FMJ Mustang
14. 3. 2007
FMJ Mustang GT je nejčerstvější projekt amerického úpravce H&R Springs. Autoři se navíc údajně při jeho realizaci nechali inspirovat slavným americkým filmem Bullitt, v němž se Steve McQueen prohání po kaskádách San Francisca se svým Fordem Mustang Fastback GT. Pokud jste tento film viděli, tak vás ze vzpomínání na záběry plné skoků doplněné o překrásný zvuk vytočeného osmiválce a nesčetných meziplynů ihned vytrhne jen letmý pohled na fotografii exteriéru FMJ. Na rozdíl od Bullittova originálu se rozchází v tom nejdůležitějším, čímž je nádherně zelená Highland Green. H&R FMJ Mustang GT je totiž lakován perleťově bílou barvou. Inu, nechat se inspirovat zkrátka neznamená, že se něco sjede přes kopírák. Lidé z H&R se naopak vydali cestou novátorskou. Už třeba proto své dílo obohatili o celoskleněnou střechou Webasto, na jejímž konci se těsně nad horní hranou zadního skla nachází integrovaný pás třetího brzdového světla plný LED diod. Stejně moderním prvkem je malý karbonový spoiler na odtrhové hraně zádi. Pokud se ale přesuneme do spodní části vozu, zas tolik inovací zde nenalezneme. Pod zadními světly (mezi nimiž se nachází černá destička v imitaci karbonu) spatříme jen mírně poupravený zadní spoiler, ve kterém našly útočiště dvě chromované kulaté koncovky tlumičů výfuku. Zadní spoiler plynule přechází v roztažené lemy zadních blatníků, které jsou ale kupodivu naprosto sériové. Ze sériové výroby rovněž pochází prahy a lemy předních blatníků. Nový je zase až přední spoiler California. V něm se skrývají blikače s čirou optikou a pod nárazníkem se nachází velký nasávací otvor obsahující dvojici přídavných světel. Na spodku spoileru se pak nachází karbonové lízátko. Když už je řeč o těchto plastových doplňcích, bylo by chybou opomenout nasávací otvory na bocích vozu. Ostatně, ty ani přehlédnout nelze, protože díky svým rozměrům trčí do stran snad až naprosto nehorázným způsobem. Jejich negativní hodnocení umocňuje navíc fakt, že jsou zcela falešné. To je ale prozatím vše, co se dá vozu vytknout. Když se přesuneme pod kapotu, zjistíme, že je po technické stránce studené sání MRT jedinou viditelnou změnou. Další změny, jako upgrade řídící jednotky od firmy SCT, kovaný klikový hřídel, leštěné svody nebo sportovní katalyzátor včetně výfukového potrubí Flowmaster, jsou lidským očím skryty. Nejinak je tomu u změny trvalého převodového poměru na 3,73:1. Ten pomáhá lepšímu sprintu, ale co nejefektivnější rozjezd by se stejně bez diferenciálu od Ford Racing nepodařil. Zato dostatečného počtu vizuálních změn se dostalo podvozkovým skupinám. Podvozek jako takový byl komplet nahrazen sortimentem H&R Springs. Nastavitelné tlumiče, pružiny, stabilizátory, škoda jen, že má Mustang pevnou zadní nápravu. Mustang GT se tak o něco málo centimetrů přiblížil k silnici. Sice osobně nejsem zastáncem používání distančních podložek, ale pokud je tomu podvozek uzpůsoben, tak už žádných námitek nemám. Podložky (36 mm vpředu a 26 mm vzadu) jsou navíc v případě tohoto vozu vyloženě nutností. Bez jejich užití by se totiž do podběhů v žádném případě nevešly dvacetipalcové dvoudílné disky OZ Superleggera III o šířce 9“ vpředu a 11,5“ vzadu. Na obou nápravách se nacházejí pneumatiky Pirelli P-Zero Rossi, jejichž rozměry na přední nápravě jsou 275/35 ZR20 a na zadní nápravě pak 315/35 ZR20. Součástí podvozku je také brzdová soustava, která je v případě zakončena odvrtávanými a zároveň také drážkovanými kotouči Baer Extreme Plus s průměrem 380 resp. 360 milimetrů. Na obou nápravách je svírají čelisti od stejného výrobce. O jejich tlaku sevření u H&R mluví jako o krokodýlím stisku. Co by to bylo za úpravu, kdyby zůstal interiér nedotčen. A v něm se tým H&R opět vyřádil. O notnou dávku hluku se stará audio systéme Pioneer Premier, který sestává z dvojice 600W reproduktorů v předních dveřích a dvanáctipalcového subwooferu o výkonu 1.200 Wattů. Ten je především z praktických důvodů schovaný v kufru. V interiéru tak zůstala zachována všechna čtyři sedadla na kterých si posádka může užívat masáž hudebního výkonu 2.400 W. Na palubní desce nad středovým tunelem pochopitelně přibyl nový přehrávač, který si rád pochutná i na DVD disku plném hudby ve formátu MP3. Nad ním se nachází trojice budíků (voltmetr, teploměr oleje, budík přetlaku/podtlaku v sání). Mimo není ani přestříkaná palubní deska, hliníkové dekorace a kompletní čalounění z hnědé kůže, ke kterému bohužel těžce neladí oranžová hlavice řadící páky, které byly zkráceny dráhy řazení. Mezi „vychytávky“ pak patří například zpětná zrcátka, ve kterých se ukrývá digitální teploměr a kompas. To zřejmě když by chtěl majitel vyrazit do amazonského pralesa:-) Dalším zajímavým nápadem je podsvícení vozu z LED diod, které se mimo prahů a spoilerů nacházejí také ve všech podbězích, kde jsou připevněny za tlumícími a pružícími jednotkami. Díky tomuto umístění se dostává velká část světla do vnitřního límce disků a proniká na svět skrze děrované kotouče a paprsky kol. Tím se vytváří nádherný kontrast s oranžově stříkanými brzdiči. Ostatně, celé auto je dle mého názoru v podstatě hodně povedené. Žádná extrémní divočina, jen spousta vkusných, popř. jemných detailů a úprav. Pokud se i vám líbí a stojí vám v garáži Ford Mustang GT, měla by být vaše volba jasná :-) |
něco málo fotošek k článku |
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář