V Bahrajnu vyhrál F. Massa
Felipe Massa podruhé v řadě startoval z pole position, ale na rozdíl od závodu v Malajsii dokázal na startu vedení udržet. Druhému Hamiltonovi se nestačil v průběhu závodu vzdálit na více než deset vteřin, ale vedení pohodlně udržel.
Tři dosavadní letošní Grand Prix tak mají tři různé vítěze. Massa ještě letos nebyl ani na stupních vítězů, ale krátce před 26. narozeninami v Bahrajnu suverénně vládl.
Lewis Hamilton splnil cíl, s kterým do závodu v Bahrajnu šel. Zopakoval druhou pozici z Malajsie a stal se prvním nováčkem 57leté historie, který dojel ve svých prvních třech závodech ve formuli 1 na stupních vítězů.
Fernando Alonso výborně odstartoval a v prvním kole se natlačil před Kimiho Räikkönena. Během prvních zastávek v boxech se ale Fin dostal před něj na třetí pozici. A to ještě pro Španěla nebylo vše. V polovině závodu se před něj posunul odvážným předjížděcím manévrem Nick Heidfeld z týmu BMW-Sauber.
Němec se před mistrem světa udržel až do cíle a úspěch stáje mnichovské automobilky potvrdil Polák Kubica, který poprvé v sezoně bodoval a hned šestým místem.
Šampionát formule 1 se nyní přesune do Evropy, kde bude pokračovat 13. května španělskou Grand Prix v Barceloně.
Ferrari
V Austrálii suverénní, v Malajsii budili zdání, že McLaren je výkonnostně předstihl, do Bahrajnu opět přivezli nejrychlejší auto. Ale i naprostému laikovi muselo být zřejmé, že k suverenitě mají daleko. Tým Z Maranella vyhrál dvě ze tří velkých cen letošní sezony, ale v Poháru konstruktérů je lepší jeho úhlavní sok z Wokingu.
V pouštním závodě konečně potvrdil Felipe Massa, že předpovědi před sezonou o jeho vyrovnaném interním souboji s Kimim Räikönenem se příliš nemýlily. Od prvního tréninku po kvalifikaci byl nejrychlejším jezdcem na okruhu a k vítězství přidal i nejlepší kolo závodu, zatímco Räikkönen se v odstupu za ním pral s mclareny.
Massa měl štěstí, že v kvalifikaci druhému Hamiltonovi se start nepovedl tak dobře jako před týdnem v Malajsii a bezpečně si podržel vedení. Do prvních zastávek u mechaniků se ho ještě Brit držel, ale v boxech byl příliš dlouho a v prostředním úseku závodu si Massa vyjel rozhodující náskok.
Brazilec v závěru šetřil motor i monopost, takže se mohlo zdát, že ho Hamilton ještě může ohrozit, ale ve skutečnosti byl bez šance. V případě potřeby mohl Massa opět zabrat.
Kimi Räikkönene se sice bodově dotáhl v celkovém pořadí na vedoucího Alonsa, ale v závodě mu jakoby chyběla šťáva. Po startu podlehl v souboji kolo na kolo právě Alonsovi, ale i když se před něj, díky lepší strategii zastávek v boxech, dostal, stopu jednoho z favoritů šampionátu po sobě v Bahrajnu nezanechal.
McLaren
Lewis Hamilton jel první závod formule 1 na dobře známém okruhu a hned byl o třídu lepší než jeho týmový kolega, mistr světa a podle mnohých nejlepší jezdec mistrovsví světa Alonso. Lepší časy zajížděl už v trénincích, porazil ho v kvalifikaci a v závodě jel jinou ligu.
Nováček sice trochu zaváhal na startu, ale bojující dvojice jezdců za ním ho nakonec neohrozila. Poté už jel závod sám pro sebe, Alonso a poté Räikkönen byli za ním dost daleko, na Massu neměl. Závěrečné přiblížení bylo spíše důvodem k jásotu pro televizní komentátory než skutečným ohrozením triumfu Massy.
Hamilton ještě neví, jaké to je nedojet v závodě formule 1 mezi prvními třemi. Jako nováček nevypadal ani v jedné tisícině vteřiny prozatím odjetých velkých cen. Pokud se dokáže ještě zlepšovat, vstoupil v Melbourne do formule 1 nový Michael Schumacher nebo, chcete-li, Ayrton Senna.
Fernando Alonso v Bahrajnu nepotvrdil svou reputaci a nyní má čtyři týdny k tomu, aby se lépe připravil na nejrychlejšího týmového kolegu, jakého dosud poznal.
Závod v Bahrajnu se mu vůbec nepovedl. Nechal si ujet Räikkönena a ve 32. kole podlehl šikovnému útoku Nicka Heidfelda, který neměl rychlejší auto, ale více odvahy a vůle. Čtvrté místo pro něj mělo větší cenu, než pro Španěla zvyklého na nejvyšší stupínek.
BMW-Sauber
Před sezonou byli pasováni do pozice černého koně šampionátu a v prvních třech závodech to beze zbytku potvrdili. Vozy BMW jsou výkonnostně blíž Ferrari a McLarenu než středu startovního pole s Toyotou a Renaultem v čele.
Stoprocentními výkony nechal Nick Heidfeld zapomenout na eufórii kolem loňského nástupu Poláka Kubici do formule 1 a stal se jasnou jedničkou týmu. Má na kontě tři čtvrtá místa a je jediným pronásledovatelem zástupců Ferrari a Mclarenu, které umí příležitostně i porážet.
Kromě rychlosti a spolehlivosti nechybí nejlepšímu německému závodnímu jezdci současnosti ani odvaha a závodní um. K jeho předjetí Alonsa ve 31. kole Velké ceny Bahrajnu lze směle přiřadit přívlastek - nejlepší moment dosavadního průbehu sezony.
V úvodní části okruhu se posunul na vnější stranu jedné ze zatáček a širokým obloukem se natlačil na úroveň Alonsa. Přestože se jejich kola téměř střetla, nesundal nohu z pedálu a v další zatáčce už byl před mistrem světa. Jásot šéfa týmu Maria Theissena v boxech byl zcela na místě.
Robert Kubica nezačal sezonu dobře a prvních bodů se dočkal až v Bahrajnu. Celý závod se na trati měřil jen sám se sebou a se svým strojem, aby projel cílem na šestém místě. Odvedl standartní výkon, ale pokud bude chtít konkurovat týmovému kolegovi, musí přidat.
Toyota
Před sezonou ji mnozí odepisovali, prohru z týmem Williams, který používá stejné motory, považovali za téměř jistou věc, ale Toyota nakonec pravidelně dojíždí mezi nejlepšími osmi a nespolehlivé williamsy poráží.
Prapor šesti japonských strojů ve formuli 1 drží zatím spíše Jarno Trulli. V Malajsii a Bahrajnu dokončil shodně sedmý a má na kontě 4 body. Rychlostně nijak nevyniká, ale dokáže udržet umístění z tradičně skvělých kvalifikačních výkonů.
V Bahrajnu měl štěstí, že došel dech před ním jedoucím vozům Red Bullu, a že williamsům se nepovedla kvalifikace ani začátek závodu. Jinak by na bodech byl stěží. Jeho Toyota není dost rychlá. Na renaulty to ale stačilo. V průběhu závodu si Trulli zkušeně poradil přímo na dráze s Kovalainenem i Fisichellou, kterého za sebou udržel až do cíle.
Ralf Schumacher získal sice bod za osmé místo v březnu v Austrálii, ale od té doby se trápí a opět zavdal příčinu úvahám o tom, že na formuli 1 nestačí. V Bahrajnu jezdil po celý závod daleko za Trullim a kromě williamsů i renaultů by prohrál i s Davidsonem ze Super Aguri, kdyby toho nezradila technika. Radost mohl mít jen z toho, že se mu v přímém souboji podařilo porazit Barrichella s Hondou.
Renault
Lonští šampioni sice v každém závodě sezony 2007 bodovali, ale nedostali se na lepší než páté místo (Fisichella v Austrálii). Navíc se zdá, že jejich výkony mají klesající tendenci, v Bahrajnu Ital bodoval jen díky závadám soupeřů.
Kovalainenovi i Fisichellovi se start povedl, ale brzo se kolem nich prohnal Coulthard z Red Bullu a williamsy za sebou udrželi jen díky štěstí a lepší strategii zastávek v boxech. Navíc se oba museli smířit s tím, že prohráli s Trullim na Toyotě.
Nováček Kovalainen nejel špatně a odstartoval asi nejlépe z celého startovního pole, přesto na víc než devátou pozici neměl. Šéf stáje Flavio Briatore také po závodě o své jezdce slovem nezavadil. Na vině je podle něj monopost, který se prostě přes zimu nepodařilo vylepšit takovým způsobem jako většině soupeřů. o tom, že by jezdecká hvězda typu Alonsa určitě získala pár bodů navíc, taktně pomlčel.
Pořadí v cíli:
POŘADÍ | JMÉNO | NÁRODNOST | TÝM | ČAS |
1. | Felipe Massa | Brazílie | Ferrari | 1h33:27,515 |
2. | Lewis Hamilton | Velká Británie | McLaren | +2,360 |
3. | Kimi Räikkönen | Finsko | Ferrari | +10,839 |
4. | Nick Heidfeld | Německo | BMW Sauber | +13,831 |
5. | Fernando Alonso | Španělsko | McLaren | +14,426 |
6. | Robert Kubica | Polsko | BMW Sauber | +45,529 |
7. | Jarno Trulli | Itálie | Toyota | +1:21,371 |
8. | Giancarlo Fisichella | Itálie | Renault | +1:21,701 |
9. | Heikki Kovalainen | Finsko | Renault | +1:29,411 |
10. | Nico Rosberg | Německo | Williams | +1:29,916 |
11. | Alex Wurz | Rakousko | Williams | +1 kolo |
12. | Ralf Schumacher | Německo | Toyota | +1 kolo |
13. | Rubens Barrichello | Brazílie | Honda | +1 kolo |
14. | Christijan Albers | Nizozemsko | Spyker | +2 kola |
15. | Adrian Sutil | Německo | Spyker | +4 kola |
16. | Anthony Davidson | Velká Británie | Super Aguri | +5 kol |
17. | Mark Webber | Austrálie | Red Bull | +15 kol |
18. | David Coulthard | Velká Británie | Red Bull | +20 kol |
19. | Takuma Sató | Japonsko | Super Aguri | +22 kol |
20. | Vitantonio Liuzzi | Itálie | Toro Rosso | +30 kol |
21. | Jenson Button | Velká Británie | Honda | +57 kol |
22. | Scott Speed | Spojené státy americké | Toro Rosso | +57 kol |
Nejrychlejší kolo: Felipe Massa - 1:34,067a
(zdroj sport.idnes.cz)