Rozhovor o Sims3
Které prvky z The Sims 2 zůstanou nadále v The Sims 3?
Některé věci byli vybrány už na začátku, jelikož se hodili do herního konceptu The Sims 3. Rybaření je jedním z datadiskových prvků, které bude ve třetím pokračování důležité. Také zůstane kreativita, která se bude zvyšovat třeba hraním na kytaru.
The Sims jsou často označovány jako interaktivní telenovela. Jak se s tímto označením vypořádá třetí série?
Přetvořené sousedství je krokem vpřed. Hráč bude moct do sousedství přidávat a upravovat obyvatele. Pokud třeba chcete vymodelovat sousedství ve stylu Zoufalých manželek, můžete Simy přetvářet tak, dokud nebudou vypadat jako postavy z daného seriálu. Spustíte hru a stanete se součástí toho světa. Takže je to něco víc, poněvadž se některé věci budou dít i mimo vaší kontrolu.
Bude v The Sims™ 3 více sousedství?
Ne, bude jen jedno, ale zato velmi rozsáhlé – víc než 90 domů, každý obývaný Simskou rodinou. Ale sousedství se dá ukládat do více pozicí (slots), takže je možné vytvořit víc příběhů. Možná zařadíme do hry nástroje, pomocí kterých si hráč navrhne vlastní sousedství, ale když hra vyjde, bude obsahovat jen jedno.
Budou ve třetím díle i nějaké příběhové rodinky jako The Sims™ 2?
Na výběr je více rodin, z kterých každá má oddělený příběh. Jestli chcete hrát s rodinou s dvěma dětmi, bude to úplně jiná zkušenost než hrát s mladým člověkem, který startuje svou kariéru.
Povíte nám něco víc o editoru nábytku, vlasů atd.?
S integrovaným editorem změníte každý objekt, od stěn po nábytek, oblečení, vlasy. Můžete vytvořit vlastní barvy a vzory a použít je na všechny objekty. Je jedno, jestli budete mít sedačku s motivem zebry nebo fialovými pásky, všechno půjde. Více možností je i v tvorbě Sima – vzhled, oblečení, vlasy...a o výtvory se můžete podělit s ostatními hráči. Co se týče aut, je také možné změnit barvu, vzor.
Používáte technologii The Sims™ 2?
Ne, vytvořili jsme úplně nový engine s novými animacemi a zobrazovací technologií, protože jedině tak jsme mohli vytvořit živé sousedství a rozšířené designérské nástroje. Engine z The Sims™ 2 byl dobrý, ale nedostatečný na prvky z The Sims™ 3. Nejvíc práce jsme udělali minulý rok. Ohledně systémových požadavků nevíme ještě pořádně nic konkrétně, ale chceme hru vytvořit tak, aby byla dostupná pro větší množství lidí (fungující i na starších počítačích).
Vizuální změna mezi The Sims™ 2 a The Sims™ 3 se zdá být menší než mezi Sims™ 2 a The Sims™ 1. Má to něco společné s HW nároky – prvkem přetvoření sousedství?
Částečně ano. Avšak screenshoty dávají trochu zkreslený obraz, protože když vidíte hru jak běží, okamžitě si všimnete vysokých detailů exteriéru a Simů. Ale ano, prvek velkého sousedství se stovkou obyvatel, kteří se nezastaví nás přinutilo rozhodnout se mezi herní rychlostí a grafikou. Právě proto jsme nemohli uskutečnit větší skok, tak jako to bylo u The Sims™ 2.