ČÍSLO: | 17 |
STÁJ: | AT&T Williams |
STÁT. PŘÍSL.: | Rakousko |
NAROZEN: | 15.02.1974, Rakousko |
VÝŠKA: | 186 |
VÁHA: | 74 |
STAV: | ženatý s Karin |
BYDLIŠTĚ: | Monako |
POČET GP: | 53 |
VÍTĚZNÉ GP: | 0 |
CELKEM BODŮ: | 32 |
POLE POSITION: | 0 |
NEJRYCHL. KOLO: | 1 |
NEJ. UMÍSTĚNÍ: | 7. místo 1998 |
1989-1990 Motokáry – druhý v rakouském šampionátu
1991 Formule Ford – druhý v juniorské FF Rakouska
1992 Formule Ford – německý a rakouský šampión, vítěz mezinárodního poháru FF
1993 Formule 3 – rakouský šampión, 13.místo v německé F3
1994 Formule 3- druhé místo v německém šampionátu
1995 Formule 3 – 6.místo v německém šampionátu
1996 Vítěz 24hodin Le Mans, nejmladší vítěz v historii
1997 Premíéra v F1 v týmu Benetton, kde zaskočil za nemocného Bergera ve třech GP, poprvé na stupních vítězů v GP Anglie
1998 Benetton-Playlife – první kompletní sezóna, celkem 17 bodů znamenajících 7.místo v šampionátu, jednou zajel nejrychlejší kolo závodu
1999 Benetton-Playlife – celkem 3 body a 13.místo v šampionátu
2000 Benetton-Playlife - celkem 2 body a 15.místo v šampionátu
2001-2005 Testovací jezdec týmu McLaren
2006 testovací jezdec Williamsu
Alex Wurz sice má jednu botu červenou a druhou modrou, přesto není žádným jelimánkem. Tedy boty měl různobarevné, po příchodu k McLarenu je vyměnil za černé - týmové. Před motoristickým závoděním se věnoval kolům, kde se dokonce stal v mládí mistrem světa na BMX kole a dodnes na kolech rád trénuje, teprve potom začal závodit na motokárách. Po úspěších v nižších formulích přešel do šampionátu prototypů kde v týmu Joest Porsche slavil jako nejmladší v historii triumf ve 24hodin Le Mans. Při nemoci Gerharda Bergera zaskočil za zkušeného krajana v týmu Benetton a při třech závodech byl dvakrát rychlejší v kvalifikaci než zkušený Alesi. V dalším roce již byl stálým jezdcem Benettonu a v úvodu sezóny udivoval agresivním stylem, kdy se nezalekl ani Michaela Schumachera. V sezóně 1999 však byl jen stínem jezdce o rok dříve, jakoby neměl ve slabém Benettonu motivaci.
Sezóna 2000 se Wurzovi příliš nevyvedla, po většinu sezóny byl ve stínu lepšího Fisichelly, jeho výkony se zlepšily až poté co bylo jasné, že tým Benetton po skončení sezóny opustí, objevovaly se spekulace, že nedokončí ani sezónu. Pro rok 2001 Wurz zvolil trochu klidnější profesi testovacího jezdce McLarenu, kde si chce vyspravit pošramocené sebevědomí a dokázat své jezdecké kvality. U McLarenu vydržel až do roku 2005, kdy dokonce zaskočil za zraněného Juana Pabla Montoyu v GP San Marina a získal třetí místo. Pro rok 2006 ovšem zakotvil u Williamsu, opět jako zkušební pilot, po odchodu Marka Webbera do Red Bullu se však dočká návratu k závodění.
1991 Formule Ford – druhý v juniorské FF Rakouska
1992 Formule Ford – německý a rakouský šampión, vítěz mezinárodního poháru FF
1993 Formule 3 – rakouský šampión, 13.místo v německé F3
1994 Formule 3- druhé místo v německém šampionátu
1995 Formule 3 – 6.místo v německém šampionátu
1996 Vítěz 24hodin Le Mans, nejmladší vítěz v historii
1997 Premíéra v F1 v týmu Benetton, kde zaskočil za nemocného Bergera ve třech GP, poprvé na stupních vítězů v GP Anglie
1998 Benetton-Playlife – první kompletní sezóna, celkem 17 bodů znamenajících 7.místo v šampionátu, jednou zajel nejrychlejší kolo závodu
1999 Benetton-Playlife – celkem 3 body a 13.místo v šampionátu
2000 Benetton-Playlife - celkem 2 body a 15.místo v šampionátu
2001-2005 Testovací jezdec týmu McLaren
2006 testovací jezdec Williamsu
Alex Wurz sice má jednu botu červenou a druhou modrou, přesto není žádným jelimánkem. Tedy boty měl různobarevné, po příchodu k McLarenu je vyměnil za černé - týmové. Před motoristickým závoděním se věnoval kolům, kde se dokonce stal v mládí mistrem světa na BMX kole a dodnes na kolech rád trénuje, teprve potom začal závodit na motokárách. Po úspěších v nižších formulích přešel do šampionátu prototypů kde v týmu Joest Porsche slavil jako nejmladší v historii triumf ve 24hodin Le Mans. Při nemoci Gerharda Bergera zaskočil za zkušeného krajana v týmu Benetton a při třech závodech byl dvakrát rychlejší v kvalifikaci než zkušený Alesi. V dalším roce již byl stálým jezdcem Benettonu a v úvodu sezóny udivoval agresivním stylem, kdy se nezalekl ani Michaela Schumachera. V sezóně 1999 však byl jen stínem jezdce o rok dříve, jakoby neměl ve slabém Benettonu motivaci.
Sezóna 2000 se Wurzovi příliš nevyvedla, po většinu sezóny byl ve stínu lepšího Fisichelly, jeho výkony se zlepšily až poté co bylo jasné, že tým Benetton po skončení sezóny opustí, objevovaly se spekulace, že nedokončí ani sezónu. Pro rok 2001 Wurz zvolil trochu klidnější profesi testovacího jezdce McLarenu, kde si chce vyspravit pošramocené sebevědomí a dokázat své jezdecké kvality. U McLarenu vydržel až do roku 2005, kdy dokonce zaskočil za zraněného Juana Pabla Montoyu v GP San Marina a získal třetí místo. Pro rok 2006 ovšem zakotvil u Williamsu, opět jako zkušební pilot, po odchodu Marka Webbera do Red Bullu se však dočká návratu k závodění.