Potvůrky
Vlci
Vlci jsou původními obyvateli mnoha částí Azerothu. Žijí na všech známých
kontinentech. Vyskytují se v širokém spektru poddruhů a liší se také
společenskými zvyklostmi. Přestože vůči lidem a pololidem, kteří vkročí na
jejich území, je většina vlků nepřátelská, existuje několik jedinečných vlčích
smeček, které se spřátelily se svými pololidskými protějšky (jako jsou
například Orkové).
Draci, modří
Modrá dračí letka vedená Malygosem, pánem magie, byla téměř zničena zlým
Deathwingem a jeho černou dračí letkou. Přestože na světě zbylo již jen několik
modrých draků, spatřit jejich magickou moc je úžasný zážitek. Několik modrých,
pocházejících původem z Northrendu, přebývá poměrne blízko k velkému
Dragonblightu, kde se setkávají s dušemi starobylých draků zesnulých v dávných
dobách. Jejich mrazivý dech a obrovité drápy už v Northrendu přinesly smrt
mnoha neštastným poutníkům.
Draci, rudí
Rudá dračí letka vedená dračí královnou Alexstraszou je vznešenou a čestnou
skupinou bytostí. Sami sebe považují za ochránce všeho živého a v mnoha
případech jimi skutečně jsou. Nejčastěji na ně lze narazit, jak chrání posvátná
území a předměty, snaží se je hlídat před nižšími bytostmi, kterým mohou svojí
energií šeredně ublížit. Jejich dech je strašlivý ohnivý proud. Je o nich také
známo, že pozřou nepřátele celé a během dne je postupně tráví. Jejich nejvíce
nenáviděnými nepřáteli jsou černí draci vedení velkým, temným létavcem
Deathwingem.
Draci, zelení
Očarovaní, nadpozemští zelení draci žijí pouze proto, aby sloužili silám
přírody a udržovali rovnováhu mezi smrtelnými bytostmi a stále se vyvíjejícím
světem. Zelená dračí letka, které vládne snící bohyněYsera, chová zvláštní
náklonnost k temným elfům a jejich druidům. Přestože většina zelených draků
žije v tajemné dimenzi známé jako Smaragdový sen, několik těchto elegantních
bytostí doposud brázdí nebe nad ashenvalským lesem.
Draci, černí
Přestože byla černá dračí letka v minulosti téměř vyhubena, našlo si pár
těchto zlých bytostí domov ve vyprahlých pustinách Barrens. Jejich pán
Deathwing se buď ztratil nebo zahynul, proto se černí draci o sebe starají
sami. Tyto bytosti jsou nesmírně mocné a kruté a libují si ve strádání
smrtelníků. Černí draci jsou nepřátelé všech ostatních dračích letek, zejména
ušlechtilých rudých draků z Lordaeronu.
Trollové, lesní
Lesní trollové jsou jednou z nejstarších původních ras Lordaeronu. Zrod
jejich civilizace se datuje ješte několik tisíc let před vysoké elfy.
Povětšinou to jsou ohavná stvoření provozující voodoo, rituální obětovávání a v
některých případech i kanibalismus, i když to nebylo nikdy potvrzeno. Přestože
lesní trollové nejsou nikdy přátelští, chovají nenávist zejména k vysokým
elfům, které považují za plenitele své starobylé domoviny. Jejich zášť se však
omezuje jen na elfy. Opovrhují sice všemi rasami, ale mohou s ostatními
spolupracovat, pokud by z této spolupráce mohlo vzejít zničení jejich nejvíce
nenáviděného nepřítele. Lesní trollové během Druhé války krátce spolupracovali
s orkskou Hordou, ovšem brzy po její porážce své orkské spojence opustili.
Trollové, ledoví
Ledoví trollové se podobně jako jejich zlí lesní bratranci vyžívají v
krveprolévání a podlostech. V dávných časech byli vyhnáni do pustin Northrendu,
kde si mezi ledovými kvádry a pláněmi bez života vybudovali skrovnou
společnost. Ledoví trollové, povahou kanibalové, jsou známí svojí chutí k
požírání syrových, právě zabitých nepřátel. Jejich společenská struktura je
velmi podobná té, jakou nalézáme u jejich les obývajících bratranců.
Trollové, džungloví
Jsou to temná pověrčivá stvoření, která si vychutnávají lov, ať už na
zvířata nebo na lidi. Trollové vládli zemím na jih od Redridge Mountains, ale
později bylo jejich království rozbořeno. Začali používat tajmené rituály
voodoo a usadili se v džunglích Stranglethorn Vale.
Wendigové
Z Northrendu pocházející wendigové jsou značně nenasytné bytosti. Povahou
jsou samotářští a zřídkakdy žijí společně s dalšími jedinci svého druhu. Tito
kanibalští, divocí, mohutní, osrstění humanoidé mají vysoce rozvinutý
teritoriální pud, proto se ke všem vetřelcům, kteří vstoupí na území jejich
loviště, nechovají nijak přívětivě.
Dragonspawni
Dragonspawni naslouchjí volání své bohyně Ysery. Na její přání se stávají
ochránci světa před probouzejícím se zlem, které přichází z potopeného Chrámu.
Dragonspawni jsou pozemní armádou dračích vládců. Chrání Bažinaté oblasti Swamp
of Sorrows na příkaz své snící bohyně Ysery. Dračí královna varovala před zlem,
které se šíří z chrámu a jeji loajální služebníci se starají o ochranu země, kde
se stále objevují tvorové zkázy.
Rockjaw Troggové
Drsné zasněžené vrocholky Dun Moroghu poskytují Trpaslíkům z Ironforge
dostatek rudy a kamene pro jejich tvořivé úsilí. Když Trpaslíci nenasytně
kopali v dole Gol´Bolar, narazili na nebezpečnou rasu Rockjaw Troggů. Troggové
se dostali na povrch a začali útočit na všechno živé. Pronali se královstvím
Trpaslíků a Trollů a nakonec zničili hlavní město Gnómů - Gnomeregan.
Kostlivci
Když území Duskwoodu pohltila podivná temnota a ze stínů se začali vynořovat
kostlivci a jiná nemrtvá havěť. Přestože kostlivci působí na pohled křehce, ve
skutečnosti jsou velice odolní na jakýkoliv fyzický útok a vládnou nadlidskou
silou. Nikdo však neví, komu nebo čemu skutečně slouží.
Ogři
Ogři jsou jednou z mála ras, která nepochází původem z Azerothu. Ve
skutečnosti sem byli zavlečeni z Draenoru teprve před jednou generací, během
První války. Ogři nejsou zdaleka tak hloupá, hromotlucká, dvouhlavá zvířata,
jak se o nich kdysi soudilo. Mnoho ogřích pánů ve skutečnosti shromažďuje
zbytky svého lidu, který byl rozprášen po pádu Hordy. Přestože jsou jejich cíle
neznámé, není sporu o tom, že tito mocní, zdánlivě inteligentní válečníci se
začínají znovu shromažďovat.
Bazilišek
Tyto mocné, kouzelné bytosti jsou v Azerothu považovány za živočišnou
anomálii. Povahou nejsou zlí, ale pokud jsou vyprovokováni, dokážou se zuřivě
bít. Baziliškové milují "zpívající krystaly" Stranglethornu a s
oblibou je pojídají. Tyto krystaly jim dodávají zvláštní schopnosti. Dokážou
svou kořist ukolébat ke spánku nebo ji dokonce proměnit v kámen. Jako vedlejší
efekt pojídání krystalů baziliškové zmutovali a krystaly nyní vyrůstají na
některých místech jejich těla.
Kouzelníci
Přestože se v současnosti mnoho mágů lidí a vysokých elfů sklání před
suverenitou Dalaranu a Kirin Tor, spousta dalších raději volí samostatný
přístup k magii. Kirin Tor považuje tyto odpadlíky za nepostižitelné, zatímco
oni se snaží rozšířit své znalosti magie a kouzelnictví za hranice, které
většina ostatních považuje za ještě bezpečné či morálně ospravedlnitelné.
Lupiči
Lidští lupiči č íhají na nešťastníky a vojáky, kteří putují kolem. Tito
zločinní ničemové mají v hlavě pouze zlodějinu a loupeže a také se vyžívají v
působení velké bolesti svým obětem. Přestože Aliance nabízela velké odměny za
dopadení těchto bídáků, oni si vždy dokázali najít způsob, jak proklouznout a
ukrýt se ve stínech divočiny.
Přízraky
Přízraky jsou nenávistná nemrtvá stvoření, která se vymykají Ner'zhulově
kontrole. Tyto přízračné bytosti svázané se základními duchy žijí jen proto,
aby běsnily a využívaly své ničivé síly.
Duchové
Duchové jsou mučené duše, které se zmítají v agónii mezi životem a smrtí.
Nedokáží pochopit, že už nejsou naživu, a tak bezcílně bloudí v prázdnotě mezi
Spletitým podsvětím a hmotným světem a snaží se vyprostit ze svého věčného
utrpení. Přestože nemusí být nezbytně zlí, jsou lační po fyzickém kontaktu,
jenže jejich dotyk může pro živé bytosti znamenat velkou hrozbu.
Odpadlí knězi
Tito ubozí jednotlivci kdysi patřili k nejzbožnějším duchovním Lordaeronu.
Po letech neustálých rozbrojů a utrpení však ztratili víru ve svaté Světlo.
Nyní žijí jen proto, aby šířili pocit marnosti a negativní energie mezi své
společníky.
Nerubiani
Pavoučí lidé Nerubiani kdysi vládli království Azjol-Nerub, které se
rozprostíralo jako obrovitá síť pod pustými ledovci Northrendu. Král lichů však
jejich temnou ř íši rozdrtil a vyhnal je na mráz do arktických pustin. Těch
několik hrstek nerubianských bojovníků, kteří přežili, se stále snaží
Ner'zhulovi pomstít a znovu na něm vydobýt své podzemní království.
Golemové
Golemové jsou magií připravené stroje vytvořené z různých druhů minerálů.
Většina golemů pochází z Dalaranu nebo jeho okolí. Místní mágové je stvořili
proto, aby za ně vykonávali manuální práce a hlídali jejich tajemný majetek. Je
také známo, že nekteří odpadlí čarodějové vytvářejí vlastní golemy, aby jim
strážili jejich brlohy a doupata. Většina golemů je chráněna magií proti
kouzlům, takže je nepřátelští kouzelníci nemohou obrátit proti jejich tvůrcům.
Všeobecně se soudí, že golemové jsou nemyslící tvorové. Jsou však zaznamenané
případy, kdy se golemové potulovali volně, bez pána, který by je ř ídil. Kam
tito tuláci pochodovali nebo co hledali zůstává naprostou záhadou.
Harvest Golemové
Harvest Golemové jsou hrozivá mechanická stvořeni naprogramovaná k tomu, aby
dostihli a zabili každého, kdo by narušil jimi hlídané území. Původ těchto
Golemů je nejistý. Je ale pravděpodobné, že ve stavbě těchto monstrozit mají
prsty Goblini. Někteří lidé si myslí, že je postavili zloději z bratrstva
Defias, aby jimi zamaskovaly své machinace. Ať je to jakkoliv, Harvest Golemové
plní svou funkci více než dobře a svá políčka dobře chrání.
Murlokové
Přestože jsou murlokové v Lordaeronu poměrně noví, patří ve skutečnosti k
velmi starým rasám Azerothu. Tyto bytosti se neustále přesouvaly ze svých
oceánských domovů do vnitrozemí a dokonce se přizpůsobily sladkovodním jezerům
a řekám, aby mohly osídlit i území, kde se normálně nevyskytovaly. Ovšem to,
jak využívají zbraně a tajuplné bojové schopnosti, naznačuje zlověstný intelekt
rasy.
Zmutovaní murlokové
Přestože jsou murlokové hojní v nehostinných pobřežních oblastech Kalimdoru,
existuje zmutovaný kmen této rasy, který se objevil teprve v nedávných
měsících. Přestože není jasné, co tyto podivné mutace způsobilo, mnozí věří, že
je příčinou něco temného a zlověstného, co dlí v hlubinách pod zuřícím
Maelstromem. Zmutovaní murlokové byli změněni do té míry, že se pod nátlakem
obrátí i proti vlastním bratrům.
Gnollové
Gnollové patří k nejmladším lordaeronským rasám. Tito hyenám podobní
humanoidé mají domov v Alterackých horách a Redridgském pohoří daleko na jihu.
Jsou výrazně agresivní a často se sváří dokonce i mezi sebou. Přestože jsou
vzhledem k ostatním zvířatům poměrně inteligentní, bráno lidskými měřítky nijak
zvlášt bystří nejsou. Je o nich známo, že spolu začnou bojovat kvůli naprostým
malichernostem, jako například „kdo má delší stín“. Často se uvádí, že gnollové
by mohli být poměrně nebezpečnou rasou, kdyby se přestali vzájemně trhat na
kusy a vytvořili si vlastní armádu.
Koboldi
Koboldi jsou rasou fňukajících, krysám podobných humanoidů, kteří zamořují
hluboké tunely pod Alterackými a Redridgskými horami. Povahou jsou
opovrženíhodní zbabělci. K nějaké činnosti mohou být vyprovokováni, jsou-li
zahnáni do kouta. Koboldi mají omezenou inteligenci a obvykle se zdržují mimo
území, která jsou osídlena jinými, většími rasami.
Worgeni
Vlkům podobná stvoření, Worgeni jsou v Azerothu poměrně krátce. Dalaranští
mágové je během bojů s Nemrtvými Pohromy vyvolali z neznámé dimenze na svou
obranu. Tento zoufalý akt se však lidem nepovedl tak úplně zvládnout a
vlkodlačí rasa zaútočila nejenom na Nemrtvé, ale i na lidi a mnoho Worgenů se rozuteklo
na různá místa světa.
Pavouci
Přestože se mnoho učenců domnívá, že všichni pavouci pocházejí původem ze
starobylého království Azjol-Nerub, obrovití pavouci z Kalimdoru obývají stinná
zákoutí lesa Ashenvale. Přestože divocí pavouci nemusí být nutně zlí, mohou se
stát hrozivými nepřáteli, pokud ucítí, že jejich hnízdo bylo poskvrněno.
Soví medvědi
Tyto hromotlucké, deformované bytosti mají v oblibě druidové temných elfů,
stejně jako stromoví enti. Povahou jsou laskaví, ale v rozrušení nebo při
rozzuření jsou strašliví. Protože se zalidněným územím vyhýbají, často na ně
lze narazit na tichých mýtinách hory Hyjal.
Srstnatci
Srstnatci jsou mohutní, jednodušší, medvědí lidé, kteří žijí v divokých
končinách ashenvalského lesa. Přestože nemají války ani vraždění nijak zvlášt v
lásce, u jejich kmenů se před nedávnem objevila zvýšená nevraživost. Temní
elfové znepokojení stavem kdysi mírné rasy se srstnatcům pokusili pomoci, aby
zvládli své pudy. Jenže mohutní medvědí lidé se stáhli ješte hlouběji na svá
území a ještě více propadli zuřivosti, která zachvátila jejich rasu.
Satyrové
Satyrové kdysi bývali temnými elfy, kteří provozovali v dobách ještě před
Válkou stromovců umění magie. Tito magií znetvoření temní elfové se sami
nabídli do služeb Legie a dolehlo na ně tak strašlivé prokletí. Přestože si
zachovali část svých magických sil, jejich těla byla zdeformována a zkroucena
do zvířecího tvaru. Nyní satyrové žijí jen proto, aby škodili svým elfím
bratrancům a plnili vůli Legie – která, jak věří, se jednoho dne navrátí.
Bahnivci
Tyto podivné bytosti nesou dědictví elementálů, byli však zkaženi mocí
chaosu. Nyní existují jako mučená hmota polovnímavého bláta. O jejich úmyslech,
ani o nějakých zvláštních podmínkách jejich existence není nic známo.
Ostnatí kanci
Ostnatí kanci jsou rasou primitivních kančích lidí, kteří mají jako břitva
ostré bodliny vyrůstající z jejich svalnatých, shrbených zad. Tyto houževnaté,
nebojácné bytosti obývají centrální Barrens Kalimdoru, což je labyrint z trnu,
kterému se ríká Břitvovitá pahorkatina.
Kentauři
Legendy tvrdí, že primitivní, barbarští kentaurové jsou vlastně levobočci
poloboha temných elfů Cenaria. Jestli to je nebo není pravda, nikdo neví, jisté
však je, že jsou ztělesněním zuřivosti a surovosti. Tito konští lidé bez ustání
terorizují kalimdorské Barrens a plení vesnice a města obývaná lidmi. Taureni
tvrdí, že kentauři tu jsou od věků jen proto, aby sužovali zemi.
Harpyje
Tyto úděsné, bezohledné, okřídlené ženy žijí jen proto, aby působily
nepořádek a přinášely žal. Harpyje, které vylétají z větrných Stonetalonských
hor, jsou mistryněmi v přepadávání nešťastných karavan a nerozumných
cestovatelů.
Hromoví ještěři
Tyto podzemní bytosti mají společné předky s kodo. Přizpůsobili se však
životu pod povrchem země, takže se u nich vyvinulo několik přirozených obranných
schopností.
Zkažení stromoví enti
Ubohé stromové bytosti kdysi bývaly pyšnými, nesmrtelnými obránci
ashenvalského lesa. Když však Plamenná legie vtrhla v minulých dobách do světa,
její démonická energie mnoho starobylých stromových bytostí zkazila a přivedla
do stínu. Nyní tyto trýzněné bytosti žijí jen proto, aby šířily zkázu a
nenávist mezi všechny živé bytosti.
Kodo
Obří, po Barrens se pomalu vlekoucí zvířata Kodo patří v celém Kalimdoru k
nejzvláštnějším druhům. Přestože jsou povahou mírní a neohrabaní, mohou se z
těchto mohutných zvířat stát nelítostní nepřátelé, octnou-li se v ohrožení nebo
jsou-li napadena. Mnozí kodo chovají zvláštní náklonnost k přívětivé rase
taurenů. Říká se, že někteří vzácní kodové jsou ve spojení s duchy nebes a bouří.
Proto mezi taureny kolují legendy o zvířatech, kterým ř íkají Bleskoví Ještěři,
Hromoví Ještěři a Chodci Bouří. Ať již mají tyto pověsti pravdu nebo ne, tyto
obludy mají skutecně zbytky nadpřirozených sil.
Supové
Tyto létající bytosti lze najít v celém Barrens – hledají mrtvoly, na
kterých pak hodují. O těchto skvrnitých mrchožroutech je známo, že čas od času
pomáhají zlým harpyjím – přitahováni vidinou čerstvě zabitého masa a prolité
krve.