokyn "Povolte službě Meet používat vaši kameru a mikrofon" → vlevo nahoře odklikni "povolit".
6) "Zobrazovat oznámení" doporučuji "Blokovat".
7) Poté už bychom měli být propojeni a můžeme zahájit naše videosetkání .
8) Pokud nemáš kameru ani mikrofon, měl(a) bys mít možnost chatovat - v pravé části obrazovky, zkus to.
8) Uvidíme, jak vše dopadne.
Moc se na všechny těším