Slovácký okruh 2007
Slovácký okruh 2007
Dlouhé zimní čekání nám skončilo a máme za sebou konečně první jarní závod a tím byl V. ročník Slováckého okruhu, který se konal ve Starém Městě. Již v páteční odpoledne naznačilo, že účast bude velmi slušná. Pátek byl ve znamení chystání tratě, parkoviště závodních strojů a v neposlední řadě také formální a technické přejímky.
Jak je u nás již dobrým zvykem počasí si s náma celý vikend hrálo jako kočka s myší a tak se stala výměna pneumatik jen rutinní záležitostí. Sobotní tréniky začaly na kompletně mokré trati, kde se ukázalo, že ikdyž má trať jednotný asfaltový povrch přilnavost pneumatik se může značně měnit. Jako první z našeho týmu jsem nastoupil trenink já na klasiku Yamaze 250 zapůjčené Frantou Karafiátem. Byl to můj první trenink na vodě vůbec, ale s postupem času jsem se s chováním stroje seznamoval a nakonec z toho bylo skvělé první místo, což naznačovalo možnost bojovat o stupně nejvyšší. Druhý trenink této kategorie se stalo očekávané-Martin Loicht byl opět nejrychlejší a tak to vypadalo pouze na boj o druhé místo na které si dělal ještě zálusk L. Koudelka. Závod, jehož start se od letošního roku provádí s motorem v chodu, byl od startu velmi vyrovnaný, ale podle očekávání se mělo rozhodnout mnou,Loichtem a Koudelkou. Měli jsme opravdu několik pěkných soubojů a nakonec se mně podařilo oba porazit a tak jsem mohl doma poprvé stanout na stupních vítězů a to hned na prvním místě. Další z mých tříd byla volná do 250, kde jsem startoval se svoji Hondou RS 250. První trenink se odehrával stále na polomokré trati, což mně ale vyhovovalo z důvodů zajíždění pístů takže až sedmé místo nebylo takovým překvapením.Druhý trenink, který se již konal na suché vozovce, jsem se snažil vylepšit si tuto pozici, což se mně konečným třetím časem povedlo. Trénink byl poznamenán několika pády, které byly ovšem způsobeny olejem z předešlé třídy. Pole position si vynikajícím časem vyjel Kája Matuš ,ale byl také z jedním z těch, kdo uklouzl na neodstraněném oleji. Naštěstí Kája i motocykl přestály nehodu bez větší újmy.
Druhý čas poté zajel celý víkend výborně jezdící domací Karel Kalina, čtvrtý byl potom Michal Ježek poprvé na nové stroji Honda. Závod se vyvýjel pro mě naprosto neuvěřitelně, když se mně povedl start a první zatačku jsem projížděl na první místě. Podmínky byly ovšem velmi ošemetné na osychjící trati byla spousta nenápadných kaluží ve kterých to pořádně klouzalo. V prvním kole se mně podařilo vybudovat náskok před za mnou bojující skupinou a ten jsem celý závod udržel. Bylo to pro mě naprosto neuvěřitelné vítězství ještě umocněné tíma, když mě na stupních vítězů dobrovodili vynikající jezdci Kája Matuš a Karel Kalina. Bylo to opravdu skvělé završení celeho víkendu. Chtěl bych tady poděkovat všem, kteří mně tento víkend pomáhali, hlavně mechanikovi Přemkovi Švandovi a Jarovi Prokopovi za vzornou práci na mé motorce a také panu Frantovi Karafiátovi za vzorně připravený stroj Yamaha, klanu Matůšů za výborné technické zázemí, mojí slečně Silvince a celé rodině za podporu.
Další člen našeho týmu Kajá se kromě již zmíněné volné třídy do 250 účastnil ještě třídy klasik nad 350 na nově pořízeném stroji Suzuki T500, který ovšem nebyl ještě zcela vyladěn i tak mohl při mokrém závodě šlapat na paty Milanu Horákovi s Ducati 750 Imola. Pavel Matuš ještě týden před závodem neměl připravený motocykl, ale díky výborné práci Karla Matuše sen. mohl v sobutu vézt na start svoje supermono s novým silnějším motorem Kawasaki klx 650. Vše vypadalo velmi slibně, časy se pohybovaly v první sedmičce jezdců, stěstí ale Sadámovi nepřálo a start do závodu zhatil prasklý výfukový ventil. Motocykl ovšem naznačil svůj potenciál a tak doufejme, že příští start již dopadne úspěšně. Poslední z klanu Matůšů byl Karel Matuš sen., kterému se konečně povedlo prosadit na start svou sidecar Suzuki. V treninku jasně dominoval a kdyby nebylo uvolněné svíčky, závod by byl lehkou kořistí i tak dovedl svou sidecaru se spolujezdcem Martinem Kratochvílem do cíle na pěkném 3. místě.
Na závěr bych chtěl poděkovat celému týmu technického zajištění Slováckého okruhu za vyčerpávající práci a nejvíce panu Verbíkovi sen. za perfektní zajištění PZS.