Jdi na obsah Jdi na menu
 

Ceville

3. 11. 2013

TOPlist

Ceville

25.4.2009 Autor návodu-Midnight Knight

Ovládání.Pokud vám bude překážet lišta s inventářem,pomocí klávesy „I“ jí odstraníte a stejným způsobem pak dostanete zase zpět.Dost předmětů se dá najít poměrně těžko(někdy je to téměř nemožné),využívejte tedy SPACE klávesu,zobrazí vše v kruhu několika mil,pokud na popis předmětu kliknete,zatímco držíte Space klávesu,předmět seberete,aniž byste ho museli fyzicky najít(využíval jsem poměrně často)Pokud je Ceville s Lilly,při rozhovorech je barevně odlišeno,které otázky dává Ceville a které Lilly-občas je pro další vývoj hry dosti podstatné,kdo z nich se ptá.(Asi jako když dva přijdou do banky,jeden z nich by slušně požádal o proplacení šeku,zatímco druhý by chtěl,abyste zvedli ruce a vydali všechno z trezoru-dost podstatný rozdíl)

Act 0-The Fugitive

Ceville sedí na trůnu a rozhoduje se,jak vyřešit případ kůzlátek vs. vlk-vyberte některou možnost,moje oblíbená byla „potrestat všechny“,za chvíli dorazí stráž a nedovolí Ceville opustit místnost.Zkuste sebrat lano u trůnu,nejde to,překážejí ozdobné koule.Jděte až ke strážím,můžete si s nimi chvíli poklábosit,dozvědět se nějaké nové urážky,Ceville má v tomhle směru velice bohatý slovní zásobu.Až vás to přestane bavit,nebo vyčerpáte všechny možnosti,zkuste sebrat se zdi sekeru,nejde to,nedosáhnete na ní.Použijte na sekeru z inventáře svoje více-účelové žezlo,se sekerou v inventáři se vraťte k trůnu a použijte na lano sekeru.Potom lano seberte,v inventáři ho spojte se sekerou a výsledek zkuste použít na sochu za trůnem.Stráž vám to nedovolí,jděte opět ke strážným a mluvte na ně tak dlouho,až se odejdou najíst.Tak,nikdo neruší,použijte znovu na sochu sekeru s lanem a Ceville se za doprovodu hudby podobné,ne však úplně stejné jako v Indiana Jones přenese do jídelny ve spodním patře,kuchař vám automaticky donese jídlo.V inventáři teď máte zvonek(který vám při skoku spadnul na hlavu),se stolu seberte korbel piva,snězte naservírovaný hamburger a slezte z židle na zem.Jděte ke starým pendlovkám u ohniště,Ceville se automaticky podívá dveřmi na chodbu a zjistí,že venku je stráž,přes kterou se jen tak nedostane.Pomocí žezla se pokuste sebrat klíč,který visí nad ohništěm,klíč,jak jinak,spadne do ohně.Uhaste ohniště pivem,klíč automaticky seberete,odemkněte s ním staré hodiny a pokuste se v nich schovat,nejde to,překáží vám kyvadlo.Zničte kyvadlo,vlezte do hodin a v inventáři klikněte na zvonek,přijde kuchař a vy se přesunete do kuchyně.(Pouze za předpokladu,že jste snědli hamburger,pokud je na talíři,kuchař se zas vrátí do kuchyně)V kuchyni jste limitovaní časem,takže rychle-seberte vlevo od lednice olivový olej,nalejte ho na tmavé místo na podlaze před ledničkou a pak lednici otevřete-kuchař se vrátí,na oleji uklouzne a vletí do ledničky-když jí neotevřete,kuchař se sice o lednici rozplácne,ale hned se zas postaví a vyžene vás.(Pokud všechno nestihnete,kuchař vás vyžene,poté,co opět sníte naservírovaný hamburger,můžete vlézt do hodin a akci opakovat.)Seberte u lednice kuchařovu čepici,klikněte na ní a s kuchařskou čepicí na hlavě se vydejte přes jídelnu dveřmi na chodbu.Skončíte v mučírně(ach,ty krásné vzpomínky) zamknutí uvnitř,bylo by vhodné najít nějaký tajný východ.Můžete si prohlédnout interiér mučírny-platí i pro jiné lokace,najdete všude plno zajímavých věcí,které,protože nehrají ve hře žádnou roli,nepopisuji.Otevřete železnou panu v levé části mučírny pod schody,uvnitř na mechanismus použijte žezlo.Mechanismus je zarezlý,měli jste železnou panu asi používat častěji,nevadí,nalejte do mechanismu olej a použijte mechanismus znova.Otevřou se tajné dveře,jenže z nich vyleze vaše pravá ruka Basilius a po krátké debatě vás nechá v mučírně zavřeného.Hrozné,když už jeden padouch nemůže věřit druhému,navíc nám docházejí únikové cesty.Ozvou se čtyři tóny(raději si je zapamatujte),vpravo se otevře jiný tajný průchod a vstoupí hrdinný paladin Ambrosius.Seznámí vás,aniž by to někoho zajímalo,s tím,jak se dostal dovnitř.

Ambrosius.Promluvte k vesničanům,zvolte poslední možnost „Ceville,tvoje dny  jsou u konce“ a všimněte si,jak Ambrosius při záchvatu smíchu zavrávorá.Zvolte první možnost,Ambrosius vyskočí na studnu,a po jeho proslovu zvolte opět poslední možnost,Ambrosius do studny sletí.Pomocí meče usekněte krápník,jděte doprava,prohlédněte si nápis CEFE(jsou to noty),pak vlevo od nápisu zkuste mačkat hlavy podle návodu.Stupnice=C,D,E,F…,takže hlavy se mačkají od leva a v pořadí 1.,3.,4.,3.Když stisknete třetí hlavu(E),tón je nějaký divný,zasuňte do třetí hlavy useknutý krápník a opět namačkejte hlavy v pořadí 1.,3.,4.,3,.otevře se tajný vchod.

Po ukončení své přednášky vás Ambrozius vyzve na súd boží,zvolte jednu ze třech možností,Ceville sice Ambrosiuse porazí,ale ten ho zalehne svým bezvládným tělem,takže skončíte ve vězení.

Act 1-The Fellowship Of The King

Ambrosius hlídá před vězením,přichází Lilly a je zvědavá,kdopak to v tom vězení nadává.Jako Ceville si skrz okénko vpravo promluvte s Lilly,slíbí,že vám bude pomáhat a pokusí se získat klíč od vězení.Ambrosius Lilly odežene od okna,a od teď máte vlevo u inventáře možnost přepínat se mezi Lilly a Ceville.

Lilly:Promluvte si s Ambrosiem,když ho požádáte,aby vyprávěl o svých příhodách odmítne,protože má žízeň.Natočte štít vlevo od něj,Ambrosius se začne obdivovat a přestane si vás všímat.Prohlédněte si studnu vlevo od štítu,najdete v ní minci s provrtaným otvorem.Prozatím necháme Ceville jeho osudu,jděte na náměstí a z něj k prodavači.Promluvte si s ním o všem,potom se ho zeptejte na vlasový tonik a zkuste jednu lahvičku koupit-nemáte na ní peníze.Zeptejte se znova na tonik,řekněte,že po něm dědečkovi vypadaly vlasy a vydírejte prodavače tak dlouho,až vám jednu lahvičku toniku dá zadarmo.Pokuste se ještě sebrat sýr,bezúspěšně,vraťte se k vězení,vylezte na bedny u okna(Ambrosius se musí dívat do štítu) a můžete si s Ceville vzájemně vyměňovat věci z inventáře.Použijte lahvičku toniku na ikonku Ceville,a pak se kliknutím na ikonku přepněte na Ceville.

Ceville:Seberte napůl ohryzanou rybu vlevo na posteli,prohlédněte si myší díru a jděte k zavěšenému vězni,můžete si s ním promluvit,a pak ho pomocí kliky otočte hlavou dolů.Použijte na něj vlasový tonik,do inventáře tak dostanete vši,jděte k nádobě na umývání a vedle ní seberte se země kámen.Kámen a prázdný korbel od piva dejte Lilly,pak se na Lilly přepněte.

Lilly:Jděte k Ambrosiovi,otočte štít zpět do důvodní polohy,pak ze studny naberte do korbele vodu a dejte Ambrosiovi napít,promluvte si s ním a nechte si vyprávět o jeho příhodách.Přepněte na Ceville.

Ceville:Jděte k mříži,najděte na zemi Ambrosiův hřeben a použijte na něj vši.

Lilly:Natočte štít,Ambrosius se začne česat,zjistí,že má vši a prchne.Použijte kámen na prak a sestřelte prakem klíč,který visí nad dveřmi,klíčem pak celu odemkněte.Vydáte se společně k bráně a zjistíte,že se přes stráže nedostanete.Ceville zůstane na náměstí,vraťte se s Lilly k bráně,seberte vlevo od strážného obrázek hledaného Ceville,pod ním seberte ještě plechovku s lepidlem a vraťte se na náměstí.Společně jděte cestou k domku víly,pokračujte doprava,až dojdete k zahrádce před domem.Prohlédněte si zahrádku,seberte z ní petržel a jedno dobře nahnilé rajče,pak vlezte dovnitř domku.Uvnitř si promluvte s vílou i s jejími třemi chovanci,dozvíte se,že víla je členem městské rady a tři sedící monstra převychovává,aby z nich byli slušní lidé.Vpravo u dveří si prohlédněte vílin letáček,dovolí vám,abyste si jeden vzali.V inventáři potřete obrázek víly lepidlem,přilepte na něj Ceville podobiznu,ale zatím s tímto výtvorem nic nepodnikejte,vylezte ven před domek.Pokuste se sebrat kočce klubko niti,nejde to,dejte kočce rybu a klubko seberte,v inventáři ho spojte s mincí.Vydejte se cestou k divadlu,z prostranství,na kterém jste,můžete jít buď do divadla nebo na radnici.Jděte k radnici,promluvte si s kýchajícím chlapem,pokuste se sebrat páčidlo na zemi před ním,nechce vám ho dát.Prohlédněte si vlevo ceduli se vzkazy,pod cedulí pak seberte kolíček na prádlo a vraťte se k prodavači.Klikněte na kolíček,Ceville si ho připne na nos,použijte na prodavače minci na provázku,zatímco se za ní bude honit,seberte jeho smrdutý sýr. Jděte do vězení,uvnitř se pokuste vlevo za postelí chytit myš,až uteče,použijte na myší díru sýr a pak myš seberte.Jděte do domku víly,papír s přilepeným obrázkem víly ukažte trojici napravených monster,a teď budete muset jednat rychle.Jakmile získáte kontrolu,klikněte myší na vílu,ta upustí na podlahu svoje dokumenty,takže je opět rychle v časovém limitu seberte.Ceville se s dokumenty vydá k bráně,stráž ho ale nepustí,protože podle starých předpisů musí mít víla křídla,vílí šaty a hůlku.Takže nezbývá nic jiného než zmíněné propriety někde sehnat.Vraťte se do domku víly,nalevo od dveří,kde seděla napravená monstra,seberte červenou tužku,uprostřed z podlahy seberte papír s nalepeným obrázkem a prohlédněte si katedru,za kterou víla stála,najdete zadržené dopisy pro „napravená“ monstra.Vyjděte z domku,jděte k divadlu,podívejte se na přední vchod-zavřeno.Jděte tedy vlevo kolem divadla k zadnímu vchodu,koukněte na dveře,je v nich zevnitř klíč.Strčte pod dveře papír,tužkou vystrčte klíč,klíčem odemkněte,ještě si prohlédněte vpravo plakát o H.Lo,a vlezte dovnitř.U druhých dveří,vedoucích na scénu,vidíte dvě páky,zatáhněte za levou,uvidíte,jak se na scéně otevřelo a zas zavřelo propadliště.Zkuste vylézt na žebřík vlevo,ale je moc vysoko,takže vlezte do dveří na scénu.Promluvte si s H.Lo,pak na ní hoďte rajče a H.Lo odejde pryč.Jděte na jeviště,u propadla seberte hák,chvíli počkejte a diva se vrátí.Promluvte si s ní,nechte mluvit jen Lilly,tak dlouho,až plačící H.lo přesvědčí,že je úžasná umělkyně.Ukojená H.Lo odejde na jeviště,něco by vám zatančila,ale k tomu by potřebovala hudební doprovod.Z místa,kde H.Lo seděla,seberte její použitý kapesník,jděte doprava a promluvte si s gramofonem.Je to vyděrač,pokud do něj nenaházíte pár zlatých,hrát nebude,a šmytec.Vylezte tedy ven před divadlo,jděte k radnici a kapesník dejte chlápkovi,pak seberte páčidlo před ním na zemi-tentokrát vám ho za odměnu půjčí.Vraťte se zadními dveřmi do divadla,páčidlo použijte na výherní automat u dveří,nasype vám slušnou hromadu zlaťáků-a zničí páčidlo.(Nyní můžete vyjít ven ze dveří a použít peníze na věštecký automat,dozvíte se plno moudrých věcí,ale není to nutné)Pokračujte dveřmi na scénu,jděte ke gramofonu,dejte mu těžce uloupené peníze a H.Lo začne tančit.Vraťte se do první místnosti,hákem stáhněte žebřík a použijte ho,Lilly po něm vyleze nahoru.Použijte světlomet,pomocí šipek ho natočte tak,aby svítil na propadliště,H.Lo tančí vždy tam,kam svítí světlo,až bude H.Lo nad propadlištěm,stiskněte v pravém horním čtverci,ve kterém je Ceville,levou páku a H.Lo zahučí do propadliště dějin.Slezte zpět po žebříku dolů,jděte na scénu a z propadla seberte lístek z čistírny.Vyjděte z divadla,jděte k prodavači a dejte mu lístek z čistírny,dostanete vyčištěné šaty a jako bonus krabici s kuličkami na praní.Jděte k vězení,monstra tam hlídají zavřenou vílu a nikoho nechtějí pustit dál,takže jim dejte svazek dopisů,napraveným lumpům se zasteskne po starých dobrých časech,zavrhnou cestu dobra a zmizí,aby opět loupili,vraždili a tak všeobecně konali zlo.Dejte víle petržel*,až usne,pomazejte hák lepidlem a použijte ho na vílu,seberete jí její hůlku.Vraťte se do domku víly,na krabici,která je na vysoké skříni,použijte hák,krabice spadne,seberte z ní silikonová křídla.Jděte k bráně,promluvte na stráž,Ceville ze sebe udělá transvestitu a projde testem,který dokáže,že je víla.Než stihneme někam zmizet,zazvoní zvon,přiběhne radní a odtáhne vílu/Ceville na radnici,aby se zúčastnil/a voleb příštího panovníka.

Act 2-The Emperor Strikes Back

Delší dobu se nic neděje,protože nejsou přítomni všichni voliči.Až vás čekání přestane bavit,promluvte si s radním,dozvíte se od něj,kde by mohli ostatní být.Promluvte si i s přítomným druidem a trpaslíkem,zaregistrujte obrovský balvan v levé části sálu,pak jděte chodbou k venkovním dveřím a pokuste se odejít.Whoops,dveře jsou zaseknuté,a jak poznamená Lilly,otvíraly se pomocí páčidla,které jsme si my půjčili a při brakování automatu zničili.Zřejmě na tom něco bude,že zločin se nevyplácí.Vraťte se do místnosti a na obrovský balvan použijte hák-ten se sice zničí,ale radnice má nový východ,kterým teď můžete v klidu vyjít ven.U vchodu do radnice si všimněte víly a zámku, ke kterému je připoutaná,a který,samozřejmě,nejde bez klíče odemknout.Ve spodní části obrazovky vidíte hrdinného Ambrosia,promluvte si s ním,nepustí vás ven z města,ten chlap už mi začíná pomalu ale jistě lézt na nervy.Jděte do zadní části města,k přístavu,obchodník se sem přestěhoval,a pro změnu teď řídí cestovní kancelář.Promluvte si s ním,dozvíte se,kam jel na dovolenou Genie,zkuste si objednat nějaký zájezd,ale chce za to tolik peněz,že bysme na něj museli krást do konce života.No,takže co nám ještě zůstalo-divadlo.Ještě u cestovního agenta seberte se země kbelík se zelenou barvou a jděte do divadla,probíhá zde zřejmě nějaká obzvláště veliká zvrhlost,protože je přítomen i Dark Knight.Kromě něj sedí za stolem i Heroine,a na jevišti je nezničitelná H.Lo.Promluvte si s Heroine(nejedná se o to,co si myslíte,ale o to druhé),na volby v nejbližší době  nehodlá dorazit,protože podepsala kontrakt,že bude dělat soudce v soutěži ShowStar-já to říkal,já to říkal,že se tady koná nějaká odporná zvrhlost.Promluvte si s H.Lo,dozvíte se,že jí pro zahájení show chybí několik lidí.Nabídněte se,že Ceville bude dělat moderátora a Lilly modelku,takže musíme ještě někde sehnat jednoho soudce a jednu modelku.Kdo může být tak stupidní,nebo zoufalý,aby se tohohle podniku zúčastnil…?..jděte ven z divadla a hurá k Ambrosiovi.Promluvte s ním,odběhne rychle do divadla,takže cesta z města je volná.Promluvte si s vílou před radnicí,udělá cokoli,když jí osvobodíte,takže modelku máme taky,akorát ji nějak sundat ten zámek.No,to budeme řešit časem,v jejím případě není kam spěchat.V místě,kde dříve stál Ambrosius,je teď přístup na mapu,jděte na ní,a protože místa nejsou popsaná,napřed se trochu zorientujeme.V levém horním rohu je Woodstock,les,v kterém žijí elfové.V pravém horním rohu jsou Trpasličí doly a pod nimi Hřbitov.Více aktivních míst na mapě zatím není,ale časem přibude Obřadní kámen druidů-kamenný kruh trochu vlevo od Trpasličích dolů,a letovisko Oasis,v levém spodním rohu.Jděte do Trpasličích dolů,nalevo pod cedulí seberte lopatu a vlezte do dveří dolu.Na pohovce vlevo vidíte spícího goblina,seberte mu Help Wanted ceduli,z recepčního pultu několikrát seberte lístek na prohlídku těžebního zařízení,až seberete celé kolo vstupenek,promluvte se sekretářkou,nic,zkuste vlézt do výtahu,taky nic,takže se otočte a vylezte ven z dolu.Směrem doprava si popovídejte s trolem na mostě,samozřejmě,že vás přes něj nepustí,za mostem vidíte graf ceny zlata.Odpochodujte na mapu a jděte do Woodstocku.Promluvte si s elfkou připoutanou ke stromu,protestuje tady proti těžbě a nepůjde volit,dokud se s těžbou nepřestane.Všimněte si větve na stromě nad elfkou,jděte doleva ke stroji,zaregistrujte poškozený kabel,který k němu vede a pak si promluvte s trpaslíkem.Až skončíte,nabijte prak kuličkou pracího prášku a dejte trpaslíkovi lístek na exkurzi.Ve stroji je místo jen pro jednoho,vyberte Lilly,aby si šla sednout nahoru do stroje,jakmile vyleze,seberte z inventáře myš a použijte jí na poškozený kabel.Začíná vám běžet čas,jako Lilly se natočte tak,abyste viděli větev nad elfkou,napravo od větve je hnízdo,sestřelte ho prakem.Pokud vám zůstane čas,seznamte se trochu se strojem,otočte se doleva a prohlédněte si komín,který ze stroje nahoře trčí ven,nakonec se trpaslík vrátí a musíte se stroje slézt.Jděte k elfce a napravo od ní seberte se země starý hadr,který jste z hnízda sestřelili.Vraťte se k trpaslíkovi,dejte mu opět lístek a nyní vyberte Ceville,aby se zúčastnil exkurze.Jak bude nahoře,opět použijte myš na kabel,potom jako Ceville strčte do komína starý hadr.Trpaslík vás opět ze stroje vyžene,dejte mu ještě jednou lístek,vyberte Ceville na prohlídku,po chvíli stroj přestane fungovat,trpaslík do něj chvíli buší kladivem a pak odejde.Seberte z komína starý hadr,bude se ještě hodit,slezte dolů,seberte kladivo,které u stroje trpaslík nechal a jděte k elfce.Promluvte si s ní,nemůže jít volit,protože klíč od řetězů zahodila do křoví vpravo od ní.Koukněte na křoví,Lilly usoudí,že na hledání bude zapotřebí speciální nářadí.Excelentní dedukce.Odejděte na mapu,jděte do města,k radnici a kladivem rozbijte zámek,ke kterému je víla připoutaná.Víla odletí na  ShowStar a my se vydáme na hřbitov.Jděte kolem démona k mauzoleu,seberte se schodů kus křídy a pak si s démonem promluvte,nepůjde volit,dokud nenajde nějaké vhodné místo,kde by si postavil dungeon.Rychle zpět do města,než mě z toho popadne záchvat nekontrolovatelného šílenství.Vlezte do divadla,promluvte si s H.Lo,zeptejte se,koho ještě potřebuje ke spuštění show,až H.Lo zjistí,že už jsou všichni přítomní,zvolte „Show Star is starting“.Ceville sedí v levém horném rohu,kde může ovládat propadliště,Lilly stojí u sloupu vedle víly.Jakmile víla odejde na jeviště,plácněte na sloup,o který se opírala,zelenou barvu z inventáře,jinak nechte soutěži volný průběh-v prvním kole zvítězí H.Lo.Jděte na jeviště a použijte křídu na propadliště,až je značka přesunuta na to pravé místo pro další výstup,promluvte si s H.Lo a opět spusťte show.Jakmile dojde H.Lo na značku na propadlišti,stiskněte u Ceville červený knoflík,H.Lo zase jednou spadne do propadliště.Až bude na jevišti víla,můžete to zkusit znova,ale víla se vznese.Nakonec soutěž vyhrává Lilly a nepříčetná H.Lo ukončuje celou soutěž.Super,už bylo načase,Heroine odchází k volbám,vy seberte se soudcovského stolu trs hroznového vína a odejděte z divadla na mapu.Jděte do Trpasličích dolů,dovnitř k sekretářce,a vlezte do výtahu.Sekretářka,nadšená,že vidí vítěze ShowStar,nemá proti tomu žádné námitky.Pokuste se promluvit s trpaslíkem vpravo,ale ignoruje vás,tak mu ukažte ceduli Help Wanted,a pak s ním znova promluvte.Zaměstná vás a dá vám hned úkol,prodat někomu  jeden z pozemků.Můžete pro démona vybrat jaký chcete,pokud se mu nebude líbit,vrátíte se k trpaslíkům a řeknete si o jiný pozemek.Abyste ale nemuseli běhat sem a tam,vyberte si pozemek Old Mine on Newbie Island,odejděte přes mapu na hřbitov,pozemek ukažte démonovi,ten je spokojený,ale chce na to mít uzavřený kontrakt,detailista jeden.Vraťte se k trpaslíkům,oznamte svůj úspěch,Lilly je povýšená,může teď používat intercom,aby trpaslíkům objednávala u sekretářky kafe,dostane taky volný lísek na cestování,aby prozkoumala,kde se trpaslíkům bude nejvíc líbit na dovolené a ještě dostane lejstro s Job Description.Papírovou práci ohledně kontraktu má svěřit sekretářce.Můžete sjet výtahem dolů,dát pozemkový papír sekretářce,ta ho hodí do koše s tím,že žádost bude vyřízená zhruba za půl roku,takže si papír z koše vytáhnete a budete hledat alternativní řešení.Nebo si ušetříte čas a dokud jste nahoře u trpaslíků,začnete hned jednat.Použijte interkom na stole,přepnete se automaticky na Ceville,zatímco budete jednat,můžete v druhém okně pozorovat,jak daleko je sekretářka a kdy se vrátí.Jděte k jejímu stolu,doporučuji nyní použít Space klávesu,seberte ořezávátko plné termitů,potom pozemkový projekt použijte na razítko,projekt jest schválen.Jděte na hřbitov,předejte projekt démonovi a ten se odebere na radnici.Tak,ještě chvíli vydržet a snad je tam dostaneme všechny.Vraťte se do města,jděte dozadu k obchodníkovi a ukažte mu volný lístek na cesty.Jako místo pobytu si vyberte Holiday Oasis in the Endless Desert of Doom,pak řekněte cesťákovi,že chcete jít na západ a odtransferujete se do Oasis.Promluvte si s pirátem,hledá poklad,který zde zakopal Jack Hummingbird,který byl proslavený tím,že ve všem lhal.Jděte kus dozadu za piráta,prohlédněte si písečnou dunu a pak na ní použijte lopatu,vykopete ceduli,seberte z ní pilouna.Jděte ten úspěch zapít k baru,vyberte cokoli z nabídky,Ceville si pak nechá prázdnou skleničku.Podívejte se teď na nabídku nápojů po pravé straně baru,zjistíte,že nyní mají specialitu z kokosových ořechů,ale zatím jí nebudeme objednávat.Napravo od baru vidíte lampu,zkuste jí otřít,ozve se Genie,že jste jí upatlali od svých rukou,takže jí máte vyčistit.Použijte na lampu starý hadr,ukáže se Genie,seřve vás,co si to dovolujete,prudit ho,když je na dovolené,volit půjde,pokud ho porazíte v duelu,takže ho vyzvěte na duel.Dostanete tři prázdné karty,ukazujte postupně všechny,prohrajete,jak taky jinak.Zdá se mi to,nebo se všechno jaksi začíná vymykat z pod naší kontroly,tedy pokud jsme to vůbec někdy pod kontrolou měli?Začínám toho mít tak akorát,je načase s tím vším skoncovat,jdeme na hřbitov.Na hřbitově si nepodřezejte žíly,bude ještě hůř,ale hledejte hrob piráta Jacka Hummingbird-měl by to být první hrob odshora napravo od mauzolea.Až ho najdete,použijte na něj lopatu,vykopete kompas,který nikdy neukazuje sever,ukazuje tam,kde si nejvíc přejete být.Vraťte se na Oasis,dejte kompas pirátovi,střelka ho neomylně dovede k baru.Seberte metal detektor a odcestujte po mapě do Woodstock,metal detektor použijte na křoví,v kterém by měl být klíček-není tam ani klíček,ani ta jehla z kupky sena,akorát pár hřebíků.Promluvte si opět s elfkou,vzpomene si,až teď,kde mám kruci motorovou pilu,nebo aspoň sekáček na maso,že kolem letěl pták a sebral si klíček do hnízda.Zabit,všechny,bez rozdílu,jinak to snad nejde.Uff,už jsem klidný(chudák sousedovic kočka),takže jděte k těžebnímu stroji,vylezte nahoru,zkuste hnízdo vpravo od větve sestřelit kuličkou na praní,hnízdo drží příliš pevně,nabijte tedy prak ořezávátkem s termity a střelte do hnízda.Slezte dolů,prohledejte spadlé hnízdo a nalezeným klíčkem uvolněte elfku.Vraťte se do Oasis,promluvte si s pirátem o karetní hře,pak jděte vlevo za barem k ceduli s pravidly,na znaky použijte zelenou barvu a pak do znaků otiskněte prázdné karty.Potřete opět lampu,vyzvěte Genie znova na duel,vyberte některou kartu,a vidíte,že opičák z baru se kouká na desku s pravidly a dává pak Genie znamení,takže prohrajete,ať se snažíte sebevíc.Jděte k desce s pravidly,pokuste se pohnout jedním symbolem s opicí,opičák u baru proti tomu začne protestovat.Jděte tedy k baru,objednejte si Coconut Dream-a budeme sebou opět muset hodit.Jakmile získáte kontrolu,běžte k ceduli s pravidly a vyměňte mezi sebou všechny tři znaky s opicí.Pokud to nestihnete,než se opičák vrátí se stromu,objednejte si další Coconut Dream a dokončete to.Přivolejte opět Genie,vyzvěte ho na souboj,a pokud jste znaky na ceduli zpřeházeli,Genie prohraje a odcestuje volit.Následujte jeho příkladu,odcestujte do města,jděte na radnici,promluvte si s radním a volby začnou.Druid se zdržel hlasování,trpaslík volil Basiliuse,ostatní Gwendolyn,a protože hlasování musí být jednohlasné,nejsou volby platné.Takže,než začneme hystericky křičet a mlátit do monitoru,pokusíme se ty dva rebely přinutit ke spolupráci.Promluvte si s druidem,bude normálně volit,pokud ho porazíte v posvátném druidském duelu.S trpaslíkem nemá cenu mluvit,na něj platí jen sekery a jiné pádné argumenty,to s ním vyřídíme později,odejděte na mapu a klikněte na nyní aktivní kamenný kruh vlevo od trpaslíků.Promluvte si s druidem,zjistíte,že posvátným duelem je fotbal,vyzvěte druida na souboj,a prohrajete.(Dostanete cenu útěchy,kterou na nic nebudete potřebovat)Takže si budeme muset trochu upravit terén.Na zemi před druidem je značka,od které se kope,naproti druidovi zelená deska s otvorem,do kterého míč vletí,a napravo před mí je na zemi položené dřevo,pomocí kterého druid svůj míč odráží.Tyhle tři věci pozměníme,na pořadí nezáleží.Vidíte,že vpravo v dáli je vulkán,nabijte prak kuličkou na praní a do vulkánu střelte.Druid se odejde podívat,co se to děje,posuňte značku na zemi.Střelte do vulkánu podruhé a do desky,od které se míč odráží,zatlučte kladivem hřebík(kladivo a hřebíky jsou v inventáři společně).Střelte do vulkánu ještě jednou a na zelenou desku s otvorem použijte pilouna,vyřežete druhý otvor u země,aby to vyhovovalo Ceville schopnostem.Vyzvěte druida znova na souboj,jeho míč se napíchne na hřebík a vy vyhrajete,druid odejde volit Gwendolyn a vy jděte po mapě k trpaslíkům.Jděte doprava k trolovi,dejte mu Job Description,trol odejde prodávat Ceville zámek a my můžeme jít blíž ke grafu.Použijte pilouna na výtah,pomocí kterého se graf zakresluje a cena zlata sletí pod bod mrazu.Odejděte po mapě do Oasis,promluvte si s pirátem,je nešťastný,protože v baru už není jeho oblíbený Kiwi Royale nápoj,dozvíte se,že podstatná je barva a musí v něm být hrozinky.(Harr,matey,pil jsem už technický líh i vodu po holení,ale tohle bych do sebe nenalil snad ani v deliriu)No,co bysme pro toho dobrého muže,tedy zombie,neudělali?Nalejte do skleničky zelenou barvu,jděte doprava k opalovacímu lehátku a do jeho středu položte trs hroznového vína.To se za chvíli začne smažit a hrozinky jsou hotové,hoďte je do skleničky naplněné barvou a odneste pirátovi.Zombík se začne věnovat svému pití,seberte mu se stolu tobasco(můžete sebrat vlevo se země spadnuté nachos,ale Seville to sežere sám,Lilly nedá ani kousek,jinak to k ničemu není) a vraťte se po mapě k trpaslíkům.Jděte kolem sekretářky do výtahu,nahoře použijte interkom,zatímco bude sekretářka pryč,nalejte do kávovaru tobasco.Až se sekretářka vrátí,zavolejte znova pro kafe,trpaslíci po něm dostanou žízeň,jak budou pít pivo,zjistí,co se stalo se zlatem a vyskočí z okna.Lilly je opět povýšena,má na starost celý podnik,a taky hlasovací právo,takže se po mapě vrátíme do města.Jděte na radnici a promluvte s radním,aby dal znova hlasovat,tentokrát je jednohlasně zvolena Gwendolyn.

Act 3-Get Basilius!

Prožijeme menší deja vu-Gwendolyn sedí na trůnu a rozhoduje se,jak vyřešit případ vlk vs. prasátka,vyberte nějakou volbu(já nechal potrestat prasátka),ya chvíli pak přijde Basilius a nabídne Gwendolyn třešně(pokud jste zaregistrovali zabublání,víte,že nebudou asi zdraví prospěšné).Seberte třešně,nic jiného dělat nemůžete,Gwendolyn se vypaří,Basilius zavolá Ambrosia a zamkne ho v královské místnosti.Ceville je odkatapultován na pomoc Ambrosiovi,bohužel přistane o jedno patro pod ním,Lilly zůstane venku před zámkem.Máme tři postavy na ovládání,Ceville má u sebe tobasco,Ambrosius meč,Lily prak a my můžeme s klidným svědomím nahlásit“Hjustne,máme problém“.

Lilly:Seberte u rozbitého katapultu nit,vzadu v zahradě vezměte hadici,v inventáři jí spojte s nití a odejděte ke studni.Přivažte hadici,slezte do studny,jděte do mučírna a vlevo seberte velké bílé plátno.Vylezte ze studny ven,seberte v rohu obrazovky hrst žaludů a jděte doleva na nádvoří.Vzadu vidíte na zdi žerď,pověste na ní bílé plátno a pak si jděte promluvit se stráží.Dozvíte se,že strážný má pod přilbou recept na koláč s třešněmi,nemůže vám ho ale dát,protože přilbu si smí sundat jen za určitých okolnosti,kdy se vyvěsí královská vlajka.Přepněte se.

Ambrosius:Na balkónu seberte knihu o vlajkách,prostudujte jí,potom k sobě přitáhněte žerď,seberte z ní bílou vlajku a odejděte do královské komnaty.Jděte je kleci s papouškem,můžete si s ním popovídat,kdo z vás je krásnější,pak klec otevřete a papouch odletí do zahrady na větev.Vedle trůnu seberte misku s (otrávenými) třešněmi.Ze servírovacího stolku seberte velkou naběračku,pak stolku odsekněte jeho kolečka a jděte k výtahu u servírovacího stolku.Klikou si výtah přitáhněte,dejte do něj naběračku a přepněte se.

Ceville:Jděte směrem ke dveřím,u modelu zámku seberte kolo pro křečka,dojděte k výtahu u dveří a seberte z něj naběračku.Strčte do výtahu křeččí kolo,zatočte klikou a přepněte se.

Ambrosius:Seberte z výtahu kolo pro křečka,strčte do výtahu useknutá kolečka,zatočte klikou a přepněte se.

Ceville:Seberte useknutá kolečka,u dveří seberte koště a jděte k hodinám,otevřete je a místo kyvadla,které jsme kdysi rozbili,dejte do hodin naběračku.Hodiny zase tikají,nahoře vidíte,že můžete nastavit ručičky,ale nedosáhnete na ně.Použijte na nastavení hodin koště,ve spodní části monitoru uvidíte šipky doprava,doleva a odchod z přiblížení.Nyní to bude dost na nervy,takže slabší povahy najdou v sekci Savy příslušný save.Posuňte šipky trochu doprava doleva,až zazní gong,uvidíte,jak z modelu zámku vyběhne křeček,chvíli čenichá,co by sežral a pak se zas vrátí do modelu zámku.Nastavte opět ručičky,aby zazněl gong,okamžitě,jak to bude možné,vyjeďte z přiblížení a utíkejte o život k modelu a seberte křečka dřív,než zaleze.Je to těžké,ne však nemožné.:-)Jděte do kuchyně,vpravo u dveří seberte kruhovou pánev-můžete vzít i všechny ostatní,ale na nic vám nebudou-v pravém rohu kuchyně zaregistrujte popel,jděte k ledničce a otevřete jí.Zmrzlému kuchařovi přidělejte kolečka a odtlačte ho k ohni,jděte k výtahu a známým způsobem si nechte od Ambrosia poslat bílou vlajku a třešně.Jděte do kuchyně,bílou vlajku použijte na popel v pravém rohu,potom do kruhové pánve nalejte tobasco a pánev pak otiskněte na nyní černou vlajku.Vraťte se k výtahu a předejte Ambrosiovi pomocí výtahu vlajku a křečka.(sice mi není jasné,jakto,že křeček z výtahu neuteče,když se předtím tak těžce chytal,ale v teorii relativity je taky pár detailů,které mi nejsou úplně jasné,tak o co jde)

Ambrosius:Vyjděte na balkón,na žerď pověste černo-červenou vlajku.

Lilly:Promluvte si se strážným,uvidí vlajku a dá vám recept,použijte na recept nit,jděte k žerdi a recept na ní připevněte.

Ambrosius:Sundejte černou vlajku,přitáhněte k sobě žerď,seberte z ní recept,jděte k výtahu a pošlete recept výtahem k Ceville.

Ceville:Seberte recept,dejte ho kuchaři,pak mu dejte i třešně,dostanete třešňový koláč,pošlete ho Ambrosiovi.Přivolejte si pak zpátky výtah a vlezte do něj.

Ambrosius:Zatočte si takhle po ránu klikou lanovky,tedy výtahu,klika se váhou Ceville utrhne.Připevněte na místo kliky kolo a strčte do něj křečka-problém,křeček spí a nechce v kole běhat.

Lilly:Vraťte se do zahrady k rozbitému katapultu,jděte doprava k vodě,až uvidíte na větvi sedět papouška.Promluvte si s ním,všimněte si,že papouch opakuje to,co slyšel naposled,pak strčte do praku žalud a střelte na papouška,ten odletí do jídelny a sedne si na vršek hodin.

Ceville:Jděte k hodinám,koštětem nastavte ručičky zase tak,aby se ozval gong,papoušek odletí zpět do klece k Ambrosiovi.Vlezte do výtahu.

Ambrosius:Promluvte na papouška,ten udělá Goooong a křeček se vzbudí.Rychle,než usne,přeběhněte k výtahu a na kolo s křečkem použijte koláč,Ambrosius začne před křečkem jíst,křeček se rozběhne a vytáhne Ceville nahoru.Na Ambrosiovi se projeví účinky jedu,stává se menším a menším,až je z něj trpaslík,akorát místo tradiční válečné sekery má meč.Seberte mrňavého Ambrosia a jděte do přední části sálu,ke dveřím.Můžete Ambrosia trochu potrápit,nakapat mu na vlasy tobasco,ale podstatné je,že ve dveřích vidíte u země malý otvor pro křečka.Strčte do otvoru Ambrosia,za chvíli se vrátí s klíčem od dveří.Tak,vyhrnem si rukávy,Basilius to má spočítaný,odemkněte dveře,a…a po krátké výměně názorů mezi Seville A Basiliem končí Lilly zbavená vůle jako uklízečka v Basiliově laboratoři,Ceville tamtéž,opět za mřížemi,v inventáři má akorát malého Ambrosia.Houston,now we are really in a deep mess.

Act +3 - The Return Of The King

 (Ačkoliv je nejkratší,strávil jsem nad poslední kapitolou víc času než nad celým zbytkem-pokud jsem něco nepřehlédnul,je tady totiž místo,kde,pokud neuděláte věci přesně jak mají být,zaseknete se)Až si vyslechnete Basiliův plán,jak se promění v Gwendolyn,porozhlédněte se kolem,ať si uděláte obrázek o tom,kde co je.Z klece se můžete rozhlížet pomocí šipek,všechna místa důkladně prozkoumejte,u těch podstatných se po prozkoumání ukáže příkaz Point Out Dirt,pokud na takové místo kliknete,Lilly tam půjde zametat.Prohlédněte si spící Gwendolyn,která s vámi sdílí celu,seberte se země před mřížemi kámen a hoďte ho vpravo na stůl,na kterém stojí skleněná ampule.Až lahvička spadne,prohlédněte si to místo a pošlete tam Lilly zametat-bude přitom poblíž mříže,takže jí můžete sebrat prak.Otočte se směrem doleva,prohlédněte si kočičí houpačku a potom masky,které visí na zdi vlevo od houpačky.Uložte si raději hru,ať nedopadnete jako já,strčte Ambrosia do praku a vystřelte ho do kočičí houpačky.Okamžitě,jak to půjde,se natočte opět k houpačce a kliknutím pošlete Lilly,aby jí šla zametat.Lilly houpačku rozhoupe a Ambrosius z ní vyletí na masku démona.Použijte meč na šroub,kterým je maska připevněná ke stěně a potom pošlete Lilly opět vyčistit houpačku,v které teď sedí kočka.(Tady je zakopaný pes,tedy kočka celého problému-jakmile vystřelíte Ambrosia do houpačky,kočka se k houpačce vydá.Pokud čekáte dlouho,než Lilly k houpačce pošlete,kočka do košíku vleze a Ambrosius uteče zpět do klece.Pokud ale Lilly dojde k houpačce v době,kdy se kočka do houpačky chystá skočit,dojde ke kuriózní situaci.Ambrosius je sice vystřelen na masku démona,ale vzápětí se odtamtud ztratí,z Ambrosiova pohledu sedí někde v houpačce a nic nemůže dělat,z pohledu Ceville je pak pro změnu Ambrosius vidět před mříží vězení,ale nedá se sebrat.Zkoušel jsem to později několikrát,pokaždé,když byl Ambrosius vystřelen z houpačky příliš pozdě,to dopadlo vždy stejně,takže nešlo o náhodu.Snad to později vyřeší patch,pokud se do takové situace dostanete,budete muset nahrát pozici znova.)Po rozhoupání  košíku přistane kočka na masce démona a i s maskou spadne na zem,Ambrosia i masku máte v inventáři.Nasaďte Gwendolyn na hlavu masku,přepněte se na Lilly a jděte zamést pramen vlasů Gwendolyn,který je nalevo od Basiliuse.Basilius se naštve,jde Gwendolyn ustřihnout nové vlasy a ustřihne vlasy démona z masky.Až se Basilius promění v obrovského démona,strčte Ambrosiuse opět do praku a vystřelte ho na Basiliuse.Malinký Ambrosius vletí s napřaženým mečem mezi démonovy půlky,a to je konec jak démona,tak celé hry.Nebo snad ne,jak naznačuje na závěr Gwendolyn a pak ještě pro jistotu titulek „To be  continued !?..?Uvidíme,rozhodně jsem se už dlouho při hraní tak dobře nepobavil.Tak zatím.

*Petržel(parsley)-Vzhledem k faktu,že prakticky všechno,co během hry podnikáte,má svou logiku(no,sice místy vlivem okolností pokřivená jako charakter Ceville,pořád ale řešení zůstávají logická,svým osobitým způsobem),není mi jasné,proč zrovna po aplikaci petržele víla okamžitě upadne do kómatu,nezapadá mi to do jinak normálního schématu řešení.Zřejmě mi něco uniklo z mytologie nebo nějakého jiného obskurního zdroje informací.Protože mám rád ve věcech jasno,obracím se touto cestou na vás,pokud máte nějakou ideu,jaké by mohlo být logické spojení mezi petrželí a spánkem,dejte mi vědět,sice z toho nezbohatnete,ale budu vás mít ještě o trochu víc rád(skutečně,odměna jako prase)..:-))Dík.M_K

Uložené pozice

Čeština

Demo

Recenze

Videoukázka

Obal na cd(dvd)

 

Náhledy fotografií ze složky Ceville

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Petržel

(Midnight Knight, 5. 6. 2009 8:39)

Dík za petržel-u loadu obrazovek si většinou zapaluju cigaretu,takže ignoruju,co je na screenu psaný..:-))

Petržel

(Kovi, 28. 5. 2009 13:42)

Dík za návod, na oplátku se vyjádřím k té petrželi - na jedné z nahrávacích obrazovek se píše, že petržel v dávných dobách sloužila jako předchůdce dnešních špuntů do uší. Takže když ji dáš víle, může si lehnout a v klidu ve vězení, kde řve ten chlápek, usnout.