Jdi na obsah Jdi na menu
 

TOPlist

Black Mirror II

Aneb Záhada chybějící recenze

9.9.2011 Autor recenze-Midnight Knight

Na světě se ,kromě globálního oteplování,které,jak ukazují poslední poznatky,není vlastně takové,jak si vědci představovali,dějí i jiné podivuhodné věci.*Přeskočím mystérium pravidelnosti,s jakou mě mizí z bytu po pár měsících každý nový výtisk Zlatých Stránek,to by bylo na dlouho a přejdu hned k meritu věci* Tak třeba zrovna teď,když jsem se chystal napsat něco o Black  Mirror III ,chtěl jsem si osvěžit paměť,nakolik jsem dvojku pomluvil nebo vychválil(nastane dost trapný moment,když o něčem napíšete,že to byl totální paskvil,a po pár měsících,když na to zapomenete si u jiné recenze povzdychnete,jak super hra onen paskvil byl) ,a co se nestalo? Na našich stránkách o Black Mirror II ani zmínka,v Midnajtově archivu na harddisku taky nic,a přitom bych mohl přísahat,že jsem dotyčnou recenzi sepsal-ještě si pořád pamatuji některé obzvláště pikantní výroky.(No,s tou přísahou to berte s rezervou,kdybych z toho měl nějaké výhody,klidně odpřísáhnu,že jsem zastřelil JFK) Nakonec jsem dospěl k závěru,že jsem nevědomky při psaní o Black Mirror II učinil objevy,vedoucí k obrovské vesmírné konspiraci,a Vesmír,starý známý intrikám se už postaral o to,aby recenze zmizela.Takže na druhý pokus se budu Black Mirror II věnovat jen tak trochu,letem světem a budu psát raději o něčem úplně jiném,ke dvojce se určitě vrátím u jejího pokračování,a pak,naštvat Vesmír dvakrát za sebou stejnou věcí prý přináší smůlu.Jinými slovy,původní recenzi Black Mirror II berte jako něco na způsob Leisure Larry IV,který nikdy nespatřil světlo světa,protože se Sierrákům ztratil originál-mám jakous představu,o čem Leisure Larry IV měl být,ale nechám si jí pro sebe,nechci,aby se ztratila i tahle recenze.

Měli byste asi vědět,že pro pochopení majetkových, příbuzenských,démonských a ostatních vztahů je vhodné si napřed zahrát originální Black Mirror(k Black Mirror,jakož i jeho zprzněnému českému ekvivalentu Posel Smrti se ještě vrátím na konci recenze,což bude poměrně brzo),jinak se vám může stát,že naprosto ztratíte přehled,kdo vlastně jste a co tam děláte.Příběh začíná nějakých deset a víc(sorry,nechce se mi to počítat) let po té,co v závěru Black Mirror hlavní hrdina(padouch?) Samuel Gordon převede to praxe domněnku,že pokud skočíte z vysoké věže,zemřete.*Díky tomuto skoku se autoři postarali o to nejkrásnější depresivní zakončení hry,jaké jsem kdy poznal  a současně dali znamení,že Black Mirror skončil.Bohužel,komerce hýbe světem,takže teď kvůli ní sedím nad druhým a posléze pak i nad třetím dílem* Ústřední postavou dvojky je Darien,neúspěšný fotograf amatér,zato úspěšně protivný intelektuál,toho času žijící v USA,starající se o svou churavou matku-nic proti intelektuálům,sám se mezi ně ve slabých chvilkách řadím,ale pokud se někdo většinu času chová stylem “jestli je můj protějšek silnější,budu mu lízat lejno z boty,ale bacha vy,kteří jste slabší než já,předvedu vám svou nadřazenost a ještě vás bezdůvodně seřvu“,začnete po chvíli Dariena nesnášet stejně,jako jsem ho nesnášel já.Darien si přivydělává na studium a o nějakém zámku Black Mirror nemá ani ponětí a žije si docela poklidným životem-tedy až na to buzerování těch,kteří mu nic neudělali,marná věc,komplexy se nějak větrat musí.Potom ale začne děj nabírat na obrátkách,Darienova matka umírá,Darien se seznamuje s krásnou Angelinou,z které se,bohužel dřív,než se s ní stihne vyspat(to by teprv byla zápletka) vyklube jeho sestra-dvojče,věci už tak komplikované se začnou komplikovat ještě víc a než se den se dnem sejde,oba se přesunou do nehostinné Anglie,konkrétně co nejblíže zámku Black Mirror.Střih,přenesem se o pár dní později,závěr  Black Mirror II,Angelina se s Darienovou nedobrovolnou pomocí snaží vyvolat staletími pavučinami obrostlého Mordreda,který toho už po podobných pokusech z prvního dílu začíná mít tak akorát na to,aby vypěnil,takže celý Black Mirror zachvátí plameny pekelné a je konec druhého dílu,pokračování příště.Nevím,jak vás,ale mě tyhle věci vždycky pořádně naštvou,už proto,že „příště“ není další neděli jako u každé pořádné telenovely(snad mě hráči ani autoři neukamenují,ale Black Mirror II i III svými zvraty opravdu víc připomíná telenovelu než zamýšlený horror) ,ale v lepším případě za rok,takže si člověk pro osvěžení paměti musí po roce zahrát napřed dvojku,aby věděl,kde to vlastně skončilo.

Poznatek první-nemá cenu srovnávat originál Black Mirror s dvojkou,tedy pokud nemáte vy zvyku porovnávat parodie Monty Python s filmy Alfreda Hitchcock.Kde v původním Black Mirror bylo všudypřítomné Zlo,ač neviditelné,tak téměř hmatatelné,tam najdete ve dvojce dlouhé pasáže vlastně o ničem,taková ta vata na zaplnění prázdných míst,zbytek pak tvoří pokusy.Pokusy navodit strašidelnou atmosféru,oživit stíny v temných zákoutích zámku,či v myslích lidí z podzámčí,bohužel,dál než k pokusům se autoři nedostali.Ani se nedivím,pokud jednou vylezete na Mount Everest,každá další slezená hora bude už jen matným odrazem.A i když se na Mount Everest po čase vrátíte,podruhé,potřetí,už nikdy nebudou vaše pocity na vrcholku tak mocné, intenzivní jako kdysi,když jste se na něj z poloviny udušení,z poloviny zmrzlí vyškrábali poprvé.

Poznatek druhý,ryze subjektivní-nejzajímavější,tedy i nejoblíbenější částí Black Mirror II pro mne byla „Americká pasáž“-na rozdíl od Anglie bylo v Americe krásné počasí,s tím úzce související větší výskyt hezkých žen,a celkově příjemná pohodová atmosféra.A,co je asi nejpodstatnější,byly tam nové,neokoukané lokace.Jakmile se děj přenesl na panství Black Mirror,začal jsem z části díky dějovým zvratům,za které by se nestyděla ani Esmeralda,z části díky anglickému počasí a téměř věčné tmě zvolna chřadnout na duchu,takže konec Black Mirror II jsem dohrál stylem „jen ať už to mám rychle za sebou“

Poznatek třetí-co se podařilo přenést z původního Black Mirror,byly poměrně náročné některé puzzle,někdy až brutální,takže ke konci hry,kdy už jsem měl všeho tak akorát a poslední na světě,co mě zajímalo,bylo rozkódování nějaké říkanky,abych se dostal o jedno patro sklepení níž,jsem byl výjimečně vděčný za řešící tlačítko u puzzlů.

Poznatek čtvrtý,sice všeobecně známý,ale neuškodí si ho zopakovat-pokud někde prší nebo je tma,ještě to zákonitě neznamená,že z monitoru se na vás chystá vyskočit Zlo,aby ovládlo vaší mysl,ani si ve tři ráno neříkáte,že to nebyl nejšťastnější nápad,hrát tuhle hru v noci.

Takže,co s tím vším teď podnikneme,drahý Watsone? Asi jste zaregistrovali,že mne Black Mirror II nijak extra neuchvátil,jenže je zapotřebí vzít v úvahu jeden zásadní faktor-hrál jsem kdysi( a od té doby  ještě několikrát) původní Black Mirror,a,přes některé menší výhrady na mne silně zapůsobil-i když coby člověk racionálně uvažující(jen občas,není to u mne trvalá úchylka) vypustím Prvotní zlo,které se snaží dostat ven z Pekelné brány(Buffy mě snad odpustí,že jí do toho zatahuji),pořád tady zůstává silný příběh o zdegenerovaném šlechtici,který,snad vlivem příbuzenských sňatků,trpí rozdvojením osobnosti,po nocích coby mr.Hyde morduje lidi v okolí,ve svých světlých chvílích se pak snaží zjistit,kdo se za těmi vraždami skrývá,když na to přijde,ukončí svůj dvojí život sebevraždou.Konec,případ uzavřen,někteří si z toho odnesou ponaučení,že nemají trávit tolik času mezi svými sestřenicemi,a Black Mirror se stává českou legendou.Jenže,od prvního Black Mirror uplynula hezká řádka let a je zapotřebí počítat s tím,že hodně dnešních hráčů původní Black Mirror nehrálo.Když na to kouknu z téhle strany,nevidím podstatný důvod,proč by se dnešním hráčům neměl Black Mirror II líbit,hra je udělaná profesionálně,příběh má jak hlavu,tak i patu(svým způsobem),hudební doprovod je na ponurých místech správně  ponurý,a upřímně řečeno,mezi tím,co adventurní scéna v poslední době nabízí,je Black Mirror II opravdu perla.Takže názory Midnajta,který má přece jen najeto víc kilometrů,než by bylo zdrávo,zmačkejte,zahoďte a Black Mirror II si užijte-ale nejlépe v době,kdy budete mít doma už i Black Mirror III,jinak se v závěru dvojky naštvete,stejně tak jako já..:-)

Black Mirror vs.Posel Smrti

Nedá mi to,opět se na chvíli vrátím ke svému oblíbenému tématu,překlady z angličtiny do češtiny,v extrémních případech,jako tento,z češtiny do angličtiny.I když,situace je konkrétně zde poněkud nejasná,v které časové dimenzi se nacházelo kuře,když bylo stvořeno vejce-Black Mirror-Posel Smrti je česká hra,otázkou tedy zůstává,jestli byla tvořena coby Posel Smrti s tím,že v zahraničí bude vystupovat pod názvem Black Mirror,nebo byla prvotně vytvořena pro zahraničí jako Black Mirror a do Čech se oklikou vrátila jako Posel Smrti.Ať tak či onak,český výsledek „Posel Smrti“ je do nebe volajícím nesmyslem,pokud by se takovéto překladatelské úlety trestaly,hlasoval bych pro gilotinu na viníkovu hlavu.Milovníkům českého „Posla“ asi tímto rouháním hnu žlučí(nic si nenalhávej,Mide,žádné možná,určitě),nicméně pokusím se vysvětlit,co mne k tak radikálním výrokům vede.

1.anglická verze-Black Mirror-příběh se odehrává na anglickém panství Black Mirror,vše je tedy jasné už z názvu samotného,není nad čím dumat,co tím chtěl autor říci a jiné ptákoviny podobného druhu.Případ uzavřen.

2.česká verze-Posel Smrti-jak jsem zmínil,hru jsem hrál několikrát,navíc dlouhé hodiny ve chvílích volna nad názvem uvažoval,a dodnes nevím,co si pod tím názvem vlastně mám představit.Na počátku jsem měl jen českou verzi,která mne samozřejmě neuspokojovala-i když vypustím moje tradiční zalíbení v angličtině,tak mě můžete třeba zhypnotizovat,ale české dialogy na anglickém zámku mě pořád budou připadat nepřirozené-takže časem jsem si pořídil i anglickou verzi,v obou hledal sebemenší zmínku o „poslovi“,překvapení se nekonalo,nenašel jsem nic,co by směřovalo k poslovi,natož ještě smrti.Taková čistě hypotetická otázka směrem k pamětníkům „Posla“-zamysleli jste se někdy nad tím,kdo vlastně ve hře je oním „poslem“…a proč? Nebo ještě takhle-co vlastně slovní spojení „Posel Smrti“ znamená,jaký je jeho význam?(kromě toho,že to někomu zní cool ) Pokud totiž budu vycházet z pracovní náplně posla,dojdu k závěru,že je to chlápek,kterému v bodě A někdo předá zprávu/poselství/ ,posel s ní spěchá do bodu B,kde jí předá určené osobě,a tím jeho mise končí.Zásadní věcí přitom je,že posel není zároveň vykonavatelem-když přiběhl řecký posel k branám Tróje se vzkazem,že když se trojané nevzdají,budou povražděni,nezačal hned kolem sebe mávat mečem,spíš naopak,Trojané zabili posla,aby tím dali najevo,co si o požadavcích Řeků myslí.Takže krok druhý,zkusím tuhle situaci napasovat na „Posla smrti“-znamenalo by to,že ve hře je člověk,kterého vyslal někdo(v případě velkého S samotná Smrt),aby přiběhnul na Black Mirror a obyvatelům oznámil něco ve stylu”Hej,parto,udělejte si dneska piknik s grilováním kuřat,zítra už budete v rakvích,tak si užijte poslední den“,načež by se otočil,a,zřejmě hodně rychle,by opět panství opustil.Celé roky marně pátrám,kdo by ve hře tato kritéria splňoval,nenašel jsem nikoho-a když k tomu všemu přidám nový poznatek z Black Mirror III,kdy se zjistí,že svou roli v příběhu hraje skutečné Black Mirror(černé zrcadlo) ,nemohu jinak než konstatovat,že „Posel smrti“ je stejná zhovadilost jako kdysi film Under siege*V obležení*(Steven Segal,Erika Eleniak,doporučuji ),u nás přeložený jako “Přepadení v Pacifiku”,kdy trapnost dostoupila vrcholu u druhého dílu Under siege:Dark territory,kde se děj odehrává na souši,míle a míle daleko od Pacifiku či jiné vody,přesto,v rámci zachování tradice,u nás zoufale přeložený jako Přepadení v Pacifiku:Temné území.

Takže pokud máte někdo udeu ohledně toho,proč se Black Mirror u nás překládá jako Posel smrti,neváhejte a pište.I když mám svoje,občas silně vyhrocené názory,rád si poslechnu i myšlenky jiné,pokud v sobě mají alespoň zdání příčetnosti..:-)M_K

 

Náhledy fotografií ze složky Black Mirror 2

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Recenze

(PLuto, 6. 2. 2012 2:20)

No a k samotné recenzi, je hodně zajímavé, že většina hráčů některé body (obtížnost, zajímavost jednotlivých pasáží apod). hodnotí přesně obráceně. Měl jsem možnost zahrát si hned teď po sobě Posla 1 i Posla 2 a musím říct, že obě dvě hry mají něco do sebe. Jednička je víc hororovější, celou dobu s temnou atmosférou. Naopak dvojka je ze začátku hodně pohodovější a až po příjezdu do Anglie se začíná přituhovat. Každopádně musím říct, že mě Němci hodně překvapili s dějem, který velmi citlivě navazuje na už uzavřený první díl a je zpracovaný velice dobře, s řadou nečekaných dějových zvratů. Kromě opět nepříliš vyvedeného konce (proč většina mých oblíbených adventur má zmršené konce) mi hodně vadí i to "pokračování příště" a defacto nedořečený příběh, tohle vysloveně nesnáším. Ještě štěstí, že už je tu trojka a tak nemusím čeka a můžu se do ní zítra vrhnout. Jsem zvědavý, jak na tohle navážou...

Re: Recenze

(Midnight Knight, 6. 2. 2012 23:15)

Hoj,Pluto..:-)
Dík za reakci-podívej,asi takhle:
1.Až nebudu psát recenze a návody,zůstane mi pak čas na čtení článků,co kdo řekl a proč to řekl,do tý doby,protože mám jen dvě ruce a jedny nervy,budu radši vymýšlet šílený teorie..:-)
2.Sice hezký vysvětlení,leč mě neuspokojilo-název hry by měl mít něco společnýho s hrou samotnou,ne s reklamou...když to vyženu ad absurdum,tak by tvůrci Tungusky každou novou hru,kterou udělají,pojmenovali Secret Files:XXXX,nebo svýho času u Lucasů by každý název končil "hit the road",akorát by se před to doplnilo jiný jméno..:-))
3.Je dobrý,že na "Posla" má většina jinej názor než já-nejsem neomylnej,vševědoucí ani objektivní,naopak,většinou upozorňuju na to,že můj pohled na věc je silně neobjektivní a ostatní to můžou vidět naprosto odlišně-každej jsme prostě jinej,každej máme něco,co se líbí jen nám a zbyku světa ne..:-)

Re: Re: Recenze

(PLuto, 23. 2. 2012 15:10)

To víš, těsně po dohrání dvojky jsem tak bloumal po netu a hledal názory ostatních hráčů, rád se dozvídám názory na příběh i celou hru z jiného úhlu pohledu. A protože pořád ještě neexistují žádné české stránky věnující se adventurám, tak je těžké hledat místo, kde by se dalo vyjádřit.

ad2) To bylo vyjádření autorů, já to nijak nekomentoval, jenom konstatoval jejich vyjádření. Nejspíš v začátku tvorby hry měli strach, jak ji čeští hráči přijmou a snažili se najít možnost, jak jim ji přiblížit? Nevím.

ad3) V tom je ale právě to kouzlo - každý má vlastní názor, každému se líbí něco jiného. Mě třeba (i z fyzických důvodů) vůbec neoslovila Amnesia nebo Penumbra, ale neberu, že to není dobrá hra. Jen to není nic pro mě. Ale právě proto (obzvláště po dohrání) prohledávám na netu názory ostatních...

Re: Re: Re: Recenze

(Midnight Knight, 24. 2. 2012 14:32)

Hoj,Pluto..:-)
Heh,teď couváš,(ohledně názvu),původně jsi začal tím,že místo vymejšlení teorií si mám přečíst článek-což byl tvůj koment k tomu,co splácali autoři..:-)))..Ale nebudem slovíčkařit,to bylo jen tak na okraj,aby řeč nestála..podívej,ohledně názvů,a´t už her,filmů,etc,především naprostej rozdíl mezi tím,jak se co jmenuje v angličtině,a jak v češtině(jedno,co bylo dřív,jestli český název,nebo anglický,"přeložený" do češtiny) mám silně vyhraněmý názory,který by byly na celej článek-jestli chceš na tohle téma hodit řeč,napiš mi na ¨
midnight_knight@centrum.cz
ať to nehážeme všechno sem-pro mě je vlasně nejdůležitější,že v majlu nemusím pokaždý opisovat na 3x stupidní kód..:-D
Jinak ohledně rozdílnosti názorů,zkus se zeptat Madukase,jak se mu líbily některý hry,který jsem mu doporučil,a naopak,kde skončily některý hry,který mi doporučil Madukas,že jsou super..:-) Posel,nebo Black Mirror,mě prostě nějak nechytá,nevím proč,mnohem radši mám třeba Still Life 2,i když je,myslím,několikrát náročnější..ale příběh šlape jak švýcarský hodinky po celý hraní..:-)
Mid

Re: Re: Re: Re: Recenze

(PLuto, 24. 2. 2012 23:59)

Tak to, že jsem ten první příspěvek nepsal v úplně nejlepší formě dokazuje zásadní gramatická hrubka už v pátém slově... Jinak je mi osobně jedno, jak se co jmenuje, mnohem důležitější je pro mě obsah. A je fakt, že hlavně producenti volí název tak, aby zaujal potenciální zákazníky. Spousta z nich totiž v regálu vybírá na náhodu případně na doporučení. Jako příklad můžeme použít film American Pie, který by nejspíš neměl u nás takový úspěch, kdyby nenesl název Prci, prci, prcičky, který zaujme (ať už pozitivně či negativně) každého.

Co se týče poslední věci - jo, každému se líbí něco jiného. Proto taky tvůrci dělají své hry rozdílné a snaží se svým dílem oslovit svůj daný segment. Kdyby se všem líbilo to samé, tak by i hry samotné musely vypadat úplně stejně. Někdo radši vážnější, někdo radši humornější, někdo radši realistické, někdo radši fantasy...

Každopádně, Posla už mám hotového a protože je teďka pro mě volnější sezóna, tak jdu hned zkusit něco dalšího. Po dlouhém zvažování padá volba na Alter Ego :o)

Pripadne muj mail: pluto@rallysport.cz

Re: Re: Re: Re: Re: Recenze

(Midnight Knight, 25. 2. 2012 1:52)

Nebejt tebe,o žádný hrubce nevím,čtu obsah,ne z čeho je složenej..:-)
Hele,je zajimavý,jak podobně myslíme,odpoledne jsem uvažoval o naší debatě a došel jsem taky k American pie..:-)) Asi takhle-když mě někdo praští šutrem přes hlavu,,buď to přehldnu,jsem dost časo duchem kdesi jinde než tělo,nebo si řeknu,že to bylo nedopatření a nechám to tak.Ale když mě bude kdosi mlátit šutrákem den co den,začnu na to bejt alergickej-což je i případ toho,jak se co jmenuje.Dospělo to tak daleko,že mám před očima rudou záři nad Kladnem,když vidím názvy filmů jako Vražedná epidemie(Outbreak,tedy pouze Epidemie),Smrtící temnota(The cavern,jeskyně bez stopy smrti),a další,jakási úchylná móda k normálnímu názvu přidat krev,vraždu-naši "překladatelé" zřejmě dospěli k závěru,že samotný režiséři jsou nesvéprávný a na film s jejich původním názvem by nikdo nešel.Takže se pak nikdo nemůže divit,když pěnm nad Black Mirror vs. Posel smrti..;-) Co se týče názvů nepřeložitelných,jako právě American pie,nechal bych je v originále,mám za to,že by to bylo stokrát lepší než stupidní Prci prcičky..Ale abych jen nenadával,hrozně se mi líbí třeba překlad seriálu Pobřežní lýtka(Son of the beach),kde sice je překlad o něčem jiným,ale zachovává podstatu,podobný vyslovování..:-)))
No,hodně štěstí s Alter Ego,doufám,žes četl mou recenzi,a že tě inspirovala k tomu,aby sis to zahrál..:-)...u mě to tak aspoň funguje,čím horší recenze něčeho,ať knihy,filmu nebo hry,tím větší ve mě budí touhu to číst,vidět nebo hrát..:-))

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze

(PLuto, 26. 2. 2012 1:07)

Jo, s názvama je to složité. Ale jak můžeš vidět v bulvárním tistku nebo v televizi, lidi prahnou po katastrofách, po krvi, neštěstí, seznaci... Bohužel, spoustu titulů (her, filmů, knížek, ale třeba i samotných článků) v současnosti čím dál tím víc prodávají právě názvy či nadpisy. Lidé jsou zahrnováni spoustou informací a těžko se v tom zorientovávají. Aby se na něco podívali, tak je v tom názvu či nadpisu musí něco "trknout". Už jsem si několikrát vyzkoušel, že nadpis u článku je mnohem důležitější, než samotný obsah...

Co se týče recenze na Alter Ego, tu jsem ještě nečetl, nechávám si to vždycky až poté, co dané dílo dohraju. Každopádně jsem včera zvládl akorát první část v mandlu a začátek hospody a musím říct, že jsem zděšen. Přejít po všech třech Poslech na tuhle úroveň, to je hodně velký sešup. Přiznávám se, že v hospodě jsem ze hry vyskočil a začal na internetu hledat nějaké tvůrce o scénáristovi. Upřímně, už se nedivím, že Future Games museli skončit, Reprobates byli dost propadák a tohle nevypadá o moc líp (i když údajně je to později lepší, uvidíme). Když si představím, jaký námět a scénář měli FG na stole od nás...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze

(Midnight Knight, 26. 2. 2012 1:57)

Já bych to neházel na lidi(tfuj,Paroubek tak zdevastoval pojem "obyčejný člověk,že se mu radši vyhybám jak kříž čertovi..;-),lidi by se i vyznali,teda většina,na vině je spíš samotná mediální masáž,co člověk musí číst,jíst a myslet,aby byl "in"(děsně mě na Cool štve reklama na něco,nevím ani co,ale "to prostě musíte mít"-mám pokaždý chuť zvednou se a jít tomu debilovi nakopak zadek.:-))..všechno to je vlastně jen o marketingu,"když už na to máme ldi,tak je musíme něčím zaměstnat"a to se pak automaticky promítá i do názvů dilmů nebo her,prostě vytvořit zdáná nesvéprávnejch lidí,který by se bez správnýho vedení za ruku nedokázali rozhodnout,na co se dívat,nebo co hrám.Radši pryč od toho tématu,nebo se takhle nad ránem nervnu..:-))
Jo,Alter Ego je slabota,po tý stunený sprše začátkem hry se to sice trochu rozjede,ale zázraky nečekej..Osobně mám radši jak ve hrách,tak i jinde parodie,než "vážný kusy",vadí mi,jak se i v povedeným dílku věichni tvářej vážně,tatož pak v takovým paskvilu jako Alet Ego..to stokrát radši třeba Ceville nebo Book of the unwritten tales-to je jedna z mála her poslední doby,u který jsem se fakt dobře pobavil..:-)
Mno,na rozdíl od většiny,mě se Reprobates moměrně dost líbila,teď mě asi ukřižuješ,ale mám Reprobates radši než Black Mirror,zajímavej námět,něco novýho a ne pořád strašidla vyskakujcí z hrobu.(a templáři..:-))
"jaký námět a scénář měli FG na stole od nás...",můžeš nějak přiblížit,kdo jste Vy a o jakej námět zhruba šlo..nebo je to top secret..?..:)
Čus,pár dní teď budu mimo net,někdy příští týden zaskočím mrknout..:-)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze

(PLuto, 26. 2. 2012 2:32)

Taky se mi to nelíbí, ale současní lidé se fakt takhle chovají. Mám možnost to pozorovat v normálním životě, motám se i kolem médií, kde je to ještě horší. Už jsem dělal i pokusy, kdo jak zabere na který nadpis a rozdíly jsou fakt obrovské. Ať chceš nebo ne, ten marketing bohužel na lidi funguje. Aspoň já se snažím v rámci možností odolávat, ale ne vždy se podaří...

Já osobně mám rád spíš vážnější a reálnější adventury. Zahraju si skoro každou (co ale opravdu nemusím je fantasy), ale ty vážnější a serióznější mi víc přirostly k srdci. Každopádně mým největším handicapem v posledních letech je čas, takže vždycky takhle přes zimu se snažím "dohnat" resty z minulosti. Posla 1 jsem hrál tehdy v době, kdy vyšel, dvojku a trojku až teď. Ceville i Book jsou u mě zatím v pořadníku...

Co se týče Reprobates, určitě tě nebudu kamenovat nebo křižovat za to, že se ti něco líbí. To už jsem psal předtím, každému se líbí něco jiného, lidé mají různý vkus, každému sedne něco jiného. Já jsem k Reprobates přistupoval bez přehnaných očekávání, protože mě spousta lidí připravovala na to, že to není žádný zázrak. Ale chtěl jsem tomu dát šanci. Bohužel, nestalo se. Ta hra mě vůbec nechytla a doteď ji v mých vzpomínkách mám zafixovanou jako nevýraznou, nudnou. Schválně se jdu podívat na své tehdejší poznámky... ...tak to je pěkné, hrál jsem to přesně před rokem. Zde je výpis mých tehdejších poznatků (bez diakritiky, bylo to psané na ICQ):

- Nedivim se, ze zkrachovali :(
- Po Poslovi si nastavili hodne vysokou latku. Pak prisli s Nibiru, ktery asi ani nemel ambice se Poslovi vyrovnat.
- Tohle asi chtelo, ale vubec se to nepovedlo.
- Napad a pribeh jako takovy neni vubec spatny.
- Ale, hlavni cast, ktera se odehrava na ostrove, je strasna. Grafika okoli nic a orientace v prostredi moc (naopak grafika postav je velice pekna).
- Co je ale horsi, tak se prakticky nic nedeje. Furt jenom lozis po lokacich a hledas, kam zrovna nekdo z obyvatel odesel, abys s nim pak pronesl jednu dve vety o nicem.
- A ukoly? Prakticky vzdy jen na zacatku posbiras klacky, kameny a suchou travu a to nejak kombinujes.
- Tato cast (bohuzel stezejni) se vubec nepodarila.
- Naopak, casti, kdy hrajes svoje sny, jsou uplne o necem jinem. Pekna grafika, klasicke adventureni (obcas omezene casem, coz ale neberu jako zapor, protoze kdyz jsi v aute na prejezdu a riti se na tebe vlak, tak tam proste to casove omezeni byt musi).
- Co hru ubiji, tak pokus o RPG prvky (je tam nutnost jist a pit kvuli energii, to nastesti odstranili patchem, s tim by to bylo temer nehratelne).
- Spatne je i technicke zpracovani - vsechno je desne poooooomaleeeeee. Jakakoliv cinnost trva strasne dlouho, nektere veci nejdou preskocit apod.
- Navic, kurzor je kulaty, coz v kombinaci s nic moc prehlednym prostredim a castym pixelhuntingem taky moc nepomuze.
- Celkove vzato pro me hodne velke zklamani.
- Osobne to radim jako horsi, nez jakykoliv z dilu serie Art of Murder.


No a co se scénáře týká, společně s jedním velkým fandou a odborníkem na adventury jsme dávali někdy v době tvorby Nibiru (tedy před započetím zatracenců) námět se scénářem na podle nás velice zajímavé téma, které by svým zaměřením bylo schopné zaujmout nejen v ČR, ale i v zahraničí. Dokonce jsme se dostali tak daleko, že proběhla schůzka s šéfem FG, kde byl tento návrh prezentován. I 'normálním lidem' z FG se to líbilo, ale pro manažery to bylo nejspíš příliš ambiciózní a rozhodli se vsadit na kartu, ze které vzešli Reprobates a Alter Ego. Od té doby je námět u ledu a čeká na své vskříšení. Třeba se tu objeví tým, který bude mít ambice i sílu se do něj pustit. Nebo to na stará kolena v důchodu dobastlíme do nějaké textovky, kdo ví...

Proč Posel smrti

(PLuto, 6. 2. 2012 2:16)

Proč Posel smrti? Místo vymíšlení nesmyslných teorií by stačilo přečíst si rozhovory s tvůrci. Pak bys věděl, že "Poslem smrti" se autoři snažili před fanoušky ukázat návaznost na to, že předtím stvořili mezi fanoušky celkem úspěšného Posla bohů (takže něco jako reklama).