Jdi na obsah Jdi na menu
 

TOPlist

Axel & Pixel
22.4.2012 Autor návodu-Standa Madukas
Kapitola 1 Záblesk naděje
Po shlédnutí úvodního videa se ocitneme v paralelním světě, musíme se z něj dostat ven. Krysák ukradne klíč, který musíme získat zpět. Velký rampouch spadl na můstek, klikněte na ledový blok vlevo. Axel se snaží vyslat paprsek na rampouch, ale obr zastíní slunce. Klikněte na obra,zahrajete si první minihru ve které musíte mačkat požadované klávesy. Poté až obra porazíte,tak opět klikněte na ledový blok nalevo,tím natočíte paprsek na rampouch,který roztaje.Klikněte na mechanismus vedle mostu,pes vleze do kola a otáčením vysune most na druhou stranu.Klikněte na zápatku na druhé straně mostu,tím ho zabezpečíte.Přejděte přes  most a klikněte na krysáka. Axel se snaží vylézt nahoru,ale krysák mu šlápne na prsty.Klikněte na plot,použijete ho jako žebřík.Vylezte nahoru a klikněte na červenou šipku,jdeme do další kapitoly.
Kapitola 2 Rozkvétání
Klikněte na strom na protějším břehu, včelí odletí na druhou stranu. Klikněte na květinu vedle rybářského prutu,získáte jednu část květiny , pomocí rybářského prutu vytáhněte kus látky z řeky. Klikněte na hromadu,kde je látka a květina,Axel sestrojí kluzák, klikněte na kluzák,Axel proletí na druhou stranu. Vyjděte po schodech nahoru a vytáhněte kus plotu  napravo/žlutá barva/. Pádlo vám spadne do loďky, klikněte na loďku,poté na kus klády ,která vám blokuje cestu na druhou stranu a pak už si dojedete pro pejska. Klikněte na červenou šipku , jdeme do další kapitoly.
Kapitola 3 Probuzení rosou
Klikněte na lano nad kotlíkem,tím ho uvážete ke kotlíku. Klikněte na kotlík,pes do něj skočí. Klikněte na stěnu,je tu minihra ,kdy opět musíte mačkat požadované klávesy. Až vylezete nahoru,tak klikněte na lano,uvážete ho k hlemýždí ulitě. Klikněte na strom v pravém horním rohu obrazovky / musí odletět listy/. Kopněte do hlemýždě, ten se rozjede za spadlým listem a vytáhne kotlík s pejskem nahoru. Jděte doprava a otočte kolem, sejděte po žebříku dolů. Klikněte na červenou šipku,jdeme do další kapitoly.
Kapitola 4 K neznámým břehům
Jdeme nahoru a vezměte si sekeru .Usekněte sekerou list ve velké pampelišky napravo,list se snese dolů. Jděte doprava a utáhněte ventil,Axel zastaví přívod vody. Skočte do potrubí a u žlabu sekerou odsekněte větev,ta spadne dolů.Sejděte do spodního okna a vezměte si část žlabu.Vyjděte do horního okna a dejte žlab na chybějící místo.Klikněte na ventil,spustíte vodu,ta nyní teče přes žlab a roztočí mlýnské kolo.Sejděte dolů a klikněte na větev u břehu,Axel automaticky opraví větrný pohon. Klikněte na větve na břehu,Axel z nich vyrobí vor.Poté klikněte na list , Axel ho použije jako plachtu.Klikněte na červenou šipku,jdeme do další kapitoly.
Kapitola 5 Zakroucená hádanka
Krysák rozbije pyramidu,takže úkol je jasný.Po zničení pyramidy  ji musíme znovu složit.Zaměřte se na položky s červenými pruhy, ty jsou totiž obvodové . Ulehčíte si tak práci,navíc Axel po každém správném uložení řekne jo.Klikáním na levé a pravé myšítko jednotlivé díly otáčíte.Složení musíte zvládnout co nejrychleji,protože vám jinak krysák pyramidu rozbije a začínáte znovu.Až pyramidu složíte,tak klikněte na štětec nahoře,Axel tam vyleze.Klikněte na červenou šipku ,Axel namaluje balon a dírou proletíme do další kapitoly.
Kapitola 6 Létající větroplach
Celá úroveň je mini-hra, kde je třeba kontrolovat let balonu klikáním na šipky nahoru a dolů, navíc musíte sbírat nádrže s palivem,abyste doletěli na konec.
Kapitola 7 Prasátko nemá hlad
Klikněte na vážku,ta vezme psa a odletí s ním na druhou stranu. Klikněte na pampelišku,Axel se snese dolů,kde si vezměte kotvu a žebřík.Ten přistavíte ke schodišti nalevo.Vylezte po žebříku na schodiště,klikněte na pampelišku nahoře a pak rychle na dvě houby dole,ty se otevřou a z té druhé houby si vezmete tubu s barvou.Klikněte na houbu nalevo,získáte tak potravu pro prase.Hoďte kotvu k divokým prasatům na pravé straně, vylezte nahoru a nakrmte prase. Klikněte na červenou šipku.
Kapitola 8 Rozpuštění a vypuštění
Klikněte na stonek nalevo,vyroste vám rychle velká jahoda,která spadne na zem.Klikněte na jahodu,vezměte si jí.Jděte doprava a seberte kámen v kořenech stromu,jděte zpět doleva klikněte na skořápku na zemi,tím jí obrátíte.Klikněte na ní,dáte do ní jahodu a pak z ní kamenem uděláte tekutou stravu.Klikněte na skořápku s tekutou stravou,automaticky jí vylijete na brouka co si hraje s ozubeným kolem.Jakmile ozubené kolo upustí,tak si ho vezměte.Napravo na stromě narovnejte stoupátka a vylezte nahoru na strom až k lanovce nahoře a umístěte ozubené kolo na místo ,kde chybí.Poté klikněte na páku napravo na stromě,šiška popojede doleva a úhoři ve vodě se vrhnou na semena šišky ve vodě.Sejděte k vodě a vezměte si z ní fialové splachovadlo ve vodě a připevněte ho na větev stromu nad vodou a pak na větev se splachovadlem klikněte,Axel vypustí rybník a tak zachrání psa.Mezitím ještě klikněte na šišku,Axel namaluje první skicu.Poté klikněte na červenou šipku,jdeme do další kapitoly.
Kapitola 9 Valící se kámen
Skočte dolů na první pařez a potom rychle mačkejte požadované klávesy.Až se vydrápete na poslední pařez,tak opět přeskákejte doleva na pařez.Klikněte nahoru nad vámi ,kde je žebřík.Vyhodíte pejska nahoru, ten nadvakrát projde do jeskyně a přinese lano.Dole pod pařezem vidíte v kleci brouka roháče, použijte lano na mechanismus ,kterým se ovládá klec a pak klikněte na velkou zeminu,která je na pařezu,kde stojíte.Axel hodí zeminu dolů a tím otevře klec s broukem. Klikněte na kulatý balvan dole,který na vás hodil krysák . Axel na balvan hodí svou červenou čepici a to rozdráždí brouka a do balvanu trkne.Poté klikněte na červenou šipku ,jdeme do další kapitoly.
Kapitola 10 Sladká past
Přijďte k ulitě,klikněte na ní a pomocí šipek vylezte nahoru.Pak klikněte na ptáka v hnízdě, ten do hnízda přinese kousek skleněného střepu.Klikněte třikrát na květ,vyroste v květinu.Klikněte na skleněný střep,Axel si ho vezme z hnízda.K pavučině přeletí moucha,kterou pavouk okamžitě omotá pavučinou.Klikněte na květinu,Axel si pomocí střepu uřízne stonek.Klikněte na pavouka,Axel na něj použije střep ve kterém se pavouk uvidí ,lekne se a uteče.Klikněte na pavučinu,Axel osvobodí mouchu a ta s vláknem pavučiny přeletí na druhou stranu.Opět klikněte na pavučinu,Axel si namotá lano z vlákna .Klikněte na bílý květ květiny,Axel hodí dolů lano,vytáhne Pixela nahoru.Klikněte na vlákno,které natáhla moucha a pomocí šipek přejděte na druhou stranu.
Kapitola 11 Neposedný šlahoun
Otevřete schránku vlevo,vypadne z ní žalud. Vezměte si kámen za ulitou želvy a klikněte na žalud, vezměte si skořápku žaludu. Počkejte si až poletí pták zpět s ořechem v zobáku a až bude nad Axelem,tak rychle zmáčkněte požadovanou klávesu.Axel zasáhne ptáka a ten upustí ořech.Vezměte ořech a použijte ho na díru , která je hned vedle želvy.Klikněte na studánku nalevo a natřikrát vodu vylijte do díry s ořechem,vyroste květina.Po stonku vylezte na krunýř želvy .klikněte nejprve na otvor,kde má želva hlavu a hned jak vyleze,tak klikněte dole na hnízdo,kde krmil pták mládě.Pták vletí želvě do huby a začne jí vyzobávat dobroty.Klikněte na hlavu želvy,Axel sleze dolů a projde doprava,kam ho bude následovat i Pixel.
Kapitola 12 Hrátky s ohněm
Klikněte nalevo na hlavu ryby,postříkáte krysáka ,který v rozčilení odhodí kladivo.Klikněte na truhlu,vypadne z ní červený diamant.Klikněte na něj,pixel si ho vezme. Seberte kladivo a poté umístěte kousky skla z rozbitých brýlí tak,jak to vidíte na obrázku 1. Kousky otáčíte kliknutím na pravé myšítko.Levým myšítkem kousky umisťujete.Až kousky skel správně umístíte a natočíte,tak klikněte na sklo v brýlích na levé straně,Axel ho přemístí doprava a paprsek projde až ke kameni s vyobrazením diamantu.Vložte do kamene červený diamant.Ten propálí kládu napravo.Klikněte opět na kamennou hlavu ryby nalevo,proud vody uhasí žhavé zbytky dřeva.Klikněte na kamennou hlavu delfín,Axel vyndá štětec na který klikněte.Axel namaluje buginu se kterou odjedete do další kapitoly.
Kapitola 13 Kola v letu
Zde musíte s buginou projet přes náročný terén plný kopců. Levým myšítkem přidáváte plyn,pravým brzdíte.Když myš natočíte vlevo,tak snížíte zadní tlumiče,když natočíte myš vpravo tak snížíte přední tlumiče.Mezerníkem zapnete turbo.
Kapitola 14 Kam vítr, tam plášť
 Klikněte na zadní část krby nad kolem,otevřete zavazadlový prostor,kde si vezměte pumpičku.Klikněte na zadní pneumatiku a mačkejte šipku,Axel napumpuje pneumatiku do maxima.poté na ní klikněte,Axel vyleze nahoru . Klikněte na spadlou část lanovky,ta se automaticky usadí na správné místo.Klikněte na kohouta,ten upustí páčidlo,které si vezměte.Klikněte na vchod z prken na pravé straně.Po rozbití prken klikněte na páku vedle,tím v jeskyni rozsvítíte.Vezměte si klíč uprostřed a projděte doprava.Vyjdete nalevo,kde klikněte na skříňku .Klíčem jí otevřete.Naklikejte správná písmena ,tím zprovozníte lanovku.Klikněte na červenou šipku,Axel a Pixel pomocí lanovky projedou do další kapitoly.
Kapitola 15 Krotitelé hrází
Klikněte na boudu nahoře,na druhé straně vypadne ořech. Klikněte opakovaně na listí na stromě,odhalíte strom ve tvaru praku.Klikněte u hráze z kmenů stromů nalevo dole na klacek.Poté klikněte na břeh před prakem/objeví se stopy nohou/Axel přeskočí na druhou stranu pomocí klacku.Klikněte na díru ve stromě nalevo,vyjede žvýkačka.Klikněte na žvýkačku,Axel se do ní zakousne a krysák zmizí.Poté rychle klikněte na strom ve tvaru praku.Axel žvýkačku použije jako gumu do praku na strom.Klikněte na ořech,Pixel proběhne na druhou stranu a přinese ořech Pixelovi. Nyní musíte ořechem střílet do hráze z kmenů stromů,tak abyste hráz protrhli.Myšítkem ,respektive posunem doleva a doprava si nastavujete úhel střelby a levým myšítkem/držíte ho/ natáhnete gumu s ořechem a když myšítko pustíte tak vystřelíte.Až hráz protrhnete,tak klikněte na červenou šipku,projdete do další kapitoly.
Kapitola 16 Tápání v hlubinách
Zde je vaším úkolem správně sestavit potrubí pod vodou.Zde máte obrázek 2 ,jak ho správně sestavit. Jakmile budete mít potrubí správně sestavené,tak klikněte na páku u čerpadla,tím vypustíte vodu.Klikněte na průchod napravo od žebříku,Axel sejde dolů a klikem na červenou šipku projdete do další kapitoly.
Kapitola 17 Popletené žárovičky
Klikněte na červené tlačítko dole,krysák nahoře zmizí za eskalátorem.Klikněte na žebřík z kostí,Axel vyleze nahoru.Stiskněte červené tlačítko nahoře a pak klikněte na kosti nalevo,ty se přesunou doprava.Klikněte nalevo kde byli kosti na lano.Axel spustí lano dolů a vytáhne Pixela nahoru.Klikněte na rozvodnou skříň napravo od červeného tlačítka.Vaším úkolem je propojit jednotlivé body tak,abyste propojili žárovky drátem stejné barvy.Zde na obrázku 3 máte řešení,jak body propojit.Poté až se vám to povede,tak klikněte na hromádku kostí napravo,Axel namaluje obraz.Klikněte na ovládání eskalátoru napravo nadvakrát.Axel nejprve sebere kost a pak jí umístí do ovládání jako páku.Klikněte na páku,Axel zastaví eskalátor a  vy už jen klikněte na červenou šipku.
Kapitola 18 Cesta do pravěku
Ocitnete se u kostry velkého dinosaura.Nejprve natřikrát klikněte na kosti,které podepírají dolní čelist dinosaura.Pixel odnosí kosti doleva.Z čelisti se vykutálí koule.Klikněte na rostlinu nalevo,Axel vytáhne z rostliny dlouhé stéblo.Klikněte na stéblo,Axel ho vyhodí na konec listu .Klikněte na list, Pixel list odtáhne stranou.Klikněte na jednu z velkých hřbetních kostí dinosaura.Vaším úkolem je najít správnou rezonanci kostí,aby se celý hřbet kostí rozpadnul.Je tu zleva doprava celkem 8 velkých kostí.Klikněte na ně v pořadí 4,1,8,2,5,3,7 a 6.Kosti se rozpadnou a cesta je volná.Klikněte na červenou šipku,jdeme do další kapitoly.
Kapitola 19 Zimní spánek
Klikněte na díru nalevo od ventilu ve vodě.Pixel vytáhne zápalky.Klikněte na zápalky,až krysák odjede,tak opět na zápalky klikněte opakovaně.Axel si vezme sirku a pak jí zapálí.Klikněte na sud vedle gorily z kterého gorila pije.Axel hodí do sudu zapálenou sirku a popálené hrdlo donutí gorilu skočit na protější břeh.Klikněte na hasák,který leží vedle gorily.Gorila se nasere a hodí hasák na Pixela.Ten spadne ze stromu do vody a hasák přinese Axelovi.Klikněte na těžní věž ,na její střed.Axel ji hasákem zastaví.Klikněte na strom u vody,na její střední část.Větve stromu se roztáhnou a vytvoří přístup ke štětci ve vodě.Klikněte opakovaně na skořápku,kterou strom jakoby drží v zubech.Ze skořápky vypadne ořech,který odežene chobotnici ve vodě.Klikněte na štětec,až se objeví červená šipka tak na ní klikněte.Axel namaluje loďku a přeplave do další kapitoly.
Kapitola 20 Divoká řeka
V této kapitole musíte proplout řekou bez toho,že byste narazili do břehu nebo se nechali vcucnout vodním vírem. Levým myšítkem spustíte větrák, který dodává loďce do plachet směr plavby.
Kapitola 21 Rybářská sezona
Klikněte na kládu napravo,Pixel jí přemístí dopředu.Klikněte na sáně za psem,tím saně opravíte.Klikněte na tři kostry rybiček na špagátu nad sáněmi.Vezměte si špagát.Klikněte na tučňáka ,ten skočí na druhý břeh a pak do vody.Klikněte na zmrazeného Axela,Pixel ho vytáhne na břeh.Pak klikněte na tučňáka na břehu ve chvíli,kdy směrem doleva poplave ryba ve vodě.Tučňák skočí do vody a rybu chytne.Klikněte na psa,ten rybu uvidí a rozeběhne se k ní.Tučňák skočí do vody a pes sní rybu.Klikněte na sáně,Pixel je přitáhne ke zmraženému Axelovi. Klikněte na zmraženého Axela, Pixel ho hodí na sáně.poté klikněte na červenou šipku a jdeme do další kapitoly.
Kapitola 22 Když ledy tají
Klikněte na všechny čtyři ventily zleva doprava.Klikněte dole pod Pixelem na díru v potrubí.Pixel ji ucpe příšerkou.Klikněte na rampouch ,ten spadne do velkého kotle.Klikněte na hořáky pod kotlem,zapálíte tak pod kotlem a rampouch roztaje.Jakmile je v kotli voda,tak se naplní obě nádrže napravo.Do hadice nateče voda,takže přepněte páčku na konci hadice,Pixel pokropí krápníky nalevo.Klikněte na horní koleno v ohybu nádrže napravo.Z potrubí vyteče voda.Klikněte na zmraženého Axela,přisunete ho doprava k potrubí.Opět klikněte na ohyb potrubí.Teplá voda rozmrazí Axela. Axel se pomazlí s Pixelem,klikněte na červenou šipku a jdeme do další kapitoly.
Kapitola 23 Pulzující rytmus
Klikněte na červený ventil a pak na velkou robotickou ruku,ta sjede dolů.Klikněte na zmrzlé kusy ledu na soše napravo/nad dveřmi/.Klikněte na stoličku u robotické ruky a pak klikněte na robotickou ruku.Vaším úkolem bude zahrát správnou melodii,aby se vám otevřeli dveře napravo.Objeví se vám barevné šipky,klikněte na ně.Slyšíte ,že některé tony jsou falešné z různých důvodů.Klikněte nadvakrát na aktivní místo hned vedle šestice teploměrů,které jsou napravo od robotické ruky.Axel vytáhne kladivo.Klikněte na sochu napravo,respektive na řetěz kolem jejího pasu.Axel hodí kladivo na pás,vykutálí se na vás horní díl páky napravo.Klikněte na páku ,která je zamrzlá do ledu,Axel jí kladivem uvolní.Klikněte na teploměry,teploměry se různě zabarví.Pro další postup je to velmi důležité.Klikněte na plynovou bombu vedle červeného ventilu.Axel kladivem uhodí do bomby a hořák uvolní horní rampouchy ,které popadají dolů.Dolů spadne i hasák,který si vezměte a klikněte na páku napravo.Axel na ní připevní horní díl.Klikněte na příšerky,které lezou nad teploměry.Pixel je vyštěká a ty na něj hodí hadr.Klikněte na Pixela,vezmete si hadr.Klikněte na ušpiněné krystaly u druhé páky zprava,Axel krystaly očistí.Klikněte na stoličku a pak na robotickou ruku.Hed jak se vám zobrazí barevné šipky,tak na ně klikněte v pořadí zelená,červená,modrá,zelená,červená a žlutá šipka.Poté se vám otevřou dveře napravo,klikněte na červenou šipku a jdeme do poslední kapitoly.
Kapitola 24 Stín ledového obra
Zde mačkejte ve správnou chvíli požadované klávesy.Až obra bourací koulí zlikvidujete,tak Axel namaluje dveře se zámkem.Axel odemkne zámek a projde dveřmi.Tím končí tato zajímavá hra.
Uložené pozice
Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)
 

Náhledy fotografií ze složky Axel & Pixel

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář