Jdi na obsah Jdi na menu
 

Ankh 3 – Válka Bohů

17. 6. 2015

TOPlist

ANKH 3 - Válka bohů
17.prosince 2007 Autor návodu-Midnight Knight
TAB-ukáže úkoly,které musíte splnit
X – zobrazí všechny věci k prohlédnutí nebo sebrání ve vašem okolí.
Po skončení úvodní sekvence,(v které mimo jiné uvidíte jednu z mála postelových scén v adventurách,a jak se k životu probuzený Ankh rozkecá tak,že není k zastavení),vypadá situace následně.Thara je na střeše ložnice,Assil v ložnici,a oběma protagonistům hoří koudel u zadku,tedy,abych byl přesný,v celém domě,takže je nutno najít cestu ven.Tharu nechte zatím na střeše,má tam čerstvá vzduch a jako Assil napřed v klidu-nikdo vás nehoní,nehoří přece-prohledejte ložnici,co by se dalo sebrat a eventuelně i použít.Potřebujete něco měkkého,na čem by Thara mohla přistát po skoku dírou ve střeše,tak seberte z postele matraci a položte ji na koberec uprostřed ložnice.Můžete s Tharou promluvit,je to ale o ničem,je jak princezna na hrášku,na pouhou matraci neskočí.Seberte v pravém rohu hromadu prádla a položte ji na matraci.Teď už by mohla Thara skočit,ale když byla tak vybíravá,nechme ji ještě chvíli na střeše,aspoň se nebude plést pod nohy.(Pro útlocitné povahy-klidně můžete říct Thaře,ať skočí,už teď,bude překážet vám,ne mě)Podívejte se na schodiště vlevo od postelí,schody dolů jsou pryč,takže se bude muset improvizovat.Z postelí seberte dvě postelové výztuže,vpravo od postelí jakousi figurku krokodýla(moje němčina zůstala na stejné úrovni jako před rokem,takže zaboha nevím,co by to mohlo být) a přesuňte se k poličkám v pravé části místnosti.Z poličky seberte pouta(je to jen dekorace,tvrdí Assil) a obelisk.Od matrace jděte doleva,až se změní pohled kamery,jste v altánku-zapamatujte si,že tady je,budem se sem ještě vracet-se zdi na jeho levé straně seberte cosi jako kovovou západku.Jděte zpět k rozpadlým schodům,v inventáři skombinujte pouta s jednou postelovou výztuží,pak s druhou,a,voila,máme provizorní žebřík.Připevněte ho na rozpadlé schodiště a můžete po něm slézt o patro níž.Jo,vlastně ještě ne,zapomněli jsme na jednu maličkost-Thara pořád trčí na střeše.Promluvte na ni skrz díru ve stropě,Thara skočí,dopadne na hromadu prádla(mezi námi,dopadnout někdo takhle na záda,stráví zbytek života na kolečkovém křesle,fakt tohle v životě nezkoušejte),z hromady vyletí Assilova špinavá ponožka a dole na monitoru se vám objeví ikonka Thara&Assil,takže si teď můžete postavy přepojovat,jak potřebujete,nebo si přes ikonku předávat věci z inventáře-funguje i na vzdálenost několika poschodí,takže je to rychlejší než k postavě dojít a věc jí předat osobně.Po skoku jste přepnuti na Tharu, zkuste sebrat se země smrdutou ponožku,Thara to odmítne,fajnovka,tak se přepněte na Assila a ponožku seberte.Teď už nic nebrání odchodu z ložnice,použijte provizorní žebřík,Assil sleze do místnosti s bazénem a vidí,že cesta dál je opět zatarasená ohněm.Otevřete skříň vpravo a seberte atrapu žraločí ploutve,vápenný čistící prostředek a olej do koupele.Jděte na druhý konec místnosti a pusťte vodu do bazénu použitím kamenné hlavy.Voda začne téct,ale odtéká zase pryč kanálkem v bazénu,takže bude zapotřebí nějak otvor ucpat.Do podstavce na pravé straně bazénu(tzv.sekundární odtok,jestli jste někdy použili vanu,tak víte,že zabraňuje vodě,aby přetekla přes okraj,když ve vaně usnete) nacpěte ponožku,do odtokové díry uprostřed bazénu dejte obelisk a pak železnou západku(druhý způsob je,že obelisk se západkou zkombinujete v inventáři a výsledný produkt narvete do odtoku).Ať tak,či tak,voda začne stoupat,místnost je zpola pod vodou a Assil před vodou prchá-kdo nehrál předchozí díly,Assil má vodofobii,takže do vody ho nedostane ani oheň za zadkem.Tak,a co teď,babo raď.No vida,to je ono,nějak jsme zapomněli na Tharu o patro výš.Přepněte se na Tharu,slezte po žebříku do místnosti s bazénem,elegantně hupsněte do vody a přeplavte ke dveřím.Z vody seberte prkno, vylezte z místnosti ven na římsu a jděte doprava,až narazíte na sochu,která zahrazuje cestu dál.Dejte Assilovi přes měnicí ikonku prkno,přepněte se na Assila a dejte Thaře vápenné čistidlo,olej do koupele a krokodýla.Přepněte na Tharu,nasypte na sochu vápno a polijte ho pak olejem.Nastane chemická reakce,známá zřejmě jen ženám,protože Assil,pokud byste tento úkon po něm chtěli,ho neudělá,socha spadne a cesta dál je volná.Jděte až za roh,cesta dál po římse končí,směrem dolů roste nějaký zelený nesmysl,odřízněte ho krokodýlem z inventáře a slezte dolů po dřevěných příčkách.Jděte opět doprava až za roh,vidíte roletu,zkuste ji vytáhnout,ale sami to nezvládnete.Přepněte na Assila,použijte na prkno žraločí ploutev,přesurfujte na prkně na druhou stranu bazénu,vylezte ven,jděte stejnou cestou jako Thara a zkuste otevřít roletu.Spojenými silami ji otevřete a vlezete do kuchyně.Další pohroma,na komíně na střeše je ptačí hnízdo,takže kuchyň je plná kouře.(tady mi poněkud uniká logika věci,pokud oheň v kuchyni hořel pořád,kdy si teda pták hnízdo postavil,a pokud oheň nehořel,jak to,že si nikdo při zapalování nevšimnul kouře.Ale budiž,možná oheň v peci zapálil požár,nebudem to radši dál rozpitvávat).Otevřete dvířka pece,seberte upečeného ptáka(viz poznámka níže),naberte hrst mouky z pytle u pravé stěny a hoďte mouku do ohně v peci.Uvidíte,jak na střeše nadskočilo ptačí hnízdo,ale pak spadlo zpět na komín.Naberte si znova mouku a přepněte na Tharu.Jako Thara seberte se stěny nad moukou kliku,vlevo od pece židli a vydejte se celou cestu zpět do ložnice,do výklenku vlevo.Nalevo do mechanismu zasuňte kliku a zatočte s ní,odsune se plátěná stříška,na modrý stolek položte židli a vylezte na střechu.V zadní části střechy vidíte šňůru na prádlo,seberte ji a přepněte na Assila.Hoďte do pece znova mouku,až  hnízdo na komíně nadskočí,Thara ho automaticky sebere a v kuchyni začne být vidět.Přepněte na Tharu,dírou ve střeše skočte do ložnice(nebo můžete slézt přes balkonek,ať si neničíte záda) a známou cestou jděte zpět do kuchyně.Zkuste sejít po schodech z kuchyně dolů,z koše na vás zasyčí kobra,takže další překážka.Jděte doleva dozadu,až uvidíte skříň,otevřete ji,seberte meloun a se zdi napravo od skříně sundejte naběračku.Meloun hoďte do košíku s kobrou,odkutálí se k Neumětelům a vy můžete po schodech dolů.V polovině schodiště seberte se stěny protipožární pojištění,jděte zase do kuchyně,do naběračky naberte oheň-jedno kde,kdekoli něco hoří,pod velký kotel strčte pojistku a podpalte jí naběračkou.Z kotle vyletí hromada popcornu,kotel je prázdný,ale když do něj zkusíte vlézt,nejde to,je příliš horký.Přepněte se na Assila,dejte Thaře pečeného ptáka a přepněte se na Tharu.Zkombinujte v inventáři ptáka s provazem,jděte nahoru k bazénu,ptáka na provaze naplňte vodou,zpět do kuchyně a oheň pod kotlem polijte vodou.(Berte mě s rezervou,vím,že do ptáka,ať pečeného nebo živého,se voda nabírá dost špatně-ale můj translátor tvrdí,že brat je péct,vogel pták,takže z bratvogel mi vychází jediný-upečenej pták.Možná taky,že je to nádoba na pečení ptactva,u nás se v nemocnicích se taky na určitou činnost používají bažanti a cizinci by to mohlo připadat poněkud zvrhlé,co s těmi ptáky provádíme,ale nechci se s translátorem pouštět do debat o smyslu věcí.Dík za pochopení)Kotel je ochlazený,zkuste ho převrátit,Thara na to nestačí,přepněte na Assila,kotel převraťte a vlezte do něj.Prokutálíte se zbytkem domu ven mezi hasiče a pak se setkáte s Vulkánem v doprovodu šíleného proroka Tut-a něco,promluvíte si s nimi a dozvíte se,že musíte jet do Luxoru,do kasina,v kterém je ukrytý portál,kterým se dostanete mezi bohy.
Na Luxor
Jděte k hasičům,cestou se podívejte na meteorit a ceduli,zkuste oboje sebrat,nejde to,s oběma hasiči si promluvte,pak tomu vpravo dejte ptačí hnízdo,dostanete místo něj hyperaktivního krtka.Krtka použijte na ceduli,uvolní se a vy ji můžete sebrat.Použijte ceduli na skulpturu vedle Vulkána a jděte k požární stříkačce.Otočte levou pákou a pak pumpujte vodu-páka uprostřed.Voda se odrazí od cedule a zchladí meteor.(Snaživí jedinci můžou přepínáním pák a pumpováním hasit i oheň vpravo a za sebou,iniciativě se meze nekladou)Zkuste nasednout na požárního velblouda,hasiči vám to nedovolí,tak jděte k malému,teď už zchladlému meteoru,seberte ho a dejte prorokovi Tut-a něco.Prorok jde k hasičům,ale rychle se vrátí,protože po něm chtějí,aby jim předpověděl,kde bude další požár.Promluvte s Vulkánem a ukecejte ho,aby něco podpálil.Chvíli se škube,že je to proti kodexu,ale nakonec si dá říct-pokud ho neukecáte napoprvé,promluvte s ním znova.Prorok jde opět k hasičům,oznámí jim,že začne hořet právě teď,Vulkán podpálí trpaslíka na trávníku,hasiči jdou pro pomoc,protože už je toho na ně příliš a požárního velblouda tam nechají.Takže máte cestu volnou,nasedněte na velblouda a vydejte se do Luxoru.Thara jde mezitím přemluvit Izraelity,že souboj mezi bohy je důležitější než revoluce,až skončí,je už Assil v Luxoru,kde ho okamžitě okrade mladá zlodějka.Poznámka-po odjezdu spadne Assil z velblouda a ten ho táhne celou cestu po zemi  do Luxoru.Předpokládám,že to mělo být vtipné.
Viva Luxor
Trochu se zorientujeme.Stojíme na place,který dále budu označovat jaké fontána.Dozadu není nic,doprava je cesta do luxusní čtvrti,doleva do chudinské a přímo před vámi je cesta ke kasinu.Vy stojíte s velbloudem u fontány,směrem doprava a trochu nahoru najdete parkoviště pro velbloudy s automatem na sladkosti,a směrem vlevo,než dorazíte k cestě do chudinské čtvrti,je zahradní restaurace.Když kouknete na velblouda,zjistíte,že má na sobě brašnu,otevřete ji,seberte papyrus a krabičku.Krabičku prozkoumejte,najdete v ní banán a třešni,tu hned snězte,zůstane vám pecka,pak koukněte na papyrus,je na něm,mimo jiné,váš obrázek.Namasírujte si řádně svaly,bude se teď hodně chodit sem a tam.Jděte doprava do luxusní čtvrti,v místech,kde je na zdi malba krokodýla,odbočte(jinam se sice jít nedá,ale já jen tak pro sichr)doprava,jděte pořád,zaregistrujte dveře,které jsou zamknuté,až dojdete na konec uličky.Otevřete poštovní schránku,získáte noviny,prozkoumejte je/použijte/ v inventáři,najdete půlku píšťalky.Jděte do dveří Spedice,pokecejte s majitelem,pak se stolu za vámi seberte další noviny,najdete v nich druhou půlku píšťalky.V inventáři obě poloviny spojte,pak přidejte do píšťalky pecku a vraťte se k fontáně.Jděte do zahrádky,otevřete roletu a pokecejte s majitelem,dostanete od něj jakési ořezávátko.Promluvte si s majitelem ještě jednou,řekne vám,že nemá žádné Baby Krokos.Vyřízněte ořezávátkem z papyru svou fotku,postavte se vpravo za velblouda a zapískejte na píšťalku.Velbloud začne pít,vy mu,automaticky,sundáte požárnický odznak a v inventáři ho dejte dohromady s vaším obrázkem.Jděte ke kasinu,promluvte s tanečnicí,kočka jí utekla na strom,ukažte tanečnici  odznak se svým obrázkem,dostanete klíč k jejímu domu a ještě jeden,který zdánlivě nikam nepasuje.Běžte do nóbl čtvrti,klíčem otevřete předtím zamknuté dveře(kolem dveří stojí dvě zlaté sochy,kdyby náhodou někdo zabloudil),jděte dovnitř na dvorek,seberte míček u schodů do domu,koukněte na strom vlevo,vidíte kočku,ale není jak se k ní dostat(můžete se taky povozit na kolotoči) a běžte k fontáně.Na sluneční disk ve fontánce hoďte míček,tyčka povolí a vy si ten zlatý nesmysl můžete vzít.Běžte do domu tanečnice,na kolotoč připevněte zlatou tyčku a povozte se na kolotoči,tyčka přitom podřízne strom s kočkou.Jděte doleva za strom,vidíte kočku,jak se zoufale drží,aby nesletěla do vody s malým krokodýlem(babykrokodile-Baby Krokos,to je povědomé,ještě se sem vrátíme),seberte podběrák na ryby a chyťte do něj kočku.A hurá zpět za tanečnicí,dejte jí kočku,odměna vás nemine,dostanete hrací žeton.Vraťte se k fontáně,jděte na velbloudí parkoviště a do kulatého automatu dejte žeton,získáte velbloudí žvejku(alebo žuvačku,ako sa hovorí u nás v Hornej Dolnej)Běžte zpátky k domu tanečnice,až k vodě u padlého stromu,zkuste napřed krokodýla vylovit tradičně,podběrákem,nejde to,tak ho nalákejte na žvýkačku-Assil ho automaticky sebere.Jděte zpět k fontáně,do zahradní restaurace a majiteli dejte krokodýla.Ten je sice poněkud šokován,co jste mu to dali,ale nakonec se slituje a dá vám cosi,co jsem po delší rozmluvě s translátorem a po zavření obou očí identifikoval jako hadí zuby(vydří nosy,které mi translátor nabízel,se mi zdály přeci jen poněkud mimo naši realitu)Běžte do nóbl čtvrti,do Spedice-ještě vás nebolí nohy?-a dejte tak těžce získané hadí zuby majiteli.Po krátké komerční pauze,vyplněné božskými postavami,se vrátíme zpět do Luxoru.
Kasino
Venku se mezitím setmělo(ne,že by už nastával konec světa,jen přišla noc,jako každý den),nikde se neděje nic zajímavého,takže se zdá,že nastal vhodný čas,abychom se nějak vypořádali s malou zlodějkou,která nás po příjezdu okradla.Než začneme s pobíháním,všimněte si poblíž fontány postavy v masce a promluvte si s ní,až skončíte,dostanete knihu Ali Baba a 40 slečen.Podívejte se na knihu,abyste se dozvěděli,jak dopadne,možná narazíte na někoho,komu to budete moci prozradit(Tohle je fakt ale krutý,když mám rozečtenou knihu a nějakej blbec mi řekne,jak skončí,zabíjel bych…pomalu…prstíček po prstíčku usekával)Jděte do chudinské čtvrti,cestu vám zatarasí celkem vazba chlápek,takže si,jak je dobrým zvykem,budeme muset cestu dál nějak ukecat.Záleží na tom,co mu řeknete,pokud jste s ním náhodou nemluvili už dříve(záměrně jsem v předešlé kapitole k němu nechodil,abych nenarušil kontinuitu dialogů),měli byste se podle následného popisu dopracovat ke zdárnému konci.První dvě odpovědi je jedno,co řeknete,v třetí použijte třetí odpověď(Nejsem komplic,jsem z Kaira),čtvrtá odpověď opět nezáleží,co řeknete,v páté řekněte,že jste viděl podezřelého(měla by to být 2.odpověď),v dalších odpovídejte:1.(červenohnědé vlasy),3.(knír),1.(červený nos).Jestli jste odpovídali dobře,chlap odběhne do zahradní restaurace ke spícímu majiteli Spedice.Pokud zůstane na místě,něco jste řekli špatně a zkuste to znova.Cestu do chudinské čtvrti máme volnou,ale než se tam vydáme,podívejte se na rozbitý vozík a z krabičky první pomoci před ním seberte obvaz a náplast(oboje získáte najednou,když „seberete“ krabičku.Jděte nyní už nikým nerušeni do chudinské čtvrti,směrem k monitoru a pak doleva,pokračujte dál,po pravé straně můžete otevřít vrata-vylomí se z pantů,a na konci uličky uvidíte dívčí postavu.Vydejte se směrem k ní,jakmile vás uvidí,vyleze po žebříku na střechu.Nyní záleží na vás,jestli si chcete zasportovat,nebo ne.Pokud ano,vylezte za dívkou na žebřík,ona se mezitím zhoupne po laně na balkon na protější straně ulice.Použijte také lano,než dorazíte na balkon,ona seskočí na zem.Seskočte na zem,dívka opět vyleze na žebřík,použijte žebřík a až po něm vylezete,pokud vás to už přestalo bavit,uvolněte západku,která žebřík přidržuje.Jestli se vám sportovat nechtělo,hned napoprvé,až vylezete na žebřík,uvolněte západku(suchaři líný)Pronásledujte dívku znovu po provaze,až seskočíte z balkonu dolů a ona začne lézt na žebřík,ten se uvolní a vy zlodějku chytnete-padne vám přímo do náruče.Promluvte si s ní,získáte odcizené věci a informaci,že pokud budete chtít ještě něco„sehnat“,stačí,když jí donesete obrázek dotyčné věci a ona vám ji ,ehm,někde ukradne.Podívejte se do inventáře,máte tam teď blok a pytel.Prozkoumejte pytel,najdete v něm natahovací myš a měchy.Myš natáhněte klíčkem,který máte v inventáři,určitě pro ni časem najdeme upotřebení.Jděte teď do dvora,kde jste předtím vyhodili vrata z pantů a uvnitř se potkáte se starým známým Badawi.Pokecejte spolu,pak prohoďte pár slov s věčně ukecaným Ankh a potkáte se s Tharou.Automaticky dorazíte ke vchodu do kasina a jste vyhozeni,protože nemáte vhodné oblečení.Jděte zpět do chudé čtvrti k Badawi,se stolu vpravo od něj seberte prasklý míč,zalepte ho leukoplastí a nafoukněte měchem.Vyjděte ven na ulici,na protější straně kus nahoru je obchod,jděte dovnitř,promluvte si s majitelem a pak mu dejte míč.Obchodník je nadšený,je to památný míč posledního turnaje(viz ANKH 2),podepsaný samotným Mosesem a dá vám za něj nové oblečení.Automaticky se přesunete do kasina,kde se chvíli můžete kochat těžkým erotičnem v podání nám už známé tanečnice,s velkým diamantem v pupíku.Až se vám zklidní tep a získáte nad sebou kontrolu,jděte přes celé kasino až k postavě v bílém rubáši a promluvte si s ní.Abyste se dostali do chrámu v kasinu,potřebujete někde sehnat sarkofág a z Assila udělat mumii.Ušetřím vás pobíhání sem a tam,co a proč získat(kdo chce,může si město proběhnout),půjdeme rovnou na věc.Napravo od postavy v bílém jsou dámské záchodky,nalevo pánské.Seberte nataženou myš z inventáře a pusťte ji do dámského WC.Nastane panika,kterou přijde uklidnit strážce,jinak dohlížející na tanečnici v druhém patře.Jakmile získáte kontrolu,běžte po schodech u postavy v bílém do VIP prostor a na tanečnici použijte notes.Než se strážný vrátí,Assil stačí nakreslit diamant v jejím pupku(pokud budete pomalí,nic se neděje,stráž hodí myš do odpadkového koše u toalet,kde si ji můžete sebrat a celou akci opakovat znova)Vraťte se po schodech dolů a navštivte pro změnu pánské záchodky nalevo od schodů.Z pravé otevřené kabinky seberte víko a pak zkuste zavřené levé dveře.Je obsazeno.Promluvte si přes dveře s dotyčným,bude tam asi dlouho,čte si Ali Babu a 40 slečen.Protože už jsme dotyčnou knihu četli,promluvte s ním znovu a řekněte mu,jak kniha skončí.Pán se naštve,opustí kabinku-a vy dostanete knihou přes hlavu.No,podstatné,že jsme dosáhli toho,co jsme chtěli.Z opuštěné kabinky seberte roli toaletního papíru,v inventáři ho spojte s obvazem a jděte ven z kasina,k rozbitému vozíku u vstupu do chudé čtvrti.Nasaďte poklop na vozík,automaticky se ocitnete i se sarkofágem u Badawi,vyjděte na ulici a zlodějce dejte papír s nakresleným diamantem.Za chvíli se vrátí,dá vám diamant,jděte zpět k Badawi,použijte diamant na sarkofág a potom dejte Badawi prodloužený obvaz.Za chvíli z vás je perfektní mumie,Badawi vás v sarkofágu dopraví do kasina,a zatímco u jednoho stolu propadne hráčské vášni,vy se podlahou propadnete pod kasino k portálu.Až se v tom zlatém lesku kolem vás trochu rozkoukáte,seberte kousek vpravo od vás váleček s textem,který ale nedokážete přečíst.Jděte cestou mezi zlatými haldami dozadu,až budete mít zvětšený pohled na terminál,na pravé hromadě zlata u spodního okraje vaší obrazovky seberte knihu a přeložte s její pomocí v inventáři text na válečku.Použijte terminál a budete svědky,kterak se Ankh historicky ztrapní,protože zapomněl přístupové heslo.Pro získání hesla je zapotřebí odpovědět na kontrolní otázku „jaké je vaše oblíbené jídlo“.Použijte znovu terminál a protože jste přeložili text na válečku,znáte odpověď,Assil ji automaticky řekne a pak čeká na heslo.To mu za chvíli přistane vytesané na tabulce na hlavě,přečtěte si ho-omlouvám se touto cestou Ankhu,něco tak šíleného by si asi nezapamatoval nikdo,použijte znovu terminál,zadáte automaticky správné heslo,otevře se portál,vstoupíte do něj,ale předtím seberete ještě z hromady zlata vítězný pohár-viz opět Ankh 2.
Kvalifikace
Zvláštní místo,kde jsme se to ocitli,takový trochu netypický hotel-inu,bohové.Je tady terminál,kousek od něj vlevo vstup do pokojů norských bohů(když tam zkusíte vejít,vyhodí vás,božská diskriminace),po chodníku  směrem doprava narazíte nejprve na recepční mumii jménem George,dál doprava je ubytovna inckých božstev(tady vás taky vyhodí,že tam nepatříte),a od George směrem k obrazovce dorazíte k ubikacím egyptských bohů.Ale vezměme to postupně,nejdřív si popovídejte s Georgem,pak jděte dál doprava k incké pyramidě,vylezte na prvních pár schodů a až budete mít zvětšený záběr na hromadu kamení vlevo,vytáhněte z ní klínek.Posvátný kámen,nebo co to bylo,se sice zřítí,ale co,žijeme jen jednou,tak si ten život pořádně užijme.Vraťte se k George(mimochodem,je to stejná mumie,která Assila v prvním Ankh proklela),jděte směrem k obrazovce,až vás u egyptské ubytovny uvítají,vstupte dovnitř.Až si opět trochu poklábosíte se svým Ankh,můžete si taky ze zdvořilosti promluvit s božskými postavami,je tady Isis,Anubis,Ra i Osiris,ale není to nutné.Promluvte si s papouškem,až se zeptá,jestli jste přišli na kvalifikaci,odpovězte ano,dostanete za úkol přinést z labyrintu džbán speciálního vína-a šup,ocitnete se v místnosti,kterou projektoval totálně sjetý architekt,může se tady chodit po stropě,stěnách,dokonce i po podlaze-otázkou pouze zůstává,která část místnosti,a za jakých okolností,podlahou jest.Ono se to časem nějak vyvrbí.Až přestanete stát hlavou dolů,zkuste jít do žlutých dveří před vámi.Nejde to,vždy vyjedou z podlahy ostny.Jděte do pravého rohu,po zvětšení obrazu seberte u stěny pytlík s pískem,otevřete panel před vámi a do ozubeného soukolí písek nasypejte.Nyní můžete bez problémů vstoupit do žlutých dveří,ven vyjdete z dveří modrých na stropě.Zkuste vstoupit do dveří hnědých v levém konci stropu,nejdou otevřít.Jděte doprava k postavě u zrcadla a promluvte i s ní.Tak trochu magor,jeho přítelem je Robert,houba,která leží na stole.No co,pořád lepší,než kdyby trhal mouchám nožičky.Odejděte od něj a vyběhněte po schodech nahoru/dolů?/ až ke třem sochám.Seberte ruce soše vlevo,pak seberte dlouhé ruce soše vpravo,dejte dlouhé ruce soše vlevo a zatáhněte za páku.Sochy se začnou točit a pokud jste dlouhé ruce dali té správné soše,shodí s nima kouli na podstavci.Koule vletí do zrcadla u magora a rozbije ho.Jděte k bývalému zrcadlu a zkuste sebrat střepy,nejde to,jsou příliš ostré.Promluvte si s magorem,řekněte mu,že by měl mít pozitivní pohled na svět a dostanete od něj kus hadru.Seberte s ním střep,běžte k sochám a střepem přeřízněte provaz.Vlezte do modrých dveří,až vylezete dole ze žlutých dveří,spadne na schody vlevo od vás kvádr.Když vstoupíte opět do žlutých dveří,kvádr odpadne nahoru.Musíte teď procházet tam a zpět modrými a žlutými dveřmi,bez přestávek,až se z toho padání kvádru nahoru dolu udělá magorovi špatně a odejde pryč od stolu(pokud se na chvíli zastavíte,chlápkovi se uleví a sedí dál-naštěstí stačí dveřmi sem a tam projít jen několikrát,trvat to déle,zvedne se kufr asi mě)Jakmile magor odejde,běžte ke stolu a seberte Roberta houbu,chlápek se za chvíli vrátí,bude se sice divit,kam se Robert ztratil,ale nic proti vám nepodnikne.Vejděte znova do modrých dveří,vylezte po schodišti vlevo,kam spadl kvádr-cestou potkáte Setha,něco mu řekněte,jedno co-vejděte do oranžových dveří,vylezete z dveří modrých na levé stěně .Jděte dopředu,utrhněte z keře olivy,vraťte se modrými dveřmi,po schodech dolů do žlutých dveří a jděte po schodech k sochám.Na podstavec,kde kdysi bývala koule,položte olivy a odejděte zase modrými dveřmi.Hned se zase vraťte žlutými dveřmi,jděte k sochám a vymačkaný olej nasajte do houby.Jděte k hnědým dveřím,použijte na ně houbu s olejem a vstupte do nich.Vylezete ze žlutých dveří na pravé stěně,hned do nich vlezte zpátky,jděte do starých známých modrých dveří na stropě(nepřipadáte si už jak u blbejch ve čtyři ráno??Já teda jo),pokračujte směrem ke schodům,uvidíte,jak vám Seth vypil víno,které jste měli přinést,vyjděte po schodech do oranžových dveří,jděte do dveří zelených a potom do otvoru,který je uprostřed zadní stěny.Huh,konečně,jsme ve sklepě.Nevím,jak vy,ale já si teď dám cigaretu a pak budu pokračovat.(Stejné místo,o 10 minut později)Seberte kladivo vlevo na stěně a pak se podívejte na sud vpravo vepředu.Jo,to je ta značka,kterou máte donést,ale když na sud použijete džbán,nic neteče.Dejte do sudu klín,*doufám,že jste ho sebrali u Inků,pokud ne,vyjděte ze sklepa,seberte ho a u George vlezte do vinných dveří* použijte na sud kladivo a pak džbán,vida,není nad hrubou sílu,zbytek vína ze sudu natekl do džbánu.Vylezte po schodech ven ze sklepa,jděte do egyptské ubytovny a víno nalejte papouškovi do misky-pokud byste donesli víno z jiného sudu,pozná to,mizera a pošle vás někam,asi pro správné víno.Papoušek zkonstatuje,že jste se kvalifikovali,vlezete to teleportu,ale Seth provede sabotáž a vy skončíte u Vikingů v jeskyni.Jděte kousek jeskyní,narazíte na trotla,eeh,pardon,na Thora,abyste se dostali ven,musíte ukázat,že jste opravdový bojovník,což obnáší fousy až na břicho,přilbu a zbraň.Tak,a máme vymalováno.
Polární zář-Nordlichter
Po rozhovoru s tatíkem Thorem se ocitnete na skále nad malebnou vikingskou vesničkou(při pohledu na ní se mi vybavila jedna starší hra Lost Vikings a chca nechca,musel jsem zamáčknout slzu v oku..kde ty časy jsou),zatočte klikou u stožáru a seberte rudou vlajku-kdybychom nesehnali výstroj,můžem Vikingům aspoň předvést v praxi,co obnáší spojení slov Říjen a Revoluce.Ale budem optimisté,snad pro ni najdeme lepší uplatnění.Sejděte mezi skalami do vesnice a trochu se rozhlédněte-samá ženská a chlapi někde na lovu,tak tohle místo budu nerad opouštět.Kousek od vchodu pleje záhonky Freyda(nechci se nějak vnucovat se svými názory,ale je to holka jak lusk),směrem dolů u vody hňácá bahno Frida,na zápraží vpravo pospává stará Isolde(nic proti stáří,ale mohla jít taky na lov,aby nerušila kolorit)a směrem vlevo dolů vidíme sluneční hodiny,soba a Sigrid.Zkusíme to nejdřív s Freydou,má ráda kytičky,tak by to mělo jít snadno.Whoops,nejde to tak snadno,jak jsem myslel,holka je zřejmě zastánkyní ideálů „Make love,not war“,a vikingský bojový duch je jí cizí.No problemo,zblbneme ji hlavu těma jejíma kytičkama tak,že nebude vědět,čí je.Dejte se s ní do hovoru a odpovídejte následně:1.,2.,1.,2.,2.,no vidíte,co jsem říkal,dala vám,děvčica nešťastná,dala,pytlík se semínky a klacek.Jděte od Freydy,..no,tak už jděte.Jo,já vím,je hezká,ale musíme zachránit Egypt,jasný?Tak jo,ještě jednou se podívejte a už dost,jděte do..,ho háje,to je horší než v mateřský školce,ty tam vzadu,v těch brejličkách,pro tebe to platí taky.Uff,kde sme to..jo,jděte doprava k prvnímu domku,z okna seberte polštář,v inventáři ho prozkoumejte/použijte,polštář se roztrhne,máte kus vlny a modrý povlak(když ho použijete na něco,kam nepatří,Assil si začne prozpěvovat „Blau blau blau bluth der enzian“ tak procítěně,že moje srdce bývalého muzikanta zaplesalo a používal jsem polštář na všechno kolem sebe)Jděte kolem Isolde,zabočte za rok domku,vlezte do sklepa a kus vlny namočte v čemsi zeleném na podlaze-máte pravé nefalšované(no dobře,trochu cinknutý jsou)fousy.Vylezte ze sklepa,jděte k Fridě,promluvte si s ní 2.,3.,2., a dostanete kus hrnčířské hlíny.Jděte kolem hodin k sobovi,zkuste mu sebrat vědro,ale pořád háže hlavou,nejde to.Pověste na hodiny modrý povlak,sob se uklidní a vědro můžete sebrat.(tahle akce je nepovinná,viz další věta)Pověste na hodiny červenou vlajku,sob se rozeběhne,vrazí do hodin-tím je posune o hodinu dál,sekne sebou o zem a vy můžete sebrat provaz,kterým byl přivázaný..a vědro,pokud jste ho nesebrali už předtím.Jděte dál doleva k Sigrid,zeptejte se 2.,2.,jděte za starou Isolde,ptejte se 4.,1.,1.,Isolde jde dovnitř a zapálí oheň.Vraťte se k Sigrid,zeptejte se 2.,1.,1., a můžete sebrat kulovou rybu a pytlík se solí.Jdete směrem k Isolde,pokračujte dál doprava,až vyjdete z ohrady do sněhu,sněhuláka posypejte solí a až se rozpustí,seberte mrkev.Jděte k Isolde,dovnitř do kuchyně,vědro z inventáře probodejte o roh jednorožce a pak do vědra zastrčte banán a mrkev.Přilba je hotová.Kulovou rybu v inventáři vtiskněte do hlíny,získáte něco jako licí formu,pohár hoďte do kotle,pak na kotel použijte licí formu,v inventáři spojte dohromady klacek s provazem a potom s koulí-a máte i zbraň.Jděte doleva ke skále,vylezte nahoru,do jeskyně a promluvte si s Thorem.Vybídne vás,ať se napijete,seberte tedy korbel,lokněte si a po krátké debatě se ocitnete na opuštěném ostrůvku,všude kolem samá voda-tomu se říká správná vodofobikova noční můra.Vzpomeňte si na první slova Stopařova průvodce galaxií“Nepropadejte panice“,zhluboka se nadechněte a začněte s průzkumem ostrůvku.Napravo od palmy seberte pár kamínků,pak zatřeste palmou,na zem spadne nějaký gumový pták,seberte ho,z kmenu palmy vytáhněte zaraženou tužku a jděte doprostřed ostrůvku,směrem k obrazovce.Seberte dutý klacek a nalevo od něj seberte kus látky s namalovaným velkým X.V inventáři na látku napište tužkou vzkaz,je úplně jedno,co napíšete,nakonec vám stejně zůstane jen volba napsat o pomoc.Do dutého klacku strčte gumového ptáka,přidejte napsaný vzkaz a nakonec použijte na klacek/dělo kamínky.Vrátíte se zpět k Thorovi a pak do hotelu egyptských bohů.
Zápas
A je tady od začátku slibovaný zápas,určené místo konání-Luxor.Odeberete se s ostatními bohy k terminálu,všichni zmizí,jen jedna postava zůstane na místě.Ano,ano,je to Assil,jak taky jinak.Někdo/kdopak asi? mu poškodil nádobu s cestovním pískem,takže ho terminál nedokáže teleportovat,takže opět nezbývá nic jiného než se spolehnout na lety prověřenou improvizaci.Vraťte se na ubytovnu egyptských bohů,zůstal tam Anubis,Promluvte s ním,dostanete od něj písek,ale musíte mu přinést pití.(Následuje opravdu velice zajímavá scéna,kterak lze využít Pravidla zápasu,která jste měli v inventáři)Jděte k recepci,řekněte si Gergovi o drink(Anubis je mrcha,pokud mu pití donesete,vypije ho a pošle vás pokaždé pro další)Je jedno,co v pití bude,ale musíte říct,že ho chcete s ledem.(Pokaždé odpověď číslo 1)George odkráčí k lednici a vy s pultu rychle seberte otvírák,George se pokusí láhev otevřít zuby,jeden si přitom vylomí a nakonec vám dá kofeinový nápoj.Seberte se země zub,na Anubise se z hluboka vysoka daleka a jděte k teleportu.Nádobu na písek,vpravo u teleporu,ucpěte zubem,nasypejte do ní zrní a teleport použijte.Zmaterializujete se před kasinem,chcete vejít dovnitř,ale vyhazovač s váma mrskne o zem,nějak o vaší přítomnost nestojí.Achjo.Všimněte si,že vpravo od kasina,u vody,je vchod do balzamovací místnosti a stojí tam taky Badawi a jděte přes most k fontáně a směrem k chudinské čtvrti.Dovnitř nemůžete,ve dveřích stojí Seth,tak aspoň seberte vlevo z nástěnky plakát s reklamou na zubní pastu.Jděte do zahradní restaurace,promluvte si s Isis,ráda by měla nějaký jiný parfém,pak si promluvte s majitelem 2.,3.,dá vám svou koženou zástěru a jděte k parkovišti velbloudů,kde stojí Thara s celo partou.Všimněte si,že nad nimi létá nějaká ptačí potvora,možná potencionální pomoc? a promluvte si s Shalom,dá vám svůj kufr,v kterém má snad špinavé ponožky,těžko říct,protože od něj ztratil klíč-opravdu vítaná pomoc,Shalom,to ti nikdy nezapomenu,na to se spolehni.Promluvte si i s Schmuel,Ephraim,bohem Ra,který je přítomen,nikdo z nich nechce pomoct-začnout věřit v Ankh,u všech je to celkem pochopitelné,izraelité mají jednoho jediného boha,a Ra,coby bůh,těžko může věřit v někoho jiného.Tak si promluvte s Tharou,dejte jí potom koženou zástěru,Thara chytne ptáka a dá vám zprávu od Tut-a něco,kterou u sebe pták měl.Jděte ke kasinu,vlezte do balzamovací místnosti,zatáhněte za páku,otevřou se vrata,stojíte v místnosti proti bezzubému krokodýlovi.Hej,ten je mi povědomý,není to ten samý,co jsme ho během Ankh1  připravili o všechny zuby?Ať je to on,nebo ne,malá provokace nikdy neuškodí,ukažte mu reklamu na zubní pastu,krokodýl zaleze do kouta a začne ronit krokodýlí slzy.(Taky vás napadlo,jako mě,že občas dokážem být pěkně necitelný parchanti?)Slzy seberte,jděte ke stolu v pravé části celé místnosti,seberte nástroj na preparování a použijte ho v inventáři na kufr,v inventáři teď máte Mosesovo tričko,magazín,frisbee a hračku.Slzy použijte na tričko a máte parfém.Jděte dozadu,za velký stůl,jsou tady celkem tři šuplata,jedno po pravé straně,dvě nad sebou vlevo.z pravého po otevření seberte papyrus,z levého spodního druhý papyrus,a když otevřete levé horní šuple,vyskočí z ně nějaké šakalí čelisti.Strčte do čelistí hračku z inventáře,zuby se zavřou a máte je v inventáři.Jděte ke krokodýlovi,dejte mu zuby,ten je spokojený,že má zas něco v hubě a odpochoduje pryč z místnosti.Bohužel při odchodu zavadí o páku a zavře vás v místnosti.Jděte k zavřeným dveřím,no,on je to spíš zasunovací regál,na kterém je plno věcí,postavte se tak,abyste skrz laťky viděli na páku a hoďte po ní frisbee.Kupodivu se trefíte a dveře se vám otevřou,dovnitř přijde Badawi.Nebudem si ho prozatím všímat,jděte ven,k fontáně,pak do zahradního stánku a parfém dejte Isis.Dostanete její parfém,jděte do balzamovací místnosti,parfém od Isis dejte Badawi,vyrobí z něj vodní bombu.Vylezte z balzamovací místnosti a vodní bombu mrskněte po strážném.Strážný schytá KO,Izraelité můžou do kasina páchat revoluci či jinou svou oblíbenou činnost a vy si promluvte s kněžkou,která stojí vedle nyní ležícího strážného.Odpovězte 2.,po středně dlouhé debatě se ocitnete v božím hotelu a Anhk je prohlášen vítězem.To se nelíbí Sethovi a začne poskakovat po mapě(miniatuře) Egypta ve snaze ho celý rozdupat-jak malej kluk.Jdem ven,kdo se má na tohle koukat.Dojděte k incké pyramidě,před ní je ve skále kulatý vstup kamsi,otevřete ho pomocí klíče z inventáře a vlezte dovnitř.Všude samá mlha,promluvte do ní,odpovězte 2.,z regálu,který se objeví,seberte Sethovu pilu,která je špatně označená,A místo E-Sage-Sege(Tady to můj mozek definitivně vzdal,o co vlastně jde,hledat dvojsmysly v jazyce,kterýmu naprosto nerozumím,je nad mý síly,podstatný,že se dostanem až ke zdárnýmu konci,ne?)Jděte zpět do egyptské ubytovny,promluvte si s Osirisem,odpovědi 2.,2.,Osiris se začne se Sethem prát(předtím upustí lžíci,podstatný moment),takže zemi egyptské hrozí totální destrukce.Přepnete se na Tharu a je na vás,nějak celý ten masakr zastavit.Když se podíváte do inventáře,máte Thorův roh a kofeinový povzbuzovač-nic moc k záchraně světa.Jděte do pánských záchodků,se zdi napravo seberte jakousi podivnou tyč(k závěru hry se zavařil jak translátor,tak můj mozek,ale vzhledem k malému množství předmětů kolem to snad dáme spolu nějak dohromady),jděte ven,po schodech dolů k rozvalinám a nasměrujte se k dlouhé trubce mezi velkým žetonem vlevo a balvanem vpravo.Do trhliny pod trubkou nalijte kofein a pak do ní strčte tyčku z inventáře.Trubka spadne a tím se vám uvolní cesta nahoru rozvalinami blíže k zápasícím bohům.Jděte místem,kde stála trubka po improvizovaném mostě doleva,nahoře jděte dál doleva,až uvidíte lžíci.Mrskněte do lžíce Thorův roh,za Assilovy pomoci katapultujete roh na Setha,roh Setha do sebe vcucne a je po ftákách,tedy po Sethovi.Nastane všeobecné veselí-no,nevím,zničit někdo takhle můj dům,tak se odstěhuju,rychle,daleko a nikomu nenechám svou adresu,po jistotu-velký Ankh je oslavován,užívá si své božské pozice..až k,ehm,poněkud trapnému ukončení své božské kariéry.Whoops.
M_K
Uložené pozice
Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)
 

Náhledy fotografií ze složky Ankh 3 Válka bohů

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář