Call of duty 2 - Minimální HW: CPU 1,4GHz, 256 MB RAM, 64MB GFX
Optimální HW: CPU 2,5+ GHZ, 1 GB RAM, 256 MB GFX
Je tomu pár let, co Medal of Honor: Allied Assault odstartoval vlnu arkádových naskriptovaných stříleček z druhé světové války, které velice rychle zaplnily trh a o své místo na slunci bojovaly se svými protějšky – realistickými válečnými „simulacemi“. Pravděpodobně žádná z nich však nedosahovala nebeských výšin, ve kterých trůnil právě MoH: AA. Náhle se stalo něco, co dříve nikdo nečekal, dnes už jde spíš o běžnou záležitost – několik vývojářů se odtrhlo od EA a vytvořili svoji vlastní společnost Infinity Ward. Nedlouho poté ohlásili, že se v jejich laboratořích kutí neobyčejná válečná akce. Málokdo by čekal tak grandiózní úspěch, jaký jejich dílko sklidilo. Call of Duty (CoD) se díky svým intenzivním bitvám a všepohlcující hratelnosti, která nás připoutala k monitoru na (ne)dlouhé hodiny, stal doslova a do písmene bombou roku. Snad jediným neduhem, který CoD hyzdil, byla nedostatečná délka. Zhodnocení ostatních aspektů se pohybovalo v oblasti superlativů. Od strhující zvukové stránky až po dokonalý multiplayer, který se v oblíbenosti mohl měřit i s legendárním „CéeSkem“. Netrpělivě očekávaný druhý díl je zde, otázkou zůstává, zda se čekání vyplatilo.
Opět se setkáváme s našimi ruskými soudruhy, kteří s odvahou v srdci a úsměvem na tváři, stojí tu na strá... Vlastně ne, s husí kůží a strachem zkřiveným obličejem se nedobrovolně vrhají pod hlavně německých kulometů, protože kdyby neuposlechli a odvážili by se ustoupit, čekala by je smrt v rukách vlastního lidu, který nesnáší zbabělce snad ještě více než německé okupanty. Stanete se vojínem Vasilijem Ivanovičem Kozlovem, jenž je odhodlán bojovat za Matičku Rus až do roztrhání těla, zároveň ale není sebevražedný blázen, i když... to už vlastně záleží na vás. Ve válečných hrách tolik „nezbytný“ tutoriál se plynule přemění v regulérní misi a vy budete brzy probíhat poničeným Stalingradem a budete bojovat o každý metr půdy, budete svědky hrdinských útoků na kulometná hnízda, budete ničit německé tanky, budete zabíjet nepřátelské vojáky po desítkách. A budete se královsky bavit.
Celkově považuji právě ruskou část za nejvíce strhující a graficky nejpřitažlivější, vždyť některé scény vypadají téměř stejně jako nádherná renderovaná pozadí v Syberii! A zde, uvažte, je ještě vše v pohybu, desítky vojáků kam až oko dohlédne, výbuchy, detonace, exploze, neprostupné stěny kouře, dokonalá sněhová vánice a mlha, která společně s očitrhajícími světelnými efekty dodává scenérii téměř pohádkový ráz. Jenom kdybyste nemuseli sedět v zákopu a poslouchat svist kulek nad vaší helmou. Autorům se opět podařilo vdechnout bojovým scénám neskutečnou dynamiku a pocit beznadějného chaosu, při kterém se okolo vás bortí domy a vybuchují vozidla, vám zaleze hluboko pod kůži. Válečná vřava je pohlcující, a pokud nebudete chvíli dávat pozor, velice snadno vás vtáhne.