Jdi na obsah Jdi na menu
 


HIP-HOP hiSTOriE

9. 4. 2007

No tak uplně jistá si s tou Českou kulturou nejsem jistá, ale trošec sem prolejzala net, tak snad je to správně x) vo rozvíjení z části zasloužil Bbarak ( je to komerce, ale s tim se nic dělat nedá) a nejrůznější útvary.. jako třeba Paranormalz (Gipsy,DJ Smog,..). Naše Česká scéna se rozvíjela dost pomalu a trvalo to dlouho, než se tak rozrost, jako je to v tudle dobu. Bohužel se teď hip hop stává spíš oblíkacím stylem a jen tak jakože aby to vypadalo se k tomu poslouchaj ty nejkomerčnější rapeři a crew.. HIP HOP NENÍ STYL, ALE KULTURA .. HIP HOP si nemužete voblíknout. Moc neuznávám to co je za Atlantikem.. tzn 50cent,Jay-z,the Game a další. Hip hop není vo tom, že si voblíknete vo 2 čísla věčí hadry a budete pařit a pařit, to z vás nic neudělá.. možná si budete připadat hustě a kdoví jak, ale na voblečení nezáleží.. Ale ještě k tý kultuře.. HIP HOP se začal rozvíjet za oceánem. Moc se mi nelíbí, ale je to už asi věc názoru a vkusu. Bohužel co teď budete číst dál, tak se mi nelíbí, ale bylo to tak a furt se to rozvíjí.. To co zezačátku vypadalo jako zoufalej výkřik z černošskýho ghetta,ale stal se jednim z hlavních trendů současný kultury. HIP HOP a KULTURA s nim spojená už dávno neni votázkou hudby.

Tahle původně vokrajová kultura urazila v AMERICE takovej kus cesty,že dneska diktuje nejenom módě,ale celýmu životnímu STYLU mladejch lidí.Začalo to asi takhlenc..Dyž v roce 1982 kapela černejch raperů RUN DMC na svoje CDčko Rising Hell hodila songu My Adidas,kerá nebyla ničim jinym než RAPERSKOU poctou oblíbený značce bot.RAPER ménem L.L.COOL J. zase z hlavy nikdy nesundal klobouček značky KANGOL s typickym klokanem v logu.Přibližně v tý době se na vrcholu popularity začalo vobjevovat pořád víc hiphopovejch kapel jako BEASTIE BOYS nebo PUBLIC ENEMY voblečenejch do plandavejch kalhot a MTVčko konečně přiznalo,že doba osmdestiletejch páprdů je pryč. Do čela se totiž na postupu z černošskejch ghett dostává kultura,v angličtině slova urban nebo street a že hip hop je daleko víc jenom móda.Že tady vzniká newinka,která si nějakejch pár roků na výsluní určitě pobude.Druhá fáze vlády hiphopové kultury nad světem je ve znamení světovejch módních firem s hiphopovejma umělcema.Ty bohatnou,zakládaj si svoje produkční a nahrávací firmy,vychovávaj další umělce a hlavně,nosej na sobě výrobky módních firem,kerý včas pochopily kořen celýho „hnutí“.Věčina prodejců se soustředí jenom na jednu věc, ale co se týče hiphopu,tydle lidi posunuli hranici podnikání o hodně dál.. Ignorovat hiphopovou scénu už víc nebylo možný..Módu začalo řídit to,co se objevovalo v klipech.A už neni řeč jen vo voblečení.Nová kultura je ve znamení těch nejluxusnějších značek.Rapeři ve svejch klipech ukazujou to,co maj vopravdu rádi a na co maj.A nejde jenom vo voblečení.Není hh klipu,kde by se neobjevila hvězda Mercedesu (třeba Blu Cantrell a SEAN PAUL),rapeři v klipech poslouchaj iPod od Applu (50Cent,Beyoncé) anebo maj na mikinách a čepkách jasnej vzkaz,vo jakou že značku de a hlavně,že si za ni stojej.Tydle firmy bohatnou,ale ještě víc peněz získávaj sami umělci,už je ale nebaví dělat živej billboard cizí značce,dyž maj dost peněz udělat si nějakou vlastní.Rapeři EMINEM,NELLY,SNOOP DOGG,OUTKAST,EVE nebo ICE-T,ty všichni sou vlastníkama značek,jejichž tržní hodnota znamená pořád víc.Ty všichni pod svym nebo lehce odmaskovatelnym ménem prodávaj výrobky,kerý dou kůli oblibě jejich music na dračku...Jednim z prvních úspěšnejch podnikatelů hiphopovýho vobchodu je raper ménem RUSSELL SIMMONS,kerej vlatsní značku PHAT FARM.Ta dneska patří v AMERICE mezi ty nejvěčí hity.Raper DIDDY,kerej se dostal dál než jeho kolegové.Zatímco jeho kolegové EMINEM (značka SHADY LTD) nebo OUTKAST (OUTKAST CLOTHING) se dopracovali jenom k streetový módě,Diddyho značka SEAN JOHN už nabízí klasické,nehiphopové a de říct i konzervativní módy.A v tom je ten posun.Hiphopová móda se stala hlavou hlavního proudu.Ale pravá povaha HIP HOPU je rychlá ,taže nečekejte,že věci zůstanou stejný.Zejtra to může bejt jinak...