Proč jsem pro radar
Motto: Bude-li o stavbě radaru rozhodnuto referendem nebo námi volenými zástupci tak
nebo tak, dobře nám tak.
Ač mám rád přírodu a myslím, že mám i silné sociální cítění, nechci, aby můj názor byl převálcován stoupenci zelené a rudé barvy.
Jsem řadový občan a ve věcech vojenských a polických laik, nebyl jsem nikdy a asi nikdy nebudu členem žádné politické strany, jen pociťuji potřebu se vyjádřit k radaru, dokud je ještě čas a má to smysl.
8. srpna 2007 občan České republiky Jaroslav Lachman
Komentáře
Přehled komentářů
Jsme členem NATO a co je Rusku po tom, jestli bude na našem území radar? Jejich vydírání v těchto dnech otvírá oči každému. Pokud se bude Rusku ustupovat, zle na to doplatíme. Platí na ně jednání z pozice síly.
proti
(likce, 27. 12. 2008 20:36)Já jsem tedy rozhodně PROTI RADARU. Už jenom proto, že na střední Evropu - nebo -li na nás jak z historie víme, se každý vyprdl. Kdo nás chtěl obsadit, ten nás obsadil. Jedině to bylo jinak za husitů a Přemyslovců.
Trápné
(xxxmerlin, 1. 11. 2008 13:06)Že američané nikdy nezradily naše zájmy? ČR by se mněla jako moderní demokratický stát snažit udržet mír a rovnováhu ve světě, dokud to je vůbec možné. To by mělo být (stejně jako u všech ostatní států) hlavní náplní naší zahraniční politiky. Nevidím proto jedinný důvod proč jakýmkoliv činem podporovat zemi s největšími výdajemi na zbrojení na světě, která se své síly nestydí použít už ani ke zbytečným a nápadně ekonomicky výhodným válkám. Nepodporujme americký fašismus!
Proti USA
(ConflictBoy(CZ), 16. 8. 2008 2:22)
Radar je nam k ničemu a obrany system Patriot (_._) !!! Maji rakety typu Topol-M a do roku 2010 pokud ČR a Polsko postaví radar chce rozmísti Russko další nejmodernější rakety typu RS-24.Čtete tady.
http://dnes.atlas.sk/svet/124437/
Hlasuji proti radaru je to můj názor,A ten obrany system (Patriot USA) co nestřeli 7 střel s 10 oproti (S-400 RUS) 10/10 není co dodat
Jsem PRO radar
(Elen Páleníková Cimprichová, 25. 5. 2008 23:29)Prostě a jednoduše JSEM pro radar a nevidím jediný důvod, proč dál "kecat". - rusáci tu měli kdysi spoustu arzenálu a NIKDO se neopovážil ceknout a teď se demokracie bude kontraproduktivně obracet??? Tak to ne!!!
Jak?
(Martin, 21. 4. 2008 20:54)Možná to nechápu ale rád bych věděl jak mě ten radar bude chránit
Věra radiolokátor.
(Květoslava K., 8. 12. 2007 22:03)Mělibychom předat technologii USA.Protože rusové ji už mají-tím by se síly trochu srovnaly.V úvahu totiž připadá pouze válka klasická.Letadla SU 37-torpéda Škval-rakety Topol M-ponorky s největším ponorem a šnekovým pohonem-tanky....Vše na internetu a to ze zdrojú i USA.
Nechci
(Vavín, 21. 9. 2007 12:47)Pane Lachmane, nechci aby na ČR a Evropu vůbec dopadaly ruské jaderné hlavice kvůli americkému hladu po cizí ( ruské ) ropě. Co se týká vašich argumentů - mezi Vaším "desaterem" jsem nenašel, mimo omletých frází, nic coby můj názor sebeméně zviklalo.
just my two cents..
(Jakub Luptovec, 18. 9. 2007 14:55)
"Každý demokratický stát je povinen dělat v rámci svých možností všechno pro to,aby totalitní a extremistické ideologie neměly šanci kamkoliv expandovat."
Toto platí samozřejmě i o nás a právě proto, by jsme měli s těmi "mírotvorci" z USA paktovat co nejmíň. Nejen, že jsou zemí, která použila více jaderných zbraní, než všechny ostatní dohromady. Dnes také vede útočnou válku proti terorismu. Jedinými výsledky jsou: nabalíkování se zbrojových koncernů, naprostá humanitární katastrofa v Iráku, ruku v ruce s tamní občanskou válkou. A když už jsme u války v terorismu - nebyla to bin ládinova rodina (původem z Saudské arábie - k významu se dostanu později) která měla čilé styky s rodinou Bushových - jen tak btw. byly to Ladinovic, kdo poskytovali sponzorské dary škole, kde malý G.W.AmBush studoval. Saudská arábie je jedním z největších spojenců spojených států - zároveň je zde VELMI silná struktura Al-kajdy a dalších teroristických organizací, zřizením je diktatůra, mučení se považuje za běžnou praktiku... Přátelé našich přátel jsou naši přátelé? Jsou tohle ti, co chceme?
K tomu rusku.. Rusko samozřejmě MÁ velmocenské plány - jako by jsme měli i my s jeho populačním potenciálem, rezervami strategických surovin, polohou a rozlohou. Není se tedy co divit, že má strach o vlastní bezpečnost (i když v tom samozřejmě nejsou jen sebeobranné účely, jde tady taky o prestiž - nechtějí si nechat takové jednání líbit a tak se ozývají. Putinův relativně štědrý návrh na společnou základnu, jejiž poloha by vyhovovala taktéž, pouze by byla pod společnou správou ruska a USA, však byl smeten ze stolu), když USA začíná hladovět po ropě, krize spadne za pár let a zbrojové koncerny si chtějí přivydělat a tak lobbují za otevírání preventivních válek. Pro zbrojové koncerny je výstavba a selhání protiraketového systému záruka komerčního úspěchu, pokud je tady dostatečně velký bubák, kterým budem moct strašit:) Samozřejmě, hrozba tu je.. a každým rokem větší, jen je někdy načase se ohlídnout, jestli nestojí diktátor nejen před námi, ale i za námi;) Aby tím lumpem nakonec nebyl někdo jiný;)
Nesnažím se teď přesvědčovat pro, nebo proti. Jen používám kritický rozum po tom, co se USA vydaly na válečnou stezku.
to Stunty
(Radar Radarovič, 27. 8. 2007 22:43)
Vůbec nemůžu souhlasit s tím,že radar je namířen proti Rusku, jak píšeš. Pokud Rusko nemá zlé úmysly,může mu být putna,kolik radarů tady USA,nebo kdokoliv jiný postaví. A k tomu co jsem napsal o zařízení na území jiných států: Každý tank,raketa,radar,dokonce i puška nebo útočný nůž,který je ve výzbroji spojeneckých armád svým způsobem slouží i k naší obraně.
Každý demokratický stát,který se postaví proti terorizmu a jinému potenciálnímu nebezpečí je pro mě spojencem,bez ohledu na to,na kterém světadíle se nachází a ke kterému obrannému systému se hlásí. Každý demokratický stát je povinen dělat v rámci svých možností všechno pro to,aby totalitní a extremistické ideologie neměly šanci kamkoliv expandovat.My taky. To,že poskytneme kousek našeho území k tomu,aby vzniklo další zařízení, které těmto lumpům může v jejich lumpárnám zabránit, je to nejmenší , co můžeme udělat.
taky pro Radar Radarovič
(Stunty, 27. 8. 2007 16:05)
Děkuju za reakci a zprostředkování odlišného pohledu na věc. Některé tvoje argumenty jsou dobré a určitě mě zajímat budou, ale:
Napsal jsi: "Nás,vůči některým nebezpečím chrání zařízení, umístěná na území jiných států.Ale co je nám po nich,že?Ať si postaví radar někde jinde a chrání nás odjinud,že jo? Takhle jsi to myslel?" Ne, nemyslel. Za Spojence pokládám NATO, ale už ne USA, protože ti nás nechrání, vyhrocují konflikty ve světě ("kdo není s námi proti teroristům, je proti nám") a zatahují nás (= NATO) do toho. Nemyslím si, že je nutné mít tady radar jedné velmoci, namířený proti druhé velmoci (Rusko), když nám (= NATO) z toho plyne jen nebezpečí a NIC jiného.
pro Radar Radarovič
(bart, 27. 8. 2007 9:45)Jak jsi krásně napsal jsme součástí NATO a tedy máme záruku, že v případě napadení našeho státu nám spojenci přijdou na pomoc. Pokud by tedy radar byl součástí obrané strategie NATO a sloužil by k ochraně nejen území USA ale celé Evropy, tak bych byl jednoznačně pro takový systém. Radar, o kterém se teď diskutuje, je ale o něčem úplně jiném. Tento radar nemá sloužit k ochraně Evropy ale výlučně k ochraně území USA. Napsal jsi, že nás chrání zařízení, umístěná na území jiných států. To je nesmysl, jediné místo v Evropě, které je chráněné proti raketovému útoku je Moskva. Říkal jste, že nám v budoucnu hrozí nebezpečí a to je nepochybně pravda ale je radar, který nás vůbec není schopen ochránit, adekvátní odpovědí na tyto hrozby? Já si myslím, že ne. Měli bychom myslet na obraná zařízení schopná bránit všechny státy NATO ale i ostatních států Evropy včetně Ruska. Navíc je toto řešení na stole. Rusko nabídlo společné využití radarové stanice v Ázerbajdžánské GABALE. Tento radar a případné antirakety umístěné např. v Turecku by ochránili nejen USA ale i Evropu. Inf. o tomto problému naleznete na stránkách ATM magazínu č. 7. Proti radaru se však nestaví pouze většina našich občanů, Rusko nebo Čína ale také většina států NATO. Opravdu chceme na našem území věc, která rozděluje naši společnost, která rozděluje naše spojence, která zvyšuje mezinárodní napětí mezi velmocemi? JÁ TEDY NE!
Souhlas
(Ladislav Zelenka, 26. 8. 2007 9:15)Pane Lachmane, výborný článek, který by mohl pomoci vzhledem k vašemu věku a předpokládaným životním zkušenostem osvítit zabedněné hlavy rádoby vlasteneckých a ekologických odpíračů radarové základny. Mě osobně je milejší mít na svém území pár desítek vojáků US Army než nekolik set tisíc zaostalých buranů z Ruska. To už tady bylo...
Souhlas
(Zik, 22. 8. 2007 23:06)Ano, souhlasím s článkem. Lidi by si už to konečně měli uvědomit.
Stunty
(RadarRadarovič, 21. 8. 2007 15:32)Nebudu ti tady znovu opisovat argumenty,kterých si na těchto stránkách a na jiných,z nichž na některé jsou tady odkazy,můžeš najít tolik,že budeš mít do konce roku co číst.Já jsem pro radar a ty ne. Každý máme právo,na svůj názor.Ten tvůj ti nikdo nevyvrátil možná jen proto,že si ho prostě vyvrátit nechceš nechat. Můj názor zase nemůžou vyvrátit argumenty tvoje,protože mi připadají(a to bez toho,že bych tě chtěl urazit) nejen nelogické,ale především zbabělé.Proč? Tak ti to tedy povím. Jsme v situaci,kdy se hlásíme k nějakému obrannému systému.Samo,že očekáváme,že v případě našeho napadení,nám spojenci pomohou.Ale odmítáním radaru jim otevřeně říkáme,že nejsme ochotni účastnit se čehokoliv,co by mohlo v budoucnu našemu a dokonce i jejich napadení zamezit.Pocit,že nám žádné nebezpečí nehrozí je projevem krátkozrakosti a hlouposti.Až hrozit bude,bude už na stavbu např.radaru pozdě.Zda radar bude chránit nás,nebo kohokoliv jiného je úplně jedno.Nás,vůči některým nebezpečím chrání zařízení, umístěná na území jiných států.Ale co je nám po nich,že?Ať si postaví radar někde jinde a chrání nás odjinud,že jo? Takhle jsi to myslel? Takže - klidně si nechej svůj názor,ale já, z výše uvedených důvodů říkám:RADAR ANO.Ukažme světu,že nežebráme o ochranu,ale že se chceme účinně podílet na obraně nejen vlastní ale i na obraně území a životů našich spojenců.To je zhruba vše,co jsem ti chtěl říct.Snad ještě to,že celý civilizovaný svět by podle mě měl být povinen,snažit se zabránit případnému nebezpečí.Byl bych rád,kdyby náš malý stát byl konečně ostatními chápán, jako součást civilizovaného světa.Omlouvám se za velmi obecnou polohu svého příspěvku,ale odborné argumenty raději přenechám odborníkům.Ostatně tebe zřejmě ani moc zajímat nebudou. Nebo se mýlím?
tak se na to podíváme....
(Stunty, 21. 8. 2007 10:41)
1) Radar je část deštníku, který nebude sloužit nám, je jen na ochranu USA. O tom se nedá dohadovat, je to prostě fakt.
2) Souhlasím, ale je to důvod pro radar?
3) KLDR a Irán pro naší zapadlou zemičku nejbudou nebezpeční, DOKUD je nenasereme postavením radaru.
4) He? Já si zase umím představit, že tu spadnou ufoni.
5) Souhlasím.
6) Konkrétně můj důvod proti radaru není kategorické odmítání USA a techniky, ale prostý fakt, že takový radar je velký, důležitý a nechráněný cíl, který (v nepravděpodobném případě atomové války) půjde na řadu jako první. Toť argumentace.
7) Souhlasím, že Rusko rozhodně je nestandartní demokracií, které se nesmí ustupovat, ale jeho výhrady jsou oprávněné, protože radar "na obranu před Iránem" stojí mezi Ruskem a USA. Takže oni to amíci taky nemyslí docela upřímně.
8) A co?
9) Experti se nedávno shodli, že radar nikoho neohrozí, na druhou stranu jsou zprávy o zvýšeném výskytu rakoviny poblíž takových radarů v USA. Tady nevím, čemu věřit.
10) V roce ´38 jsme tehdejším spojencům taky věřili, protože nás v minulosti podrželi. Nikdy nevíte, co se podělá a pokud tu (nejspíš se to nestane, ale nelze to vyloučit) přistane atomovka, na důvěru USA bude pozdě.
Nejsem levičák a toto nejsou jen výkřiky, ale názory, za kterými si stojím. Byl bych rád, kdyby mi někdo odpověděl a třeba se moje názory pokusil rozumně vyvrátit. Zatím to nikdo nedokázal a proto jsem proti radaru.
Jasně že radar
(David, 20. 8. 2007 10:26)
Nemám amíky moc v oblibě, ale určitě mám raději USA než Rusáky. Díkybohu že zrovna nás za druhé světové války osvobodili rebelové ( jih moravy ) a ne rusáci, jinak bychom byli stejně v prdeli jak ostatní.
Radar je čistě obranné zařízení. A pokud Rusáci vyhrožují raketami, tím více bychom měli věřit ve stavbu radaru a důvěřovat USA.
Proč jsem proti !
(Honza, 16. 8. 2007 8:50)
1. USA - obrana útokem (Irák, Afganistán..)
2. EU ani NATO radar nepovažují za nutný
3. Irán ani Korea není nebezpečím pro USA
4. Proto snad je tady EU a NATO
5. Na tuhle blbost nemám odpověď
6. 60 - 70% občanů jsou křiklouni
7. Porovnej si zbrojní výdaje USA a Ruska !
8. Tomu ani sám nevěříš !
9. Jsi laik, tak se nevyjadřuj k bezpečnosti radaru !
10. Snad jediný důvod, se kterým s tebou souhlasím !
Ben
(Jirka, 15. 8. 2007 23:23)
Představuje potencionální cíl útoku raket s jadernými náložemi. =o)))))))
vis ty za jakym ucelem byla vyvinuta jaderna bomba? aby nicila rozsahly oblasti a ne budovy! ja sem pro radar i rakety a nazor zmenim jedine az me nekdo presvedci o opaku a to sem si procetl zvedavce, protizakladam... ale jejich argumenty sou jen demagogie nebo naprosta sranda
Pro radar
(Jirka, 5. 7. 2009 19:20)