Jdi na obsah Jdi na menu
 


tak konečně zase jede připrava na sezonu 2012-2014

Tak se konečně zase rozjiždí příprava na sezonu 2012. Dva roky jsem se odmlčel ale nyní to zase začne na plno. Bude se dělat nový podvozek,   instalace hasícího zařízení, brzdy.  Taky se budou dělat nějaké  úpravy na motoru aby šel výkon ještě trochu nahoru. Dojde osadit nový chladič, nový vzduchový filtr, nový olejový filtr, bezpečnostní nádrž .. Taky dojde ke změnám v kabině. Nová sedačka pro spolujezdce, nová palubovka, budíky, dále nové výfukové svody a baterie za sedadla. Nová budou taky světla a výfuk.

1.1.2012 Tak se konečně  podařilo sehnat nový podvozek ze Škody Octavie, ten už má tlumiče a pružiny ne listová pera jak Spartak. Takže to bude lépe sedět na vozovce. Ve čtvrtek se pro něj jede, pak se opískuje a začne generálka, fotky přidám jak ho dovezu a postupně budu přidávat jak se mění jeho stav. Pak se z generálkují všechny části a brzdy a udělá se nové řízení. Tak tady jsou fotky podvozku který se dovezl, zatím je v původním stavu ale aspon bude vidět jeho změna

Tak v sobotu se veze podvozek na generálku, opískování, komaxit, nová přední náprava a nové přední brzdy. Pak složit přední nápravu přehodit zadní nápravu z původního, A celé to přeskládat na nový podvozek, zadní náprava, diferenciál, kardan a celou boudu včetně motoru. Nové fotky dodám jak bude podvozek barevně sladěn. Tak se práce konečně zase pohly. Přidal jsem dvě nové fotky nové zrestaurované přední nápravy v nových barvách. Auto uz je zase kompletně rozebrané, venku je motor převodovka, sedačky. Teď se dodělá celý podvozek. Ten bude celý nově zrepasovaný. _Všechny díly již jsou v dílně, náprava je složena. Jsou nové sportovní pružiny. A nové tlumiče. Vše je v novém laku červeno žlutém. Dojde osadit nový chladič ze žigulíka, elektrický ventilátor, nové řízení již hřebenové. Fotky budu postupně přidávat v sekci nový podvozek. Je kompletně udělaný spodek vozidla, podběhy, budou nové pedály a nové usazení baterie. Budou vyztuženy ramena náprav a osazen stabilizátor. Další udaje budu postupně doplňovat i s fotkama. Do konce září by mělo být vše hotovo a pak se začne testovat, vše bude dokumentováno. Zatím děkuji za přízeň na stránkách Luda

A je rok 2013. Tak se to vše trošku prodloužilo. Sezona 2012 a 2013 uz je pryč. Ale vše bude alespoň v klidu doděláno. Podvozek uz se skládá, přidal jsem nové fotky a čekám na nový chladič a řízení. Jinak vše je již v dílně a do konce listopadu to snad bude vše složené. V zimě a na jare se bude testovat a příští rok již konečně vyjedu s kompletním novým autem. Postupně přibudou další fotky. Tak prace na podvozku se rozjely na plné obrátky. již je hotova přední náprava, nove řízení již je funkční a a je předěláno ze šnekového na hřebenové, kdy je daleko znažší a přesnější řízení( jedním prstem), ale byl to obrovský problém jelikož těhlice na autě jsou ve předu(před brzdovýma bubnama) a řizení, které se sehnalo původně ze škodovky reagovalo opačně. Takže když se zatočilo volantem do prava kola šly do leva. Ale již je vše vyřešené sehnalo se řizení z Fordu r.v. 1956, který měl těhlice ve předu, jen se vše muselo upravit na šířku podvozku práce asi na 2 měsíce, ale již to funguje na 1ku.  Tlumiče a pružiny jsou kompletně sportovní ze Škody 130. Dále byly nainstalovány nové brzdy včetně obložení a hadic. Budka již sedí na podvozku. Fotky jsou již k dispozici tak doufám že se budou líbit. Pak přijde na řadu motorový prostor, chladič, motor a nakonec kabina a elektrina. JIž je osazen nový chladič, ze Škoda Felicia, který je větší a výkonější, aby se auto v kopcích nepřehřívalo, taky se nainstalovala nová automatická vrtule chlazení. Je předpoklad že do konce září 2013 bude vše hotovo aby se mohlo  začít testovat a odjet alespon pár testovacích závodů. Fotky budu dále přidávat i s komentářem. Dále se dělá nová bezbečnostní nádrž do kufru, ne v blatníku jak byla původní, ale na podlaze kufru, aby bylo vše vyváženo. Je také udělána nové elektrika pro odpojovače baterií z venku i vnitřku vozidla. Motorový prostor je nalakován, je udělán nový nasávač vzduchu na kapotě pro chlazení motoru. Je vyladěná spojka. Teď jen vše poskládat a nalepit reklamy sponzorů, kterých je v dnešní době velmi málo a strašně špatně se shání. Ne že by nebyly, ale mají většinou hluboko do kapsy a nemají pochopení pro sport i když si to většina může odepsat z daní. Jeden sponsor je zatím pan Štefko, který prováděl celou přestavbu ve své režii a ve svém volném čase, kdy jeho reklama bude umístěna na autě a druhý sponzor je osoba, která mě podoruje finančně ze svých výrobků Pletení z papíru Romča, kdy tyto jsou k nahlédnutí na těchto stránkách a za možnou podporu koupením nebo objednáním výrobků předem děkuji. Dnes, kdy je sport zatracován a především automobilový se hodí a pomůže každá koruna(tel. na objednání je 724820223 nebo moje adresa Luděk Maník, Malá  Vrbka 27, 69673.  Další věci zatím neprozradím, ale přinesu brzy další foto. Děkuji za přízeň, a věřím že se již brzy projedu v novém speciálu na tratích závodu do vrchu.

Tak jsem se konečně dostal napsat pár novinek . Auto je již hotové, museli se udělal nové brzdy, vyměnit přední ,,prasátka" staré propouštěly a zadní se musely zrepasovat, teď jsou již brzdy odvzdušněny a připraveny. Dále se udělaly nové rozvody paliva. Osadil se nový lehčí startér a auto se konečně nastartovalo. Jelikož se demontovala původní vrtule a osadila se nová elektrická, zdvihl se opět výkon o 3 koníky. Teď se udělá jen interiér, osadí se sedadla, udělá se nová palubovka a čalounění a auto bude připraveno na sezonu 2014. KONEČNĚ!! Přes zimu se doladí ještě pár drobností, nalepí se loga sponzorů a snad již vše bude připraveno na novou sezónu 2014. Tak se konečně testuje. Auto je úplně nové. Chová se úplně jinak jak to původní. Je strašně rychlé na to že je to veterán z roku 1959. Tento rok to asi na závody bohužel nevyjde asi, ale aspoň se všechno doladí a vyzkouší. Taky bych se chtěl přes zimu pustit ještě do motoru a udělat ho celý nový, nové písty, vložky, aby se podařilo ho dostat na 100 koní, to už byla paráda, tak se nechte překvapit.

 

 
 

 


Archiv

Kalendář
<< červenec / 2023 >>