16. Zpráva
16. Zpráva
- V minulém týdnu děti pracovaly ve skupinkách. Znovu jsme si vysvětlili pravidla, která budou děti dodržovat během tohoto typu práce. Na konci každého týdne děti v každé skupince ve spolupráci se mnou zhodnotí pomocí smajlíků, jak se jim dařilo naplňovat 3 hlavní kritéria: spolupráci, jak se snažily plnit zadané úkoly a chování.
- Myslím, že se nám tato forma výuky docela dařila a dětem se líbila.
- Hodně se soustředím na to, aby děti čím dál více pracovaly samostatně. Úroveň čtení to již u mnohých dětí umožňuje. To znamená, aby si samy přečetly zadání práce a snažily se pochopit, co se po nich chce. Samozřejmě dětem s pochopením zadání úkolu stále pomáhám, ale vedu je k tomu, aby o radu žádaly, až když se nejprve o pochopení samy pokusí. Prosím, abyste takto vedli děti i doma.
Poznámky k úrovni a technice čtení pro období konce 1. pololetí
Text psaný velkým tiskacím písmem
V této fázi nácviku čtení by děti měly umět správně a rychle vyhláskovat všechna slova a již všechna slova i dlouhá přečíst po vyhláskování bez zaváhání dohromady. Krátká slova typu SE, JÍ, LES, PES . . . již číst bez hláskování.
Čtení skupin DI, TI, NI
Děti čtou DIVADLO. . . . DI – V – A – D – L – O – dohromady DIVADLO
nebo Ď- I – V- A- D – L – O – dohromady DIVADLO, jak se to komu čte lépe.
Čtení skupin DĚ, TĚ, NĚ
DĚDA. . . ĎE – D – A – dohromady DĚDA nebo Ď – E- D- A – dohromady DĚDA
Pokud děti přečtou slovo správně bez zaváhání dohromady, mohou děti používat oba způsoby hláskování.
Čtení skupin BĚ, PĚ, VĚ, MĚ, FĚ
BĚTA . . .B – J – E- T – A dohromady BĚTA Pokud dítě hláskuje BJE – T – A dohromady BĚTA může to také tak být. Hlavně, že slovo přečte správně dohromady bez zaváhání.
Nyní ze zkušenosti vím, že děti k hláskování těchto slov přistupují intuitivně, podle toho jak to každému vyhovuje.
Text psaný malým tiskacím písmem
Děti by měly již poznat a umět přečíst všechna písmena malé tiskací abecedy, umět je přiřadit k písmenům velké tiskací abecedy. Umět poznat a přiřadit k sobě stejná slova napsané malými a velkými tiskacími písmeny a přečíst je. – viz cvičení na PL z posledního týdne v červených deskách. Toto již zvládly všechny děti.
- PL z posledního týdne jsem dětem založila do červených desek, můžete se podívat, jak učivo Vaše dítě zvládlo. Desky mají děti v tašce. Do školy již děti nosí pouze nové červené desky, staré, v kterých jsou PL od září, si nechají doma.
Plán na týden 11. 1. – 14. 1.
D. ú. na pondělí 11. 1. – čtení textu „ Jak šly žáby na vandr.“ Děti přečtou text nahlas správnou technikou. Při druhém čtení budou plnit úkoly k tomuto textu. – PL jsou v červených deskách.
ČJ
Budeme prohlubovat znalost písmen malé tiskací abecedy a čtení slov a vět s těmito písmeny.
V pondělí děti dostanou novou pracovní učebnici na čtení „ Už čteme a píšeme sami“- zde budeme pracovat na str. 7, 8, 9, 10.
V úterý by měly mít všechny děti pero – typy vhodných per jsem popsala v minulé zprávě. Začneme psát do Písanky první psací písmenka e, é, ě, l, t, napíšeme první slova tele a let – str. 1, 2, 3. Pokud budou mít děti v Písance úkol, řádky budou mít označené červenou tečkou.
Ma
Budeme procvičovat všechny typy sčítání a odčítání 0 – 7 a řešit slovní úlohy. Zaměříme se na typy příkladů s neznámou. Tyto příklady jsou pro děti nejnáročnější. V tomto období by měly děti bezchybně zvládat vypočítat typy příkladů na str. 60 v učebnici. Tento týden doděláme 1. díl učebnice. Děti dostanou ve čtvrtek 2. díl.
Prv
Probírali jsme téma ZIMA – zimní měsíce, počasí, příroda v zimě, zvířata v zimě. Přejdeme k tématu bezpečné chování v okolí školy i jinde na silnici, přecházení . . . v uč. str. 26, 27, 28, 29.
Přeji Vám pěkný týden V. Smetanová