Žádný safety car. Alonso umí šetřit
24. 6. 2007
27.05.2007 19:18 - M o n t e C a r l o - (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - Obavy z příjezdu safety car nebo umění šlapat na plynový pedál méně než týmový kolega? Co stálo za vítězstvím? Mezi dvěma nejlepšími jezdci Velké ceny Monaka se na tiskové konferenci rozpoutal úsměvný spor. "Kdepak safety car. Ušetřil jsem benzin," culil se Alonso.
Lewis Hamilton neztratil v kvalifikaci na mistra světa ani dvě desetiny vteřiny. Úžasný výkon. Tým mu totiž natankoval do nádrže dost paliva na to, aby vydržel na dráze o pět kol déle.
K mechanikům však zamířil ve 29. kole, jen tři kola po Fernandu Alonsovi. Novinářům to vysvětlil po svém.
"Hodně mě to překvapilo. Měl jsem benzinu na o pět, možná o šest kol víc než Fernando. Musím si promluvit se svými inženýry, ale myslím si, že mě zavolali dříve, protože měli obavy z povolání safety car," řekl Hamilton.
Pokud by kvůli jakémukoli problému byl zpomalovací vůz povolán na trať, jezdci by se sjeli do jednoho dlouhého vláčku. Kdyby Hamilton (nebo kdokoli jiný) musel v té době tankovat, zařadil by se na jeho konec. Tedy za všechny soupeře, kteří neměli ztrátu celého kola. Tomu chtěl tým McLaren podle britského jezdce zabránit.
"Je to velká škoda. Kdybych byl na dráze o tři kola déle, možná bych ztrátu stáhl a mohl jsem být první. Tým asi dal přednost jistotě druhého místa před rizikem pádu do středu pole."
V té chvíli se do debaty vložil sebejistý vítěz Fernando Alonso. Podle jeho verze nemohla být o podobné taktické variantě ani řeč.
"Rád bych vyjasnil situaci," ozval se Španěl. "Tady Lewise nezavolali do boxů o nic dřív. Jen jsem já vydržel na dráze o něco déle. Podařilo se mi totiž opatrnou jízdou v zaváděcím kole a v začátku závodu ušetřit hodně paliva."
Podle následného mlčení jinak výřečného mladíka po Alonsově pravé ruce lze usuzovat, že více pravdy bude na straně od neděle dvojnásobného vítěze slavného monackého závodu.
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář