Jdi na obsah Jdi na menu
 

Memento Mori 2 Strážce nesmrtelnosti

Autor návodu- Standa Madukas 6.4.2024

Rozhraní

Vyskakovací inventář je v horní části obrazovky. Výstup do menu - v pravém horním rohu (nebo Esc), kde můžete hru načíst nebo uložit.Pokud při najetí na objekt má kurzor podobu kruhu s ozubeným kolem a okem, znamená to, že si jej můžete prohlédnout pravým tlačítkem myši a levým tlačítkem provést nějakou akci.Předměty v inventáři lze otáčet a provádět s nimi různé akce (například otevření obálky nebo otevření kapesního nože). Některé objekty na obrazovce lze také zkoumat otáčením fotoaparátu doleva a doprava.Kombinování předmětů - v inventáři, vzájemným překrýváním.Používání předmětů – pokud přinesete předmět na místo, kde ho plánujete použít, a objeví se u něj zelený kroužek, pak je předmět použit správně (pokud je kroužek červený, je nesprávný).Chcete-li spustit, přeskočit cutscény nebo zrychlit dialog - dvakrát klikněte levým tlačítkem myši.Tab – zvýraznění aktivních bodů na obrazovce. Hru spouštějte vždy jako správce, protože když tak neučiníte, tak se vám hra nebude ukládat.

Act I. Měsíc a hvězda

Budeme  hrát za Maxe. Akce začíná v hotelu v Kapském Městě, kam Lara a Max přijíždějí na dovolenou. Lara dostane hovor o krádeži v místní galerii a je požádána o pomoc. Jděte na balkón, kde je na stojanu obraz a vezměte si ze stolu tužku. Dejte tužku Laře. Podívejte se do kufříku na stole vzadu na obrazovce, vezměte si klíče od auta a deník. Deník dejte Laře, poznamená si do něj informace z telefonního hovoru. Jděte do koupelny, klikněte na umyvadlo. Po cutscéně se vraťte do ložnice. Vyjděte dveřmi ven a na ulici klikněte na starý Volkswagen. Max dá Laře přednášku o tom , jak skvělé je to auto. Jeďte do galerie.Když dorazíte do galerie, automaticky si promluvíte s jejím majitelem, který se jmenuje Katlego a dostanete nejnovější informace a pak si přečtete noviny. Vezměte si seznam ukradených věcí z přepážky. Lara pozve Maxe, aby vedl vyšetřování. Poté se objeví policista Nomusa a dá Laře složku s případem. Vezměte si od něj složku a zkontrolujte ji.Promluvte si s Larou. Lara vám poradí, abyste fotky , které vám dala i s otiskem prstu, poslali Interpolu.Podívejte se na fotografie ve vašem inventáři. Jděte doprava k vitrínám. Vyjměte fotografii rozbité vitríny a přiložte ji na prostřední vitrínu. Přibližte se levým tlačítkem myši a prohlédněte si kovový rám vitríny a aplikujte na rám fotografii otisku prstu. Pak musíte prozkoumat drobnou krvavou skvrnu napravo od vitríny na podlaze.Poté přejděte směrem k vám do obrazovky k oknům a aplikujte fotografii okna na vzory nad okny. Až najdete okno, kterým zločinec prolezl, prozkoumejte mříž (Katlego vám ji umožní odstranit), pak šrouby mříží. Budete potřebovat k otevření okna nějaký nástroj.Když stojíte u oken, tak nalevo vyběhněte do zvýšeného patra a seberte tyč opřenou o sloupek schodiště. Pak vyjděte ven a otevřete kufr Volkswagenu (musíte použít klíčky od auta). Vezměte si skříňku s nářadím. V inventáři otevřete skříňku s nářadím a vezměte si kleště. Spojte tyč a kleště - tyč se zploští.Vyjděte ven před galerii a použijte zploštěnou tyč na kanalizační kryt před autem, získáte tak ohnutou tyč. Vraťte se do galerie k oknu.Otevřete skříňku na nářadí a stisknutím červeného jazýčku napravo sejměte horní kryt skříňky. Uvnitř jsou nástavce. Přiložte tyč k libovolnému nástavci.Jděte k oknu a zkuste vyšroubovat jakýkoli šroub, recepční vás uvidí a zakáže vám to. Lara se poté nabídne, že se pokusí vyjednávat se správcem.Lara zůstane tedy v galerii.Vyjděte ven z galerie, sedněte do auta a vraťte se do hotelu. Podívejte se na ustlanou postel a najdete visačku, kterou služebná ztratila. Prohlédněte si ji a otočte ji v inventáři – najdete telefonní číslo recepce (111). Jděte ke vstupním dveřím a na komodě nalevo sáhněte do aktovky a vezměte si léky (nebo obal). Poté přejděte na pravou stranu pokoje, je zde telefon . Zavolejte na recepci, vyťukejte na klávesnici číslo 111. Vyjděte z pokoje a jděte do auta – Maxovi zazvoní mobil, poté dostane bonboniéru jako odměnu za nalezení vizitky.Bonboniéru máte automaticky v inventáři. Jděte do galerie a dejte bonboniéru recepční. Ta vám po chvilce váhání dovolí otevřít okno. Vyberte velikost nástavce (nástavce se generují, takže vždy je to jiná velikost), při které Max odšroubuje šrouby . Prohlédněte si otevřené okno a prozkoumejte čep v pravém dolním rohu otevřeného okna. Poté si promluvte si s Larou. Začne cutscéna, ve které Lara dá Maxovi medailon.Je tu druhý den, stojíte u auta, jeďte na policii. Jděte doleva ke kapitánovi a požádejte o sadu otisků prstů. Poté se přibližte ke stolu u kterého sedí kapitán Nomusa, vytáhněte tužku a podepište formulář, abyste obdrželi sadu otisků prstů. Vezměte si ze stolu sluneční brýle.Poté se podívejte do skříně napravo, proti kapitánovi, sada  je ve skříni naproti. Poté zamiřte do galerie. Aplikujte sadu na okno. Vezměte lahvičku (Max odstraní víčko). Vezměte štěteček (Max ho položí vedle lahvičky). Klikněte na lahvičku (Max ponoří štětec do prášku). Podržte levé tlačítko myši a přetáhněte štěteček přes rám okna. Když narazíte na první otisk, třete ho, dokud Max neřekne, že to stačí. Pokud vám dojde prášek, klikněte na lahvičku, štěteček ponoříte do prášku. Když bude identifikováno šest otisků prstů, musíte na každý z nich připevnit film k sejmutí otisků (součástí sady je tmavě zbarvený čtverec napravo). Max se poradí s Larou a rozhodne, že je potřeba identifikovat otisky. Automaticky se přiblížíte k oknu. V levém dolním rohu obrazovky se objeví složka s otisky prstů – klikněte na ni.Musíte zvětšit otisk zločince na pravé straně listu, ten horní , částečný otisk, těch ostatních plných otisků si nevšímejte. Poté ze šesti otisků na levém listu musíte vybrat dolní uprostřed.Najděte stejné čáry na levém i pravém listu a označte je myší. Musíte najít tři shody na třech otiscích, po kterých budou k otisku zločince přidány nové řádky a na ověřeném otisku na levém listu se objeví zelené zaškrtnutí "Criminal". Je jedno jestli začnete s označením otisků na pravé nebo levé straně. Musíte najít tři shody, po kterých budou k otisku zločince přidány nové řádky a na ověřeném otisku na levém listu se objeví zelené zaškrtnutí "Criminal".Takhle to udělejte u třech otisků na levé straně . Otisky se generují, takže nelze přesně popsat a který z otisků máte kliknout. Poté se vám objeví jasný otisk prstu zločince.Pozor! Ne všech šest otisků na levém listu patří zločinci. Po rozhovoru s Larou si běžte popovídat s Katlegem a poté ukažte otisk prstu recepční. Katlego navrhne pokračování vyšetřování v přístavu.Ještě než odejdete do přístavu, tak si ze sady na okně vezměte štěteček a adhesivum .Jděte do přístavu. Vylezte po schodech v zadní části obrazovky a setkejte se s Roxburghem. Po rozhovoru s ním vám přinese starý lodní deník lodi „SS Maori“. Podívejte se na věšák, kde si vezměte baseballovou čepici.Pak jděte dopředu ke stolu napravo a podívejte se na stůl. Vezměte si gilotinku na přeštípnutí cigaretových špiček a pak se podívejte do desek, kde je lodní deník. Vezměte si pár listů z deníku a dejte je pod projektor nalevo. Připevněte utržený kus stránky ke správné stránce. Bohužel to není možné přečíst, protože listy pauzovacího papíru jsou průsvitné. Takže vyjděte ven , vraťte se na mapu a jděte na policejní stanici, kde, jak jste si mohli všimnout, je kopírka. Vytvořte kopie deníku a vraťte se zpět do přístavu k projektoru. Nyní musíte položit jeden list na druhý a najít nové informace. Nejprve si musíme popsat a očíslovat jednotlivé listy.Klikněte na nějaký list a pak se podívejte na ikony v levém dolním rohu obrazovky.Zde uvidíte o jaký list se jedná, protože list bude blikat.Budeme listy počítat odzdola nahoru 1 až 6.Za prvé, vyčistěte si stůl od listů tím, že je přesunete do rohů. Nyní levým tlačítkem myši přetáhněte do středu list číslo 1. Kliknutím na nejspodnější ikonu v levém dolním rohu obrazovky list otočíte. Zhruba uprostřed by mělo být slovo Mummo. Pak vezměte list číslo 3 a položte ho na list 1. Musíte je zkombinovat a otočit správným směrem, zaměřte se na dvě značky za slovem Sowania .Tyto značky se musí překrývat, když budete držet pravé myšítko, tak budete s listem moci otáčet do stran a tím i najít přesné místo k překrytí slov, to je důležité vědět.Pak vezměte list číslo 5 a přetáhněte ho na listy tak, aby nahoře byla slova American Express, je opět potřeba , aby se překrývali.Pak vezměte list číslo 4 a otočte ho tak , abyste nahoře vytvořili slova American Express Company a dole bylo za slovem Sowania slovo lage.Poté použijte list číslo 2 a přiložte ho tak aby dole byla slova Mummo Company. Bohužel je to tak pitomě udělané, že vám to lépe popsat neumím.Podívejte se na obrázek, snad pochopíte lépe.Pokud je vše v pořádku, spustí se video (list 6 nebude vůbec potřeba). Max se dozví o panství Sowanda LeClerq. Jděte do galerie pro Laru a jděte na panství.Brána je otevřená, projděte dovnitř, okamžitě se ocitnete u garáže. Jděte doprava k předním dveřím a zazvoňte na interkom. Vyjde sluha a odmítne vás pustit dovnitř. Musíme něco vymyslet. Jděte zpět k bráně a prozkoumejte konstrukci nalevo (ukáže se, že je to poštovní schránka). Prozkoumejte dopis trčící ze schránky – z dopisu zjistíte , že dnes by sem měl dorazit technik. Klikněte na auto. Cestou autem se Max v animaci zastaví poblíž porouchané dodávky. Promluvte si s technikem, který opravuje auto.Vaším úkolem bude předstírat, že jste technik. Takže se podívejte , jak technik vypadá: montérky, brýle, kšiltovka s logem, knír. Prozkoumejte kabinu dodávky, respektive dveře spolujezdce, vyjměte odznak ze zelené bundy technika. Všimněte si modrého loga opravárenské společnosti na dveřích kabiny dodávky.Sluneční brýle už máte, stejně tak baseballovou čepici, i ořezávač doutníků ze stolu. Sedněte do auta a jeďte do přístavu, nalevo vidíte bedny, klikněte na ně a pak si vezměte tvrdý  karton.Vraťte se autem na panství, projděte dovnitř  a jděte ke garáži. Vidíte tu auto a nad autem je nahoře terasa.Prohlédněte si nahnutý truhlík s květinami na terase - jsou tam nůžky, ale nemůžete na ně dosáhnout. Vezměte si trysku u kamenného odtoku. Pokud ji nasadíte na ležící hadici, tryska vyskočí – potřebujete z hadice malý kroužek. Seberte tedy ze země trysku . Z inventáře  použijte řezačku cigaret, respektive si zobrazte řezačku kliknutím pravým myšítkem na ní a řezačku tím odblokujete, pak řezačkou klikněte na hadici v inventáři ,tím odřízněte kus hadice. Projděte kolem vstupních dveří ke stolu napravo. Přistupte ke stolu a rychle ukradněte lahvičku s aerosolem (pokud nemáte čas a sluha vás vykopne, musíte znovu použít interkom a pak, zatímco sluha prochází domem od vchodových dveří ke dveřím do zahrady, rychle spěchejte ke stolu a ukradněte aerosol). Zamiřte do galerie.Napravo vzadu za recepční vidíte řezačku papíru, použijte na ni kus hadice, získáte přeříznutý kroužek . Vyjděte ven, jděte doprava k lešení a seberte montérky.Vraťte se na panství. U garáže v inventáři zkombinujte přeříznutý kroužek a konec hadice, pak trysku a konec hadice. Použijte hadici na truhlík a vezměte si zahradnické nůžky, které spadli dolů. Zamiřte autem zpět k dodávce, je to lokace Cliff. Přibližte si dveře spolujezdce, položte karton na logo a přiložte na karton tužku. Poté zkombinujte karton a zahradnické nůžky, vytvoříte tak šablonu. Dále zkombinujte šablonu a baseballovou čepici,poté použijte aerosol na baseballovou čepici.Získáte tak čepici s logem. Zkombinujte zahradnické nůžky a štěteček, získáte ustřižené štětiny. Použijte na ně lepidlo, tím vyrobíte knír.Jděte do hotelu, jděte do koupelny a přibližte si zrcadlo. Na Maxův odraz v zrcadle přiložte postupně knír, sluneční brýle, čepici a montérky. Poté se opět vraťte na panství , vejděte dovnitř a použijte interkom. Jakmile jste v obývacím pokoji, rozhlédněte se napravo po knihovně a přečtěte si informace o čtyřech afrických bozích. Jděte doleva ke konferenčnímu stolku a prozkoumejte otevřenou knihu. Zde najdete báseň o těchto bozích. Pak si prohlédněte gobelín na stěně zobrazující čtyři bohy. Ve svém deníku budete mít informace, jak každého boha identifikovat (Yemaya - modrá, Shango - červená a bílá, Elegua - červená a černá, Oya - vínová). Pamatujte si, jak jsou bohové umístěni vůči sobě navzájem.Jděte na druhou stranu místnosti doprava, podívejte se na otevřenou knihu a lebku. Nalevo od ní  je desková krabice. Zde budete muset použít všechny získané informace a umístit správné obrazce na víku krabice. Čtverce se otáčí kliknutím na levé tlačítko myši, sousední čtverce se vyměňují kliknutím na pravé tlačítko myši.Vidíte tu čtyři řady zelených hlaviček, které otáčejí obrazce. V horní řadě jsou 3 hlavičky,v řadě pod ní 5 hlaviček, další řada jsou 3 hlavičky a spodní je jen 1 hlavička. Zde vidíte řešení.Až si Max přečte soudní rozhodnutí o nemožnosti vrátit obrazce paní LeClercové, objeví se ona sama. Po videu se živý a nezraněný Max vrátí do hotelu a zjistí, že zlodějem je jistý Zola. Jděte na policii, zde vás čeká několik úkolů. Kapitán Namusa sedí u počítače. Poraďte se s Larou a pak jděte k Namusovi. Prohlédněte si všechny aktivní objekty, nejprve se podívejte na nástěnku s výstřižky za Namusou, na jeho diplom na stěně mezi okny, na kravatu na židli, na fotku jeho ženy na stole a na knihu o lovu ve skříni.Poté si s Namusou promluvte a pak si promluvte s Larou. Poté stiskněte červené tlačítko na ventilátoru. Namusovy papíry uletí a vy si s ním můžete v klidu popovídat na různá témata. Zde je důležité pořadí, ve kterém se ptáte, jinak Lara nestihne počítač prozkoumat a bude muset začít znovu. Takže zatímco Max rozptyluje Namusu, Lara se podívá do jeho počítače. Vy se tedy Namusy postupně zeptejte na kravatu, knihu o myslivosti, fotku jeho ženy, myslivecký diplom a výstřižky z novinové nástěnky. Pokud Lara stojí za Maxem, splnili jste úkol. Znovu si promluvte s Larou (dostala telefon na Zolu) a jděte zpět do hotelu. Prozkoumejte Zolův telefon v inventáři a přeložte písmena na čísla. Respektive klikněte na telefon a na něm máte jak čísla, tak písmena .Telefonní číslo bude vypadat takto: 0216923534. Zavolejte Zolu, ale místo toho budete muset mluvit s podrážděnou ženou Anikou. Pošle vás do baru v přístavu, takže sedněte do auta a jeďte do přístav.Před barem stojí motorka, podívejte se na ní a pak vejděte do baru, kde si Max promluví se Zolou, ale ten nic neřekne. Jděte zpátky do hotelu, mezitím si promluvíte s kapitánem Namusou a v noci se Max a Lara vrátí k baru. Dveře jsou zamčené, použijte na ně zahnutou tyč z inventáře.Uvnitř baru jděte za pult, najděte vypínač a rozsviťte světlo vypínačem, který je dole. Prozkoumejte obrázek za pultem (ten s Hemingwayem) a zatáhněte za hřebík. Uvnitř pod obrázkem bude trezor. Jděte ke vchodu a podívejte se na nabídku na zdi. Najděte Hemingwayův koktejl a zapište si ingredience. Jděte k pokladně a podívejte se na ceník koktejlů. Zapište si, kolik stojí každá ingredience ve vašem koktejlu. Mělo by to být: 15, 20, 12, 10. Pak přibližte sejf, ten se skládá z osmi válců, každý pár (horní a spodní) představuje jedno číslo nebo cenu jedné suroviny. Pokud například první přísada stojí 15 jednotek, měli byste dát „1“ do horního válce a „5“ do spodního. Až budete hotovi, zatáhněte za rukojeť. V trezoru prozkoumejte dopis.Poté se spustí dlouhé animace ve kterých nejprve uvidíte Zolu, jak se vrátí do baru.Max musí vyrazit dveře a zmizet.Poté se ocitnete  na panství, kde Lara promluví s paní LeClercovou. Následovat bude další video, po kterém vidíte, jak je z vody vytaženo Lauřino auto.Nyní budeme  hrát za Laru. Prozkoumejte motorku a poté si přibližte Volkswagen. Prohlédněte si sedadlo, prostřílenou karoserii a disk na kole (musíte je kontrolovat, dokud to Lara komentuje). Poté si vezměte Maxův deník, který leží vepředu nalevo. Pak si promluvte s Nomusou.

Act II. Krev a kříž

Lara se vrátí do Lyonu. Od této chvíle se začínají brát v úvahu vaše činy, které ovlivňují ukončení hry (statistiky lze zobrazit v deníku, při správném jednání se ozve zvuk zvonku).Po rozhovoru s Diegem jděte z parku ven. Vyberte si kancelář na mapě. Jděte ke dveřím konferenční místnosti a zkuste je otevřít. Jeden ze zaměstnanců jménem Coutu řekne, že v Lařině kanceláři je na stole složka o novém vyšetřování. Otočte se a jděte směrem k vám do obrazovky, kancelář je vlevo.Podívejte se na obsah složky na stole – píše se v ní o pohřešovaných dělnících v kostele v San Francisku. Pak odstupte od stolu a podívejte se na kartotéku napravo, je potřeba zalézt pod nejspodnější šuplík s kartotékou a vyndat vizitku, která vypadla ze složky (skříňku je potřeba přiblížit,sjet pohledem dolů, vizitka leží na podlaze). V inventáři otočte vizitku a najdete telefon. Použijte vizitku na telefon na stole, Lara si vyžádá soubory pohřešovaných pracovníků. Vyjděte na chodbu, seberte fax a prolistujte všechny listy: FBI má informace o jednom z pracovníků. (Tento krok je nutné provést před jednáním v konferenční místnosti jinak se body nebudou počítat).Jděte do konferenční místnosti. Je lepší uložit hru zde, protože během setkání budete muset provést volbu, která ovlivní konec. Během konverzace vyberte: „Nechat konverzaci otevřenou.“ Vezměte laserové ukazovátko ze stolu. Zapněte jej otočením kroužku „On-Off“ na ukazateli. Před vámi je na plátně několik snímků, na kterých musíte pomocí ukazatele najít důkazy.Takže klikněte ukazovátkem na plátno.Nejprve najděte snímek se značkou „03“. Na ukazovátku tedy klikněte na next. Poté ukažte laserem na helmu a krev (v nabídce zvolte, že dělník byl zabit ranou do srdce). Procházejte snímky až k obrázku se značkou „02“. Ukažte laserem na krev (vyberte: "Výstřel vyloučen", "Technici nebyli zplynováni"), prozkoumejte kříž a bibli. Poté klikněte na ukazovátku na next a projděte až k šestému obrázku, kde vidíte modrý obrázek anděla.Klikněte na jeho křídla, Lara to okomentuje, projděte k dalšímu modrému obrázku anděla a opět klikněte na křídla, Lara to opět okomentuje a projděte k dalšímu modrému obrázku, kde opět klikněte na křídla.Spustí se animace ve které bude Lara s ostatními lidmi diskutovat. Poté se posuňte na obrázek "04" a ukažte na štětec. Pak ukazovátkem najděte modrý obrázek na kterém jsou na zdi otisky obou rukou a ukažte na otisky. Z nabídky odpovědí vyberte tu prostřední.Nakonec pomocí ukazovátka najděte obrázek „01“ a ukažte laserem do výklenku nalevo od andělů.Poté si promluvíte s Renier a zde musíte učinit volbu, která ovlivní konec hry: rezignovat na Interpol nebo ne.Výběr je na vás. Když je Lara sama, prolistujte diapozitivy až k modrým andělům a pošlete je jeden po druhém k ​​vytištění.Vždy když najedete na obrázek anděla, tak na ukazovátku zmáčkněte print, tím obrázky odešlete k vytištění. Jděte zpět do chodby, ale zjistíte , že tiskárna je rozbitá (rozžvýkala papír). Podívejte se dolů, stiskněte červené tlačítko na pravé straně , otevřete tak víko. Uvnitř je druhé červené tlačítko, které uvolňuje toner. Po vyjmutí toneru odstraňte zaseknutý list papíru dole(klikněte na klávesu tab, ať víte kam sáhnout) a vraťte toner na své místo a zavřete víko tiskárny. Nahoře na tiskárně se podívejte na ovládací panel, stiskněte malé růžové tlačítko a seberte čtyři fotografie , které se vám automaticky vytisknou.Jděte do své kanceláře a promluvte si s Diegem. Podívejte se na katalog na stole a aplikujte na něj fotografie. Opět si promluvíte s Diegem a pak musíte najít obrazy, ze kterých byly kresby andělů vyrobeny.Klikněte tedy na katalog, vidíte napravo vytištěné fotografie andělů a pod nimi písmena A,B,C,D. Udělejte následující, Klikněte na katalog. Když katalogem budete listovat, tak vidíte, že fotografie jsou napravo očíslovány. Budeme vycházet z toho , že fotografie číslo 1 slouží jako obal, takže budeme umisťovat písmena na fotografie takto.Písmeno A  umístěte na  druhý obrázek, písmeno B - pro třináctý obrázek, písmeno C - pro šestý obrázek, písmeno D - pro desátý obrázek. Pokud uděláte vše správně, vaši podřízení s vámi automaticky promluví.Promluvte si s Diegem o „kvalitě práce“ a poté klikněte na počítač. Lara bude chvíli na počítači pracovat. Po dokončení hlášení vyjděte na chodbu, jděte směrem do obrazovky k recepci. Promluvte si s Diegem  a pak si vezměte složku od Diega, která leží na pultu. Sekretářka si také všimne, že někdo volal, ale nepředstavil se, promluvte si s ní. Poté se vraťte do kanceláře, klikněte na telefon a požádejte operátora o zjištění posledního čísla(vyberete poslední možnost). Ukázalo se, že to byla Zenzele LeClerc, přicestovala do Lyonu.Zde statistika pro kapitolu dosahuje 100 %. Opusťte kancelář a na mapě jděte do LeClerc(na mapě je to lokace Zenzelé). Po videu je lepší hru uložit, protože zde musíte provést volbu, která ovlivní konec. Když prozkoumáte stůl a dotknete se figurek, objeví se Zenzele a zeptá se, zda je Max živý nebo mrtvý. Vyberte odpověď(já vybral,že je živý) vezměte si amulet ze stolu a jděte ven. Vyberte Lařin byt na mapě. Jděte ke stolu v rohu místnosti vpravo a vezměte si nůž ze stolu. Jděte nahoru do ložnice. Na posteli vlevo je zabalený obraz (malba Maxe). Odřízněte provázky. Následovat bude cutscéna, po které se Lara vydává do San Francisca.

Act III. Hra na schovávanou

Promluvte si s policistou jménem Edwards a pak mu ukažte peněženku s odznakem Interpolu. Po obdržení klíče otevřete dveře do kostela a promluvte si s Keirou. Vezměte si krabici fixů a fotografie z jejího stolu. Prohlédněte si fotografie: zjistíte, že obrázek „02“ se liší od skutečnosti (spadl reflektor). Jděte ven za Edwardsem a zeptejte se ho na změnu místa činu, pak vyberte z nabídky dialogu"searchlight", "fix spotlight". Edwardsovi nebude vadit, když opravíte reflektor. Vraťte se za Keirou. Prozkoumejte spadlý reflektor v popředí a seberte zlomenou nohu reflektoru. Stiskněte vypínač a zkuste rozbitou lampu odšroubovat (Lara to nebude chtít dělat holýma rukama). Jděte k umyvadlu za Keirou a vezměte si oranžový hadr. Zkontrolujte čisté šálky a vnitřek kávovaru. Jděte nalevo a zapněte ultrafialovou lampu.Keira si přijde s Larou podiskutovat. Jděte na druhou stranu, do pravé chodby. Stiskněte vypínač na stěně. Objeví se Keira a řekne, že než zde něco zapnete, musíte opravit únik plynu. Kapitán Burke přijde do kostela. Požádejte ho, aby otevřel dveře do levé chodby a přečtěte si dokumentaci k případu, který vám předal. Nyní budeme hrát za Keiru. Jděte o krok vpřed a vezměte si jeden úzký proužek z krabice skartovacího papíru. Vraťte se k panelu se čtyřmi ventily na levé stěně. Přibližte si ventily a podívejte se doprava na trubky, na které přiložte papírový proužek – tam, kde se začne papír třepetat, dochází k úniku.Posuňte tedy posuvník doprava, za rohem nad sudem najdete třepetavé místo na trubce.Automaticky se tu objeví i Lara a nyní budeme hrát za ní.Přibližte si panel ventilů. Pokud se podíváte na potrubí, ze kterého netěsnost vychází, zjistíte , že patří k hornímu tlakoměru. Pokud otočíte levý horní ventil, Lara si všimne, že je nefunkční.Zde je lepší uložit hru.Máte před sebou tedy čtyři ventily a u každého je i tlakoměr.Vaším úkolem je nastavit horní tlakoměr tak, aby ukazoval 0. Toho docílíte tak, že bude klikat jak na levé, tak i pravé myšítko tak, aby jste na horním tlakoměru nastavili 0. Na ostatní tlakoměry nekoukejte, tam to není důležité.Až se vám to povede nastavit, tak to Lara okomentuje a jděte za Keirou a řekněte jí o poškozené trubce. Vraťte se k poškozené trubce a umístěte na ni identifikační značku č.14. Na parapetu nahoře na okně  je blowtorch(stříkačka). Vezměte si z inventáře tyč(broken-off leg) a použijte ji na blowtorch.Ta spadne z parapetu a vy si ji vezměte.Jděte zpět za Keirou a nalevo od ní projděte po schodech ven, na ulici.Burke hovoří s policistou.Poté s Burkem promluvte o krevním testu(blood analysed) a na otázku, kolik má člověk krve, odpovězte: "5 litrů." Po rozhovoru si vezměte u plotu těžkou tyč. Potřebujete s ní otevřít příčník okna.Takže se vraťte za Keirou a projděte za ní do chodby.Těžkou tyčí otevřete okno, tam co jste si vzali blowtorch. Nyní můžete začít s opravou reflektoru. Zhasněte světla v chodbě a podívejte se na levý reflektor poblíž ventilového panelu. Rukou odšroubujte šroub na krytu, otevřete kryt a červeným hadrem vyjměte lampu. Vraťte se za Keirou, jděte doleva a dopředu , směrem do obrazovky, leží tu na zemi spadlý reflektor.Dejte do něj lampu, kterou jste získali v chodbě. Teď musíme najít novou nohu pro spadlý reflektor. Jděte do levé chodby a vezměte si cívku drátu ze stolu v popředí obrazovky a také dokumenty, které také leží na stole.Jděte doprava a ze země si vezměte otevřenou konzervu.Poté prozkoumejte konstrukční kresbu u schodů na stojanu nalevo. Potřebujete získat úhelník, který je zajištěn dvěma západkami. Klikněte tedy na obě západky, ty se otočí  a vezměte si úhelník. Vraťte se ke spadlému reflektoru, položte úhelník na chybějící nohu reflektoru a svažte úhelník s reflektorem drátem z cívky. Zvedněte reflektor(klikněte na střed reflektoru).Klikněte opět na stojící reflektor.Uvidíte napravo tři fotografie, vlevo je ovládání reflektoru. Uspořádejte fotografie takto odshora dolů: snímek se značkou 04, snímek se značkou 02, snímek se značkou 05 (v libovolném pořadí).Poté musíte kliknout na šipky nalevo takto: kruh se čtyřmi šipkami: stiskněte levou šipku šestkrát, horní šipku šestkrát. Dvojitý kruh se šipkou: Dvanáctkrát stiskněte spodní šipku.Lara to automaticky okomentuje a pro vás to znamená, že jste to nastavili správně. Po rozhovoru s Kirou umístěte identifikační značku(tags) z inventáře na reflektor.Budete jí mít označenou číslem 13. Nyní musíte prozkoumat modře nasvícenou zeď natřenou krví. Vezměte krabici s napínáčky(thumtacks) z Keirina stolu. Zatlučte napínáček do každé dlaně anděla (první napínáček musí být zatlučen zlomenou nohou reflektoru), pak ke každému tlačítku připojte drát z cívky.Dráty musíte otočit takovým směrem, aby se protínali v levém dolním rohu, musí se protnout v jednom bodě čtyři dráty.Lara to okomentuje a vy poté  zkontrolujte podezřelou oblast, kde se čtyři dráty setkávají. Najdete mnoho kusů omítky s útržky nějakého poselství. Musíme vymyslet, jak je slepit.Vyjděte ven na ulici a seberte ještě teplý asfalt ze země, mezi Edwardsem a Burkem (asfalt bude sloužit jako lepidlo). Vraťte se zpět dovnitř ,jděte k dřezu a kávovaru, je tu elektrický sporák. Umístěte otevřenou plechovku na plotýnku a vložte do ní asfalt. Zapněte plotýnku, poté použijte na plechovku červený hadr a rozmíchejte asfalt zlomenou nohou reflektoru nebo tyčí. Vezměte plechovku a použijte ji na omítku na stěně vlevo dole.Tím budete mít připravenu lepící plochu.Nyní budeme na tuto omítku lepit kousky, které jsou před vámi na zemi.Nyní musíte sestavit mozaiku. Když kousek omítky zvednete levým tlačítkem myši, „přilepí“ se k myši. Otočení kousku provedete pravým tlačítkem myši, přilepení kousku omítky na zeď-levé myšítko. Je to hodně piplavá práce, mozaiku musíte sestavit tak, jak to vidíte na tomto obrázku.Poté Lara přečte nápis: "Kříž a stín." Promluvte si s Keirou a poté umístěte identifikační značku(tags) poblíž nápisu.Budete jí mít označenou číslem 12. Poté prozkoumejte odtokový rošt u schodů (tento bod se stal po složení mozaiky aktivním).Zvedněte odtokový rošt pomocí tyče a vezměte si kus papíru. Přečtěte si ho ve svém inventáři a poté ho použijte na bibli, která leží na zemi otevřená, tam co byl spadlý reflektor. Keira vám řekne, že tento biblický citát má číslo 6:7. Promluvte si s Keirou o odtoku a umístěte na něj identifikační značku. Budete jí mít označenou číslem 11.Jděte do levé chodby ke konstrukčnímu výkresu. Vezměte papír s citací z inventáře a klikněte na výkresu na čtverec 6:7 (výjezd na staveniště). Vraťte se zpět ke Keiře a projděte za ní do pravé chodby.Jděte až na konec pravé chodby, najdete druhý vchod do kostela, který je zabarikádovaný plnou paletou. V pravém dolním rohu obrazovky je servisní šachta, zakrytá jakýmsi kusem železa, který nelze vytáhnout. Budeme muset nějak odstranit plnou paletu. Jděte ven za kapitánem Burkem (který vyhodí okousaný sendvič) a požádejte ho o prohlídku staveniště. Po obdržení odmítnutí seberte sendvič a jděte k bráně.Staveniště hlídá pes. Použijte železnou tyč na západku vrat a omotejte ji drátem. Použijte sendvič na kulatý zákaz na dveře napravo(Lara uzamkne psa v boční uličce).Jděte na staveniště. Pomocí vysokozdvižného vozíku musíte přesunout bloky pryč od dveří kostela na levé straně.Ještě než půjdete vpřed k vysokozdvižnému vozíku, tak si nalevo u obří míchačky vezměte železnou skobu(cramp iron).Jděte blíže k vysokozdvižnému vozíku napravo a pak si vozík přibližte.Pod volantem vidíte plastový kryt(ignition cover).Klikněte na kryt, v bližším pohledu vidíte po stranách plastové šrouby.Vyšroubujte je a pak klikněte na kryt.Tím ho otevřete, vidíte tu modrý a červený kabel.Odstupte z bližšího pohledu a pak klikněte na žlutou bombu , tím odklopíte prostor pod sedadlem. Poté se posouváním šipky doprava protočte kolem vozíku tak, abyste viděli přední prostor pod sedadlem.Na pravé straně vidíte dva červené kabely, které tu visí. Vezměte si jeden červený kabel a připojte ho k baterii, druhý konec kabelu leží na podlaze vozíku, vezměte si tento druhý konec a otočte se tak, abyste viděli odšroubovaný plastový kryt pod volantem.Připojte červený kabel z inventáře k modrému kabelu.Tím zprovozníte vozík.Klikněte na volant vysokozdvižného vozíku. Zobrazí se vám pohled shora. Ovládání vidlice nakladače je prstencové se dvěma šipkami, ovládání pohybu nakladače je prstencové se čtyřmi šipkami.Takže výchozí pozice je tato - Lara sedí ve vysokozdvižném vozíku, před ní je výtah s krabicí uvnitř. Musíte otevřít dveře nalevo.Nejprve zvedněte vidlice úplně (třikrát nahoru) a stiskněte šipku dolů na velkém prstenci, abyste nasměrovali vysokozdvižný vozík doleva od elevátoru. Tím urazíte zámek žebříku na straně výtahu. Vraťte se do výchozí pozice.Spusťte vidlice úplně dolů (třikrát), vjeďte do výtahu ke krabici. Jednou zvedněte vidlice, abyste zvedli krabici a vyjeďte s ní z výtahu. Vystupte z vozíku (křížek v pravém dolním rohu obrazovky). Vyjeďte výtahem nahoru a na plošině napravo najdete kus cihly. Pak se rozhlédněte kolem levé stěny výtahu, abyste se dostali blíže k žebříku. Stiskněte rukou zámek žebříku, tím jej spustíte dolů. Sejděte po žebříku dolů.Nastupte do vysokozdvižného vozíku a vjeďte pod kabinu výtahu s krabicí(3x vlevo) a poté 2x dolů.Jste s krabicí v rohu, vedle dvou krabic, které blokují dveře.Sjeďte s krabicí dolů a jeďte nahoru, vpravo a vyjeďte s vidlicí 2x nahoru.Pak klikněte na šipku dolů, tím zajedete vidlicí pod horní krabici.Vyjeďte s vidlicí 1x nahoru a pak jeďte 2x nahoru a pak dolů. Přesuňte tuto krabici doleva na krabici. Sjeďte vidlicí 1x dolů, klikněte na šipku nahoru a pak vezměte třetí bednu (vidle je potřeba spustit dolů) a vraťte se do výchozí pozice napravo od výtahu.Pak klikněte na dveře nalevo.Po prozkoumání dveří kostela si uvědomíte, že je třeba odstranit práh pod dveřmi. Z inventáře si vezměte železnou skobu(cramp iron) a použijte jí na práh dveří a přibijte skobu cihlou. Poté ručně vytáhněte práh.Vylezte po žebříku do kabiny výtahu a spusťte ji dolů. Nastupte do vysokozdvižného vozíku a  krabicí najeďte do výtahu. Vystupte z vysokozdvižného vozíku a stiskněte tlačítko výtahu  prahem. Krabice vyjede nahoru. Nastupte do vysokozdvižného vozíku a vražte s ním do dveří kostela nalevo.Lara odstraní paletu s nákladem.Uvnitř odstraňte  plech zakrývající hřídel.Klikněte na tmavý otvor,  je tu velká tma (je třeba to prozkoumat). Zde statistika pro kapitolu dosahuje 100 %. Jděte zpět na ulici za Edwardsem a požádejte ho o baterku.Nejlepší je uložit hru, protože si musíte vybrat.Vraťte se zpět a posviťte si baterkou do dolu. Na zdi najdete Maxův podpis; zvolte, zda chcete podpis vymazat nebo jej ponechat.Pokud ho ponecháte , tak Lara umístí u Maxova podpisu identifikační značku. Budete jí mít označenou číslem 42.Objeví se tu Keira, promluvíte si s ní.Pak se vraťte na ulici a oslovte Burkeho.

Act IV. Život nebo smrt

Po cutscéně se ocitnete v čínské čtvrti. Došlo k přestřelce a auto kapitána Burkeho bylo nalezeno prázdné. Promluvte si s mužem v zadní části obrazovky - to je majitel prádelny, který zavolal policii. Promluvte si s Edwardsem a druhým policistou jménem Soga. Lara bude trvat na prohlídce Burkova auta, na což Soga ji požádá, aby podepsala formulář, který se vám uloží do inventáře. Podívejte se otevřeným oknem do policejního auta a vezměte si pero , které leží na novinách. Spojte formulář a pero a dejte vyplněný formulář Sogovi. Otevřete kufr policejního auta a z bedny si vezměte ultrafialovou lampu a rukavice. Jděte k Burkeovu autu.Posviťte lampou na dveře - najdete krev. Řekněte Sogemu o krvi na autě. Ten zavolá na dispečink .Poté zavolá Keira, po rozhovoru s ní Lara zavolá Coutovi. Promluvte si s Edwardsem o identifikačních značkách, on je bohužel nemá sebou. Značky budete tedy muset vyrobit z improvizovaných materiálů. Jděte dozadu za majitele prádelny a vezměte si karton s nápisem "Closed" (napravo od majitele). Spojením pera a kartonu vytvoříte číslované značky. Vraťte se k Burkeho autu, projděte se po dvoře za autem a prohlédněte si dveře (je třeba také do uličky). Když prozkoumáte všech šest dveří, získáte další statistické body. Na plechové stěně  napravo posviťte lampou na červenou skvrnu na graffiti (zjistíte, že to je barva, ne krev).Použijte rukavice na Burkeovo auto. Nyní je nutné prozkoumat interiér a předměty v něm. Umístíte číselné značky a Edwards vyfotografuje důkazy.Zde je jednodušší použít klávesu Tab a zvýraznit aktivní body. Pomocí ultrafialové lampy musíte zkontrolovat: volant, odkládací schránku, sedadlo spolujezdce (všude najdete krev, Lara umístí značky automaticky) Nyní prozkoumejte ultrafialovou lampou postupně - zpětné zrcátko uvnitř auta, špínu na levém zadním  koberečku, tašky na zadním pravém sedadle, noviny a složku na spisy na podlaze vepředu u spolujezdce, plechovku a ubrousky na středním pultíku (na těchto věcech není krev, ale je potřeba dát číselné značky a vyfotit).Opět tedy projděte všechny tyto věci, ale místo ultrafialové lampy používejte číselné značky, Edwards vše automaticky vyfotí. Pak se podívejte na skvrnu na zemi za levými zadními dveřmi, umístěte na ní číselnou značku , Edwards automaticky udělá fotografii. Pak opět jděte do dvora a projděte uličkou mezi dveřmi , nahoře uvidíte kousek červeného plastu(fragment). Klikněte na něj značkou, tím ho označíte a Edwards automaticky pořídí fotografii. Pak si promluvte s Edwardsem a požádejte ho o fotky. Na obrazovce se vám objeví tabulka pro osm indicií. Musíte sestavit postupnou chronologii událostí. Mělo by to vypadat takto: stopy před autem, špína na zadním levém koberci, zpětné zrcátko, volant s krví, sedadlo spolujezdce s krví, schránka s krví, různobarevné tašky ze zadního pravého sedadla, červený kus plastu(fragment) z uličky. Klikněte na "Dokončit vyšetřování".Poté se spustí animace a po obdržení vysílačky a fotoaparátu od Edwardse jděte zpět do uličky, kde jste vzali kus červeného plastu. Přelezte plot. Najdete zde Keiru a zraněného bezdomovce. Po rozhovoru prozkoumejte láhev u nohou bezdomovce přes ultrafialovou lampu (je na ní krev). Jděte za Edwardsem a promluvte si o lékárničce.Jděte zpět k  policejnímu autu a z přihrádky u spolujezdce si vezměte lékárničku, přečtěte si pokyny v příručce(klikněte na otvírací část lékarničky) a vezměte si obvaz. Nyní musíte najít těsnou tkaninu.Běžte si promluvit s majitelem prádelny. Souhlasí, že látku přinese, ale Soga ho nepustí. Promluvte si se Sogou a poté znovu s majitelem prádelny. Přinese Laře ne látku, ale tričko a pochválí svého cvičeného holuba. Vraťte se k policejnímu autu a vezměte si koblihu. Dejte koblihu majiteli prádelny. Holub si poletí pro pamlsek a převrhne květináč. Seberte střepy a použijte je k rozřezání trička.Vraťte se ke zraněnému bezdomovci. Seberte láhev. Svažte bezdomovci stehno(ne ránu, ta je níž) kouskem trička a na tričko použijte pero, tím stehno utáhnete. Ránu dezinfikujte alkoholem(lahví v inventáři) a překryjte obvazem. Podívejte se na fotku na zdi a zeptejte se bezdomovce, kdo to je. Keira pak navrhne vrátit se k pátrání po Burkeovi. Nyní budeme hrát za Keiru. Zvýrazněte si místa pomocí klávesy Tab. Všechny nalezené předměty je nutné prozkoumat přes UV lampu a vyfotografovat. Jsou zde čtyři aktivní body: bota, asfalt, igelitová taška s pouty(zde musíte kliknout fotoaparátem jak na tašku, tak na pouta, teprve pak k nim Keira umístí číselnou značku), rozbité dlažební desky na levé straně obrazovky (musíte prozkoumat nábojnice a malý klíček k poutům, opět musíte na obojí kliknout fotoaparátem z inventáře, teprve pak umístí Keira číselné značky ). Pak si promluvte s Larou o důkazech, které jste našli.Na obrazovce se objeví tabulka spolu s plánem umístění. Musíte znovu vytvořit obrázek zločinu přetažením ikon s důkazy do polí napravo (ikony mohou být umístěny v řadě v libovolném pořadí). První tři iterace lze skládat v libovolném pořadí.

První iterace: pouta, klíč, plastový sáček (závěr -  osvobození Burkeho).

Druhá iterace: telefon, nábojnice, zranění bezdomovce (závěr –  střelba na dvoře).

Třetí iterace: stopa, krvavá stopa, bota (závěr – „Burkeho bota).

Poté si Lara s Keirou promluví. Keira automaticky navrhne prohlídku kontejneru. Na kontejneru najdete stopy po kulkách a pak prozkoumejte žebřík. Obojí prohlédněte UV lampou a vyfoťte, automaticky přiřadíte číselné značky. Promluvte si s Larou a pokračujte v další iteraci.

Čtvrtá iterace: kulky(evidence of shooting), „střelba na dvoře“, „Burkeova bota“ (závěr – střelba na Burkeho).

Pátá iterace: výkřiky, „osvobození Burka“, „střelba na Burka“ (závěr – schizofrenní chování).

Šestá iterace: mikrofon, soubory(file mission streets case), „schizofrenní chování“ (závěr – Burkeův osud).

Sedmá iterace: „střelba na Burkea“, „osvobození Burkeho“, krvavá stopa na plošině (závěr – útěk na požární schodiště).

Osmá iterace: „Burkeho bota“, „útěk na požární schodiště“, „Burkeův osud“.

Pokud vše uděláte správně, tak se spustí animace, ve které Lara najde mobilní telefon a poté se s Keirou ocitnou v čínské restauraci.Nyní budeme hrát za Laru. Podívejte se nalevo, vidíte protipožární skříňku, vezměte si hasicí přístroj. Rozbijte s ním protipožární skříňku a vezměte si sekeru. Jděte doprava do haly. Jděte doleva. V hloubce obrazovky můžete vidět schodiště, jděte tam. Přepněte lampu v inventáři na ultrafialovou (kliknete na lampu v inventáři pravým tlačítkem myši) , tím osvětlíte schody. Na zábradlí uvidíte otisk, který je potřeba vyfotit, takže použijte fotoaparát. Automaticky vyjdete do patra po schodech a jděte na balkóně doleva. Jakmile budete u dveří, uslyšíte výstřely. Potom se podívejte směrem ke Keiře - uvidíte před ní židli. Přepněte lampu na normální světlo a položte ji na židli. Několikrát udeřte sekerou do dveří, dveře tak otevřete. Přesuňte lampu ze židle na sloupek zábradlí, nalevo od židle . Vhoďte do místnosti hasicí přístroj, pak vytáhněte revolver a střílejte do hasicího přístroje, ten vybuchne a vy se ocitnete v místnosti.Jakmile jste v místnosti, přepněte lampu na ultrafialovou a prohlédněte si postel. Vidíte tu otisk ruky a najdete poklop v podlaze. Vyfoťte otisk, pak zavolejte vysílačkou Soga(kliknete dopředu na obrazovku na aktivní místo) a sejděte dolů poklopem.Podívejte se na krvavé skvrny na podlaze (musíte přepnout baterku na UV světlo) a pak krvavé skvrny vyfoťte , umístíte automaticky i číselnou značku. Vpravo je krabice, ze které je potřeba sebrat kancelářskou sponku. Krabice je plná různých počítačových komponent, je třeba pohnout jednou z desek a vytáhnout šroubovák. Jděte kupředu ke Keiře a věnujte pozornost plánu restaurace(je to rozmístění stolů), který je na zdi nalevo. Poté promluvte s Keirou a pak  přejděte do spodní části obrazovky. Ocitnete se v kuchyni.Spustí se animace, na dveřích vidíte Burkeho odznak, přiběhne Sogo. Nyní budeme hrát za Keiru. Prozkoumejte zadní dveře nalevo ultrafialovým světlem a prohlédněte si a vyfotografujte Burkeův policejní odznak a nápisy pod ním, automaticky k nim přiřadíte číselné značky. Vpravo od dveří si prohlédněte kalendář na stěně; otočte stránku na „April“, abyste odhalili krev. Vyjděte doprava do chodby a dále do velké haly se stoly.Máte Burkeovo číslo odznaku - 48512. Tato čísla není nic jiného než čtyři stoly v restauraci (4, 8, 5, 12). Podle plánu restaurace jsou tři stoly umístěny v přízemí v sále, čtvrtý je v patře. V sále tedy prozkoumejte tři stoly a najděte na nich vyřezaná čísla, která je potřeba vyfotit. Když si prohlédnete rozbitý stůl, tak před pořízením fotografie z něj odstraňte rozbité světlo, které spadlo na stůl ze stropu.Až dole vyfotíte všechny tři stoly s čísly(fotografie se vám uloží do inventáře), tak jděte doleva a vyjděte po schodech v zadní části obrazovky do patra. Projděte po balkóně doleva, kolem místnosti, kterou jste již prozkoumali, a jděte do slepé uličky na konec. Vidíte tu na boku ležící stůl. Přepněte lampu na ultrafialovou a prozkoumejte stůl – je na něm otisk dlaně, klikněte na otisk, stůl postavíte a vidíte, že je tu  čtvrtá sada čísel, automaticky si je vyfotíte a umístíte číselnou značku. Vraťte se po schodech na balkon a projděte dveřmi nalevo do místnosti a pak jděte směrem do obrazovky, projdete tak místností na druhý konec, kde nalevo na zdi vidíte plánek, kde máte rozmístění stolů dole pod vámi. Klikněte na plánek, vaším úkolem bude přiřadit fotografie ke správným stolům. Prohlédněte si jednotlivé fotografie a poté budeme fotografie přiřazovat k jednotlivým stolům.Vezměte fotografii na které jsou na stole vyřezána čísla 22 1 25 7 25 a klikněte fotkou na stůl číslo 5 na plánku.Poté použijte fotografii na které jsou na stole vyřezána čísla 17 9 5 11 16 24 30 26 18 na stůl číslo 12 na plánku. Pak použijte fotografii na které jsou vyřezána čísla 30 24 10 16 10 3 9  na stůl číslo 4 na plánku a pak použijte fotografii s vyřezanými čísly 7 21 27 na stůl číslo 8 na plánku. Poté sejděte dolů do kuchyně a přejděte ke kalendáři. Nalistujte si(měli byste ho mít nalistovaný) dubnový(aprilový) kalendář a klikněte fotografií s číslem stolu 4 na kalendář. Připojíte tak fotografii ke kalendáři a poté postupně klikněte na čísla v kalendáři v pořadí, v jakém jsou čísla na fotografii napsána.Takže postupně klikněte v kalendáři na čísla 9,  3, 10, 10, 16, 24, 30. Pokud to uděláte správně, tak by se vám mělo objevit písmeno abecedy. Takže na fotografii s číslem stolu 4 je písmeno „E“, pokud začnete na čísle 9 a půjdete proti směru hodinových ručiček.Poté se vám zobrazí další fotografie s číslem stolu 5, musíte si v kalendáři nalistovat další měsíc may(květen) Poté postupně klikněte na kalendáři na čísla 22, 1 , 25, 7, 28. Pokud to uděláte správně tak se vám objeví písmeno  "M". Poté se vám zobrazí další fotografie s číslem stolu 8, musíte si v kalendáři nalistovat další měsíc,tentokrát je to srpen(august) Připojíte tak fotografii ke kalendáři a poté postupně klikněte na čísla v kalendáři v pořadí, v jakém jsou čísla na fotografii napsána.Takže postupně klikněte v kalendáři na čísla 7, 21, 27. Pokud to uděláte správně tak se vám objeví písmeno "L".Poté se vám zobrazí další fotografie s číslem stolu 12, musíte si v kalendáři nalistovat další měsíc,tentokrát je to prosinec(december) Připojíte tak fotografii ke kalendáři a poté postupně klikněte na čísla v kalendáři v pořadí, v jakém jsou čísla na fotografii napsána.Takže postupně klikněte v kalendáři na čísla 17, 9, 5, 11, 16, 24, 30, 26, 18 . Pokud to uděláte správně tak se vám objeví písmeno "S".V inventáři tedy máte čtyři listy s písmeny.Jděte napravo od skříně s kalendářem. Pokud si na něj posvítíte, vidíte písmena „ELMS“. Otevřete svůj inventář a uspořádejte listy v tomto pořadí. Poté listy přiložte na písmena na skříni.Proběhne konverzace mezi Larou a Keirou.Nyní budeme hrát za Laru. Musíte rozsvítit světlo v kuchyni. Podívejte se na pojistkovou skříňku napravo od dveří chladničky. Otočte utrženým vypínačem dole a klikněte na přerušený drát (budete ho mít v inventáři). Připojte tento drát z inventáře ke svorce a utáhněte jej šroubovákem. Podívejte se na pojistkovou skříňku a vyjměte spálenou pojistku napravo. V inventáři ji odšroubujte šroubovákem a vložte do ní kancelářskou sponku. Pomocí šroubováku utáhněte pojistku a vložte ji na místo. Stiskněte spínač dole visící.Tím konečně rozsvítíte kuchyň. Otevřete chladničku stisknutím červeného tlačítka na dveřích. Uvnitř jděte doleva za police.Najdete tu zavražděného Burkeho. Po nalezení mrtvoly si ji přibližte a pomocí rukavic otevřete ústa.Zde statistika pro kapitolu dosahuje 100 %.Vyjměte SIM kartu z úst mrtvoly a spojte ji s Burkovým mobilním telefonem, který máte v inventáři. Objeví se Keira a vy budete muset vybrat odpověď, která ovlivní konec hry.Po cutscéně klikněte na vysílačku v inventáři a zavolejte Soga.

Act V. Důvěra a podezření

Lara se vrátí do Lyonu do bytu madame LeClerc. Ta nabídne provedení rituálu, aby Lara pochopila, jak postupovat. Musíte přinést tři věci: symbol spoluzávislosti, předmět Maxe s otiskem jeho aury a symbol lásky. Jděte domů.V obývacím pokoji se podívejte na kufřík (uprostřed obrazovky) a vyndejte dva zubní kartáčky. Otočte jeden z kartáčků v inventáři - na zadní straně bude magnet. Připojte oba kartáčky k sobě.Jděte nahoru do ložnice a otevřete kufr. Vezměte si Maxovo černé tričko. Vraťte se k Zenzele, oslovte jí. Položte na stůl zubní kartáčky, tričko a amulet.Musíte to udělat v tomto pořadí, pokud to uděláte jinak, tak se nedostanete dál. Po cutscene jděte do kanceláře. Promluví s vámi Couto. Promluvte si se sekretářkou, vyptejte se jí na všechny otázky a po přečtení Diegova dopisu neodkládejte svou práci, takže jděte do své kanceláře, vezměte si žlutou vizitku Argo a automaticky zavoláte vedoucímu HR oddělení. Po rozhovoru s Coutouem klikněte na počítač. Vraťte se domů, ale cestou se ještě zastavte v parku a promluvte si s Diegem. Po návratu domů okamžitě zazvoní mobil, promluvíte si se sekretářkou o hledání a následně zazvoní venkovní zvonek. Musíme schovat důkazy. Jděte do ložnice nahoru, k obrazu Maxe na posteli. Je na něm Maxův podpis a Lara se ho rozhodne skrýt. Pro lepší statistiku kapitol umístěte obraz na stojan v rohu(obraz také můžete zabalit do ručníku z Maxova kufru a schovat pod postel). Až obraz umístíte na stojan, tak Lara půjde okamžitě otevřít. Diego přijde hledat důkazy, ale nic nenajde.Automaticky se ocitnete v práci a po rozhovoru s Rainier ztratíte pistoli a policejní odznak. Podívejte se do složky na stole a přečtěte si informace o čtvrtém technikovi jménem Jacek. Jeho fotka se vám uloží do inventáře. Vyjděte z místnosti, automaticky se ocitnete doma.Jděte nahoru do ložnice, z kufru, kde bylo Maxovo tričko, si vezměte ručník (pokud jste si ho ještě nevzali). Jděte k posteli,vezměte si knihu z nočního stolku a pak klikněte na postel. Vezměte si nůž z nočního stolku. Deku na posteli rozřízněte na tři části pomocí nože. V inventáři svažte všechny díly do jednoho a přidejte ručník. Sejděte dolů do obývacího pokoje, vyjděte na balkón a přivažte provaz k zábradlí.Po sestupu na střechu jděte do kůlny na nářadí(drátěná konstrukce). Otočte se kolem své osy a vezměte si elektrodu nalevo od svářečky. Odhoďte část pytloviny, pod ní najdete dvě velká čísla: 5 a 8. Vyjděte ven. V inventáři klikněte pravým myšítkem na elektrodu a klikněte levým tlačítkem na špičku elektrody, tím ji ohnete. Přistupte k zamčeným dveřím nalevo a mříží prostrčte ohnutou elektrodu, tím si přiblížíte visací zámek s číselným kódem. Musíte zadat kód zámku (Lara navrhla, že by to mohl být rok od nápisu nad dveřmi). Na zámku jsou dvě čísla: 1, mezera, 9, mezera. Jsou dvě možné kombinace: 1598 a 1895. Poslední kombinace otevírá zámek (čísla je třeba zadávat zdola nahoru). Statistika kapitol – 100 %.Lara jede do Finska.

Act VI. Tma a zima

Jděte nahoru do motelu a promluvte si o všech tématech s majitelem a recepčním Harrim. Pak si promluvte se sedícím profesorem Schneiderem, který pracuje v Argu a vede vykopávky v místním klášteře. Když se Schneider zeptá, kdo jste, odpovězte: "Funkction history." Ukáže se, že v motelu nejsou žádné volné pokoje. Promluvte si se Schneiderem o jeho vředu a zjistíte, že zapomněl léky v dodávce u kláštera.Prohlédněte si brožurky na pultu a jednu si vezměte(mapu) . Otočte se a rozložte ji ve svém inventáři – na mapě není žádná cesta ke klášteru. Dejte mapu Harrimu; poté, co označí cestu, nezapomeňte vzít mapu z pultu a jděte ven. Nasedněte do auta a jeďte do kláštera. Ruiny kláštera jsou obehnány plotem a v budce sedí hlídač. Napravo od budky je generátor. Zkuste stisknout tlačítko generátoru (Lara se schová), ale okamžitě se objeví strážce a zapne generátor. Pokuste se projít bránou kliknutím na mříže, ale strážce vás uslyší a odežene Laru pryč. Musíme něco vymyslet. Vraťte se do motelu. Jděte k  baru a klikněte na chladničku nalevo. Harri na vás houkne, že nejdříve musíte zaplatit, takže klikněte na Harriho, dáte mu peníze a poté si vezměte z lednice láhev studeného čaje. Ve svém inventáři zkuste odšroubovat uzávěr láhve - nejde to. Vyjděte ven a jděte do lobby (vedle).Podívejte se na lavici pod schody a seberte kladivo. Jděte ke krbu. Vezměte si mlýnek na kávu z krbové římsy a v inventáři odšroubujte středový šroub a vezměte si z něj páku. Na krbové římse je i svěrák . Umístěte do něj láhev, stiskněte páku svěráku napravo a poté samotnou láhev - víčko láhve je tím povolené. Povolte páku svěráku, vytáhněte láhev a odšroubujte uzávěr láhve ve svém inventáři. Klikněte na láhev - Lara bude pít čaj. Vraťte se autem do kláštera. Když půjdete po schodech nahoru k bráně, všimněte si sudů na levé straně obrazovky. Na jednom z nich visí hadice, kterou si vezměte. Jděte ke generátoru napravo. Otočte jej tak, aby zadní strana směřovala k vám. Odšroubujte uzávěr plynové nádrže a umístěte láhev na rám, pod otevřenou nádrž. Vložte hadici do plynové nádrže a klikněte na ni levým tlačítkem myši. Po cutscéně , až hlídač otevře branku , tak klikněte na střechu hlídačovi budky.Lara se dostane na nádvoří kláštera.Až budete na nádvoří, jděte doleva. Prohlédněte si mírně otevřené okno přívěsu a závoru na okně v levém dolním rohu obrazovky. Pak jděte pod markýzu doleva a na bedničkách najdete dlátko. Odšroubujte závoru dlátkem a otevřete okno. Vezměte si knihu a tablety. Otevřete knihu a přečtěte si v ní obsažené poznámky o restaurování fresek. Vraťte se autem do motelu.Dejte prášky Schneiderovi a řekněte mu pravdu, že jste je vzali z kláštera. Pak ho požádejte, aby pracoval a správně odpověděl na otázky o restaurování fresek.

Odpovědi:

  • připravit vápennou omítku;(prepare the lime plaster)
  • stát dva týdny;(let it settle for fourteen days)
  • naneste vrstvu Arricio;(apply the Arricio layer)
  • nechte jeden den zaschnout;(let it settle for one day)
  • přeneste šablonu na zeď;(transfer the template onto the wall)
  • naneste vrstvu Intonaco;(apply the Intonaco layer)
  • vyrovnat povrch;(smooth out the surface with a wood darby)
  • čekat na Memento d'oro;(wait for the memento dˇoro)
  • namalovat fresku;(paint the fresco)
  • vystavit CO2.(let the CO2 from the air work)

Schneider nařídí Harrimu dát klíč od Jacekova pokoje Laře. Vezměte si klíč číslo 3 z pultu a vyjděte ven a jděte do lobby.Po schodech vyjděte do patra a klíčem si  otevřete dveře ve druhém patře (nejblíže schodům) a rozsviťte světlo (vypínač u dveří). Prohlédněte skříň - zámek nelze otevřít bez klíče. Zapněte lampu na nočním stolku. Prohlédněte zásuvku stolu nalevo a vezměte si zapalovač. Lara si všimne vrzajícího prkna na podlaze poblíž skříně. Přibližte si prkno a najdete mezeru. V horním rohu obrazovky je vidět postel. Aniž byste opustili zoom, klikněte na postel, ta se odsune. Vezměte dlátko z inventáře a vložte jej do mezery mezi podlahovými prkny. Pod podlahou najdete 4 plechovky piva s partou švábů.Jděte dolů zpět do recepce a postěžujte si majiteli na přítomnost švábů. Zatímco Harri bude kontrolovat šváby, přistupte k barovému pultu a ukradněte klíč od skříně na pultu, mezitím se Harri vrátí a vy si nezapomeňte vzít z pultu sprej proti švábům a vraťte se zpět do pokoje se šváby.Znovu použijte dlátko na mezeru mezi prkny , použijte sprej a poté vyjměte láhev a dopis. Poté klikněte na postel, tím jí posunete opět na své místo. Otevřete skříň, prohledejte kapsy kabátu a vyndejte dopis a prostudujte si ho. Zavřete skříň. Nyní se Lara bude chtít dostat do pokoje druhého technika, Batemana. Jděte tedy ven a prohlédněte si odtahový vůz, který přijel.Jděte dovnitř k recepci a seznamte se s řidičem. Řekne vám, že nikdy nepije alkohol. Promluvte si s Harrim a jděte ven.Přibližte si ovládací jednotku výložníku odtahového vozu. Pomocí rukojeti mlýnku na kávu otevřete zámek skříňky. Stiskněte horní červené tlačítko. Po cutscéně se vraťte dovnitř. Přibližte si recepční pult a klikněte na dálkové ovládání televizoru. Přidejte vodku z Jacekovy láhve do šálku čaje řidiče. Jděte ven. Znovu spusťte plošinu stisknutím horního červeného tlačítka. Zablokujte výložník stisknutím spodního červeného tlačítka, tím vyjede stojná noha výložníku. Levá páka otáčí ráhnem ve svislé poloze (vlevo-vpravo), střední páka nastavuje úhel ráhna(nahoru-dolů), pravá páka ráhno vysouvá. Když budete pravou pákou ráhno vysouvat, tak musíte krátce klikat na levé myšítko, tím se vám bude ráhno vysouvat . Musíte se dostat k otevřenému oknu vlevo nahoře.Až se vám povede ráhno správně nasměrovat, tak to Lara okomentuje.Po ráhnu vyběhněte k Batemanovu oknu, vidíte tu mírně otevřené okno. Zasuňte pod rám okna kladivo a pod západku vlevo dlátko, tím okno otevřete. Vstupte do místnosti. Je tu tma.V inventáři otočte zapalovač a otevřete nádržku, do které musíte nalít benzín z láhve. Otočte zapalovač a klikněte na knot, tím ho zapálíte. Klikněte na zapálený zapalovač a použijte jej na libovolné místo na obrazovce. Prozkoumejte převrácenou lampu na nočním stolku napravo, přečtěte si dopis Beatrice (tamtéž), prohlédněte si nahnutý obraz na stěně. Jděte doleva k druhému nočnímu stolku. Zapalte tři svíčky a klikněte na fotku.Poté klikněte na krabici pod fotkou, je tu další hádanka.Musíte zpřeházet symboly na krabici tak, aby vzniklo slovo "Beatrice".Zde máte obrázek, jak to správně sestavit. Po přečtení dopisu z krabice prozkoumejte věšák u dveří a vezměte si klíč (je od krypty). Zhasněte všechny tři svíčky. Lara vyleze z okna. Jděte do lobby, vyjděte po schodech a jděte do svého pokoje. Než půjdete spát, uložte si hru.Klikněte na postel. V noci se objeví Keira a po rozhovoru s ní si vyberte: věřit v nadpřirozeno nebo nevěřit. Druhý den ráno na nádvoří promluvte se Schneiderem a nabídněte mu, že ho vezmete autem do kláštera. Před branami kláštera se seznamte se strážcem, zjistíte, že potřebuje hřebíky a kladivo. Jděte na nádvoří kláštera a dále - napravo od přívěsu, ale Schneider Laru zastaví. Promluvte si s ním o všech tématech a domluvte si návštěvu kláštera. Po rozhovoru jděte doprava za přívěs do zadní části dvora.Krypta je uzamčena mříží. Přibližte si zamrzlý zámek a použijte na něj zapalovač. Zatímco Lara drží zapalovač, použijte na zámek sprej na šváby. Zámek rozmrzne, otevřete ho klíčem, který jste našli na Batemanově věšáku. Jděte dovnitř do krypty.Zkontrolujte generátor na stole. Najdete tu tři vodiče: modrý, červený a žlutý (žlutý vodič je na levé straně červeného zařízení). Za hořákem na generátoru je schovaná krabice hřebíků, vezměte si je. Otevřete kryt generátoru a připojte tři vodiče takto: A – B, C – D, E – F.Poté se pootočte trochu doprava a na pravé straně generátoru je vypínač který stiskněte, tím spustíte generátor.Odstupte od generátoru, za Larou na podlaze najdete Jacekovu helmu a rozházené papíry. Napravo od vchodu musíte najít škrábance na zdi (použijte klávesu Tab). Vraťte se ke stráži a dejte mu hřebíky. Po videu seberte pásku a kladivo ze stolu pod baldachýnem. Vraťte se do krypty.Prozkoumejte symboly na sarkofágech a jděte dolů do obrazovky. Najdete poškozený kabel. Přibližte si kabel a omotejte jej páskou. Objeví se tu Schneider, promluvíte s ním a poté jděte směrem do obrazovky, kde vidíte další kabel, který si musíte vzít s sebou. Prozkoumejte místo na zemi, kde jste omotali kabel páskou (zjistíte, že je to krev). Vraťte se ke generátoru. Nyní musíte rozsvítit světlo ve vzdálené části krypty. Vypněte generátor vypínačem na pravé straně. Vytáhněte kabel ze zásuvky C a přesuňte jej do G; vyjměte kabel ze zásuvky D a přesuňte jej do H; vyjměte kabel ze zásuvky B a přesuňte jej do D; a kabel , který máte v inventáři dejte jeden konec do zásuvky I a druhý konec do  J. Zapněte generátor. Jděte směrem do obrazovky, a dále do krypty, kde už máte světlo. Po průchodu pod lešením prozkoumejte symboly na dalších dvou sarkofágech. Zde budou statistiky pro kapitolu 100 procent.Sarkofág nejblíže k vám ukazuje stopy roztoku. Vezměte kladivo a udeřte do malty(stiskněte klávesu tab, pro zviditelnění míst) tak, aby bylo vše odstraněno čtyřmi údery (pokud to nebude fungovat, budete mít možnost to zkusit znovu).Nápověda pro otevření sarkofágu- udeřte kladivem nejprve do čtvrtého výstupku vpravo, pak do čtvrtého zleva,pak do druhého zleva a nakonec do třetího výstupku zprava.Otevřete víko sarkofágu. Najdete mrtvého Jaczeka, objeví se tu Keira. Po dlouhé cutscéně jděte k východu z krypty a promluvte si se Schneiderem. Lara pojede do Mexika.

Act VII. Víra a rozum

Statistiky se v této kapitole již neberou v úvahu.Prozkoumejte pickup poblíž čerpací stanice na pozadí obrazovky.Najdete mrtvolu muže. Jděte nahoru na balkón motelu a ze stolu nalevo si vezměte červený šroubovák. Jděte dolů k čerpací stanici, zavolá vám Diego a pak si vezměte boční zrcátko z rozbitého auta. Na pravé straně čerpacího sloupku odšroubujte pomocí šroubováku dlouhou hadici (má prasklinu).Vraťte se doleva k motelu a jděte ke dveřím číslo 23, které jsou na pravé straně v přízemí. Použijte zrcátko na okno. Zrcátko spadne na zem a rozbije se, vy musíte sebrat fragment. Jděte zpět ke stolku pod deštníkem u benzínky a vezměte si zápalky ze stolu. Pomocí kousku zrcadla ustřihněte ze židle kus koženky. Vraťte se k pickupu, v jehož zadní části je svářečka. K odšroubování krátké hadice použijte šroubovák. V inventáři z ní ručně vyjměte dvě svorky. V inventáři položte koženku na trhlinu na dlouhé hadici a zajistěte ji svorkami. Připojte dlouhou hadici ke svářečce a zajistěte ji šroubovákem. Přišroubujte oba ventily na válcích svářečky a vezměte s sebou autogen. Jděte k neúplnému nápisu motelu, přibližte si ho a umístěte autogen na kabel(lano) napravo. Jděte zpět k pickupu a povolte oba ventily bomb. Vraťte se zpět k autogenu a použijte zápalky na autogen.Jediné, co musíte nyní udělat, je sledovat závěrečnou cutscénu, kterou jste získali získáváním statistických bodů v každém aktu a obtížnými volbami. Po titulcích je tu další video a konec této hezké, ale náročné adventury.

 

Náhledy fotografií ze složky Memento Mori 2 Strážce nesmrtelnosti

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář