V mnoha případech si na Facebooku nevystačíte s osobním profilem, protože chcete propagovat své podnikání, značku, výrobek nebo komunitu. V takovém případě si založíte Facebook stránku.
Facebook stránka pak slouží ke komunikaci s vašimi fanoušky, diváky, zákazníky či partnery. Třeba eStránky mají svou Facebook stránku na http://www.facebook.com/estranky. Výhodou takové obousměrné komunikace může být například aktivní zapojení zákazníků do návrhů nových výrobků či služeb. Facebook stránka také může posloužit jako velice jednoduše použitelný nástroj na získání zpětné vazby. Zajímá vás, co si myslí vaši zákazníci o vašem nejnovějším produktu na odstraňování chloupků? Nebo jak jim ve vaší restauraci chutnalo speciální víkendové menu? Není nic snažšího, než se zeptat svých fanoušků prostřednictvím Facebook stránky.
Vlastní Facebook stránku si můžete založit na http://www.facebook.com/pages/create.php, doporučujeme přečíst si podmínky, za jakých lze stránku na Facebooku provozovat. Facebook stránka by se měla týkat jedné ze 6 nabízených kategorií:
-
podnik, provozovna
-
společnost, organizace, instituce
-
značka nebo produkt
-
umělec, skupina, veřejně známá osoba
-
zábava
-
kauza, komunita
Přehled všech vytvořených Facebook stránek včetně stručného přehledu návštěvnosti stránek a počtu upozornění pak naleznete na http://www.facebook.com/?sk=pages. Pokud se bude vaše stránka líbít aspoň 25 lidem, je dobré nastavit si vlastní adresu stránky. Učinit tak můžete na http://www.facebook.com/username/.
Máme stránku na Facebooku, co dál? Bude dobré dát o ní vědět světu. Prvním krokem může být například zmínka na vlastních webových stránkách. Pro tuto příležitost vyrobil Facebook speciální, a k tomu sociální, plugin zvaný „Like Box“. Nastavení vašeho Like Boxu můžete provést přímo v Ovládacím centru eStránek, konkrétně v menu Nastavení > Základní > Facebook.
Stačí zaškrtnout zobrazení Likeboxu a zadat adresu své Facebook stránky, případně můžete zvolit barevné schéma. Hned vidíte, jak výsledný Like Box vypadá. Vidět ho můžete také na tomto blogu v pravém sloupci.
Tolik tedy v krátkosti o „líbivé krabici“ od Facebooku :) Mimochodem, máte už nastaveno propojení vašich stránek na eStránkách s Facebookem v Ovládacím centru včetně tlačítka To se mi líbí? Protože jestli jo, tak můžete vyhrát iPad od Applu.