Informace pro rodiče
21. dubna
- přeji všem pěknou neděli
- protože na úterý 23. 4. jsou plánované TS , tak dnes píšu jen krátce
- pozvánku na TS aj...jsem posílala přes Komens / většina rodičů potvrdila/
- tentokrát naše TS budou začínat jako ostatním třídám tzn. v 16.30
- a to proto, že je toho na programu více a nestihli bychom vše v klidu probrat
- moc prosím rodiče dětí, kteří potřebují být i ve 4. třídě, aby nejdřív přišli do naší třídy
- a ještě jedna prosba - možnost výpomoci při akci čarodějnice - také zasláno přes Komens
- velké prověrky si napíšeme / ČT, PÁ ?/
14. dubna
- přeji všem pěkné dny
- ještě část týdne budu v pracovní neschopnosti
- po mém návratu do školy - bude - li třeba poslat nějaké informace, tak se ozvu
- dopisovala jsem nějaké známky do bakalářů ještě z výuky ze začátku dubna / tzn. z naší výuky/
- velké prověrky si dětí napíšou až - dětem vysvětlím ....zopakujeme učivo a naplánujeme termín prověrek
- do naší galerie přidám foto z třídních aktivit - přidáno 15.4.
- posílám pozvání na třídní schůzky - úterý 23. dubna / ještě napíšu čas aj.../
7. dubna
- přeji všem krásnou sluneční neděli
- dnes přidávám jen krátké info k pondělnímu koncertu ....
- v pondělí 8. dubna - čeká děti hudební výchovný koncert u nás v sokolovně / cena 60 Kč- máme vybráno/ .... a doplněk ....
3. dubna
- přeji všem pěkné dubnové dny
- od zítřka tj. 4. dubna budu v pracovní neschopnosti/ budeme se snažit dnes všechno zorganizovat, vysvětlit, ajj...
- pokud děti budou chybět, omlouváte stejným způsobem
- pro nemocné děti úkoly a školní práci najdete pořád na našich želvičkách/ jen prosím o trpělivost, kdyby se úkoly vyvěsily později/
- souhrn učiva
v ČJ - děti budou nadále procvičovat psaní párových souhlásek na konci i uprostřed slova , potom následuje učivo slova se skupinami dě, tě, ně
- mimočítankovou četbu dnes ponecháme ve škole/ Modroočko/ dočteme až po mém návratu do školy/ děti budou pracovat s čítankou
v Ma - násobilka 2 / máme již vyvozeno, již jsme si vysvětlil i dělení, které s násobením souvisí/prosím o spolupráci - děti se musí naučit zpaměti násobky 2 a s tím spojené příklady . Toto učivo je třeba zvládnout zpaměti....
v Prv - děti čeká učivo ..... hospodářská zvířata
- kdyby bylo něco aktuálního, ozvu se přes naše želvičky
- v pondělí 8. dubna - čeká děti hudební výchovný koncert u nás v sokolovně / cena 60 Kč- máme vybráno/
- vždy ke konci čtvrtletí píšeme velké prověrky z ČJ a MA - výhledově bych to viděla na týden od 15. 4.
24. března
- přeji všem pěknou neděli...a celý následující týden a již dopředu Vám přeji krásné svátky jara
- děkuji Vám za rychlou zpětnou vazbu / ohledně výskytu vší u nás ve škole/ raději pořád dětem prohlížejte vlasy
- taky děkuji za rychlé zaslání finanční částky
- a teď co nás čeká po neděli a další dny......
- v pondělí - výuka dle rozvrhu / 1. - 3. hodina/ pak odjíždíme MHD do divadla na představení Český Honza/ cena 100 Kč - máme vybráno/návrat zase MHD cca 12.30
- úterý - výuka dle rozvrhu/ posílám nápad - dětem řeknu až v pondělí/ že bychom využili naše společná trika a přišli v úterý do zelena ?
- ve středu hned v 8.00 pojedeme MHD na náměstí nazdobit velikonoční stromeček - zpět se budeme vracet pěšky . Po velké přestávce budeme mít ČJ, MA, PRV. Děti nemusí mít batůžek - nasvačíme se hned po návratu cca 9. 30
- čtvrtek - velikonoční prázdniny
- pátek - Velký pátek
- návrat do školy v úterý 2. 4. - v 8. 00 - budeme mít u nás ve škole výukový program Ekocentra Iris - Lesní program / cena 60 Kč - máme vybráno/
- posílám malé info k ,,nakousnuté " škole v přírodě - vzhledem k tomu, že nevíme jaká bude organizace příštího školního roku - tak zatím s dětmi na toto téma nemluvím/ Vaše vyjádření znám, termín i lokalita je zajištěn, více si asi řekneme na TS v úterý 23. dubna
- a ještě jednu informaci - a to je moje nepřítomnost ve škole od 4. 4. / děti o tomto ví/ zástup je zajištěn
- s dalšími informacemi se ozvu až po Velikonocích / 2. - 3. dubna/
17. března
- přeji všem krásnou neděli / vypadá to na krásně slunečnou/
- prázdniny jsou skoro za námi a teď hurá zase do práce
- tak tedy.....
- prosím připomínám ještě jednou - prohlédněte dětem vlasy - i třeba preventivně ošetřit a prosím o Vaše vyjádření / vratka lístečku/ děti, které nebyly v pátek ve škole - dostanou lístek v pondělí
- nezapomenout TV cvičební úbor / vypraný/ máme hned v pondělí tělocvik
počasí je již tváří jarně - pokud vydrží začneme cvičit venku...tzn.do pytlíku postupně přidat tepláky a mikinu- boty na cvičení venku musí být jiné než na cvičení v sokolovně / stačí to vyřešit tím, že děti do školy _ v PO a ST _ přijdou ve sportovních botech a nemusí mít náhradní v TV pytlíku.....ale ještě napíšu až to bude zcela aktuální....viděla bych to výhledově od dubna - uvidíme co počasí....
jen připomínám, že si děti mohou do TV pytlíku přibalit svoje švihadlo
- při pohledu na kalendář nám moc času na výuku v březnu nezbývá ...za chvíli nás čeká další volno spojené s Velikonocemi ... v ČJ máme hotovou přípravu na další stěžejní učivo 2. třídy tj. psaní párových souhlásek na konci i uprostřed slova B- D, V- F atd.....teď už nás čeká samostatné procvičování , v hodinách čtení budeme pracovat s mimočítankovou četbou Kocourek Modroočko
v Ma - stále budeme procvičovat + a - do 100 s přechodem a začínáme násobení a dělení/ malou přípravu máme již taky za sebou/ v PRV - téma Jaro / učivo náš svět - roční období, kalendář a části dne nás čeká v květnu/ ....
pokud by se Vám zdálo, že Vaše děťátko nestíhá a nebo nerozumí učivu ze školy- vysvětlím individuálně / např. po výuce/ jen samotné procvičování bude o domácím procvičování / např. školákov/
- v třídní peněžence máme cca na žáka 60 Kč....v nejbližší době nás čeká divadlo v PV, výukový pořad Ekocentra IRIS, představení Děti dětem a Den Země ... poprosím Vás o zaslání částky 300 Kč - z této částky bychom hradili jednotlivé akce / s tím, že budeme mít i rezervu/ ..prosím napište do úkolníčku, že částku posíláte...děkuji za spolupráci.....
- ve středu 20. 3. - 15.00 - 17.00 - Den otevřených dveří - Školička na nečisto
- v pondělí 25. 3. - divadelní představení v PV /cena 100 Kč/ - ještě napíšu více v dalším vstupu
8. března
- přeji všem krásné prázdniny
- děti dnes dostaly lístek s informací o výskytu vší u nás ve škole/ bohužel přímo u nás ve třídě/ prosím důkladně prohlédněte dětem vlasy a popř. ošetřete ...
3. března
- přicházím s krátkým vstupem - tentokrát až pozdě večer a přeji všem pěkný následující týden
- v dalším týdnu od 11. 3. - 15.3. nás čekají jarní prázdniny , děti si v pátek 8. 3. odnesou domů na vyprání cvičební úbor
- po prázdninách nás čeká / 25. 3./ návštěva divadla v PV a v dalším týdnu výukový pořad Ekocentra IRIS + na začátku května Den Země. V dalším vstupu / na konci jarních prázdnin/ Vás poprosím o zaslání finanční částky na tyto akce....děkuji....
- od úterý se budeme věnovat další mimočítankové četbě Z deníku kocoura Modroočka - děti si ponechají čítanky doma
25. února
- přeji pěknou poslední únorovou neděli
- posílám pár postřehů z výuky s inspirací do další výuky.....
- v ČJ - máme vyvozeno učivo - správné i - í, y - ý po měkké či tvrdé souhlásce - možno trénovat individuálně např. pomocí školákova / viz odkaz/ dětem hodně pomůže
https://skolakov.eu/cesky-jazyk/2-trida/souhlasky/znamkovane-diktaty/cviceni.html
ve třídě procvičujeme společně, vysvětlujeme, někdy děti objeví i slovo, které neznají - postupně na PL děti budou pracovat samostatně
jen nám ještě chybí vysvětlení jak je to se slabikami di - dí, dy - dý , ni - ní, ny - ný, ti - tí, ty - tý - toto učivo je hodně o tom jak děti slovo s touto slabikou slyší
- ve ČT - mají děti za úkol číst příběh Kocourek Modroočko - rozborem příběhu se připravíme na další mimočítankovou četbu + v Pč si vyrobíme obal na knihu / domluvíme se s dětmi jaký zvolíme obal a popř. si děti donesou z domu papír na obal/
- v MA - jsme se celý týden věnovali řešení slovních úkolů / v uč. je k nahlédnutí/ děti Vám určitě řekly jak se jim v tomto daří. Dokonce jsme se již dostali i k úkolům , které mají dvě otázky - tedy i dvě řešení. Pokud měl někdo neúspěch , úkol jsme si vysvětlili - individuálně. Posílám velkou pochvalu dětem, kteří už zvládají i správný zápis. Slovní úkol je hlavně o čtení s porozuměním, samostatně si ho vyřešit, nebo se alespoň pokusit o svoje řešení - v tomto mají ale některé děti stále problém - pokusila jsem se v pátek/ v rychlosti/ již konkrétně označit do učebnice.
řešení slovních úkolů/ hlavně těch jednoduchých/ již budeme řešit jako samostatné práce
Učivo sčítání do 100 s přechodem máme vyvozeno - teď je to jen o tréninku a uvědomit si kterou desítku překračuju a pokud někdo nemá zautomatizováno sčítání do 20, musí příklad vyřešit pomocí správného rozkladu / ale toto při hbitém počítání zdržuje/
posílám inspiraci na procvičování
v tomto týdnu přidáme odčítání do 100 s přechodem a pak už nás čeká násobilka
- v PRV - dokončíme učivo o lidském těle / PL, obrázky, prověrka/ a jdeme na téma JARO
18. února
- přeji pěknou neděli
- školní recitační soutěž máme za sebou. Děti které reprezentovaly naší třídu moc chválím za jejich odvahu a snahu...v odkazu foto můžete nahlédnout
- některé děti pomalu dočítají knížky v rámci čtenářských dílen . Po přečtení zpracují čtenářskou kartu, knihu odprezentují a je potřeba, aby měly připravenou další knihu na čtení.
- do Pč mají děti za úkol / na pátek/ si vystřihnout z nějakého časopisu/ internetu/ jakékoliv obrázky postav
- a ještě slíbené ohlédnutí za 1. pol. - na téma klasifikace - děti ví kdo měl na vysvědčení známku zcela čistou a komu jsem známku tzv. ještě podepřela abych je podpořila a namotivovala k úspěšnější práci ve 2. pololetí. Učivo nám narůstá a jevů které si musí hlídat a správně aplikovat př. v ČJ je více. Vedu děti k tomu, aby se vždy z chyby poučily, uvědomily si co je špatně. U některých dětí, ale cítím lehce nezájem a tzv. pořád si jedou po svém / zbytečně při práci spěchají, nebo zase nemají o práci zájem, neumí si zkontrolovat práci a nebo kontrolují povrchně./ Píšu jen obecně postřehy na celou třídu. Samozřejmě se toto moje ,, naříkání,, netýká všech dětí. Jen při další práci nás tyto bolístky brzdí v další společné práci. Pokud i doma / př. při opravě cvičení/ ještě chyby proberete individuálně - dětem velmi pomůže. Jinak kdykoliv cítíte potřebu konzultace ....ozvěte se.
- posílám zatím jen malé info ke ŠvP - skoro od všech rodičů znám stanovisko, komunikace nám vázla/ možná i selháním emailové pošty/ příště pošlu hromadnou poštu jinak. Jen předběžně - většina rodičů poslala kladné vyjádření . Budu ještě ověřovat/ve Švagrově/ zda vše platí aj podmínky. Takže moc prosím dětem nic neříkat. ....