9.00 – 9.30
Činnosti na dané téma – řízené činnosti
☺Vzdělávání dětí vychází ze života dětí, ze situací, se kterými se děti setkávají a jsou jim blízké.
☺Témata, kterými se děti vzdělávají a jejich časové zařazení vychází z projektu VESELÁ ŠKOLKA a jsou rozděleny do pěti "časů" na celý školní rok –
viz VÍLA VODĚNKA A JEJÍ KOUZELNÝ LES
☺Učitelky se řídí tematickým plánem s přihlédnutím na individuální a věkové zvláštnosti dětí.
☺Dbají na pravidelné prolínání činností s oblasti hudební,výtvarné,tělesné ,jazykové a literární,rozvíjí poznatky o světě kolem nás.
☺Základem je prožitkové učení – učení v konkrétní činnosti, spontánně, aktivně, tvořivě. Nad získané vědomosti, dovednosti a návyky klademe to, co dítě ve školce prožívá a jak se cítí.
☺Vzdělávací aktivity jsou přizpůsobené dětem dle věku a jejich individuálním potřebám.
Hodnotící kruh
☺Po ukončení činnosti se děti opět sejdou v kruhu, kde mohou zhodnotit,jak se jim pracovalo, co se jim povedlo, co je bavilo, s kým spolupracovaly, kdo jim pomáhal.
☺Hodnotící kruh probíhá buď před pobytem venku nebo po návratu před obědem.
☺Je důležitým prvkem, posiluje vzájemné vztahy mezi dětmi ve třídě, vztahy k učitelkám.
10.00 - 10.15 Příprava na pobyt venku
10.15 - 11.15
Pobyt venku
☺Vycházky bývají spojené s tématem dne, umožňují poznávání okolí, kde děti žijí.
☺Pravidelně se střídá pobyt na zahradě s pobytem v okolí MŠ.
☺Učitelky citlivě volí místo a délku pobytu venku vzhledem aktuálním podmínkám počasí a snaží se vyváženě střídat všechny možnosti, které se nabízí.
11.15 - 12.00 Hygiena, oběd ☺Oběd je nejen příležitosti k uspokojení biologické, ale znamená sociální a kulturní zkušenosti. ☺Děti jsou vedeny k samostatnosti s přihlédnutím k jejich možnostem, přidávají si samy. ☺Starší děti se obsluhují dle možnosti samy, mladším dětem pomáhají učitelky. ☺Všechny děti se naučí používat celý příbor. I teď se děti učí kulturnímu chování u stolu. Mají možnost volby množství jídla, ale pak jsou nenásilně vedeny k dojídání – všechno jídlo je zdravé a potřebné. Jsou vedeny k samostatnosti a k dodržování obecně uznávaných pravidel při stolování. Předškolní děti odcházejí do zájmových kroužků 12.15. - 13.15 •počítačového• •výtvarného• •předškolní příprava• 12.30 -14.00 Odpolední odpočinek ☺Všechny děti ulehnou na lehátko. ☺Děti mohou mít svoji oblíbenou plyšovou hračku, poslouchají pohádky, relaxační hudbu. ☺Starší děti odpočívají dle potřeby, dříve vstávají, jsou jim nabízeny jiné „tiché" činnosti a hry, grafické cviky apod. a mohou se věnovat klidným aktivitám u stolečku. Odpolední činnosti do odchodu dětí ☺Děti postupně svačí a po svačině se mohou věnovat svým oblíbeným hrám nebo dokončit započatou činnost z průběhu dne. 16.30 Uzavření MŠ ☻Denní režim je volný a je přizpůsoben různým změnám (např. návštěva solné jeskyně, návštěva divadla apod.). Denní program může být kdykoli aktuálně změněn podle nově vzniklé situace.
Od 14.00 –16.30
☺Vybírají si činnost podle vlastního výběru. Při odpoledních hrách mají rodiče možnost pobýt s dětmi ve třídě a společně se věnovat dětským aktivitám.
☻Děti jsou stále vedeny k dodržování dohodnutých pravidel, učí se respektovat zákony společnosti. Děti jsou respektovány a vychází se jim plně vstříc, ale v rámci předem dohodnutých pravidel .