Radar v kontextu české politiky
Co je to ale platné, když my, lidé, jsme se příliš nezměnili…
Nepodařilo se prosadit novou politickou kulturu, nepodařilo se opustit v ekonomice nesmyslné třetí cesty, plné korupce, nezabránili jsme bilionovému zadlužení a hlavně jsme se nevyrovnali s minulostí. Za zločiny komunismu se udělala tlustá čára, což do paměti národa uložilo informaci, že zločiny se vyplácejí - pokud jsou konány kolektivně a jsou dostatečně velké. Místo nové politické kultury se přestaly střetávat různé politické názory a hodnoty, setřel se rozdíl mezi pravicí a levicí, mezi konzervativci, liberály, socialisty. Každý se dokáže spojit s každým, Desatero se stalo cizím slovem, natož Bůh.
Zdá se mi, že v mnohých případech jde o odpoutání pozornosti široké veřejnosti od daleko důležitějších problémů. Jako příklad si dovolím některé causy z poslední doby připomenout:
Chtěli bychom Ústav paměti národa, který by nic nezveřejňoval a v němž by jen několik poblázněných historiků bádalo nad nějakými dokumenty? Ne.
Chceme Ústav paměti národa, který by konečně dal na světlo boží utajované dokumenty z doby komunismu. Část národa přesto křičí - ne!
Chtěli bychom radarovou stanici, o níž bychom věděli, že žádnou raketu nikdy neobjeví, natož aby dala pokyn k jejímu zneškodnění, a navíc si ji zaplatíme ze svého ? Ne.
Chceme základnu USA, kterou náš spojenec sám zaplatí, která zvýší naší bezpečnost a dá jasně najevo německým neonacistům, ruským generálům, čínským hegemonistům, íránským duchovním, či teroristům na celém světě, že zdejší prostor není nic pro jejich strategické plány. Část národa přesto křičí hlasitě - ne!
Abychom věděli lépe, kdopak že to křičí ne, měli bychom si odpovědět na tyto 2 otázky:
1. Máme mít Ústav paměti národa, který provětrá paměť těch, kteří nechtějí vědět, co se dělo v minulém režimu?
2. Máme zde mít americkou radarovou stanici, protože o naší bezpečnost nejsme schopni pečovat bez NATO a Aliance nemůže existovat bez vojenské síly USA?
Kdo na tyto otázky odpovídá ne, musí k tomu mít jistě osobní důvod. V prvním případě to jistě není ten, jehož nejbližší „prošli komunistickými koncentráky“. Ve druhém případě by to snad mohli být ti, kteří s nostalgií vzpomínají na dvacetiletou sovětskou okupaci a kterým vadí, že po padesáti letech nejprve hnědého a pak rudého otroctví jsme si rovni se svými spojenci a kterým právě proto vadí, že podmínkou této rovnosti je, že se budeme ochotni podílet na společných zájmech - tedy i bezpečnosti a prosazování občanské svobody - se svými spojenci v dobrém i ve zlém.
Zdá se mi proto, že každý rozumný člověk by měl na tyto předložené otázky odpovědět ANO.
Proč tedy někteří politici (a část novinářů jim v tom velmi účinně pomáhá) mlží, dávají úmyslně neúplné informace, a to většinou v době, kdy sami nemají na příslušnou věc vlastní názor, či vytahují jeden zástupný problém za druhým? Protože nechtějí, aby občané věděli plnou pravdu. Ať se jedná o Ústav paměti národa, nebo o radarovou stanici, či o jinou důležitou věc.
Komu tento stav vyhovuje? Přece tomu, kdo se bojí pravdy, přece tomu, kdo se v pravdě bojí žít. Samozřejmě, že za nynější stav nesou největší odpovědnost politici. Ale považuji za nutné připomenout fakt, že za všechno dobré i zlé nemohou jen politici, ale i ti, kteří z nich politiky udělali. I proto jsem přijal pozvání Konzervativní strany na dnešní mítink. Protože chci podpořit základní myšlenku svobody - možnost říkat veřejně pravdu.
Naše země potřebuje, aby ji konečně řídili schopní a odvážní lidé. Jako u nás president T. G. Masaryk, či ve Spojených státech president Ronald Reagan. Ale ne lidé, schopni všeho. Hlavně však lidé, kteří sami dokáží v pravdě žít.
Co s toho vyplývá pro nás občany?
Vážené dámy, vážení pánové. Prosím Vás ve jménu pravdy - úplně obyčejně myslete, máte totiž na štěstí vlastní mozek. Ať jde o Ústav paměti národa, zadlužení občanů, nedodržování předvolebních slibů politiky, i o politiku jako fenomén - tedy také o radarovou stanici.
Karel Ledvinka
Předneseno 26. dubna 2007 v Brně na veřejném shromážděn „Radar? Jen malá splátka za svobodu!“ na podporu zřízení radarové stanice armády USA na území ČR pořádaného Konzervativní stranou (www.konzervataivnistrana.cz).
Komentáře
Přehled komentářů
...opravdu nejsem Jeezabele obětí antiamerikanismu.Víte to,že se mi postupy USA zdají nekalé ze mě ještě neděla antiameričana.Proti samotným obyčejným obyvatelům USA nic nemám.Piju Coca colu,chodím do McDonaldu a nemám proti těmto podnikům nic.Netvrdím,že američani jsou hloupí,tlustí atd...,jen mi jde o politiku,kterou praktikují.Tím kosovem jsem chtěl říct,že najedné straně válčí s íráckými "povstalci"(teroristy),nadruhou stranu jinde jim velice podobná skupina lidí vůbec nevadí.Jinak to,že v lidech je antiamerikanismus je velice jednoduše vysvětlitelné a obzvláště u občanů ČR.Jednou tady totiž byl taky jeden velký spojenec a to Rusko a jak s nama vymetalo.Proto si myslím,že Češi mají tak trochu právo nedůvěřovat další Supervelmoci v podobě USA.Jinak taky vás zdravím ,upřímě řečeno jste zatím jediný člověk,který mě neoznačil za komunistu ,takže v tomto děkuji :D,jj bohužel k internetu se dostane i blbec.
Milý Memorexi
(Jeezabel, 19. 6. 2008 11:45)
Myslím, že jsi jen obětí antiamerikanismu, jako mnoho občanů masírovaných levicovou Evropskou unií :(
Dnes jsem narazil na tohle:
http://www.atllanka.net/index.php?text=335-subyduby-amerika
Zkus se tam podívat, a hlavně uvažuj o tom :)
Zdravím
Oprava poslední věty
(Memorex, 19. 6. 2008 1:12)
Ano USA za 1 a 2 světové války možná skutečně byly ideálem demokracie,ovšem dnes už jím rozhodně nejsou.
Ps:psal jsem horkou jehlou
Něco vám nedochází
(Memorex, 19. 6. 2008 1:10)..tím nechci urazit,ale vy si vážně myslíte,že USA co bojovaly ve 2 světové jsou i ty dnešní USA.Já si teda myslím,že ne.Proč?Časy se mění a lidé s nimi.Střídají prezidenti,vlády a hlavně jejich zájmy a plány.Vaším argumentem často bývá,abychom byli dobrým spojencem tak tady musí radar být,ale já si myslím,že naše armáda se po boku angažuje docela často například 601 armádní skupina speciálních sil v iráku a spousta dalších(Afghánistán,bohužel i Kosovo).Jinak s názorem,že komunisti už měli být zakázáni souhlasím.Velice mě ale mrzelo uznání kosovo,neboť tehdejší Jugoslávie byla jediná země,která nám v 1968 nabídla pomoc.Ne USA!!ale Jugoslávie.Navíc USA si tím začali trochu prrotiřečit,protože kosovskou osvobozeneckou armádu(UCK) jednu dobu označily za ter. organizaci...dnes s sní spolupracují..není to nějaký obrat??Ano USA za 1 a světové možná skutečně byly ideálem demokracie,ovšem dnes už jím rozhodně nejsou.
Kdo je kdo?
(Bezi, 10. 5. 2007 17:21)
Fakt argumenty jak hadr.
Že by byl autor je převlečený komunista, kterému se stýská po starých časech kdy jsme tu měli ruské základny (to že by byl tak starý že by s nostalgií vzpomínal na fašista si nemyslím).
Každopádně propaganda ze staré školy se pozná :))
Jen hustěji...
Zlodej krici chytte zlodeje
(Otazka, 29. 4. 2007 23:41)
USA nam pomohly 1938, 1948 i 1968? Alespon mohly podat formalni protest v OSN. Nepodaly a nikdo jim to nema za zle. Kazda velmoc chcrani sve zajmy, Cina sve, Rusko sve, USA take.
USA tvrdily, ze v Iraku jsou ZHN. Pamatujete na ty snimky mobilnich biologickych laboratori, chemickych laboratori, zarizeni na obohacovani uranu, jez byly prezentovany Powellem v RB OSN? Byla to obycejna lez.
Stejne jako lez o tom, ze Iran chce na CR poslat nejake rakety. Zadne rakety s doletem do CR nema amit nebude. Armada USA je pritomna na hranicich Iranu ze vsech svetovych stran. Ma Iran pustit do sve zeme inspektory OSN jako Irak? Proc , aby dopadl stejne?
V Iraku bylo armadou USA zabito od brezna 2003 do cervence 2006 vice , jak 655 000 civilistu.
Tedy 655 denne v prumeru. V dobe, kdy podle Pentagonu zahynulo v dusledku sektarskeho nasili maximalne 5 osob denne. 13 000 respondentu v 1800 domacnostech zastupujicich vsechny oblasti Iraku bylo dotazovano na umrti v rodine. Neexistuje lepsi udaj o umrtnosti za obdobi valky v Iraku. Zde je clanek v nejprestiznejsim lekarskem casopise sveta Lancet, kde jsou vsechny podrobnosti:
http://www.thelancet.com/webfiles/images/journals/lancet/s0140673606694919.pdf
"nebat se a nekrast" TG Masaryk
Americka zakladna bude postavena proti vuli 70 % obyvatel. Tak jako v Iraku a v jinych zemich bude platit: "Rozdel a panuj"
Ano prave komuniste potlacuji svobodu jednotlivce neuznavaji individualitu a prave oni neuznavaji zodpovednost jednotlivce za sebe sama i za svet. Prave proto byvali bolsevici z ODS , kteri vylezli z ruskeho zadku a do americkeho lezou, prave oni nechteji referendum. Chteji nemyslici ovladatelny dav.
Napriklad soudruh Topolanek, v zari 1969 po upaleni Jana Palacha, po celonarodnich demonstracich proti okupaci , tento hrdina vstupuje naprosto dobrovolne v zari 1969 do vojenskeho gymnazia v Opave a skoli se v bratrskem internacionalismu , v utoku na Pariz v sovetskem tanku, zcela dobrovolne se rozhoduje pro vstup do armady a do svazku se SSSR.
Zlodej krici chytte zlodeje.
Vše se vším souvisí
(H2O, 29. 4. 2007 9:18)
A i to, že se tak málo slušně a seriozně komentují články na webech o něčem svědčí. Anonymně se křičí na Novinkách, kde je taková cenzura a nesvoboda projevu, že nebyla taková ani za totality, a navíc všechny do týdne spláchnou do stoupy, ale tady, u článků, které jsou o něčem se komentáře objevují sporadicky, a přitom jsou taky anonymní...
K Dianě: Souhlasím, jen bych dodal, že já se stydím i za některé své spoluobčany, za to, jak si pořád stěžují, za to, že se vůbec nesnaží nějak vzdělat, že jen pořád naříkají a volají po totalitě - je to hnus!
Výborný článek
(Diana, 29. 4. 2007 8:16)
Pravda vždy vadí lhářům, lidem neschopným a hloupým. Chci radar, chci být slušným spojencem USA, chci se konečně přestat stydět za svou vládu, za svůj parlament. Komunisti už měli být dávno zakázaní a socani prokouknutí jako jejich pátá kolona, jenže....
To by Češi museli mít nějakou paměť, a umět používat rozum, což ve své téměř polovině nemají a nedělají.
NIKDO je tomu totiž nenaučil, byli vychováni v duchu totality, podle hesla "nestarej se o nic, jen o sebe!"
Téměř 3 generace neumí pořádně pracovat a žít za své, jen koukají kde urvat co se dá, sami se při tom moc nepřetrhnout, nějak to tu přežít a užít si....
Po nás potopa, volají hlasitě děti a vnuci pohrobků stalinské politiky ČSSR....
Tak podle toho to pak vypadá, všichni volají DEJ DEJ DEJ - a neptají se, kde to má stát vzít.... Divný svět, divná doba, kde sytý volá - mám hlad!
Ne ne
(Memorex, 21. 6. 2008 1:28)