ANTICKÁ TECHNOLOGIE
Antická střela | |
V městě Atlantis byly tisíce těchto střel, ale většinu z nich Antikové vzali s sebou zpět na Zem, když prchali před Wraithy. Umístili je do Antické základny na Antarktidě, které později použil Jack, aby zachránil Zemi před útokem Annubisovy flotily. |
Antický satelit | |
Těchto satelitů bylo po celém Pegasusu tisíce, dokud je Wraithové všechny nezničili. Zůstal pouze jeden nedaleko Atlantis. Satelit dokáže zničit několik Wraithských lodí, pokud má dostatečnou energii pro udržení štítu a zbraní. Když Wraithové poprvé útočili na Atlantis s 3 mateřskými loděmi, podařilo se satelitem zničit jednu loď. Zbylé dvě ovšem hned v zápětí satelit zničily. |
Atlantis | |
Atlantis je obrovské létající město Antiků. Má ten nejúčinnější štít, který Antikové vynalezli. S tímto městem odletěli Antikové ze Země do galaxie Pegasus, kde chtěli začít nový život. Postavili tam také hvězdné brány. Antické město je nacpané všemožnými technologiemi. Toto město Antikové opustili před 10 000 lety, když se nemohli ubránit proti Wraithům. Potopili město na dno oceánu a odešli. |
Aurora | |
Aurora je průzkumná loď vybavená mezihvězdným pohonem. Byla objevena, když bylo zapojeno ZPM a Atlantis začal vysílat dálkový signál, který naváděl Auroru zpět. Návrat by trval 42 milionů let. Aurora byla vyslána na průzkumnou misi, kde by zjistili slabinu Wraithů. Aurora našla slabinu ve Wraithské technologii. Aurora byla nakonec zničena autodestrukcí, kterou nastavil Sheppard, aby zničil dva Wraithské křižníky, které se blížily k Auroře. |
Detektor známek života | |
Tento detektor je umístěn v centrální místnosti Atlantisu. Má dosah přes celé město a ještě dál. Nejen, že dokáže odhalit známky života, ale také rasu. Pozná například člověka od Wraitha a ukazuje jej odlišnou barvou. Detektor dokáže odhalit i entitu v podobě energie (viz Skryt a hledán) |
Dial Home Device (DHD) [1. verze] | |
DHD na Atlantis a v Puddle Jumperech je odlišné od ostatních. Je to deska s 39 symboly (38 + 1 výchozí symbol). Na Atlantis je součástí DHD i ovládání energetického štítu na bráně. |
Dial Home Device (DHD) [2. verze] | |
Toto DHD je stejné jako v galaxii Mléčná dráha, ale místo červeně svítí modře. Krystal v DHD dodává bráně dostatečnou energii k otevření červí díry do stejné galaxie. K otevření červí díry do jiné galaxie energie v krystalu ovšem nestačí. DHD by mělo být poblíž každé brány. |
Holografický záznam | |
Tento záznam našel dr. Beckett. V záznamu je příběh boje Antiků proti Wraithům. Antikové postupně ztratili moc nad všemi planetami v galaxii Pegasus, kromě Atlanticy, kde měli své město. |
Hvězdná brána (The StarGate [SG]) | |
Hvězdné brány v galaxii Pegasus jsou vyspělejší než brány v Mléčné dráze. Mají jiné symboly a zadávání adresy je rychlejší. Schevrony na bráně jsou modré. Stejně jako brány v Mléčné dráze využívají stejného principu transportu. Zadáte adresu, brána se otevře, projdete a brána se zavře. Otevřená červí díra vydrží maximálně 38 minut. |
Hvězdná mapa | |
Tuto trojrozměrnou hvězdnou mapu obsahoval hologram, který spustil dr. Beckett. Mapa zobrazuje galaxii Pegasus, v ní všechny planety, které kdy Antikové našli. Mapa je tvořená i jako animace. Planety, které se dostaly do podrůčí Wraithů začaly červenat. |
Křeslo | |
Tímto křeslem se dají ovládat zbraňové systémy antického města. V Atlantisu je toto nejméně jedno. Na Antické základně na Zemi, odkud odletěli Antikové se svým létajícím městem, zůstalo také jedno, kterým Jack ovládal Antické střely, kterými zničil Annubisovu flotilu a tím zachránil Zemi. |
Orion | |
Orion, jak ji pojmenoval Sheppard, je sesterskou lodí Aurory. má učinné štíty, hyperpohon a zbraně. Atlantis ji našla na planetě, kde lidé používali antickou technologii. Přímo naproti bráně byla antická základna, která je ovšem v sopce. Ta by podle McKaye měla do několika hodin vybuchnout. Výbuch by zničil celý kontinent a planeta by se stala neobyvatelnou. To se také nakonec stalo, ale McKay zprovoznil hyperpohon a štíty na Orionu. V okamžiku, kdy sopka vybuchla zapnul štíty, které na plný výkon vydrží jen 4,1 sekund, ale to je dost času na to, aby zapnul hyperpohon a dostal se na oběžnou dráhu planety. |
Puddle Jumper | |
Puddle Jumper je malé plavidlo, které pojmě asi půl tuctu plně ozbrojeného personálu. Je určen pro cestování bránou. Má také učinné maskovací zařízení, které ho zviditelní jak pro oči, tak i pro většinu senzorů. |
Puddle Jumper detektor | |
Tento detektor je standartním vybavením každého Jumperu. Nedokáže ovšem odhalit druh rasy. Tento detektor lze ovládat jen ten, kdo má gen Antiků. Bez tohoto genu člověk nemůže plně využívat potenciál města Atlantis. |
Transportní místnost | |
Tyto místnosti expedice ze Země nejdřív používala jako sklady, ale zjistilo se, že slouží jako transport do jiného patra nebo místa ve městě. Transport funguje na stejném principu jako goa'uldské transportní kruhy. |
Zbraň na Wraithy | |
Tato zbraň dokáže velmi účinně zlikvidovat vše, co se pohybuje na oběžné dráze planety, na které je zbraň umístěna. Zbraň využívá jako zdroj ZPM. Tým Atlantis chtěl zbraň získat, ale to hlídá Antička, který byla potrestána a musela ochraňovat místní lidi. |
Zero Point Module (ZPM) | |
3 tyto ZPM napájeli město Atlantis a udržovali štít, který chránil město. Mají životnost minimálně 10 000 let. ZPM dodá bráně dostatečnou energii k vytvoření červí díry do jiné galaxie. Na Zemi bylo několik těchto ZPM a v galaxii Pegasus je blíže neurčené množství Zero Point Module. |
LIDSKÁ TECHNOLOGIE
Daedalos | |
Daedalos je nový butevní křižník ze Země, který přiletěl pomoci k Atlantis v boji proti Wraithům. Daedalos je doslova nacpán Asgardskými technologiemi. Asgardi jim ovšem nedali Asgardské zbraně z obavy, že by je použili proti nim. Dali jim ovšem štíty, transportní zařízení, hyperpohon,... Na palubě Daedalosu je i jeden Asgard (Hermiod), který pomocí ovládacího panelu ovládá Asgardské technologie. |
Jaderné hlavice Mark 8 | |
Tyto hlavice se poprvé objevily v 1 díle 2.season. Těmito hlavicemi Daedalus likvidoval Wraithské mateřské lodě. Stačilo jednu hlavici transportovat na palubu Hive Ship a loď vybouchla a bylo po ohrožení. |
Naquadahové reaktor | |
Naquadahový reaktor dokáže dodat obrovské množství energie, ne ovšem takové, jaké dodají ZPM. Ovšem na pohánení části města to stačí. Tento reaktor ale nedokáže dodat dostatečnou energii antikému křeslu. |
Railguny | |
Tuto technologii přinesla druhá expedice ze Země, aby pomohli ubránit město proti Wraithům. Běžný zásobník obsahuje 10 000 energetických střel, které dokáží zlikvidovat Wraithskou stíhačku. |
Retrovirus | |
Tento retrovirus vyvinul dr. Beckett, aby proměnil Wraitha v člověka. Wraith má v sobě vlastně dvě složky - brouka, z kterého se Wraithové vyvinuli, a člověka. Retrovirus má úplně potlačit brouka a nechat jen lidskou část. Sheppardův tým jednoho Wraitha chytil a podařilo se z něho udělat člověka. Retrovirus se ale musí dodávat pravidelně, jinak se člověk promění znovu ve Wraitha. Dr. Beckett se pokouší retrovirus zdokonalit tak, aby se nemusel podávat pravidelně, ale aby stačila jen jedna dávka a tím by si Wraith proměněný v člověka neměl pamatovat nic a neměl by mít žádné Wraithské pudy. |
Vylepšený naquadahový reaktor | |
Tetno vylepšený naquadahový reaktor dokáže dodat asi 5x víc energie, než ten původní. Ale není také tak výkonný, jako ZPM. Dokáže dodat antickému dostatek energie. Tento reaktor donesla druhá expedice ze Země, jako lepší zdroj energie pro obranu proti útočícím Wraithům. |
WRAITHSKÉ TECHNOLOGIE
Hive Ship | |
Obrovská mateřská loď, která slouží k hybernaci stovkám Wraithů. na takovýchto lodích se skladuje i potrava (lidé). V galaxii Pegasus je nejméně 60 Wraithských mateřských lodí. Loď je schopná cestovat hyperprostorem, ale jen skoky (můžou být v hyperprostoru jen omezenou dobu). Několik těchto lodí Atlantis tým zničil. |
Hybernační komora | |
Hybernační komora je určena pro jednoho Wraitha, který je schopný v ní hybernovat i několik tisíc let. Tyto hybernační komory jsou nejspíš v každé mateřské lodi a každou loď hlídá jeden hlídač. Kdyý hlídač zemře, hybernující se Wraithové se automaticky probudí. |
Mapa | |
Tuto trojrozměrnou mapu Wraithové používají pro navigaci svých lodí. Když se Teyla napojila na jednoho Wraitha, podle této mapy poznala, kde se Wraithové cestou budou stavit, aby sklidili několik lidí. Není známo, jaký zdroj mapa má. |
Transport | |
Transportem je vybavená každá stíhačka. Transportní paprsej přenese kohokoliv na palubu stíhačky nejspíš v podobě energie. Pomocí těchto transportů wraithové "sklízejí" a ve stíhačká se zase vracejí domů na "oběd". |
Vysílač | |
Wraithský vysílač je velmi malý a vypadá nevině. Je to Teylin náhrdelník, který ztratila před několika lety a major Sheppard jej našel. Vysílač dokáže přesně lokalizovat, kde právě je a Wraithové tak zjistí, kde se Teyla vždy nacházela. Nakonec se na to přijde a náhrdelník je použit jako návnada. |
Wraithská stíhačka | |
Tato stíhačka je pilotována nejméně jedním Wraithem. Při letu vydává ne zrovna tichý zvuk. Může proletět bránou. Tyto stíhačky používají Wraithové pro sklizně. Aby transportovali potravu na loď, používají k tomu transportní paprsky. Ten člověka přemění na energii a uskladní v nákladním prostoru. |
Wraithská zbraň | |
Wraithské zbraně nejsou určené k zabíjení, ale k omračování, protože Wraithové lidi nezabíjejí, aby z nich mohli vysát život. Tyto zbraně bere Atlantis, aby mohli místo zabíjení a postřelování omračovat, ale to je jen ve vyjímkách. Například, když chtěli zajmou živého Wraitha. |
Wraithský křižník | |
Wraithský křižní je mnohem menší než Hive Ship. Nejspíš nemá hangáry na ukladnění stíhaček. Mají stejný hyperprostorový motor jako Hive Ship - nemůžou si jen tak letět, musí dělat přestávky. Hypermotor není také tak rychlý, jako třeba asgardský. |