Modernizace civilní části letiště
Modernizace civilní části letiště
Jak už jistě všichni víte, všechna jednání s množstvím investorů ohledně výstavby nového odbavovacího terminálu na pardubickém letišti byla bohužel neúspěšná. Už tu nebudeme rozebírat proč ten či onen investor odstoupil a zaměříme se spíš na budoucnost – co nás čeká a co všechno se dá očekávat v nejbližších letech. Po rocích „chození kolem horké kaše“ se musí začít jednat. A to i bez investora.
Na internetu je k nahlédnutí dokument o cca 230 stránkách, kde se dozvíte všechno možné (možná i to co nechcete) o připravovaném projektu ODBAVOVACÍ TERMINÁL S PARKOVACÍMI A ZPEVNĚNÝMI PLOCHAMI. Pro zajímavost pár základních údajů…
Předpokládané termíny zahájení/dokončení výstavby:
Zahájení výstavby: 8/2008
Dokončení výstavby: 8/2010
Zahájení zkušebního provozu: 8/2010
Zahájení trvalého provozu: 2012
Charakteristika kapacity:
Kapacita terminálu v roce 2012 –
Maximální kapacita po roce 2012 –
Zastavěná plocha terminálu - cca 5817m²
Zastavěná plocha autoparku – cca
Počet parkovacích míst při kapacitě
Počet parkovacích míst při kapacitě
Maximální pohyb letadel v roce 2012 – 7330 za rok
Maximální pohyb letadel po roce 2012 – 15000 za rok
Úpravy pojezdových ploch a stojánek:
Pojížděcí dráhy TWY C a TWY D budou rozšířeny na
Osvětlení stojánky bude zajištěno čtyřmi
Dopravní situace – obslužné komunikace:
Okružní křižovatka západ:
Je navržena v místě stávající stykové úrovňové křižovatky silnice Pardubice – Přelouč, odbočka směr Srnojedy (plochodrážní stadion). Kruhový objezd bude mít čtyři paprsky (směr Přelouč, Srnojedy, Pardubice, Letiště Pardubice)
Okružní křižovatky východ:
Je navržena v místě stávající úrovňové křižovatky u čerpací stanice JET před stávající vrátnicí civilní části letiště. Bude mít šest paprsků (směr Přelouč, čerpací stanice JET, Svítkov – ul. Branecká, Pardubice, Letiště Pardubice, Popkovice – ke školce)
Obě vyústění „Letiště Pardubice“ z obou kruhových objezdů dá se říct prakticky obejdou celé Popkovice jižním směrem a střetnou se opět v kruhový objezd nedaleko konce Žižkovi ulice. Z tohoto kruhového objezdu povede paprsek k terminálu, parkovišti a vstupní bráně na letiště.
Z ulice Žižkova bude také vedena lávka pro pěší a cyklisty přes potok Bylanka k terminálu.
Parkoviště:
Bude 77 kolmých stání pro dlouhodobé parkování. Na krátkodobé stání bude 31 míst. Dvě stání pro autobusy MHD, pět stání pro vozidla TAXI. Dvě krátkodobé a osm dlouhodobých stání pro zájezdové autobusy. Také 41 parkovacích míst pro zaměstnance letiště.
Hluk:
Se zvýšením provozu (hlukové zátěže) by měla vyrůst na jižním okraji Popkovic protihluková stěna. První clona by začínala u Žižkovi ulice a byla by dlouhá cca
Teprve po shlédnutí tohoto dokumentu jsem si uvědomil jak náročná je příprava tohoto projektu a že je to běh na dlouhou trať…a není to žádná sranda ;-)
Tento naprosto vyčerpávající dokument s množstvím zajímavých informací si můžete stáhnout ZDE
Nezbývá nám nic jiného než doufat, že kraj a město seženou potřebné finance na zrealizování tohoto velmi důležitého projektu….a že se v srpnu konečně kopne do země