Týden 5. září - 9. září 2022
Pondělí
- Dnes jsme začali týden povíkendovým kruhem na téma Co mě o víkendu rozveselilo.
- Zavedli jsme si Zápisníky a naučili se je používat.
- V Zápisníku se už smějí první smajlíci: Na každý den jeden smajlík. Individuálně - v případě běžného pohodového dne zůstane a bude (krásně ) vybarvený.
V případě jiném (opakované porušení pravidel) bude škrtnut a zůstane nevybarvený. - Došli jsme si vyfasovat pracovní sešity, které jsme si rozdali. Všechny děti by měly mít PS z ČJ, M (1. a 2. díl), PRV.
- Absolvovali jsme procházku po 1. patře, děti byly při ní pozvány paní ředitelkou do ředitelny (perfektně si před vstupem pucovaly botičky na rohožce ).
- Začali jsme opakovat matematiku a češtinu (rozpracovaný máme pracovní list a PS z ČJ - ta cvičení, prosím, doma nedopisovat, budeme se jim věnovat zítra spolu).
- Zasportovali jsme si v atriu.
- Napsali jsme si přesnější rozvrh hodin, možná se mohou ještě změnit skupiny na půlenou hodinu informatiky a cvičení z ČJ. Skupiny na AJ by se děti měly dozvědět zítra.
- Byly nám přidělené skříňky, děti si je rozdělily. Od zítra je tedy již budeme používat, přezouvat se atd.
- Možno nosit krabice či kufříky na VPČ, stačí do konce týdne.
Zítra si děti mají vzít pomůcky podle rozvrhu, máme již plných 5 hodin
_______________________________________________
Úterý
Český jazyk
- Opakování učiva - zjišťování míry znalostí
- hláska ("hlas" - vyslovujeme), písmeno (píšeme, znak...)
- rozdíl mezi hláskou a písmenem (např. "ě", "ch", "x"...)
- zvuková a slabičná stavba slova (x/o)
- souhlásky (tvrdé, měkké, obojetné, samohlásky (krátké, dlouhé), dvojhlásky (au, ou, eu). - Aktivita v kruhu - slovní kopaná s určováním hlásek.
- Slabikování, určování počtu slabik - společné opakování
- PS 5/7,8,9 (individuálně nebo ve dvojicích)
- PS vybrané.
Matematika
- Rozehřívačka do kruhu v lavicích - číslo o 2 vyšší než zadané.
- Opakování násobilky - vybarvovací pracovní list (barevné počítání).
- Opakování počítání do 20 (doplňování vhodných znamének).
- PS 3/4 - společně. - Zápis do zápisníku.
- DÚ: PS 3/5.
Český jazyk 1/2
- Pan učitel Chládek (půlená informatika) projevil přání vzít si na úvodní hodinu všechny děti, tedy část hodiny absolvovali všichni v pracovně informatiky.
- Po příchodu jsme komunikovali v kruhu ("Co jsem se dozvěděl v informatice").
Výtvarné a pracovní činnosti
- Dokončení vybarvovacího PL (pracovního listu).
- Pokračování v kresbě na téma Já v akci o prázdninách.
- Promítání fotografií z prázdnin s prezentací.
- Sdílení v kruhu - přinesené předměty z prázdnin.
- Zápis do zápisníku - aktualizace informací - viz též zpráva v Bakalářích.
_______________________________________________
Středa
Český jazyk
- Hlásky - procvičování
- opakování základního rozdělení, schéma na tabuli
- určování zadaných hlásek do kruhu
- opakované vysvětlování, rozšiřování učiva... - Slovo - slabika
- slabikování
- PS 5/7,9 - reflexe, hodnocení. - PS - doplňovačka, tajenka - 5/8 - reflexe, hodnocení. Doma možné dokončení, opravy. Zítra se cvičení ještě budeme věnovat.
- Psaní u, ú, ů - opakování pravidel.
- Rozdávání Jájinek, výměna Jájinek za jedničky . Budou brzy zapsány v Bakalářích .
- DÚ: PS 6/16.
Matematika
- Rozcvička v lavicích
- číslo o tři menší
- násobky 2,3. - Procvičování v kruhu
- násobky 4,5,6.
- vymýšlení a zadávání příkladů na násobení
- různé fígle na řešení (ukazujeme si násobky, desetinásobek a odečítání od něj apod. - Sčítání a odčítání do 20
- PS 4/6, vyhodnocení, opravy. - Kontrola, vyhodnocení DÚ, příp. opravy.
Český jazyk KD
- Informace o této hodině (komunikační dovednosti)
- nenosíme Čítanku (zapsáno také v zápisníku)
- budeme se učit, jak spolu komunikovat, jak se dobře vyjadřovat, jak se domlouvat, jak sdílet své myšlenky, nápady, pocity, naslouchat si... (pro rodiče: obsahuje komplex aktivit zaměřených na komunikaci, sociálno a stylistiku). - Aktivita Líbí se mi na tobě, přeji ti... řetězové vzájemné pozitivní oslovení.
- Aktivita Potkávání (podání ruky, pohled do očí, úsměv... ). Hrálo nám k tomu sluníčko...
- Čtení z Čítanky (dnes mimořádně, protože ji měly děti s sebou)
- Jak utěrka chtěla letět na jih (část příběhu)
- všechny děti čtou přiměřeně věku, přirozeně někdo zdatněji, někdo potřebuje více trénovat, ale mají správné návyky, nedomýšlí slova, nezaráží se, neopakují... to je hodně důležité - tedy číst "plynule" stále zleva doprava, byť pomalu, po slabikách. Podpořit je potřeba čtení nahlas a dobrou výslovnost, také, aby si děti stále prstem ukazovaly, kde čtou (některé ztrácí orientaci), ideálně je mít záložku a podložit si řádek. Vyrobíme si je na VPČ ).
Prvouka
- Co nabízí příroda - ochrana zdraví (nesbírej, neochutnávej, nejez, co nemáš domluveno a schváleno rodiči).
- Ochrana přírody - zbytečně netrhej, nenič, nerozkopávej...
- Živá a naživá příroda
- badatelské aktivity v areálu školy, reflexe, rozhovor.
_______________________________________________
Čtvrtek
Český jazyk
- Rozehřívačka: Vymýšlení slov na jednotlivé druhy souhlásek a samohlásek.
- Věta - slovo - slabika - hláska (opakování, procvičování)
- PS 4/1 - společně s vysvětlováním
- PS 5/8 - společná kontrola, dokončení, zdůvodňování
- PS 5/10 - společně ústně. - Prcvičování psaní u/ú/ů
- samostatně PS 6/17
- PS vybrány.
Matematika
- Zavedení sešitu CV (Cvičení)
- zde nepíšeme datumy, budou tu cvičení různého druhu, možno psát perem i tužkou, úprava víceméně v režii dítěte. - Počtářské opakování a procvičování v poloze vybrané individuálně
- diktát násobilky, sčítání a odčítání
- paměťové řetězy
- vyhodnocení, reflexe. - PS 4/4 (každý samostatně)
- PS vybrány.
Český jazyk 1/2
- Miniházená
- ukázková hodina pro 2. - 4. třídy s trenéry oddílu
- základní informace
- manipulace s míčem
- různé triky
- hra na týmy
- letáčky s informacemi a možnostmi.
Hudební výchova
- Rytmická cvičení
- hra na tělo
- tleskání podle rytmizace na djembe. - Zpívání u klavíru
- píseň Starosti s muzikou
- čtení z učebnice (text ke kapitole s uvedenou písničkou).
Český jazyk ČT
- Sdílení fotografií z prázdnin.
- Sdílení suvenýrů z prázdnin.
- Seznámení s Barykem
- mimočítanková četba Já Baryk (František Nepil).
_______________________________________________
Pátek
Matematika
- Stihli jsme si rozdat pracovní sešity z češtiny a matematiky.
- Vypořádali jsme Jájinky (jedničky v Bakalářích a obrázky).
- Poté jsme již frčeli na plavání.
Tělesná výchova
- Plavecký kurz
- vyrazili jsme brzy po osmé
- v dopravě vše ok
- pan Šťastný nás uvítal před plaveckým areálem a uvedl nás do prostor, všechny seznámil s průběhem a pravidly
- přezuli jsme se převlékli, osprchovali
- trenéři si děti všech třetích tříd rozdělili do 6 skupinek, začala první výuka
- sprcha, sušení, odchod a příchod do školy (pěšky přes Čimický háj) proběhlo rovněž v pohodě.
_______________________________________________
V příjemném babím létu uběhl další školní týden.
Vlaštovky a další opeřenci se chystají k odletu do teplých krajin, my se slétneme po víkendu opět do naší třídy.