Jdi na obsah Jdi na menu
 


Boje

Přestože z obrázků můžete mít dojem "trojrozměrnosti", souboje jsou striktně dvojrozměrné či spíše řečeno isometrické. V recenzi na serveru Actiontrip jsem narazil na pěkný výraz 21/2D, který to vystihuje asi nejlépe. Nejsem si zcela jist, zda právě tohle byl krok správným směrem, protože zatímco původní zobrazení umožňovalo promítnout si na pozadí síť hexagonů a důmyslně uplatňovat strategii a taktiku, v současné podobě máte smůlu a musíte se spolehnout na svůj odhad (mřížku do soubojů přidává až patch v1.2, který v době psaní tohoto článku není pro českou verzi hry k dispozici - pozn.ed.). Za sebe musím konstatovat, že mi oproti předchozím dílům přijde HoMM4 více vyvážená.

V minulých pokračováních jste si snadno vytvořili silnou armádu, díky čemuž jste drtili vše, co se vám objevilo v cestě. Nyní jsou zde nastavena určitá omezení - nemůžete střílet skrze houf potvor apod. - a vše daleko více záleží na hrdinovi a jeho dovednosti motivovat ostatní. V HoMM4 se bez něj armáda obejde, ale dlouho nepřežije. Pozměněna byla rovněž úloha magie. Zmizela většina kouzel pro hromadné apokalypsy a naopak se objevily možnosti, jak té které jednotce vylepšit statistiky atd. Statistiky však nejsou to jediné, čím se od sebe příšery liší. Některé z nich navíc disponují zvláštními schopnostmi.