Lamborghini Gallardo V8: Lambo pro chudé? (spy)
Je vůbec ještě Lamborghini italskou značkou? Vozy minulosti s býkem na kapotě bývaly pověstné svou divokostí, nezvladatelností, technickou nedokonalostí a obrovským charisma. Miura, Countach, Diablo, co jméno, to ikona. A pak břišel bod zlomu a v Boloni začali vládnout pánové z Ingolstadtu. První se pod jejich taktovkou narodilo Murciélago. A byl to opět typický italský supersport - nespoutaný, divoký a plný emocí. Ale přece jen tu byl jeden rozdíl. To auto fungovalo. Jeremy Clarkson, známý motoristický novinář a glosátor, na jeho adresu řekl, že je jako banket pořádaný Němci, kam Italové dodali jídlo. A pak přišlo Gallardo. Fungující, schopné výborných výkonů, jenže chladné, jakoby se narodilo za polárním kruhem. Tentýž Jeremy o něm prohlásil, že je jako banket pořádaný Němci, kam ale Italové nedorazili, a tak Němci dodali i jídlo. Uff, bratwurst místo tiramisu.
Tím vším nechci říci, že by Gallardo bylo špatné, to bych si nedovolil. Kdybych měl šanci si do něj sednout, stejně bych to jako většina normálních smrtelníků nepoznal. Jenže doba jde kupředu a je potřeba nabídnout něco nového. Většinou to nové bývá lehčí, výkonnější nebo jinak „lepší” než předchůdce. Jenže to, co pro nás Lamborghini připravuje nyní, míří trochu jiným směrem.
Tedy my si to myslíme, že tomu tak je. Nikdo totiž následující spekulace nikdy nepotvrdil. Naši fotografové s domovským právem u Nordschleife nám poslali fotky Gallarda, na kterých je zajímavá jen jedna jediná věc - jiný výfukový systém. To naznačuje, že auto na fotkách není poháněno standardní V10, ale něčím jiným. Už nějakou dobu se spekuluje, že v přípravě je verze poháněná motorem V8 o objemu 4,2 l z Audi RS4, jehož výkon půjde jen na zadní nápravu. Že by tomu tak mohlo být nasvědčuje i zvuk prototypu z fotek, který byl znatelně tišší, než typický jekot verze poháněné desetiválcem.
A teď si ale položme otázku, co k tomu Audi vede. Proč Gallardo s V8, když existuje R8 poháněné tímtéž motorem? Možností je více. Buď je cílem vytvořit usedlejší a levnější verzi, která by pak byla dostupná širšímu okruhu zákazníků, nebo chce Lamborghini přijít s lehkým a opravdu zábavným supersportem. Auto se zadním náhonem sice bude za určitých podmínek pomalejší než čtyřkolka, ale vždy bude zábavnější. Kdo jednou vyzkoušel M3 a RS4, bude vědět, co mám na mysli.