Jdi na obsah Jdi na menu
 

Keepsake

1. 10. 2004

TOPlist

Keepsake
19.7.2006 Autor návodu-Karin Madukas
Keepsake je klasická fantasy adventura, která nezapře,že byla inspirována tituly jako je Aura,Sentinel, Syberia, Myst,Schizm . Základem hry je příběh mladé dívky Lydie,která přijíždí na akademii Dragonvale, kde má prvním rokem studovat magii. Akademie i její okolí však po příjezdu Lydie zeje prázdnotou a jediným vodítkem k rozřešení celé záhady je dárek v podobě loutky klauna, kterou Lydia věnovala svému nejbližšímu příteli před 8 roky. Lydia se samozřejmě snaží celou záhadu nějak objasnit, s čímž jí pomáhají vize, které začne mít při průzkumu opuštěné školy. Jediným jejím společníkem je vlk jménem Zak, který je však ve skutečnosti drakem a do vlčí podoby jej dostalo nepovedené kouzlo. Kromě objasnění záhady vylidněné školy tedy Lydia musí najít způsob jakým Zaka proměnit zpět v draka. Zak je také jedinou živou bytostí, s níž Lydia může během dobrodružství komunikovat.Hra vyniká skvělou grafikou a nápaditými hlavolamy.
Slyšíte vzpomínky ředitele akademie. Pak se ocitnete v lese s obchodníkem Mustaviem, který vám vysvětlí pravidla hry. Vyslechněte ho a následujte ho do kopce k nákladnímu vozu. Zeptejte se ho , jak se používá lupa a otestujte si to na malé krabici na čelní straně nákladního vozu. Otevřete malou krabici, vezměte láhev vína a klikněte na šipku dole vlevo. Láhev sice zase zmizí, ale Mustavio se vydá na cestu a vy ho následujte. Ocitnete se u dveří akademie. Musíte najít někoho, kdo by vám pomohl dveře otevřít. Jděte zpět ze schodů do akademie a pak trochu vpravo na cestu do lesa do té doby, než dojdete k řece a k Mustaviovi. Zevrubně ho vyzpovídejte. Vraťte se ke škole a jděte k fontáně před vchodem. Klikněte na kruh a stojíte před vaší první hádankou.Vidíte čtyři Minotaury v samostatných polích. Kliknutím na každého z nich, tento udeří do zvonu, který sjede shora. Klikněte nejdříve na pravého horního Minotaura, na levého spodního, pak na levého horního a nakonec na pravého spodního. Tím otevřete dveře.Vstupte do akademie. Jděte doprava, pokračujte vpravo od schodů úzkým průchodem stále rovně, několik schodů nahoru do místnosti s kredencem vlevo a policemi vpravo. Uslyšíte volání o pomoc. S volajícím si popovídejte a potom otevřete dveře skříně kliknutím na modrý svítící symbol nad nimi. Setkáváte se se Zakem, svým jediným společníkem. Tvrdí o sobě, že je drak, ale vypadá jako vlk. Otevřete také levé dveře kredence, kde byl Zak uvězněn a seberte svazek klíčů.Vraťte se ke schodišti ve vstupní hale akademie a jděte nahoru po pravém schodišti až nahoru. Tam zahněte doprava a za knihovnou doleva, za rohem jděte po schodech dolů. Tam zahněte vlevo a pokračujte po dalších schodech, které vidíte v pozadí, nahoru. V této místnosti najdete spálenou knihu na podlaze vpravo. Poslechněte si, co říká Zak. Teď přejděte most před vámi a podívejte se na hru bludiště Minotaura přímo před vámi. Zatím ji hrát nemůžete. Proto se otočte doprava a na konci místnosti zahněte vlevo, vlevo dolů po schodech. Dole zahněte vpravo a následujte Zaka. Na konci zahrady najdete Celestinina kašpárka a budete mít první vizi. Později se ocitnete jakoby kouzlem v hale před zavřenou bránou. Potřebujete elektrickou energii k jejímu otevření.Jděte zpět tam, kde jste našli kašpárka na zahradě (nahoru pravým schodištěm – je to dost dlouhá cesta). V zahradě na konci dlážděné cesty jděte přímo dolů po schodech a do sklepa. Jděte po schodech dolů, zahněte trochu vlevo a najděte klenutý průchod. Za ním najdete a zblízka si prohlédnete Mustaviovy přepravní bedny (jeho jméno je natištěno na bednách.). Nyní musíte najít skrytou cestu ven. Nejlépe je kliknout vlevo dole na ikonu s otazníkem a zobrazí se vám místo, kde to je. V recenzích tuto funkci hodně kritizovali, ale já jsem byla ráda, že tam je. Ověříte si to možná sami v dalších lokacích. Najdete mezeru ve zdi. Vstupte pomocí amuletu, který vám Celeste dala v dětství, přitom se však amulet rozbije. Jděte k mlýnskému kolu. Od něj vlevo, po schodech dolů a za rohem ve zdi uvidíte další hádanku, která vás očekává.
Vidíte levé a pravé dřevěné kolo, páky u obou kol vlevo a vpravo :
klikněte na pravé kolo (zvedne se pravá váha)
klikněte na levou páku u pravého kola (sníží se pravá váha o tři pozice, zvedne se levá váha k vrcholu)
klikněte na levou páku u levého kola (sníží levou váhu k spodní pozici)
klikněte na levou páku pravého kola (sníží pravou váhu k spodní části, zvedne levu váhu o dvě pozice)
klikněte na pravé kolo (zvedne pravou váhu k vrcholu)
klikněte na levou páku u pravého kola (sníží pravou váhu o jednu pozici, zvedne levou do stejné úrovně.)
Teď by obě váhy měly být na stejné úrovni. Klikněte na runu ve středu mezi váhami. Tím jste zajistili pravidelné zásobování vodou. Nyní musíte zajistit přívod elektřiny.Vraťte se zpět podél vodního kola vlevo vpřed rovnou do strojovny.
Po vstupu do dveří jste ve střední úrovni strojovny. Sejděte o patro níž, tam je jediný panel, na kterém nastavte kliku na II., vyjděte zpět do střední úrovně a oba panely nastavte na III., pak vyjděte do mezipatra a jediný panel nastavte na III. V nejvyšší úrovni nastavte panel vlevo u ochozu na II., jděte dál doprava a panel u stroje se dvěma lopatkami nastavte na III. Stojan vedle u zdi nastavte na I. Pak jděte zpět a poslední stojan umístěný přímo ve stroji nastavte na I.Po vyřešení se rozběhnou všechny stroje. Zak prohlásí, že elektřina je zavedena.Vraťte se do haly z nejvyššího patra strojovny. Za dračí fontánou uprostřed haly je zavřená brána. Zatáhněte za páku nalevo od brány a nyní můžete vstoupit. Jděte po schodech nahoru a budete mít další z vizí. Po vizi se ocitnete před schody. Jděte jedinou možnou cestou až k modrým dveřím a zaklepejte. Promluvte si s hlasy a po otevření dveří vstupte. Zde stojí strážci akademie – Minotauři.Promluvte s Minotaury a dozvíte se vše o zkouškách, které musíte podstoupit.Sejděte zpět, dokud neprojdete kolem okna do jídelny /červená vitráž/, pak jděte ještě dolů a zde najdete klíč, patřící školníkovi. Je označen číslicemi 2 4 3 4 5.Teď musíte najít kancelář školníka. Sejděte do haly a tentokrát jděte po schodišti nalevo od dračí fontány. Jděte po schodech nahoru, nahoře zahněte vpravo, jděte kupředu a zahněte vlevo do dřevěných dveří. Otevřete je a prozkoumejte místnost. Zde najdete na stole částečně ohořelý pergamen a další poznámky vedle něj.Můžete přečíst jen písmena m b f x, ostatní písmena chybí. Podívejte se na velkou mapu na zdi (je pro vás nečitelná, protože je psána runovým písmem). Po levé straně najdete studentskou hůl s Lydiiným jménem. Tu seberte. Na pravé straně mapy najdete sejf. Musíte ho otevřít.
Kód na otevření znáte ze školníkova klíče – 24345. Toto číslo musíte nastavit na číselníku. Otočte čtvrtým klíčem zleva 3x Teď otočte 2.klíčem 2x.
Otočte 3.klíčem 3x. Pak otočte 5. klíčem 3x a měli byste se dostat na číslo 24345. Otočte velkým klíčem vpravo a můžete vzít čelenku.S čelenkou budete schopni číst mapu na stěně a samozřejmě vše, co jste již našli (v inventáři si vše přečtěte).Sejděte do haly a podívejte se zblízka na tabulku na dračí fontáně, napsanou runovým písmem. Klikněte na také přímo na fontánu a poslechněte si Zaka. Jděte bránou (za dračí fontánou) a po schodech do prvního patra. Zahněte vpravo a vidíte kamenné dveře první zkouškové místnosti. Nejdou otevřít. Běžte dál po schodech nahoru až ke třem strážcům. Zeptejte se jich, jak zavřené dveře otevřít. Klikněte na kamenné dveře do zkouškové místnosti a uvidíte, co se bude dít.
První zkouška:
Klikněte na lví hlavu a popovídejte si se Zakem. Pak znovu klikněte na lva a tři hlavy vám dají tři otázky:
Otázka: jaké jsou hlavní ideály akademie? Odpověď: moudrost, síla, rozvaha (3.odpověď shora)
Otázka: Co byste obětovali, být kouzelníkem? Odpověď: čas (2.odpověď shora)
Otázka: Co se stalo kouzelníkovi Nachtingalovi, potom co se naučil se vyrobit kouzlo? Odpověď: Zjistil, že absolutní moc není nic bez moudrosti (4.odpověď shora)
Na křišťálové kouli uvidíte, že jeden z Minotaurů poodstoupí od ostatních.
Teď jděte ven z místnosti a hledejte dveře ke druhé zkoušce. Nejprve jděte po schodech dolů, ven z brány do haly a po pravé straně dračí fontány nahoru schodištěm. Nahoře zahněte vpravo a jděte přes místnost k dalšímu schodišti na levé straně. Jděte po schodech nahoru k dřevěným dveřím. Jste na balustrádě vnější zdi. Jděte doleva , zabočte za roh a vstupte do dalších dřevěných dveří. Přejděte most (jste znovu uvnitř akademie) a seberte listy z podlahy (návod, jak máte zasadit strom Nigilis a jak použít jeho plody pro výrobu kouzla). Jděte po schodech dolů a otevřete dveře.Zkouška, kterou musíte projít, je umístěná na balkonu na protilehlé straně. Musíte k ní najít cestu. Musíte sestavit mosty a schody tak, abyste se na protější stranu dostali.Zatáhněte páku vedle vás a podívejte se, jak se most pohybuje
Zkuste zatáhnout za páku znovu, ale nic se nestane. Nejdříve musíte udělat ještě něco jiného. Prozatím opusťte místnost, jděte ven přes most a pak doleva. Najdete další studovnu. Prohlédněte si plaketu na podlaze. Najděte nalevo dveře s hádankou, po jejímž vyřešení se dveře otevřou.Nalevo vidíte 3 zelené draky (jsou očíslované zleva doprava A1 - A3) a na pravé straně 3 bílé draky (očíslované zleva doprava B1- B3)
Úkolem je přesunout zelené draky na zelená pole a bílé draky na pole bílá. Klikněte na ně v tomto pořadí: G3 - W1 - W2 - G3 - G2 – G1 - W1 - W2 –W3 - G3 - G2 - G1 - W2 - W3 - G1.Dveře se otevřou a kolem hlavy vám proletí sova. Vstupte do místnosti, projděte koridorem a ocitnete se na venkovní balustrádě. Prozatím jděte přímo a vstupte do další místnosti. To je takzvaný studijní balkon na horním patře haly. Najdete zde několik dalších listů na jednom ze stolů. Přečtěte si plaketu na podlaze.Odejděte z místnosti, vraťte se po venkovní balustrádě přes místnost s dračí hádankou, ven a jděte doprava do té doby, než přijdete k pravým krajním dřevěným dveřím. Vstupte a jděte po schodech dolů do haly a ven z akademie do lesa vpravo, na stejné místo u řeky, jako na začátku hry.Promluvte s Mustaviem o všem, zvláště o sudech vína, které patří Mustaviovi a zda může spravit váš rozbitý amulet. Mustavio chce, abyste našli školníka. Když mu řekněte, že ho nemůžete najít, dojdete k dohodě: vy najdete sudy s vínem a sjízdnou cestu pro Mustaviův povoz a on spraví váš amulet.Vraťte se do haly akademie, nahoru po pravém schodišti, zahněte vpravo a ihned za knihovnou doleva. Jděte po schodech dolů, pak jděte doleva, přejděte místnost, projděte studovnou, přes most a po schodech napravo nahoru. Vstupte do jídelny a vpravo přilehlé kuchyně. Prozkoumejte místnosti. Vezměte z posledního stolu v jídelně stránky z zápisníku. Přečtěte si je. V kuchyni uvidíte stanoviště s plovoucí ohnivou koulí a v špižírně výtah. Vstupte do něj a ocitnete se ve sklípku, kde jděte stále doprava, až uvidíte na podlaze sudy s vínem a velký barel pro Mustavia. /musí zde být aktivní kurzor/Jděte po schodech dolů, vlevo a znovu dolů po dalších několika schodech a otevřete dveře do výtahové strojovny. Zatáhněte za páku nalevo a podívejte se, jak výtah jede dolů. Jděte ven z místnosti a všimněte si velkého kotle v levém rohu. Po levé straně kotle je klenuté podloubí, zazděné až nahoru.Jděte po schodech nahoru a vyjeďte výtahem do kuchyně. Projděte jídelnou a opusťte ji stejnými dveřmi, jako při příchodu. Jděte po schodech dolů, ihned vlevo a znovu vlevo po schodech do zahrady. Od schodů jděte vlevo po dlážděné cestě do sklepa. Sejděte tři sady schodů a pak vpřed, až najdete ve zdi modrý krystal a tři písmena. To je magický zámek. Pro zjednodušení uvádíme pouze finální řešení. klikejte na písmenka/m b t f c x ( chybějící písmena jsou t + c).Jděte dovnitř a jste znovu ve sklípku. Našli jste Mustaviovy sudy. Jděte zpět odkud jste přišli, najděte schody dolů a znovu vyhledejte mezeru v zdi. Projděte mezerou a cestou podél řeky a dál až ke schodům dolů.Otočte se doleva a seberte žlutou rostlinu, která tam roste.(je jich tam víc barev, ale vezměte žlutou). Jděte po schodech dolů do zahrady a přímo vpřed..Po čase můžete vidět něco jako ukazatel směru vpravo, zároveň vás čeká další vize. Po vizi se ocitnete na mýtině.Než se dáte na další cestu, musíte si vlevo vyzvednout ztraceného Zaka.Pak přejděte dřevěný most a a dál po cestě, až dojdete znovu k ukazateli. Klikněte na kapradinu pod ukazatelem a most je hotov. Přejděte ho a promluvte si s Mustaviem. Řekněte mu, že jste našli sudy s vínem a on vám dá dvě figurky do hry, kterou jsme už viděli (Minotaurovo bludiště).Vraťte se do akademie a jděte nahoru pravým schodištěm. Tam se otočte doprava a ihned za knihovnou doleva a po schodech dolů. Pak zahněte doleva a zadním schodištěm nahoru. Teď přejděte most před vámi a před sebou uvidíte stolek s hrou.Je třeba přesunout skřítka do levého horního východu. Postupujte:2 pole nahoru , 3 pole dolů, 5 polí doprava, 3 pole nahoru,1 pole vlevo, 2 pole nahoru,2 pole doprava,1 pole nahoru a potom vlevo, dokud skřítek nedojde k východu.Dostanete magické semeno stromu. Jděte do doprava a dolů po schodech do zahrady. Tentokrát zahněte dole vlevo (vpravo byl směr do sklepa) a zabočte za roh a přes malý kamenný most k zahradnickému záhonku. Zasaďte semeno kliknutím na záhonek a podívejte se zblízka na tři znaky na okraji.. Jedna z run znázorňuje semeno, další znázorňuje světlo a třetí znázorňuje vodu. Všechny tři věci jsou potřebné k růstu stromu. Semínko jste již zasadili. Nyní potřebujete magické světlo. Jděte zpět přes můstek, po schodech nahoru k osmiúhlé stavbě s obrovskou kamennou dračí sochou. Na jedné straně kaple najdete další hádanku.Na levé straně : posuňte druhé tlačítko doprava a na pravé straně : posuňte první dvě tlačítko shora doprava. Vše ostatní nechte být.Vraťte se zpět, okolo místnosti s bludištěm Minotaura, přes most, přejděte místnost po mostu a jděte po schodech dolů, pak přes další místnost a budete stát před modrým kobercem na zdi se dvěma draky. Po levé straně zdi můžete vidět schody dolů. Jděte po těchto schodech až ke dveřím. Uvnitř místnosti za nimi vidíte po pravé straně ovládací pult vodního čerpadla. Otevřete víčko na něm.Očíslujte si políčka zleva doprava a dolů 1-16. Kliknutím na každé pole obrázky prohodíte
posuňte pole 12 k poli 14; posuňte pole 16 k poli 10; posuňte pole 8 k poli 9;
posuňte pole 12 k poli 5; posuňte pole 8 k poli 1; posuňte pole 16 k poli 6;
posuňte pole 16 k poli 7; posuňte pole 4 k poli 11; posuňte pole 2 k poli 15
Zatáhněte za páčku vpravo. (víčko by se mělo zavřít). Ozubená kola fungují, ale čerpadlo ještě nepracuje. Jděte po schodech dolů podél zdi (musíte vidět dvě obrovská hnědá kola po vaší levé straně) a zatáhněte za páku. Tím čerpadlo spustíte. Podívejte se, jak voda vtéká do všech fontán akademie – kromě chrliče u záhonku, kde jste zasadili strom. Jděte přímo tam. Na levé straně malého kamenného mostu si všimněte kamenné desky s runovým znakem vody. Zatáhněte za páku a voda nyní bude natékat i z chrliče. Strom sice vyrostl, ale ještě potřebujete jeho plody.Ještě jednou se vraťte k modrému nástěnnému koberci, ale tentokrát jděte po schodech po vaší pravé straně. Nahoře zahněte opět vpravo a po schodech vzadu nahoru.Zahněte vlevo do dřevěných dveří. Po balustrádě jděte vlevo do otevřených dveří do studovny. Projděte až na další část balustrády a dojdete až ke stromu Na vaší zpáteční cestě, na vnitřní balustrádě s dřevěnou podlahou, vidíte Mustavia, jak jde přes most v nižším patře akademie.Vraťte se stejnou cestou, skrz studovnu a vnější balkon, minete jedny dřevěné dveře (vedoucí ke druhé zkoušce) do dalších dveří, dolů po schodech a zahněte vpravo znovu dolů na další schody. Najděte schody, na které se jde těsně za knihovnou dolů. Tady čeká Mustavio. Promluvte si s ním. Mustavio našel náhradní součástky pro opravu amuletu, ještě musíte najít příslušné nástroje.Tak jděte do haly akademie, jděte vpravo od pravého schodiště do úzkého průchodu a stále pravo až do místnosti se skříňkami, kde jste se setkali poprvé se Zakem. Na polici najdete nástroje, které odnesete Mustaviovi, čekajícím na stejném místě. Dostanete spravený amulet.Jděte přes halu ven z akademie do lesa až k mostu, který jste udělali z kapradiny. Přejděte most a jděte cestou vpravo. Přejděte malý dřevěný most a v jeho blízkosti najdete mluvící strom Elvandar. Promluvte si s ním a nakonec získáte kouzelnou rostlinku.Vraťte se znovu do haly a nahoru pravým schodištěm. Nahoře zahněte vpravo a za knihovnou po schodech dolů, dál až k bludišti Minotaura, vpravo a pak po schodech vpravo nahoru do jídelny a následně do kuchyně. Klikněte na plovoucí ohnivou kouli.Jděte doprava do špižírny a jeďte dolů výtahem do sklípku. Vstupte do výtahové strojovny a přivolejte výtah na zboží (pokud jste to již neudělali dříve) dolů k rampě. Venku klikněte na kotel v rohu sklípku a automaticky ho dostanete na rampu. Jděte zpět do strojovny a vytáhněte pákou výtah na rampu. Najdete ji, když od strojovny vyjdete po schodech a dáte se doprava. Kliknutím na kotel ho dostanete do jídelního výtahu. Pak klikněte na modrý kámen vedle výtahu a pošlete kotel do jídelny. Jděte nahoru po všechny sklepních schodech ven. Jděte podél dlážděné cesty ke schodům, vedoucím nahoru do akademie a jděte po schodech podél levé zdi do jídelny a vnitřní strany, doprava do kuchyně. Ve špižírně klikněte na kotel.Pak na něj klikněte ještě jednou a automaticky vyrobíte kouzlo. Máte další vizi.Po vizi zjistíte, že kouzlo nebylo dokonalé, Zaka proměnilo v kočku. Vraťte se ke kuchyni a do špižírny (z tohoto místa přes vnější balkon, vpravo a dalšími dřevěnými dveřmi. Dolů po schodech, pak jděte vlevo, dolů ze schodů a kolem bludiště Minotaura. Nakonec po schodech nahoru podél pravé zdi. Ve špižírně najdete stůl u okna. Klikněte na okno a Zak vyleze na střechu, zatímco vy běžíte (automaticky) zpět na balkon proti zkouškové místnosti.
Druhá zkouška
Nyní máte za úkol přestavět mosty a schody tak, aby Lydia mohla přejít do místa další zkoušky Lydia klikne na páku vedle ní. Vyberte si: "Zak by měl něco udělat"
Jako Zak přejdete most a zatáhnete za páku na druhé straně (Zak se podívá na páku po přejití mostu.Pak si vyberte:" zkusím tuto páku") Most se změní na schody
Jako Zak se podívejte na páku znovu a vyberte si: "Lydia by měla něco udělat"
Jako Lydia jděte po schodech nahoru, podívejte se na páku a vyberte si: "Zak by měl něco udělat" Jako Zak zatáhněte za páku ("Zkusím tuto páku") Schody se znovu změní na most Jako Zak se podívejte znovu na páku a vyberte si: "Lydia by měla něco udělat" Jako Lydia zatáhněte za páku Most se změní na schody Jako Lydia kliknete na paku a vyberete si: "Zak by měl něco udělat" Jako Zak jděte po schodech dolů (nyní jste ve stejné úrovni jako je zkoušková místnost) a zatáhněte za páku
Schody se změní na most Jako Zak zatáhněte znovu za stejnou páku Most se změní na schody Jako Zak se podívejte na páku ještě jednou a vyberte si: "Lydia by měla něco udělat" Jako Lydia jděte po schodech dolů, podívejte se na páku a vyberte si: "Zak by měl něco udělat" Jako Zak zatáhněte za páku ještě jednou Schody se změní na most. Cesta je nyní volná a vy můžete projít. Na oltáři najdete osm magických knih (vrchol oltáře) a čtyři nápisy ve formě hádanek v runovém písmu (na modrých deskách čtyř stran oltáře). Čtěte hádanky a přiřaďte k nim knihy. Stisknutím drahokamu pod knihou přemístíte knihy do příslušné hádanky. Levá páka pohybuje hádankami, pravá páka pohybuje knihami. Knihy, které potřebujete pro hádanky, jsou: SLUND (runa ducha), KYROS (runa ohně), AETERN (runa nebes) a DRIA (runa země) Hádanka začínající slovy: Howling out of sight = Aetern
When around me = Kyros
Hard as rock = Dria
It's everywhere = Slund
Po složení druhé zkoušky můžete znovu vidět v křišťálové kouli, že další Minotaurus odstoupí.
Třetí zkouška
Jděte dolů ke vstupní hale, za dračí fontánou po schodech nahoru (v prvním patře doprava je místnost pro první zkoušku. Jděte vlevo a po schodech nahoru, kolem barevného okna do jídelny, stále nahoru až najdete vlevo vstupní otvor s býčí hlavou. Klikněte na ní a známým způsobem se dveře otevřou. Vstupte a zkouška začíná. Vidíte hořící dům a zděšenou malou Lydii v okně, která zoufale mává. Musíte překonat svůj strach a zkusit zachránit sebe jako malou Lydii. Klikněte několikrát střídavě na dveře hořícího domu a na malou Lydii v okně. Po vyčerpání všech dialogů, automaticky vstoupíte do domu. Třetí Minotaurus odstoupí. To znamená, že jste prošli všemi třemi zkouškami.
Horní část akademie
Opusťte místnost a jděte po schodech nahoru až do místnosti s Minotaurovými strážci. Blahopřejí Vám a vy nyní máte povolení ke vstupu do doposud zakázané horní části akademie. Pro snadnější pohyb v této oblasti jsou zde teleporty a vysílací brány. Zkuste teleport uprostřed místnosti a dostanete se do studijní haly.Po absolvování cesty se teleport stane nepoužitelným. Porozhlédněte se kolem. Pak se vraťte se k rozbitému teleportu a tentokrát jděte vlevo, dolů několik schodů a nahoru po schodech v pozadí nalevo. Teď nepůjdete dolů z dalších schodů, ale místo toho použijte malý ochoz podél pravé zdi a objevíte Celestininu místnost. Vstupte a podívejte se kolem. Poslechněte si, co Zak říká o Celeste, o sobě a akademii. Zak se přizná, že Nathaniel – otec Celeste učinil Zaka nástupcem Nachtingala, jednoho ze zakladatelů akademie a dá mu moc dotýkat se křišťálové koule.Po vizi se ocitněte na balkonu vně laboratoře.Jděte vpravo podél věže, přejděte most doprava a vstupte do laboratoře. Promluvte se Zakem. Zeptejte se ho na všechno. Pak jděte kolem místnosti a přečtěte si desku na levé zdi (velmi důležitá zpráva o výrobě kouzla). Na pravé straně desky najdete úzký průchod ke žlutému teleportu. Vstupte do něj a přistanete na bakoně se dvěma žlutými teleporty. Použijte nyní ten protější a přistanete na balkoně s tři teleporty. Tentokrát použijte černý teleport a tím se ocitnete v operačním středisku (teleportační základna) .Všech devět kruhů na teleportu uprostřed místnosti musí svítit, tři žlutě, tři červeně a tři modře.Okolo teleportu je osm sloupů, u jejichž pat jsou tlačítka. Aktivní jsou pouze čtyři. Očíslujte si je 1-4, počínaje seshora vpravo dolů.Klik na tlačítko sloupu 3, 2,2,2,1,4.
Všechny teleporty jsou nyní aktivované. Postavte se na desku s devíti barevnými kruhy a přistanete na balkoně s 3 teleporty. Použijte červený teleport, po přistání na balkoně s jediným červeným teleportem jděte do místnosti za vámi a do modrých dveří (vysílací brána). Kreslírna je vpravo. Jděte tam, všimněte si, že okolí zde je trochu nezvyklé. Rozhlédněte se po kreslírně a klikněte na runu na zdi vpravo od okně. To bude váš další úkol.Jděte ven z kreslírny a po schodech dolů, pak kolem věže a vstupte do další vysílací brány. Jděte po schodech nahoru do severní věže.Uprostřed je zatím nepřístupná hádanka, plovoucí koule (ochranný kryt ) a dva teleporty. Použijte žlutý teleport do Věže soch (všimněte si plovoucí koule vpravo od teleportu, další ochranný kryt) a jděte vlevo po mostě do Nathanielovy prázdné kanceláře. Podívejte se na loď v láhvi a ochranný kryt vpravo. U stolu objevíte zamčenou zásuvku. Ze stolu vezměte nečitelný pergamen.Vraťte se přes most k sochové věži, (všimněte si skleněné koule vlevo v místnosti)a použijte modrý teleport pro cestu do observatoře. Poslechněte si Zaka a potom aktivujte runu vpravo u okna před vámi. Podívejte se po místnosti a také se jděte podívat po schodech nahoru. Zatím zde nemůžete dělat nic jiného. Použijte nejdříve modrý a potom žlutý teleport. Sova ukradne vaši čelenku a zmizí ve zdi. Následujte ji a setkáte se s duchem Nachtingala, jednoho ze zakladatelů z akademie Dragonvale, před posvátnou halou a na všechno se vyptejte. Musíte hledat čtyři objekty, které Zak musí umístit na příslušná místa v posvátné hale. Abyste je našli, musíte ukončit funkci všech magických ochranných krytů.Máte čtyři symboly (slunce, měsíc, hvězda a planeta). Musíte vložit symboly do čtverců vpravo v určitém pořadí Jedno z možných řešení: viz níže (klikáním na každý čtverec vyberete potřebný symbol
planeta,hvězda,slunce,měsíc,slunce,měsíc,planeta,hvězda,měsíc,slunce,hvězda,planeta
hvězda,planeta,měsíc,hvězda
Po vyřešení hádanky se symboly mění do čísel.
Jděte ke stolu ukončete kliknutím funkci ochranného krytu. Pak použijte 2x červený teleport a následně žlutý teleport. Ocitnete se ve studovně. Najděte stůl s další hádankou. Máte za úkol umístit draka do levého dolního rohu. Nejdříve ukončete funkci ochranného krytu v rohu a otevřou se políčka s obrázky. Kliknutím na dva obrázky se tyto prohodí, pokud je jim to umožněno. Je to dosti zdlouhavé. Zde je postup v 60 krocích.
1. 1–5 /klik na pole1 a pole5 2. 1–2 3. 5-6 4. 2-6 5. 2-3 6. 6-7 7. 3-7 8.11-12
9. 7-11 10. 10-11 11. 11-12 12. 12-16 13. 6-7 14. 3-7 15. 6-10 16. 5-617. 10-11
18. 6-10 19. 6-7 20. 7-11 21. 10-11 22. 11-12 23. 5-6 24.2-6 25. 6-10 26. 10-11
27. 1-5 28. 1-2 29. 2-6 30. 5-6 31. 6-7 32. 3-4 33. 3-7 34. 1-5 35. 1-2 36. 2-3
37. 2-6 38. 1-2 39. 1-5 40. 5-6 41. 6-10 42. 2-3 43. 2-6 44. 14-10 45. 10-6
46. 6-7 47. 5-6 48. 6-10 49. 10-14 50. 6-7 51. 6-10 52. 2-6 53. 3-7 54. 3-4
55. 2-3 56. 3-7 57. 6-7 58. 2-6 59. 5-6 60. 6-10 a do jeskyně.
Získali jste velice důležitý komponent pro kouzlo na změnu Zaka.Jděte do atria přes žlutý teleport a tam odtud do zahrady - na křižovatce se dvěma průchody se dejte vlevo. Aktivujte runu, kterou najdete na zdi nalevo za podloubím. Vraťte se zpět na křižovatku a dejte se druhým průchodem, pak jděte po schodech nahoru a až dojdete ke dvěma řadám schodů, dejte se těmi vpravo. Dojdete k modrému teleportu, který použijte. Aktivujte runu na zdi vpravo pod poličkou na knihy. Podívejte se na desku s hádankou nad vaší hlavou. Zatím s ní nemůžete nic dělat.
Pohřebiště
Další přísadu do kouzla najdete v pohřebišti draka. Použijte modrý teleport, pak ze schodů dolů a do průchodu mezi dvěma schodišti. Dojdete ke kameni. Klikněte na něj. Ukončete funkci ochranného krytu vlevo od kamene. Podívejte se zblízka na první kámen před vámi. Vidíte vyrytého draka a nad ním tři značky, dvě z nich osvětlené, jedna ne.Vaším úkolem je osvětlovat nebo zhasínat siluety draků na kamenech, umístěných na ostrovech, které se objeví vždy, když vstoupíte na ten předchozí.První kámen necháme jak je – tudíž zhasnutý, druhý – rozsvítit,
třetí – rozsvítit, čtvrtý – rozsvítit, pátý – rozsvítit, šestý – zhasnout – pokud už zhasnutý je, tak samozřejmě nechat,sedmý – rozsvítit, osmý – rozsvítit, devátý – zhasnout, desátý – zhasnout, jedenáctý rozsvítit,dvanáctý – zhasnout, třináctý – rozsvítit, čtrnáctý – zhasnout, patnáctý – kostra draka. Klikem na kostru získáte další přísadu pro výrobu kouzla.Jděte zpět do laboratoře. Na místě se dvěma schodišti se dejte tím vlevo. Použijte červený teleport a po mostě do laboratoře.
Kouzlo
Klikněte na prostřední hrnec a při rozhovoru se Zakem vyberte odpověď se zmínkou o mechu z Oracla (pohřebiště). Zak se promění v draka.Nyní se musíte dostat do knihovny. Použijte žlutý teleport v laboratoři, pak další žlutý, následně červený, pak je vysílací brána, schody dolů, další brána. Zde již najdete cestu nejdřív po schodech nahoru a dál až do knihovny. Seberte skleněnou kouli ze zábradlí u schodů, kterými jste přišli. Z místa, kde právě stojíte, jděte ke zdi mírně vlevo. Jsou tam zazděné dveře a na levém panelu u nich je poklop, za kterým je místo, kam položíte kouli. Tím se dveře otevřou a za nimi seberte další magickou kouli. Vraťte se zpět a první kouli si vezměte také. Teď jděte na protilehlou stranu – východní a použijte obě koule k otevření dveří. Vstupte a vezměte třetí kouli. V této místnosti pokračujte dál a najděte v modrém pokoji tapiserii, kterou si prohlédněte. Při cestě zpět seberte všechny koule až do hlavní haly. Nyní otevřete dveře na severní straně a pak následně ty další, až dojdete k tapiserii na zdi. Podívejte se na ní, ale ještě se k ní vrátíte. Vystupte z této místnosti, seberte zpět kouli, znovu jděte zpět a seberte zpět dvě koule. Jste znovu v hlavní místnosti. Jděte opačným směrem, než jste přišli. Otevřete dveře. V místnosti se dejte vpravo a otevřete další dveře. Vezměte čtvrtou kouli. Odejděte, seberte obě koule a jděte na protilehlou stranu této místnosti. Otevřete dveře a prozkoumejte tapiserii na zdi. Jděte zpět do hlavní místnosti. Vstupte znovu do západní místnosti a jedinou možnou cestou do další místnosti zdobené červeně. Prozkoumejte tapiserii na zdi. Pak se vraťte zpět do hlavní místnosti – koule samozřejmě sesbírejte. Nakonec jděte do severní místnosti a dál za ní do zelené. Prozkoumejte poslední tapiserii. Jděte zpět do hlavní místnosti a zkontrolujte, zda máte v inventáři všechny čtyři koule a čtyři tapiserie.Opusťte knihovnu a po lávce se dostanete ke žlutému teleportu. Ve věži soch ukončete funkci ochranného krytu těsně vedle žlutého teleportu. Uvnitř věže klikněte na skleněnou kouli vlevo.Použijte modrý teleport ve věži k cestě k observatoři. V nejhořejší místnosti vyřešte dalekohledovou hádanku. Způsob, jakým vyřešit tuto hádanku mi zůstal bohužel utajen, nicméně s trochou trpělivosti lze ji vyřešit. Klikněte na tělo dalekohledu a objeví se místo, kde musíte nastavit čtyři řady souřadnic.
1. řada – 86,59,73,68
2. řada – 11,47,32,95
3. řada – 62,33,46,25
4. řada – 87,25,68,95
Vždy, když se vám podaří vyrovnat jednu řadu, posuňte zlatou kouli na obvodu, k této řadě. Pak klikněte na okulár dalekohledu a klikněte na jednotlivé hvězdy souhvězdí, které se tam objeví. Hvězda se rozsvítí. Opětovným klikem ji zase zhasnete. Z nich vyberete to pravé a nechte ho svítit. Z 1. řady vyberete 73, z 2. řady je to 47, z třetí řady 33 a z té čtvrté číslo 87. Nezapomeňte, že tuto hádanku musíte řešit v noci. Tím mám na mysli noc ve hře, ne ve skutečnosti. Nakonec získáte meteorit.Použijte modrý teleport do sochové věže a přejděte na druhou stranu mostu k Nathanielově kanceláři. Ukončete funkci ochranného krytu a vyřešte hádanku lodě v lahvi.Klikněte na láhev na stole a rázem se ocitnete uvnitř. Podívejte se zblízka na mapu pokladu vedle lahve na stolu. Pak klikněte na dveře kajuty a ocitnete se na křižovatce schodišť. Vaším úkolem je zvládnout toto bludiště, najít Nathanielovu imaginární kancelář, odemknout zásuvku stolu a pak se vrátit do skutečnosti. Tam bude zásuvka také odemčená.
Cesta po schodech:
Nahoru levé schodiště
Nahoru pravé
Dolů pravé
Nahoru pravé
Nahoru levé
Nahoru levé
Nahoru pravé
Ocitnete se před Nathanielovou kanceláří uvnitř lahve. Jděte ke stolu, odemkněte zásuvku. Pak se klikem na lahev na stole dostanete do skutečnosti. Otevřete nyní již přístupnou zásuvku a vezměte portrét Celeste. Pak zásuvku otevřete znovu a stiskněte modrý knoflík vedle knihy se lvem. Objeví se tajný teleport. Použijte ho a v tajné místnosti vezměte list ze stolu a pokuste se ukončit funkci ochranného krytu. Zjistíte, že to nejde. Podívejte se zblízka na knihy v polici a potom jděte zpět do věže soch. Použijte žlutý teleport, z další místnosti jděte dolů po točitých schodech, do vysílací brány a nakloněném schodišti až do kreslírny.
Kreslírna
Nejdříve vyřešte hádanku na stojanu blízko dveří. Podívejte se do inventáře na tapiserii s runami v barevných kruzích. Tak zjistíte i pořadí barev, jak je máte použít. Červená, žlutá, modrá a zelená.Potom musíte vyřešit hádanku dvou obrazů ve stojanu se dvěma rámy. Klikněte na stojan. Vpravo nahoře vyberte oranžový obrázek vlevo dole na druhé nástěnce zleva. Vložte ji do stojanu. Vpravo nahoře vyberte modrý obrázek ležícího draka a vložte jej do druhého rámu. Vše musíte dělat na jedné obrazovce. Vždy použijte nabídku vpravo nahoře. Obrázky se otočí a změní v jiné. Vezměte z první nástěnky vlevo obraz krajiny a vložte jej do pravého rámu. Modrý obraz letícího draka ponechte.Z poslední nástěnky vezměte obraz siluety člověka a vložte jej do pravého rámu. Po otočení obrazů vložte do levého rámu obraz ze čtvrté nástěnky vlevo nahoře – obraz ženy. Oba rámy se poté vyprázdní a objeví se podivná nádoba se svítícím obsahem – duševní prach. Vyjděte ven a kolem dokola šikmé věže jděte do vysílací brány, pak po schodech nahoru a na červený teleport. Pak na druhý červený teleport a jste v knihovně.
Knihovna
Zak prohlásí, že by raději byl znovu lidským tvorem. Problém je, že ani on ani Lydia nezná zaklínadlo. Musí se zeptat ducha Nachtingala, který je právě zde. Na všechno se ho vyptejte.Po rozhovoru použijte žlutý teleport, vyjděte ven a najděte dvojí schodiště vedle sebe. Jděte nahoru tím napravo. Tam vstupte na modrý teleport. Ocitnete se v kovárně. Zde můžete požádat Zaka, aby se podíval na hádanku vysoko na zdi nad policí. Je zde osm oken. V některých hoří oheň, v jiných ne. Cílem je dostat oheň do všech oken. Počítáno 1-8 od nejhořejšího okna doprava, klikněte na 5,2,1,4.Na podlaze vidíte kříž, složený z červených a žlutých čtverců. Na vrcholu každé řady jsou ovladače. Nejprve použijte horní pravý 3x, pak horní levý 3x a nakonec spodní pravý také 3x. Čtverce by měly být osvětlené. Uprostřed je podstavec s další hádankou. Číslováno zleva doprava klikněte na 8,5,6,7 a 8. Získáte magický oheň.Promluvte si se Zakem a jděte do Nathanielovy kanceláře a v tajné místnosti znovu zkuste ukončit funkci plovoucího míče pomocí získaného hesla. Jděte na teleport. Lydia bude mít další vizi, během níž se začne naplňovat neblahé tušení.
Následuje rozhovor se Zakem.Jděte skrz vysílací bránu a 2x červený teleport do knihovny za Nachtingalem, kde se dozvíte správné znění hesla k ukončení funkce ochranného krytu. Jděte zpět, tzn. 2x červený teleport, v místnosti soch žlutý teleport a po lávce do Nathanielovy kanceláře. Zde použijte tajný teleport.Na spodu knihovny je modrá kniha. Potřebujete ji přemístit na nejvyšší polici. Kurzor je aktivní pouze na knihách z levé a pravé strany modré knihy. Proto se vždy modrou knihu najděte a podle návodu klikněte na příslušnou barvu vedlejší knihy. Barvy knih v pořadí, jak na ně budete klikat: fialová, červená, zelená, červená, zelená, červená, fialová, červená, zelená, červená, libovolná červená a fialová. Získáte modrou knihu kouzel. Vraťte se stejnou cestou k Nachtingalovi v čítárně, dejte mu modrou knihu a on dopíše potřebné zaklínadlo do kouzelné knihy.Jděte v knihovně po schodech vlevo nahoru a pak zase dolů, přes venkovní balustrádu. Pak do průchodu vpravo. Zjistíte, že jste se ocitli v zimním období. Odsud po schodech dolů a vlevo je velký stojan s květinami. Vaším úkolem je zasadit květiny podle tapiserie v inventáři v závislosti na období, ve kterém kvetou. Nyní v zimě kvetou bílé a modré květiny. Proto do horního květináče klikáním zasadíte bílé květiny, do pravého modré. Nyní musíme změnit období. To učiníte v místnosti soch. Vraťte se proto do knihovny a již známou cestou 2x červený teleport, pak žlutý. V místnosti soch na velké skleněné kouli zmeňte období na léto. Nastavená je zima, takže klikněte 2x. Pak se přes knihovnu vraťte k zahradničení a do zbývajícího levého květináče zasaďte fialové květiny. Získáte další magický předmět, tentokrát s perlou. Nyní jděte do laboratoře. Začnete stejnou cestou jako jste sázeli květiny, ale místo pravého průchodu se dejte vlevo, po levých schodech nahoru na červený teleport. Přes lávku je laboratoř. Klikněte na nádoby na stole a pak si pohovořte se sovou a se Zakem. Pak klikněte znovu na nádoby a správným výběrem odpovědí proměňte Zaka nejdřív ve vlka, pak v kočku a nakonec v člověka (drápy, slina a chlupy).Jděte do věže soch, odtud žlutým teleportem do severní věže, přes lávku k místu kde vám sova ukradla čelenku. Zde klikněte na aktivní místo na zdi a ocitnete se před posvátným místem. Zak vstoupí po schodech vpravo dovnitř a umístí do čtyř vitrín ve zdi posvátné předměty – zleva doprava meteorit, perla, duševní prach a plamen. Pokud se vám to nepovede hned napoprvé, klikněte na nesprávně umístěný předmět. Pak se vrátíte ke zdi venku ke kulatému obrazci. Točte kovovými růžicemi tak, aby se osvětlil znak uvnitř kruhu i podél něj. ObrazekObrázek je pořízen ve fázi, kdy chybí nastavit nejhořejší růžici tak, aby dva světlé rohy ukazovaly vlevo.Uvolní se portál do posvátného místa a vy náhle zjistíte, proč celá akademie zela prázdnotou. Uvnitř posvátného místa promluvte s Nathanielem. Po rozhovoru se kliknutím objeví Celestinina loutka a její vzpomínky v šesti skleněných koulích. Klikněte na ně zleva doprava 3, 6, 2, 1, 4 a 5. Znovu si vyslechnete příběh Celestinina života a smrti. Ještě naposledy se dvě přítelkyně setkají a Celeste odchází.
Uložené pozice
Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)
 

Náhledy fotografií ze složky Keepsake

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Marka

(Karel Frey, 12. 6. 2007 8:15)

Jsem rád že pokračuješ dál. Nečekej však že máš to nejtěžší za sebou. Tahle hra i mě dost potrápila ale i přesto se mi moc líbila.

Karel Frey

(Marka, 11. 6. 2007 14:42)

Moc děkuji. Bránu ve skále jsem otevřela a teď už to snad dohraji. Mrzelo mě že to nemůžu dohrát a s přestávkami jsem se s tím trápila od září m.r. Tak ještě jednou dík za pomoc.

Schizm 2 Chameleon - filtry - pomůcka

(Karel Frey, 11. 6. 2007 12:00)

Pokud nasadíš na teleskop oba dva filtry najednou, měly by být zobrazeny barvy obou půlek na bráně opačné než jsou ve skutečnosti.

Schizm 2 Chameleon - otáčení bran

(Karel Frey, 11. 6. 2007 9:46)

Cíl: Otočit pomocí teleskopů všechny brány tak, aby červená půlka každé z nich byla na vnějším obvodu chodníku (po kterém potom půjdeš a budeš touto půlkou brány procházet). Po správném natočení všech bran se otevře vchod ve skále pro postup dál(zjistíš to až tam dojdeš).
Postup pro každou bránu: Podívat se do teleskopu. Nejprve je nutné zjistit jak je brána natočena. Podívat se a poznamenat si jakou barvu má jedna a druhá půlka brány. Nasadit jeden z filtrů a podívat se která půlka na bráně změnila barvu a která ne. Sundat filtr a nasadit druhý filtr. Podívat se která půlka na bráně změnila barvu a která ne. Podle pravidla že když je nasazen filtr určité barvy tak stejnou barvu nemění a odlišnou barvu změní na opačnou už je nyní možné určit jestli je brána natočena správně nebo ne. Pokud není brána správně natočena tak jí pomocí teleskopu otočit. Tento postup aplikovat u všech bran.

Vzkaz od Karla Freye z 21.5.2007

(Marka, 9. 6. 2007 15:43)

Byla bych ti moc vděčná za radu při otáčení bran v Schizm 2 Chameleon sama na to prostě nepřijdu ani s návodem. Prosím prosím napiš mi postup.Moc děkuji

Teleskop - posuvy čísel - oprava

(Karel Frey, 24. 5. 2007 8:24)

První a třetí kruh zvnějšku otáčí čísly opačně než jsem popisoval.

vzkaz pro Marku - Schizm 2 Chameleon

(Karel Frey, 21. 5. 2007 9:11)

Pokud chceš poradit s tím otáčením bran ve Schizmu 2 tak stačí říct a popíšu ti postup. Taky jsem se s tím trápil ale nakonec to nebylo tak těžký jak to vypadalo. Horší pro mě bylo dostat se tím chaoticky jezdícím výtahem nahoru.

Teleskop - posuvy čísel

(Karel Frey, 21. 5. 2007 8:59)

Hrál jsem to zhruba před rokem ale matně si vzpomínám že:
Vnější kruh otáčel čísly na něm proti směru hodinových ručiček, menší kruh posouval oba svislé sloupce dolů, menší kruh otáčel čísly na něm po směru hodinových ručiček a nejmenší kruh posouval oba vodorovné řádky zleva doprava. Potvrdit ti to můžu zítra, protože schéma posuvů mám doma. Pokud chceš, můžeš si to vyzkoušet když si nakreslíš schema kde a na jakém kruhu se jaká čísla nachází ve výchozím stavu a pak si skusmo se všemi kruhy pohneš. Postup řešení rébusu to neovlivní.

Teleskop

(Lenka, 20. 5. 2007 20:24)

Ještě malý dotaz...které kruhy čísla posouvají a které je otáčejí?Jinak dík za popis :-).

Teleskop - dodatek

(Karel Frey, 18. 5. 2007 14:57)

Vedle sloupce kam nastavuješ kombinaci čtyř čísel musí být přesunutá zlatá koule

Teleskop - stručný popis rébusu

(Karel Frey, 18. 5. 2007 14:54)

V tabulce vedle teleskopu zjistíš čtyři kombinace čtyř čísel. Postup pro každou z nich:
1)zadej kombinaci čísel do jednoho ze čtyř sloupců na kruhovém panelu (nejlépe do levého vodorovného). Dosáhneš toho otáčením čtyř mezikruží, přičemž některé mezikruží čísly otáčí, jiné zase posouvá v řádce nebo sloupci. Pořadí čísel ve sloupci kam je přesouváš by mělo být libovolné. Hlavně tam musí být všechna čísla z kombinace.
2)podíváš se do okuláru kde se objeví souhvězdí odpovídající zadané kombinaci.
3)na obvodu okuláru zvýrazníš pomocí stisku jedné z hvězd souhvězdí jedno číslo (dle nápovědy z tabulky souhvězdí a gobelínového rébusu)
4)po zadání všech čtyř kombinací by měly být na okuláru zvýrazněny čísla 33, 87, 73 a 47

Teleskop - řešení

(Lenka, 18. 5. 2007 13:48)

Jsi moc hodný.Anglicky moc neumím a proto by se mi popis hodil :-).

Teleskop - řešení

(Karel Frey, 18. 5. 2007 8:33)

Tady je anglický návod s podrobným řešením:
http://www.gameboomers.com/wtcheats/pcKk/2%20Keepsake%20by%20Gimli.htm Můžu ti to i popsat, pokud budeš chtít.

Teleskop

(Lenka, 18. 5. 2007 0:14)

Ahoj,nevím si rady s teleskopem :-( .Jak tenhle bezvadný návod píše,měli by se seřadit čísla do správních kruhů,ale vůbec mi to nejde.To je to jediný,co mi chybí.Jinak mám všechno.Hodněkrát jsem se koukala sem.Ten návod mi moc pomoh.Dík.

dohrála jsem

(stan, 4. 4. 2007 12:03)

jsem rád,že se ti návod líbil a karin ,která návod dělala,vzkaz vyřídím

dohrála jsem

(Marka, 4. 4. 2007 11:54)

a jsme moc ráda a to ovšem díky perfektnímu návodu. Velká škoda že takový není pro Schizm 2 - Chameleon. Tam jse se (už loni v září) zasekla na vysoké věži při otáčení bran a hrála jsem to strašně mockrát a brána ve sklále se mi prostě neotevřela. Tak ještě jednou dík za návod.

konieec

(katka, 7. 2. 2007 18:34)

noo a presla som to...super,...velmi mi pomohol tento navod je fakt super ;)

vyriesene

(katka, 3. 2. 2007 15:47)

paaraaaada..daujem velmi pekne..uz som to vyriesila...dakujem dakujem

Bludiště v láhvi

(Karel Frey, 31. 1. 2007 8:34)

Po vstoupení do lahve se podívej blíže na mapu pokladu u lahve, kde jsou vyznačeny směry. Poté projdi dveřmi do schodišťového bludiště. Schody vedou vždy čtyřmi směry. Jdi podle návodu: levé horní schody, pravé horní schody, pravé dolní schody, pravé horní schody, levé horní schody, levé horní schody a nakonec pravé horní schody. Dostaneš se do Nathanielovy kanceláře uvnitř lahve, kde odemkni šuplík u stolu. Poté klikni na láhev a jseš zpět ve skutečné kanceláři.
Pěkně zpracovaný anglický návod je na http://www.gameboomers.com/wtcheats/pcKk/2%20Keepsake%20by%20Gimli.htm kde je též podrobně vysvětlen hvězdářský rébus.

Keepsake

(Karin, 22. 1. 2007 10:34)

Na žádost o upřesnění návodu na zdolání schodiště uvnitř láhve bohužel musím říci, že těch bludišť je ve hře tolik, že si to již nepamatuju. Nejlépe by bylo, pokud to jinak nepůjde, použít save, které najdete také na těchto stránkách. Omlouvám se, ale lepší odpověď nemám. Hru mám již odinstalovanou, takže se ani na ní nemůžu podívat.Hodně štěstí.