7+1 v I. třídách mladších žáků už od příští sezóny? Jaký je váš názor? Pište, hlasujte v anketě...
Od jarní části soutěží vchází v krajských soutěžích v platnost hokejové střídání u mladších žáků. Další z připravovaných změn u mládežnických soutěží na sebe nenechá dlouho čekat. JmKFS je připraven od sezony 2010/2011 snížit počet hráčů u mladších žáků v I. třídách na 7 + 1 a tím pádem zmenšit i hřiště na polovinu (stejně jako je to v současné době u přípravek). Záleží na stanoviscích klubů (více tisková zpráva JmKFS)! "Problémy s počtem mladších žáků by mohl vyřešit nový herní systém 7 + 1, který by měl být aplikován v celostátním měřítku od sezony 2011. Hrát se bude na polovinu hřiště, kluci si více zahrají s míčem," odpovídal na otázku snižujícího se počtu mladých hráčů v rozhovoru pro portál Jihomoravskýfotbal.cz minulý týden předseda JmKFS Pavel Blaha.
Jaký je váš názor? Můžete jej vyjádřit v diskuzi pod článkem, nebo hlasem v anketě...
Tisková zpráva JmKFS
Organizace soutěží I. třídy mladších žáků v soutěžním ročníku 2010/2011 v rámci JmKFS
VV JmKFS na svém zasedání, rozšířeném o předsedy OFS v rámci JmKFS, dne 15.2. 2010 projednával možnost hrát soutěže mladších žáků v I. třídě JmKFS od soutěžního ročníku 2010/2011 v počtu 7+1 na polovině hřiště, podle pravidel, které platí pro soutěže přípravek.
VV JmKFS vidí v této změně soutěží tyto výhody:
- Umožnění více oddílům postup ze soutěží OFS do I. třídy žáků JmKFS.
- Hráči hrají častěji v utkání s míčem a tím více rozvíjí herní činnosti jednotlivce, které jsou pro individuální výkon hráče nejdůležitější.
- Nebude docházet k přetěžování hráčů (teď mnozí hráči musí hrát utkání jak za starší tak za mladší žáky).
- Hra na polovinu hřiště se hraje v celé Evropě.
- Hokejové střídání umožní zapojení všech žáků do utkání.
Členové VV JmKFS a přítomní předsedové OFS v rámci JmKFS Brno by tuto změnu rádi zavedli (vzhledem k tomu, že KM ČMFS připravuje tuto změnu od soutěžního ročníku 2011/12 v celé republice) v I. třídě mladších žáků již od soutěžního ročníku 2010/2011.
Z výše uvedených důvodů žádáme o vyjádření oddílů (které mají svá družstva zařazené v I. třídě žáků JmKFS) k této problematice do 5.3. 2010 e-mailovou poštou.
Prosíme i o vyjádření, zda byste tuto změnu, přivítali již od soutěžního ročníku 2010/2011.
V případě dalších dotazů můžete telefonicky kontaktovat profesionálního trenéra mládeže JmKFS p. Nádeníčka - tel: 731 452 701.
Komentáře
Přehled komentářů
Nerozumím tomu, proč se má měnit něco, co docela slušně funguje.
Že „systém 7+1“ na další dva roky vychová z mladších žáků lepší hráče, to si nejsem jistý. Ti, co budou na hřišti, možná budou mít více kontaktů s míčem, ti co budou sedět na lavičce, jistě ne (během zápasu si role několikrát vymění - v lepším případě).
V okamžiku, kdy se objeví nadprůměrně šikovný hráč, si ho trenér starších stáhne k sobě, aby se „otrkal“ mezi staršími žáky – a pochopitelně, že na velkém hřišti. Tedy situace jako dnes, se svými plusy i mínusy, žádná změna.
Jediné pozitivní, co tento systém přináší, je podpora klubům, které mají málo mladších žáků, aby pokračovali v soutěži. Problém se tím však neřeší, pouze oddálí (připomíná mi to zakopnutí míče do autu).
Co se týká „hokejového střídání“, divím se, že už tak nehrajeme dávno. Podle mě by se mělo zavést i u žáků starších.
Všimněme si jedné věci: všechny tyto změny se týkají pouze zápasů. Jestliže si představíme jarní část soutěže (řekněme březen až červen), vidíme v ní odehraných 11 mistrovských zápasů, přibližně 7 zápasů přátelských a trénink 3x týdně á 1,5 hod. Tedy 18 hodin odehraných v zápase a 76 hodin tréninku. To znamená, že zápasy nezaujímají více než 15-20% z celkové fotbalové přípravy a stejnou „váhu“ mají i změny, které se do zápasů mají zavést.
Celkově si nemyslím, že by systém „7+1“ byl špatný, pouze argumentace pro jeho zavedení je nevěrohodná. Dovolím si položit několik otázek:
existuje nebo se chystá systém vyhledávání fotbalových „talentů“ - ve školách na hodinách TV, po škole na nejrůznějších místech, kde si malí kluci „kopou“? (nemyslím teď „objevování“ talentů a jejich přetahování z klubu do klubu !!!)
jaké mají malí fotbalisti materiální podmínky (kvalitní travnaté hřiště, hřiště s umělou trávou, tělocvičny patřičné velikosti, dostupnost fyzioterapeuta nebo rehabilitačního pracovníka aj.?)
budou stále trénovat „tatínci“ (i můj případ) s „licencí“ typu „C“ (taky ji mám) nebo bude někdy dostatek kvalitních a vzdělaných trénérů i pro žáky a přípravky?
Až přestaneme tyto otázky považovat za nemístné myšlenky jedince, který dávno ztratil kontakt s realitou, bude to první krok k odpovědi na ně - a vzápětí i k jejich naplnění.
Nesouhlasím
(T. Proch, Kohoutovice, trenér, 14. 4. 2010 14:51)
Dle mne zápory jednoznačně převažují nad klady. Tedy popřadě k argumentům JmKFS.
1.Nikdo z funkcionářů nevysvětlil systém soutěží, budou se hrát odděleně soutěže, tedy solo mladší a starší? Postupy a sestupy se budou řešti JAK? Jeden postoupí s osmi, devíti kluky a z nich bude za rok půlka ve starších?
2. Častější kontakt s míčem. To je pravda, ale pro osm kluků, další budou stejně na střídačce, platilo by to pouze v případě turnajů, kde by se hrálo více zápasů.
3. Přetěžování hráčů. Může být pravda, ale možné je to i obráceně: proč neposunout kluky, kteří na to fyzicky mají o kategorii výše, vždyť to tak funguje i u přípravek, ml. dorostu apod.
4. Opičení po Evropě... Které? Byli jsme na turnaji v Dánsku, ml. žáci včetně těch "evropských" hráli normálně na celou plochu.
5. Hokejové střídání. Souhlas - super věc. Kluky si mohu po chvilkách z hřiště stahovat a s odstupem jim vše v klidu vysvětlovat, pak tam jsou zpátky. Dřív šel z placu se stresem, že už se nemůže vrátit. Nechápu proč JmKFS svaz toto zavedl jako jeden z posledních a to pouze na půl roku??? Chybí mi zde nějaká rozumná koncepce.
Souhlasím s názorem Tomáše, že krajské a vyšší soutěže by se měly hrát na celé hřiště. Osobně se skutečně bojím stěsnanosti včetně dlouhých kopů golmanů od brány k bráně. Dále jsem slyšel názor, že konečně nepůjde o výsledky, ale o hru. Blbost, když bude trenér pako, stejně nechá hrát jenom TOP sedmičku a zbylí budou sedět a řvát na kluky bude stejně jako dosud. ZVAŽTE to, osobně bych rok posečkal a nechal projevit výhodu hokejového střídání.
Nesouhlasím
(Tomáš, 8. 4. 2010 7:33)
Se snížením hráčů na 7 nesouhlasím.Argument,že nejsou kluci je správný ,ale mladších bude 9 a přejdou do starších a kde vezmem do starších dalších 5 kluků.Je to pouze oddálení a ne vyřešení problému s malým počtem kluků.
Hráli jsme v přípravě pár zapasů na malé hřiště a nebylo to ono.Rohové kopy,přehuštěné vápno bez možnosti nějakého zakončení.Trestné kopy to samé.Je tam prostě málo místa.
A co se týče více kontaktů s míčem.Každý kdo trénoval přípravku ví,že zápasy rozhodovali většinou 2-3 hráči a ostatní se taky nějak moc nezapojovali.Spíš jde o to naučit kluky kombinovat a pak je jedno jestli hrají na malé nebo velké hřiště .Většina našich zápasů na celé hřiště jsou velice pěkné a nemám pocit ,že by si kluci nezahráli.A pokud nějaký kluk nemá ten talent tak tím ,že ho postavíme na menší hřiště mu určitě víc kontaktů s míčem nezaručíme.
Krajské soutěže a vyšší by se určitě měli hrát na celé hřiště.
Blbost
(Radiss11, 7. 4. 2010 17:46)Podle mě je to blbost... od mladších žáků by semělo začínat na velké hřiště, aby si na to děti zvykali už odmala... hrát do starších žáků na půlku a malý brány, to se mě nezdá jako dobrá příprava na pozdější věkové kategorie, tudíž jsem proti... za nás to bylo normální, tak proč to ted měnit... fotbal jde celkově u nás dolů a tohle je další hřebík do rakve..
parada
(babička, 4. 3. 2010 19:48)JE TO DOBRE ROZHODNUTÍ.URČITE TO MÁ SVOJE VÝHODY.PRAVIDELNĚ CHDÍM NA ZÁPASY TĚCHTO DĚTÍ A VYDÍM ŽE PROBLÉMY ZAČÍNALI PRÁVĚ KDYŽ MĚLI HRÁT NA VELKÉM HŘIŠTI AVELKOU BRANKU.
Ano
(Čojda, 1. 3. 2010 21:00)Této změně říkám ANO a souhlasím s většinou názorů v této diskuzi.
...další z úvah
(trenér, 1. 3. 2010 11:46)
Logické je, že názory budou jak kladné , tak záporné a každý to bude obhajovat tak říkajíc ze svého pohledu.
Já osobně nemám nic proti, ale…
Pro malé kluby jednoznačná výhoda a to je dobře pro fotbal.
Pro velké to vypadá na založení „béček“ a „céček“ (otázka co budou hrát).
Pro správce to zase takový oříšek není.
Co se týká velikosti hřiště, počtu soubojových situací atd., na to mám svůj názor:
Vycházím z kategorie st. přípravek, kde je u vyspělejších mužstev polovina hřiště (co se týče velikosti) na hranici. Na Slovensku hrají „od vápna k vápnu“.
Soubojové situace 1 na 1 s sebou logicky přinesou také vyšší počet zranění.
A pokud bude moci brankář vykopávat z ruky tak chci vidět tu kreativitu a vývoj konstruktivních záložníků, kterým míč bude létat 10m nad hlavami ?!?
Z hlediska koncepce a rozvoje budou asi plusy převažovat.
Bylo řečeno „A“ a je k tomu ze strany svazu dodat „B“. Tzn. představa o organizaci soutěží -
množství, počty, regionální dělení, jak bude systém kolidovat s vyššími soutěžemi (plánované divize + TCM…..atd.) ???
Pro Romana
(Milan, 1. 3. 2010 9:15)Ale Já neříkám,že dobře nejde dělat i s osmi fotbalisty...Jen se ptám,co dělat s těmi ostatními,když jich mám v kádru 18???
Názor
(Patrik, 27. 2. 2010 17:43)Podle mě je to super nápad. Mladí do sebe dostanou větší herní kreativitu, a budou lépe kontrolovat míč. Ale bude trvat, než se tyhle praktiky zaběhnou do správných kolejí. Doufejme, že to do budoucna přinese zasloužené ovoce, ale musí se zlepšit i trenéři některých mládežnických celků. Nekteří chtějí, vyhrávat za každou cenu, řvou po mladejch klukách," Přeruš to, fauluj, kopni to polajně". Tohle musí zmizet, jinak se nikdy nevyrovnáme Španělům, Portugalcům, a tachnicky vyspělím hráčum a zemím.
Mladší žáci
(Jiří Mašek, 26. 2. 2010 14:34)Je to rozumné a umožní to menším oddílům účast v krajských soutěžích žáků. Bude to přínos i pro rozvoj schopností samotných mladších žáků!
Pro Milana
(Roman, 26. 2. 2010 12:39)
Pracovat dobře s mládeží nezáleží přece na tom, kolik mám v kádru děcek, přece dobře pracovat s mládeží můžou i na vesnici, kde je zrovna těch děcek 8-10.
Tipl bych, že děláš mládež v okresním městě nebo v Brně. Určitě je dobře hrát 7+1.
odpověď
(Jaromír Kudělka, 25. 2. 2010 17:13)Když máte dostatek hráčů,tak je to jen dobře,hrát utkání může samozřejmě více hráčů než jen oněch 8,třeba kolem 14 na zápas.Když si na utkání vystačíte s menším počtem kolem 10,tak zapřemýšlejte o založení B družstva ml.žáků,otázkou je do jaké soutěže by Vás zařadili.
???
(Milan, 25. 2. 2010 8:37)A co když některý tým pracuje s mládeží dobře a má v kádru třeba 18 hráčů. Už teď byl problém některé kluky nechat doma a to jich hrálo 11. Co teprve potom,když jich bude hrát pouze 8.Zajímá mně názor...
TO TO TRVALO - KONEČNĚ
(Ernest, 24. 2. 2010 21:05)Ve vyspělých fotbalových zemích se takový systém praktikuje už několik let. Klady rozhodně převažují nad zápory. Škoda, že že jsme zaspali. Vždyť už to mohlo dávno běžet i v ČR.
Souhlas
(Hynek, 24. 2. 2010 20:40)Samozřejmě tato změna pro samotné hráče v této kategorii bude pro ně velkým přínosem, protože častější kontakt s míčem jim přinese větší sebedůvěru při práci s míčem a naučí je daleko více s míčem pracovat, protože kolikrát se mladší žáci na velkém hřišti s míčem potkají!! Co se týče přípravy hrací plochy, tak je to pouze o přípravě branek a vymezení kuželů na polovině hrací plochy - otázka pěti minut.
Názor
(Jaromír Kudělka, 24. 2. 2010 19:43)Nemusí to být špatná věc,alespoň nebude docházet k tomu,že mladší budou hrát dva zápasy za dopoledne,jak to někde běžnou praxí.Zvyknout si na ofsajdy mohou v přátelákách a to se týká i hry brankářů.Družstvo budou moci vytvořit i ostatní oddíly,které by nedali počet hráčů na velké hřiště a posílají některé hráče do okolních mužstev.Na okrese Třebíč ja soutěž mladších jak o 11 hráčích,tak i o počtu 7+1 a májí také přípravku v počtu 4+1.Takže já tuhle změnu podporuji a chcete-li hrát na celé hřiště,není nic jednodušího,než si domluvit v týdnu přáteláček.
názor
(Karel, 24. 2. 2010 16:55)V první řadě je to dobré pro růst těch malých fotbalistů.To,že v ml. žácích nebude mít golman vápno bych neviděl jako probém.Kolik žákovských golmanů se v celém jeho prostoru pohybuje?Na velikost ml. žáků a jejich akční radius je polovina hřiště až až.Více se potkají s míčem,budou častěji ve hře jeden na jednoho.A prosazuje se to proto,že na západě třeba ve Španělsku,Portugalsku nebo Francii se to praktikuje už několik let.
správce
(petr, 24. 2. 2010 15:44)No ale ty děcka by se v mladých žácích měli učit, co to je ofsajd, jak se mu vyhnout, protože pak přejdou do starších žáků a tam jde všechno podle pravidel. No mladí brankaři bez velkého vápna....to samé..
odpoved
(vašek, 24. 2. 2010 15:14)Podle mě to bude to samý jak u přípravky, nic extra se lajnovat nebude muset. Ofsajdy nebudou
7+1
(martin, 24. 2. 2010 14:22)Myslím si,že bude na polovině hřiště pro ně málo místa, zajímalo by mě jak to bude s ofsajdy, rohy kde bude velké vápno atd.
Proč to všechno?
(Martin Hála, trenér starších žáků, 19. 4. 2010 0:05)