Nissan Navara
O tom, že nová Navara bude mít hodně společného s úspěšným Pathfinderem, se spekulovalo dlouho. Výsledek je v České republice už nějakou dobu v prodeji, ale my jsme si test nechali na dobu, kdy zemi ovládl sníh a terénem se stala kdejaká asfaltová silnice.
Zatímco standardní pracovní pick-up zůstává u Nissanu v nezměněné podobě, jeho luxusní derivát Navara se v Čechách prodává už půl roku v nové generaci.
Skok je to vskutku generační – na klasickém žebřinovém rámu s neméně klasickými listovými pružinami vzadu najdeme prostornou čtyřdveřovou kabinu Double Cab, která pečlivé zpracování a dobrou ergonomii převzala z modelu Pathfinder (test zde). Oproti minulé generaci chválíme ovládání připojitelného pohonu přední nápravy i redukce jediným otočným spínačem, na rozdíl od Pathfinderu najdeme na středovém panelu i spínač uzávěry zadního diferenciálu. Všestranně seřiditelná a pohodlná přední sedadla doplňuje široká zadní lavice, na kterou se bez problémů vejdou tři dospělí lidé. Místa je dost ve všech směrech, výhled vynikající a nastupování i přes užší zadní dveře bezproblémové. Zadní sedadla i opěradla lze navíc i sklápět a vzniklý prostor tak může nahradit chybějící krytý zavazadelník.
Vnější dojem je impozantní: přes pět metrů délky a rozvor 3,2 metru ve spojení s mohutnou čelní maskou budí respekt. V praxi jsme pochopitelně žehrali na chybějící parkovací asistent, ale při manévrech v omezených prostorech pomáhají velká zpětná zrcátka i dostatečný rejd.
Dvouapůllitrový čtyřválec common-rail s maximálním výkonem 128 kW je oproti předchozí generaci dvojkrokem vpřed. Mohutná tažná síla a nadstandardně tichý chod doplňuje námi dosažená průměrná spotřeba 8,6 l/100 km, přičemž jsme v drtivé většině jezdili s polovičním zatížením a vzhledem k povrchu vozovek i s trvale zapnutým pohonem 4x4. Motor táhne spolehlivě už od nízkých otáček a díky šestistupňové převodovce neobtěžuje hlukem ani při ustálené jízdě vysokými rychlostmi.
Na běžných silnicích se díky nadprůměrnému výkonu Navara směle měří se silnými osobními vozy, handicapem je pak vzhledem k stálému pohonu zadní nápravy náchylnost k přetáčivému smyku a citlivost zádě na náhlé nerovnosti. Na kluzkém povrchu pomůže přiřazení předního pohonu, které z přetáčivého mastodonta udělá poslušný off-road.
I když je Navara ve třídě pick-upů luxusem, do terénu se řidič bát nemusí. Nájezdové úhly postačí i do velmi drsných podmínek, jediným limitem je dlouhý rozvor. Naopak světlá výška 233 mm a námi používané skvělé zimní pneumatiky dovolují prodrat se skutečně kalamitními situacemi se ctí. Redukční převodovku a uzávěr zadního diferenciálu jsme ani využívat nemuseli, naopak hojně jsme využívali značné brzdné síly motoru při sjíždění svahů.
Výčet výbavy je impozantní už u základní verze, za nejužitečnější doplněk ale považujeme plastový kryt dna a stěn nákladového prostoru. Mimochodem, Navara uveze „papírově“ přes 600 kg a zavěsit se za ni dá až třítunový přívěs.
První cena vozu | 644.538,- (2.5 D, King cab, XE) |
První cena vozu s testovanou karoserií | 685.630,- (2.5 D, Double cab, XE) |
Základní cena testovaného vozu | 839.412,- (2.5 D, Double cab, LE) |
Cena testovaného vozu vč. příplatků | 849.496,- (2.5 D, Double cab, LE) |
Plusy:
- jízdní vlastnosti
- design
- kvalita zpracování
- vnitřní prostor
- optimální odpružení
- cena a výbava
Minusy
- ESP za příplatek
Komentáře
Přehled komentářů
Wow tons of terrific tips!
writing compare and contrast essays https://writeadissertation.com english writing help https://essaywritingservicelinked.com
write a cause and effect essay m33kwk
(GregoryRom, 5. 4. 2023 2:36)