Jdi na obsah Jdi na menu
 


Komentáře

samci-whisper (verunca - 21. 01. 2007 14:12)

a v samcích mi chybí arnošt a blade:( 

whisper -samičky (verunca - 21. 01. 2007 14:08)

seznam samiček chs whisper podle starých stránek http://www.whisper-poty.wbs.cz/index.php?menu=2:
1. Blueberry of Whisper
2. Buble of Whisper
3. Arterry (bez rodokmenu)
4. Avi z Jihlavských vrchů
5. Chocke (bez rodokmenu)
6. Bonaqua of Cavalleri del Dragon
7. Cattie of Whisper

seznam samiček podle nových stránek www.whisperaci.wz.cz:
avi z jihlavských vrchů
extaze the wax of whisper
easter of whisper
frutti of whisper
goo goo of whisper

tak se ptám, proč je stejná jen avi, kam se poděli ostatní samičky??? 

Nový web (Irena - 21. 01. 2007 12:06)

http://www.whisperaci.wz.cz/
Většina mojich samiček jsou ještě miminka, takže je připouštím ve věku min. 6 měsíců"... aneb proto jsem připustila Avi když jí nebyly ještě ani 4 měsíce

sarka-dodatek (verunca - 18. 01. 2007 11:52)

a také si myslím, že osobní návštěva je dost zbytečná, potkani nejsou koně, můžou si je schovat v hnusných malých klecích do skříně, nebo do jiných pokojů, nebo na dvůr...nám pak ukáží pár potkánků v uklizené kleci a myslíš, že jim budeme prohledávat celý dům a hledat další potkany?!?! už vidím co by na to říkali jejich rodiče, radostí by do stropu asi neskákali. my na tohle nemáme žádné pravomoce 

sarka (verunca - 18. 01. 2007 11:49)

přestaň tady urážet lidi, kteří se snaží pomoci. a že se nic nedělá? asi nečteš moc poctivě, co se tu píše. bude se podávat stížnost na obě stanice, ve stížnosti budou svědectví lidí, kteří chovy těchto slečen viděli, takže lidí, kteří je znají. klub potom provede inspekci a předpokládám, že obě chs navšíví, když nenajde žádné pochybení, tak se slečnám všichni omluvíme a bude to vyřešeno. Takže nechápu proč si myslíš, že se nic nedělá. Se slečnou zavadilovou jsem se snažila jednat, avšak neúspěšně. Ráda bych je navštívila, ale mám ve škole zkouškové, chodím do práce a mám také svůj život, takže nepojedu přes půl republiky k někomu, ke komu nemám ani tolik důvěry, že bych věřila, že potom bude opravdu doma a že mi následně dojde mail plný lží o tom, že bohužel musely odjet. Navíc co se týče Adély, i kdyby její jediné pochybení bylo, že prodává potkany pro hady a do zverimexů, což přiznala, tak na ni stížnost podáme. Protože podle nás to v pořádku není a jestli máme pravdu my nebo ona, to necháme na klubu, ne? A k tomu není potřeba žádná osobní návštěva, adéla nepopírá, že své odchovy prodává za těmito účely, tak proč ji navštěvovat... 

Proc dal? (attilien - 18. 01. 2007 10:55)

Precti si co jsem psala ja a laskave se uklidni. Snazim se svym zpusobem o to stejne co ty, uklidnit situaci, pomoci, pripadne ji vyresit.
Pokud vsechny nazyvas dementy, tak tobe se to Sarko moc nepodari. Zkus si pockat, jak se na ten navrh budou tvarit jini a jak se k tomu postavi Whisper.
Je smesne jak se stavis i k memu prispevku, kdyz vuci tve kamaradce nevystupuji nepratelsky. Podle toho co pises si nemyslim, ze ti jde o potkany. Nebo se zkratka neumis vyjarovat.

A proc ne verejne? Protoze nechci diskuzi zanest spammem, protoze tu situaci timhle nevyresime. Pres tvuj krik tu totiz nebude nic jineho slyset, tak proto.

Osobne si pockam na reakci jinych a na tebe nebudu reagovat, protoze s potkany nemas nic spolecneho a situaci nevyresis.

proč ne veřejně ? (sarka - 18. 01. 2007 09:51)

ne, tobě to nedošlo. já jsem jen pronesla, že všichni to tady řešíte ale nic neděláte. jen se o tom pořád kecá. holky vám napíšou ať si to přijedete zkontrolovat a vy potom, co řeknete že nemáte čas, je začnete zase odsuzovat. myslíš že já těm potkanům nechci pomoct?
no a k tý ''drsnosti'':asi se moc koukáš na americký filmy. já nikomu nemusím nic dokazovat. a pokud si myslíš, že jsem tady kvůli sobě... promiň, nevím jak pomoct. a být na tebe drzá? ne, já takhle mluvím vždycky a na všechny

sarka (attilien - 18. 01. 2007 09:37)

  Ja vim o co ti jde Sarko, mnozenim myslim to, ze za chvili se tady objevi dalsi anonymni identity hajici jednu ci druhou stranu a uz nepujde o potkany ale o to kdo bude zdatnejsi v komunikaci a napadani druhych.
Vis, my chovame potkany, jsi na strankach o potkanech a ja tu nabizim pomocnou ruku a jiste reseni, nemam zapotrebi nekoho dojimat ani ze sebe delat matku Terezu. Pokud mas chut byt vuci me drza a ukazat jak jsi drsna, tady mas muj email - attilien@gmail.com, muzeme si v soukromi vymenit par milostnych mejlu, uz jsem tuto zabavu delsi dobu neprovozovala (byt mam obavu ze s tebou se nenaucim nic noveho).
  Je veci Whisper a kazdeho dalsiho, ktery je tu probiran jak tu situaci vyresi, jestli za pomoci kamaradek jako jsi ty, neustalym hadanim, marnym obhajovanim nebo skutecnym resenim situace. Ty klece nejsou v poradku, mohu pomoci, tak se snazim pomoci. 
  Nebo vam to vyhovuje jak to je? Kupa kecu a zadne ciny? Jde o potkany nebo o vlastni ego? :) 

jak dojemmé, attilien (sarka - 17. 01. 2007 20:51)

promiň, ale můžeš mi kuwa vysvětlit, co myslíš tím množením?! já jen že se mě to taky trochu týká, a proto sem se do týhle debaty zapojila. možná, kdybys při čtení i přemejšlela, dojde ti, o co mi jde.

 tato debata (attilien - 17. 01. 2007 19:07)

Napada me, co si prestat trhat obcanky a rvat navzajem vlasy a misto toho to nejak pomoci resit? Protoze jinak se vam tu zacnou mnozit Sarky a podobne osoby a diskuze pujde do haje a nebude pomahat mysakum. 
 Pokud mate male klece, daji se vyrobit, nemusite je kupovat za velke penize, i kdyz nejake naklady budou nutne. Zlepsete potkanum podminky, snazte se ziskat co nejvice informaci o genetice, za ty nezaplatite nic. A pokud na to nemate, nekupujte dalsi zvirata v domneni, ze to situaci zlepsi, nezlepsi se tim nic, spis naopak. 
 Zkuste nad tim premyslet, ohledne kleci jsem ochotna maximalne pomoci, staci napsat pokud nenajdete informace na potkanu.

verunca (Ratasa - 17. 01. 2007 18:59)

To bude tím,že spolu chodíme 6 let do třídy. podívej se na icq, prosím. Fakt z vás nechci dělat blbce.

ratasa (verunca - 17. 01. 2007 18:38)

Přečti si probůh nad touhle debatou výpis z IP adres, je vážně zvláštní, že ty a Adéla píšete ze stejné! Vy si snad s Petrou myslíte, že jsme tady samí pitomci co vám to sežerou nebo co!!!! 

Shari. (Ratasa - 17. 01. 2007 18:33)

Sorry, musím tě zklamat. Že by Ada byla schizofrenik? Já sem jenom kámoška, která se ráda hádá.. Věř si čemu chceš, ale tohle vážně je vtipný:D 

Shari, ne (sarka - 17. 01. 2007 17:14)

no, i když mi to stejně nebudeš věřit, nejsem. jsem jejich bývalá spolužačka.

Ratasa a Adél (Shari ( budoucí CHS Rats of Darkness) - 17. 01. 2007 15:35)

Hustý...psát si sama se sebou...nechceš do Bohnic?
( Ratasa = Adéla ) 

Šárka...nedá mi to...(Shari ( budoucí CHS Rats of Darkness) - 17. 01. 2007 15:31)

Nejsi Ada? nebo Whisper? Moc bych za to nedala... 

ratasa (ADA - 17. 01. 2007 15:29)

vypal mi taky ty fotky focene u Petry jo? dones mi je zítra do školy a já ti donesu za to do školy prázdné CD. dík ada 

komunismus!!! (sarka - 17. 01. 2007 15:25)

hej. o potkanech nic nevím, ale o vás všech bych si dovedla udělat pěknej obrázek... znám jak Adu, tak Petru a tudíž můžu vyvrátit to, že má ada dřevěnou podlahu. možná když tam byla petra, tak se ty dlažky tvářily jako dřevo, ale to je asi všechno. nechápu, proč se tady navážíte do lidí, kvůli prostorám chovu, když ste je neviděli na vlastní oči.
a vůbec nevím, proč by se tu měly řešit otázky alkoholu a marihuany.
celá tahle debata je komunismus <- všichni řeší všechno. to je ubohý!!! neodsuzujte veci, o kterých nemáte páru a jen spekulujete. čest práci dementi!

shari (attilien - 17. 01. 2007 09:43)

S tvym nazorem se ztotoznuji, nedokazu si predstavit ze by miminka od nektere z mych devcat sla do spatnych rukou, mozna i proto jsem nemela zadny vrh, byt bych chtela. Nekupuji si zvirata pro mnozeni, dokonce posledni z mych holek je vypiplany sirotek s nejasnym puvodem a ac ma krasnou barvu, tak na chov nejde (nehlede na to ze ma nizkou vahu). To si radeji chov odpustim.
O vikendu jsem jela v metru, kousek ode mne sedela parta tri deti, jinak to pojmenovat nedokazu, hejsci kolem 17 a co nema slecna za krkem, hooded samecka. Vytahovala ho a nutila pit z vicka od lahve vodu (nu, alespon ze mu nedavali tu kolu co meli), potkan vylekany, pit nechtel. Nutili ho porad, tak jsem to nevydrzela a rikam, ten vam pit nebude. Tak jsme prohodili par slov, rikam ze mam doma 4 holcicky a chlapec ze by nejakou potrebovali at si jejich kluk vrzne, ze to potrebuje... Samozrejme se ptam co s mladaty. Odpoved? No ty strelime do zveraku. Konverzaci jsem radsi ukoncila at nahodou nedostanu pres usta, mladez se pak zacala chovat jak zviratka. Z takovych lidi je mi taky zle, jsem rada za kazdou prilezitost kdy potkam chovatele co se k potkanum chova jak ma a je zodpovedny. Diky bohu, ze je jich stale vetsina.
 

vsem,co planuji chov a odchov potkanu (samyasa - 17. 01. 2007 08:28)

porizujte si,prosim,JAKAKOLIV zvirata az v dobe,az DUSEVNE DOSPEJETE!dusevni vyspelost nezvisi na veku,nekdo je vyspeli stejne v 15 jako jiny v 30ti..ale vysledek je stejny.Potkani ani jakakoliv jina zvirata nejsou veci,a nemeli by si je porizovat lide,kteri je na zaklade sve dusevni nevyspelosti nejsou schopni od "veci" rozlisit a podle toho se k nim chovaji. 

zvláště pro Adél a Whisper (Shari ( budoucí CHS Rats of Darkness) - 17. 01. 2007 08:12)

Ahojky,
musím se vám svěřit...tuhle jsem seděla s kamarády v hospodě a povídali jsme si, jak už to bývá. Přibatolila se ke mě jedna slečna, že prý slyšela, že chovám potkánky. Tak jsem jí to odkývala a v marné naději, že má potkánky ráda, jsem si s ní začala povídat....
  Nevíte jaký byl šok, když mi slečna po chvíli přiznala, že chová potkánky na chov pro hady a zda bych neměla zájem jí pár potkánků z nejbližšího vrhu dát, že doma už má zdegenerovanou linii.
 Udělalo se mi špatně od žaludku (cítila jsem se hrozně uražená)...neumím si představit, že bych miminka jakékoli mojí (velmi milované) potkanice.. dala vědomně na neustálé křížení a zneužívání a možná i na žrádlo hadům...
 Milou slečnu jsem poslala slušně do háje,byla svým způsobem upřímná, když mi rovnou řekla o co jde. Řekla jsem jí, že jí žádné potkánky nedám, ať s tím rozhodně nepočítá...a aby si nebrala ani od jiných CHS.
 Chovu potkánků věnuji veškerý svůj volný čas.Rozhodně nechci,aby se biť jen jedno zvířátko z mé stanice dostalo do rukou hadaře či nějakého bezpáteřního člověka...jako jste vy.(o vaší rozdvojené osobě nemluvě).
 Milá Adél a Whisper...měli by jste se nad sebou zamyslet. Potkánci z CHS jsou chovaní pouze jako mazlíčci (né jako žrádlo pro hady)...podle toho bychom se měli chovat...
 Doufám, že s chovem skončíte(s jakýmkoli zvířetem)...neumím si představit, že by jste s tím pokračovali...raději si pěstujte plísně na zdi..ty na půdě nezmrznou a když, nikomu to vadit nebude... 

Pro Bebechu (Sára - 16. 01. 2007 23:00)

Moc se mi libi Tve vyjadreni k veci, jsem stejneho nazoru, to, ze je potkan "krmne zvire" je fakt, ale zase by si lide meli uvedomit, proc vlastne tato zvirata chovame a proc pro ne objetujem tolik casu a jsme ochotni pro ne jet treba az daleko do zahranici. A pokud si nekdo vezme potkanka s PP s velmi dobrym puvodem a pak odchovava pro hady, to je dle meho nazoru velmi smutne a clovek by se mel nad tim zamyslet.Je to skoda. 

Whisper (Adéla - 16. 01. 2007 17:55)

Ale pockejte za dva mesice: inzerat-- daruji z rodinnych duvodu dve starsi fretky, pouze do dobrych rukou, poznamka- smrdi a na pude je jim zima.... 

whisper (verunca - 16. 01. 2007 14:06)

slečna zavadilová na no name nechodí, prý potom nemůže spát:)) jak jsme na ni škaredí, takže ptát se jí tady na něco je asi zbytečné. koukám, že přesedlala na fretky, no ty se aspoň nemnoží jak houby po dešti když už nic jiného. 

inzerát (Navel - 16. 01. 2007 12:22)

aha tak už je mi to jasný... našla jsem další zajímavé inzeráty.
FRETKA kdo daruje mládě fretky??? Do výborných podmínek, ale pouze holčičku. děkuji za nabídky :o) petinkaz@seznam.cz, Inzerát vložen: 14.01.2007 08:48:22 | Kategorie: koupím | Kraj: Vysočina

 inzerát (Navel - 16. 01. 2007 12:19)

Hm inzerát už zřejmě není aktuální, protože byl z ifauny smazán 

inzerát (Irena - 16. 01. 2007 11:44)

Whisper: Proč dáváš pryč 4 starší potkany, když 3 mláďata z nových odchovů si chceš nechat? Abys měla místo? Viz www.whisper-poty.wbs.cz 

inzerát (Navel - 16. 01. 2007 11:03)

Whisper: proč dáváš pryč potkany?
inzerát z ifauny:
Daruji potkánky s rodokmenem - Daruji hodným lidem 4 moje potkánky s rodokmenem, 2 holky a 2 kluci. Kluci jsou standard s dg (gen russian blue), holky jedna dumbo (gen lila) a druhá rex. Každý potkánek je z jiného vrhu, ale navzájem si jsou příbuzní, takže bych je nejraději dala zvlášť, ovšem pokud máte 2 volné klece, tak je dám i do hromady, ovšem mi musíte slíbit že je navzájem nebudete křížit. Pouze do dobrých rukou, ne hadům! napište mi mail, ihned se Vám ozvu.
petinkaz@seznam.cz 

Prosíííím?!?! (Andy - 15. 01. 2007 22:03)

Hele,ty nevim kdo,co se podepisuješ NO NAME!!!A vůbec...připadá mi,že tady víc lidí používá několik nicků,možná jeden...To je ubohost...tahle stránka pak ztácí význam!!!Jestli té slečně "chovatelce" vyhrožuju?Ne,jak sem řekla,bydlí moc daleko...ale kdyby bydlela blíž,určitě bych si s ní "promluvila" osobně,stejně jako s ostatními podobnými...Proboha proberte se!!!
  Verunca:Bohužel nemám žádné důkazy,nebo nic,tyhle 2 "chs" neznám,v životě sem tam nebyla,ale co jsem tak zatím vypozorovala,myslím,že děláš (děláte) dobře...Takhle to nejde...spíš to hraničí s týráním :-/// Takže doufám,že vaše stížnost nevyšumí do ztracena...držim palce!!!

...  (attilien - 15. 01. 2007 19:03)

Divala jsem se na cast diskuze co na strance zbyla a uz je mi jasne proc ma tento web tak vysokou navstevnost :) Na jednu stranu nemam rada podobne konfliktni debaty, kde si zde pritomne damy skubou navzajem vlasy, na druhou stranu se tu obcas ukazi cerne ovce pred kterymi se pak da varovat, zvlaste zacinajici chovatele. Budu to muset nejak vypichnout v odkazech, at si tu muze jit vylit vztek nebo se radne poucit. Je to hodne prinosna stranka.
 K veci......Napsano bylo vse co bych napsala sama, pridam snad jen to, ze v poslednich letech se CHS rozmnozuji stejne rychle jako potkani samotni a zatimco pred par lety jich bylo v CR par, ted jich je jak maku a bohuzel se najdou i takove, ktere hnou zluci kazdemu slusnemu chovateli.   Zvlaste s oblibou zakladaji CHS mlade slecny, nekdy jim sotva zaschla barva na obcance... Byla bych rada, kdyby si kazdy mlady clovek uvedomil, ze CHS neni vydelecnou cinnosti a ze ty zvirata musi uzivit a poskytnout jim kvalitni zazemi. Jestli si myslite, ze se vam penize vrati kdyz budete mit mladata a pritom budete chtit zachovat kvalitu chovu, tak na to zapomente. Moje blizka pritelkyne Lenka Nacovska ma doma pres 50 zvirat, potkanum venuje maximalni peci, dovazi zvirata ze zahranici, udrzuje kontakty a dela nam dobre jmeno ve svete, nikdy jsem u ni nenasla jedine zanedbane zvire, nic. Do sveho chovu investuje tisicovky mesicne jen na zakladnich potrebach, lecich... Neni jedina a kazdemu takovemu chovateli jsem vdecna za jeho snahu napomoci ceskemu chovu potkanu, i kdyz je to stoji casto vice nez penize a cas.
Muzete mi rict kde na to veme mlady clovek co nevydelava? A proc v 16 letech potrebujete chovat a mit CHS? Proc nepockate az za sebe prevezmete odpovednost a uzivite sebe i zvirata? 

Halíčková (xXx - 15. 01. 2007 14:44)

CHS Cavalieri del Dragon JE registrovaná chs potkanů!!!!!!!!!!! Chce se mi zvracet......... 

pardon za chyby a překlepy (bebecha - 15. 01. 2007 12:47)

Pardon, jestli mi věty nedávají smysl. Myslím rychleji než píšu :D

 chovatelská etika část druhá (bebecha - 15. 01. 2007 12:43)

...teprve až se splní toto všechno, můžeme mluvit o "chovatelské stanici" a chovu potkanů s PP. Toto bohužel není schopen splnit každý - existují možnosti, jak se stát "chovatelem" v pravém smyslu slova a pokud člověk není na dostatečné psichycké úrovni toto splnit, pak by mu nemělo být poskytnuto privilegium chovat jakákoliv zvířata.  Protože členství v klubu chovatelů by mělo být jakýmsi privilegiem, ne samozřejmostí.
Ani mě, se nelíbí, že se členem klubu může stát kokoliv - repstkive, líbil by se mi mezistupeň - tedy nejprve členství klubu - a teprve po určité době dáz člověku možnost registrace ch. s.
  Musím říct, že bohužel jsem také velmi opatrná u nedospělých chovatelů. Zvláště u těch, kteří si pořídí prvních 5 zvířata najednou a okamžitě začínají odchovávat mláďata. Já osobně jsem měla doma potkany 7 let, než jsem se odhodlala odchovat první vrh.
  A holky, nedivte se, že se ostatní chovatelé vztekají a "pomlouvají" vás a neví co ještě. 
  Pokud já už usilovně bojuju za to, aby se přestala "zachraňovat" zvířata ze zverimexu, stejně jakko jsem naprosto proti prodávání mláďat do zverimexu ať už z jakéhokoliv důvodu. A znám konkrétní příklady, kdy mi lidé píší, že právě na mé doporučení šli do ch. s. a dostali špinavé zasvrabené vyhublé zvíře které jim bylo přineseno v krabičce od ramy, no tak je celkem jasné, že tento člověk už si nikdy zvíře od chovatele nepořídí. Tito "pseudochvatelé" totiž ničí dobré jméno ostatních slušných chovatelů.
  A ještě jena poznámečka: Pokud chovatel není schopen udat VŠECHNA mláďata, měl by být připraven si tato mláďata nechat doma. Nechat si "to nejlepší" a zbytek dát hadům... no kde to jsme? (tahle poznámka nebyla na whisper a dragoncosik...)

chovatelská etika (bebecha - 15. 01. 2007 12:42)

Rozdíl - "chovatelská stanice" vs. množitel.
Účelem a cílem registrované chovné stanice a chovatele - člena ZO klkubu chovatelů:
  - Pozvednout chov potkanů jako mazlíčků a rozšířit/zlepišt povědomí lidí o vhodnosti potkana jako domácího zvířete, pomoci vyvracet mýty o "špinavém zvířeti plném nemocí", všeobecně se pokusit zvýšit rozsah znalostí a nahlížení lidí na potkany.
  - ZCELA ODDĚLIT chov rozmnožovací od chovu zvířat s PP (Potkan je "krmné zvíře" - není šance to změnit. Spojit ale tyto dva chovy dohormady nelze. Je to jako mít velkou stáj s koňmi. Zapustit všechny kobyly a část hříbat prodat jako plnokrevníky a část vykrmit pro jatka na koňský salám - respektive ještě lepší přirovnání, které je běžné. Je to jako chovat činčily na kůži - 99% zvířat zabít pro kožich a když se narodí nějaká barevná mutace, tak ji zadraho prodat dětem na mazlíčka - pořád se jedná o množitelský chov.)
  - Odchovávat potkany v ideálních podmínkách s vyváženou a kvalitní stravou, pravidelnou a důkladnou veterinární péčí, v dobrých zoohygienických podmínkách a v dostatečném prostoru, který bude co nejvíce splňovat welfare chovu - tedy bude vytvářet zvířatům optimální podmínky k chovu, které jim zajistí, že budou moci provádět veškeré činosti, které jsou pro ně nezbytné.
  - odchovávat zvířata bez záměrné příbuzenské plemenitby a bez poškození jejich zdraví vlivem špatného výběru rodičovských párů. 
  - selekce nemocných zvířat, zvířat nesoucích genetické vady a vrozené dispozice k chorobám
  - exteriérové šlechtění zvířat tak, aby potomci odpovídali standardu při zachování veškerých výše uvedených požadavků

to markel dodatek (verunca - 14. 01. 2007 20:43)

sama nemám času nazbyt a ani nemám chs, takže by se dalo říci, že do toho taky nemám moc co mluvit, ale snažím se. místo toho co ti zabraly tyhle komentáře jsi mi mohla klidně sesmolit to co jsi slíbila, takže to je hloupá výmluva. omlouvám se jestli jsem nepříjemná, ale tyhle řeči už mě opravdu štvou, chce to něco dělat a ne jen planně řečnit, to je úplně k ničemu. snažím se proto něco dělat i když by mi to mohlo být úplně ukradený a čekám podporu ostatních, kterým na tom sejde, ale zatím to vypadá tak, že jsou všichni rádi, že je na co nadávat, protože jinak by snad něco udělali - to něco jsem už několikrát psala: napsat mi svoji část stížnosti! 

to markel (verunca - 14. 01. 2007 20:39)

to,že všichni jen kecají a nic nedělají jsem nakousla já. psala jsi mi, že nestíháš, ale že se mi ještě ozveš což se nestalo. Společně s Irenou a Lili pracujeme na stížnosti na obě "chovatelky", ale je podle mě naprosto zbytečné nadávat na klub teď. Pokud vím, tak se ještě nikdy podobná stížnost neřešila, proto nikdo nemůže vědět jak a jestli klub zareaguje. Už jsem požádala o umístění Petry i Adély do černé listiny a bylo mi to slíbeno. Takže jestli se ti něco nelíbí, tak slib co jsi mi napsala a napiš mi na iuno@centrum.cz. vím, že jsi na netu jen půl hodiny denně, ale můžeš si to připravit do wordu a poslat mi to jako přílohu, to ti zabere tak pět minut. 

Vyjádření (Marta Kelíšková – Markel - 14. 01. 2007 20:18)

4.) Množitelství a chovatelská stanice: Můj názor je asi takový, že ten, kdo chová potkany na mazla a po čase má CHS registrovanou (inzerát typu CHS Cavalleri del Dragon prodá... mi příde teda velmi děsný), by se měl snažit, aby měl tolik vrhů a potkanů, aby to utáh a udal tak, aby zvířata tímto nebyla jinak poznamenaná – nebyla v malých znečistěných klecích a kdo ví v čem! – a podle mě je pěkně odporný dávat mimina s rodokmenem, co se nepovedou podle představ, a který nikdo nechce do zveráče za účelem zkrmení – na mazla? dobře. Takovým lidem, kteří tohle provozují bych nakopala prdel těma steelkama (pardon).
Pokud tedy někdo má chs a registrovanou, tak se přeci snaží mít zvířata zdravá a udat je lidem, kteří to zvíře chcou na mazla a budou ho mít rádi. Snaží se mít potřebné vybavení v pořádku a tak dále… Petro, to fakt nemáš ani jedno…
5.)Hadi mi přijdou jako úžasná zvířata a musí se něčím krmit. Některý druhy se spokojí s rybama, další s hlodavci jako myši, křečci, potkani, pak králíci, někdo dává i kočky, štěňata – diskuzí na tohle téma je až moc. Prostě potkan je taky krmný zvíře, ale přeci pokud chovám potkany jako mazly, tak nebudu odchovávat a pak prodávat hadařovi, ne? – jestli ano, tak v tom případě je ten člověk fakt divnej.
6.) Dost mě vytočilo to, jak se Petra osočila na Aneri viz: . Já už se bojím číst co tady píšete, celou noc jsem nespala, a jen kvůli vám. Já měla radost že mi vyfotíš potkánky a že mi poradíš, a ty tohle, být v mé kůži, nezklamalo by tě to??? A můžu se tě zeptat co ta Xantee??? Vždyť je to hodně velký rozdíl. A kde máš ty ostatní potkany??? A co ti hoodedi???
Irča má momentálně 4 samičky a měla jen jeden vrh, teď čeká druhý. Kupuje drahý kočkolit – potkany čistý denně, věnuje se jim neustále, jsou rozmazlené, mají ohromnou klec… Zatím nejspolehlivější člověk, kterýho jsem potkala! Tohle mě fakt našvalo … Petro, jsi fakt tupá a nemožná. Tvá inteligence a vyjadřování mi příde jako u 12letý holky, sama nevěřím, že ti je 15!
Pro všechny: Pokud to tedy jde, tak jezdím všude s Irčou – jako oblídky, výstavy apod… O potkany se zajímám opravdu hodně, bohužel z rodinných důvodů mít potkana už nemohu a moc mě to mrzí, taky nedokážu pochopit, že si dost lidí neváží toho, že tyto zvířata mohou chovat narozdíl ode mě, jejich chovatelské experimenty mi přijdou tedy fakt nechutný!!! Já bych jim dala všechno…
Takže to je vše, co jsem chtěla říct a řešit – prozatím. Ráda bych se věnovala tomuto tématu více, když tu někdo nakousl to, že akorád jen žvatláme a nic neděláme. Ráda bych, ale jak? Trpím nedostatkem času, internet mám bloklej, potkana nemám – já do toho teda moc kecat nemůžu. A taky: jak to řešit? Klub nad tím jen mávne rukou a jedem dál… Pokud to je neregistrovaný (Halíčková), tak nač se vzrušovat, takových je…     Mějte se.

Vyjádření (Marta Kelíšková – Markel - 14. 01. 2007 20:17)

Takže celou tuto diskuzi jsem si musela překopírovat a přečíst později, protože jsem tu celý týden nebyla (školní akce) a taky mám internet pouze půl hodiny denně.
1.) Asi mě nikdo neznáte – možná z diskuze na králíkách – Já do této věci nemůžu moc mluvit, protože momentálně nemám potkana ani jednoho, nicméně praktické zkušenosti mám. Je mi 15, chodím do prváku a jsem z Jihlavy – kdo se chce o mě a o potkanech dozvědět více, může se mrknout na můj blog – www.markel.blog.cz .
Byla jsem s Irčou (Aneri) u Petry Zavadilové (chs Whisper) na obhlídce, zajímalo nás tedy, jak se daří jejímu chovu (chovatelce z okolí) a kouknout se na agouti rexinku, kterou si Petra koupila od Aneri z jejího prvního vrhu. Vše tu Aneri vypsala – co dodat, vyjadřovala jsem se na králíkách už také na toho téma.

2.) For Petra Z.: Někomu můžeš připadat pěkně výřečná, snad i trochu inteligentní – ale asi kdyby tě někdo viděl a slyšel, trochu by žasl. Z našich dřívějších rozhovorů (byla jsem u předání mimin od Aneri pro Petru a Adélu (tedy agouty dvě rexiny) – to jsme tehdy nic netušily!) jsem zjistila, že o genetice potkanů víš úplný h…. – experimentuješ, křížíš… no coment. Docela by mě zajímalo, kolik vrhů máš už na kontě – určitě to čítá slušnou produkci a varianty barviček, že – co děláš s černýma miminama? – toho jsme se tak nějak moc nedopídily. Dále bych se ráda dozvěděla, kde (při tvých nízkých znalostech o potkanech a genetice!) se vzala taková mláďata jako modrá silver, vzácnou modrou agouty, IVORY (směšné :D ) apod. – modré barvičky jsou velmi složité (ostatně určování celkově), takže pochybuju, že bys něco takového měla v chovu a určila to správně – takže přístě bych radši nic takovýho do inzerátu neuváděla. Jo a kde vezmeš varieberk? Tak možná dost nestandartní berkshire. – Blázne! Pokud já vím, tak double rex ti vznikne ze dvou rexů, to by mě zajímalo, co si zase k sobě strčila…
3.) Jediný, co Petrě jakš takš věřím, je chov Adély H. – myslím, že množitelské inzeráty krásně vystihují vše. Jestli má teď (nebo měla – kdo ví, jak vymýtila) nějakých 80 potkanů i s miminama, tak to je celkem solidní, nemyslíte? Někde v seně na půdě v nějakých smradlavých klecích se svrabem. „ Přijďte se podívat, ale ukážu vám jen 3 čistý uklizený klece s pěknými zvířaty, na půdu radši nelezte“…Tak asi?

STÍŽNOST (verunca - 14. 01. 2007 11:36)

Na Adélu i na Petru bude podaná stížnost klubu, proto kdo má k těmto "chovatelkám" co říci, a zajímají mě fakta a svědectví, ne vaše názory kdo je trapnější, tak ať mi napíše na iuno@centrum.cz. díky 

Bhodgjgjghn (Ratasa - 14. 01. 2007 10:19)

To samý!! Jsi trapná 

NO NAME (Ratasa - 14. 01. 2007 10:16)

Petro, vážně nenápadný... Myslíš, že to nepoznám? Jsi ubohá! 

Cavalli (verunca - 13. 01. 2007 19:20)

nevím co na tom nechápeš, lidé, kteří se sdružují za nějakým jakýmkoliv účelem, mají společný koníček a směřují k nějakému cíli určitě neocení, když jeden z nich je členem jejich sdružení jen pro to, aby se mu lépe pracovalo (lépe prodávali potkani) a nechová se v souladu s vyššími cíly toho sdružení. Vím, že někdo musí množit potkany, myši atd. pro chov hadů, ale to nejsou chovatelé, protože sledují jiný cíl, než dlouhověkost a zdraví potkanů - doufám, že je to srozumitelné 

CO???? (Bhodgjgjghn - 13. 01. 2007 18:55)

Adéla chce být veterinářkou???? A to dělá toto! Všichni kdo se tohoto účastníte, by jste měli ihned proti ní zasáhnout, ona by měla jít všem příkladem, toto by byla ostuda všech veterinářů!!!! I já se postarám aby Adéla na tu školu nešla!!! Prý vetrinářka... To je k smíchu. To by jako v budoucni chtěla lidem radit včem a jak se mají zvířata chovat??? Já bych jí z klubu vyhodila. A to ať si Adéla už začne hledat novou školu, protože nepřipustím, aby se taková to trapná množitelka stala veterinářkou, NIKDY!!! Kdo s semnou suhlasí??? Opravdu se nad tím všichni zamyslete.

Ratasa a Andy (NO NAME - 13. 01. 2007 18:48)

Adély kamarádky která k ní chodí každý den? To je jistě ta Šrámková, a co ta Andy??? Další zkorumpovaný??? Andy: jak to myslíš s těmi Steel, to Petře vyhrožuješ??? Nejsem na straně ani jedné, ani druhé, ale Adélu bych z klubu vyhodila.
  PS pro Adélu: Od Petry vím, že chceš jít na veterinu, a že ti ch.s. přidá na přijímačkách body, takže, jestli toho ihned nenecháš, postarám se, aby se na veterinární škole dozvědili o tomhle všem a aby jsi se tam nedostala. Petra má už takhle dost problémů a jen a jen kvůli tobě a té tvé partě. Tak bacha. 

verunca (Cavalli - 13. 01. 2007 18:16)

Jak nefér ůči ostatním CHS??

cavalli (verunca - 12. 01. 2007 21:46)

já jsem říkala, že si nemyslím, že by to bylo zakázané, ale myslím, že fér vůči ostatním stanicím to není a pokud se tak děje existence chs je zbytečná. zakázané to asi není proto, protože doposud nikoho nenapadlo, že by chovatel potkanů svoje potkany prodával do zverimexu, je to nová skutečnost a doufám, že se bude řešit. a až se stanu členem klubu tak se budu vehementně zasazovat o to, aby se takovéto chování zakázaným stalo

. všem (Cavalli - 12. 01. 2007 14:57)

Ahoj, ptala jsem se paní Kendíkové, jestli je někde zakázané, že oficiální CHS nemůže prodávat potkany do zverimexu. NENÍ, je to na každým komu potkany prodá!!! 

velikost kleci (samyasa - 12. 01. 2007 13:58)

kdyz nekdo nema dost penez na to,aby poridil adekvatni ubykace,tak proc si porizuje zvirata,ktera potrebuji prostor?krom toho,velke klece se daji sehnat i levnejc,(z 2 ruky treba a tech zpusobu je mnoho.)ale proc si nekdo porizuje zvirata a hned ve vetsim mnozstvi,kdyz je nema kde "ubytovat" a potazmo jak uz tu lidi psali-krmeni a vet.pece taky nejsou nejlevnejsi. 

Sharakiře (Irena - 12. 01. 2007 13:02)

Nechápu jedno... buď chovám potkany jako krmení pro hady a pravidelně dodávám do zverimexu a nebo jako mazlíky. Mít často několik vrhů naráz (mláďátka jsou hezká že) a ty které se nepodaří udat na mazlíky (nebo ty, kteří nemají zrovna nějakou módní barvu) dát do zverimexu je podle mě ještě horší než je tam dávat pravidelně. 

Irena (Sharakira - 12. 01. 2007 11:31)

Když někdo jednou za čas dá potkany do zverimexu, tak hned není množitel, ne?

 Peníze na klece (Irena - 12. 01. 2007 10:00)

Pokud někdo nemá peníze na větší klece, tak to beru, fajn, ať potkany víc pouští a nepořizuje si další. Když někdo ale potkany množí, tak se může např. stát, že samice bude potřebovat císařský řez, což zrovna není nejlevnější. To necháte tuto samici umřít?

 Pour Ratasa (Adéla - 11. 01. 2007 23:14)

OK, to jak bydli potkani tedy resit nebudu, muj nazor je, ze pokud mam ty potkany vazne rada, tak nejen, ze je budu nechavat probehnout, ale poridim jim i vetsi klece. Ale to je ted vedlejsi. Kdokoli, kdo ma zvire rad ho nebude umyslne davat hadum, nebo do zverimexu, kde vi, ze stejne jako krmeni skonci.... To mi tady myslim potvrdi jakakoli chovatelka... Dodavam CHOVATELKA, ne mnozitelka. 

hadi (Navel - 11. 01. 2007 21:20)

pochybuju že kupujete potkany pro hady v chs... pokud ano uveďte v které 

to chovatel hadů (verunca - 11. 01. 2007 21:11)

nic proti krmení hadů, ale nemyslím, že si odběrem od chs zajišťuješ lepší zdraví. určitě v tom, že nebudou mít dědičná onemocnění, nebudou z příbuzenského spojení, nebudou agresivní, budou žít déle...ale o to vám asi moc nejde:). ale pokud odebíráte od chs, která dává vědomě mláďata jako krmivo, tak to nebude zrovna nejzodpovědnější chs a tudíž bych měla spíš strach z nemocí a být vámi raději volím ten zverimex 

to sharakira (verunca - 11. 01. 2007 20:40)

není to v pořádku, protože to odporuje smyslu existence chovatelských stanic. to je jako bys tvrdila, že když někdo chová psy, tak je může prodávat na maso. Chovatelé potkanů, hadů, psů, koček atd. jsou lidé, kteří chovají takové zvíře jako mazlíčka. Pokud to dělají z jiného důvodu, a já chápu, že i had musí něco jíst a beru, že to bude potkan, to je zkrátka příroda, tak se ale nemůže pyšnit jménem chovatel!! to prostě nejde, není to fér vůči ostatním chovatelům.

 Irena (Sharakira - 11. 01. 2007 19:55)

Já sem nic k těm inzerátům nenašla. Vážně nechápu, co je na nich špatnýho? 

K diskuzi (chovatel hadů - 11. 01. 2007 19:53)

Had taky musí něco jíst a já si beru potkany raději od CHS, protože mám větší jistotu, že nemají nějakou nemoc. Mám ráda hady stejně jako vy potkánky a chci jim dát jen to nejlepší, takže v tom nevidím problém. 

Sharakira (Irena - 11. 01. 2007 19:48)

Myslím, že vše již bylo řečeno. 

To Irena (Aneri) (Sharakira - 11. 01. 2007 19:47)

Docela pěkný inzeráty, ne? Co je na nich špatnýho?? 

To Adéla (ratasa - 11. 01. 2007 19:42)

Sorry, to není špína, ale pravda. Ty si neviděla v jakým stavu ty potkany chová, ale jestli chceš fotky stačí říct. Těch potkanu má asi 50 a vy tady píšete, jako kdyby jich měla 100. Je jí 15 a rodiče jí v tom podporují, takže do toho bych nezasahovala, ne? Nikdo nenapsal, že je chová v super podmínkách, jestli má menší klece, tak je zase nechává proběhnout a nenechává je hladovět jak si někdo myslí!!! 

to verunca (ratasa - 11. 01. 2007 19:30)

jasně, s tím sem počítala, že mi někdo věřit nebude. Všk sama uvidíš, až tam přijedeš.Ale je možný, že to zatím dala do pořádku a všechno bude ok=). Všechny fotky mám k dispozici, kdybys je chtěla vidět. A když pojedeš k ty Petře, tak si prosim najdi čas a zastav se u Ady, bude jen ráda a všechno se vyřeší. Nebydlí od sebe daleko asi 2km. Stačí když dáš vědět, kdy by to bylo, jo?

O událostech! (Sharakira - 11. 01. 2007 18:33)

Přečtěte si ten článek všem k zamyšlení!! Na tom co je tam napsané je přece trocha pravdy. Jestli někdo má svojí CHS a prodává potkánky hadům je to jen jeho věc a nikdo mu nemá do toho mluvit! Třeba se stará o potkany dobře, to nikdo neví. Vážně to není nikde napsané, takže vlastně tady nemáte co řešit!!! 

to ratasa (verunca - 11. 01. 2007 16:26)

nezlob se, ale nevěřím ti. pokud někdo má inzeráty na takové množství potkanů, tak nevěřím tomu, že je chová s láskou. pokud je prodává jako krmivo pro hady, tak nevěřím, že se o ně stará s péčí, kterou ty popisuješ. whisper pojedeme navštívit, mluvila jsem s ní a přistoupila na to, že nebude svůj chov dále rozšiřovat, ani pořizováním dalších potkanů, ani vlastními vrhy. budeme ji navštěvovat a uvidíme, snad se v ní nezklamu. 

Ratase (Adéla - 11. 01. 2007 15:42)

A jsme zase u toho, jedna hazi spinu na druhou... Rataso, kdyby Ada svoje potkany mela ve skvelych podminkach, nechavala je probehnout tak, jak pises, tak proc bude prodavat 25 mladat? Neni to poprve, co jsem Ady email videla napsany pod identickym inzeratem... Potkan zije tri roky a za zivot by mel mit, dobre, dejme tomu 3 vrhy, lepsi je min, ale kdyby mela Ada potkany v super podminkach, to znamena, nechavala by jim 3 vrhy za zivot, poustela by je a mela by je ve velkych klecich, tak kde bere kazdy mesic-dva 25 mladat pro hady? a jeste kdyz rika, ze nejake potky dava na chov, tak 30 mladat? Kolik by v tom pripade musela mit samic? K tomu jeste nejake samce a jsme u docela velkeho cisla. Myslite si, ze by tolik potkanu rodice 14-ti lete holcine povolili? O tom ja silne pochybuji..... Ale je to muj nazor. Nekdo muze mit jiny. 

Pro všechny, kdo neznají Whisper. (Ratasa - 11. 01. 2007 15:07)

Ahoj, já nechovám potkany a Ada je má kamarádka a navštěvuji její CHS každý den. Možná do toho nemám co mluvit, ale rozhodla jsem se, že přidám svůj názor na to, co se tady řeší. U Whisper jsem dlouho nebyla a když se dělali ty fotky, taky jsem u toho neasistovala, ale jejich pravost je neznepochybnitelná! Petru znám a nejde jí o nic jiného, než o peníze a uškodit druhým. Její podkani žijí v otřesných podmínkách a vážně bych je radši viděla ve zverimexu, protože by se tam měli líp než u ní. Ady CHS je v pořádke, potkany pravidelně nechává proběhnout a má je opravdu ráda. Ten článek Co?? je vážně směšný. Dlouho sem nevěděla o co tam jde. Vážně mě mrzí, že inspekce nemá čas. 

reakce na dotaz cavalli (samyasa - 11. 01. 2007 14:55)

zakazano to samozrejme neni,ale take to ponekud neni v souladu s chovatelskou etikou,ktera odlisuje pojmy odchov a "produkce" potkanu s rodokmenem a PP.chovatel by si,kdyz chce odchovavat,mel predem zajistit dostatek vhodnych zajemcu pro sve odchovy,a kdyz je nema,tak neodchovavat,nez proste rozprodat neudana mladata "na krmeni".ono nechtena kotata se taky daji treba utopit,ze?...je to dost podobny pripad.

 cavalli-oprava (verunca - 11. 01. 2007 14:53)

bože ta druhá věta nedává smysl, to je zase blablamina:), odmysli si prosím to pokud vůbec, bez toho to jde:). prostě jsem tím chtěla říct, že si myslím, že to tam není, ale i tak by to mělo být postihnutelné. prodávat potky do zverimexu může každý, to není žádné umění, ale odchovávat kvalitní jednince je úplně jiná věc.

reakce na dotaz cavalli (samyasa - 11. 01. 2007 14:51)

zakazano to samozrejme neni,ale take to ponekud neni v souladu s chovatelskou etikou,ktera odlisuje pojmy odchov a "produkce" potkanu s rodokmenem a PP.chovatel by si,kdyz chce odchovavat,mel predem zajistit dostatek vhodnych zajemcu pro sve odchovy,a kdyz je nema,tak neodchovavat,nez proste rozprodat neudana mladata "na krmeni".ono nechtena kotata se taky daji treba utopit,ze?...je to dost podobny pripad. 

avalli (verunca - 11. 01. 2007 14:40)

myslím, že to napsané není, ale neodpovídá cíli, který chovatelské stanice mají. Takže si myslím, že je to porušení chovatelské etiky, pokud vůbec. vem si, že před druhou světovou stránkou nebylo nikde napsané, že by byla genocida trestný čin a přece byl. i když nemám pročtené stanovy klubu, takže nevím jak to tam je, ale určitě je tam něco v tom smyslu, že by se měla každá chovatelská stanice chovat v souladu se smyslem existence chs, což prodej do zverimexů určitě není 

DOTAZ (Cavalli - 11. 01. 2007 14:12)

Chtěla jsem se zeptat, jestli je někde výslovně zakázané, že oficiální CHS potkanů, nemůže prodávat potkany do zverimexu??? 

Souhlas se Samyasou (Irena - 11. 01. 2007 11:52)

Souhlasím se Samy, "množitelé" by neměli být v Klubu chovatelů morčat a jiných drobných hlodavců a neměli by se nazývat chovatelskou stanicí. Proti chovu potkanů jako krmiva nic nemám, ale i tato zvířátka by měla být chována v odpovídajících podmínkách. 

vsem k zamysleni (samyasa - 11. 01. 2007 11:19)

laboratorni potkani(stejne jako mysi,recci,morcata..) vzdycky byli a budou pouzivani jako laboratorni zvirata nebo jako kmivo terarijnich zvirat,je to proste jeden z jejich udelu.Nastesti si uz v dnesni dobe dostatek lidi vsimlo,ze to nejsou jen obycejna laboratorni nebo krmna zvirata,ale ze vynikaji mnoha vlastnostmi a jako skvela domaci zvirata coby mazlickove.takze je mnoho lidi chova a rozmnozuje pouze za timto ucelem-pouze a ciste jako domaci mazlicky.takovito lide svym chovum rikaji "chovatelske stanice" a tento vyraz by mel byt zachovan pouze pro tento ucel,pro chov potkanu v cistych liniich,ve vhodnych podminkach...rovnocenne a srovnatelne s ostatnimi chovy hobby zvirat.ale stejne tak existuje stale mnoho lidi,kteri chovaji potkany jako krna zvirata-i taci bodou vzdy existovat,at se to ortodoxnim zastacum potkanu jako mazliku libi nebo ne.tento prispevek pisi k zamysleni pro lade lidi,teri zacinaji s chovem potkanu,aby se zamysleli nad aspekty chovu- a nerikali si treba chovatele,kdyz jsou ve skutecnosti pouze mnozitele "na maso"-v tom jim nelze branit,ale mohli by snad alespon mit zvirata v adekvatnich podminkach.na 2.str. to pisu i pro "ortodoxni" milovniky potkanu,aby se s udelem laboratornich potkanu smirili,nebot skutecnost nebude nikdy jina.laboratorni potkani budou mit vzdy misto v domacnostech milovniku zvirat-bud jako plnohodnotni domaci mazlici,nebo jako menu pro dalsi zvirata..na tom neni nic zvlastniho ani poburujiciho,nebot je to jejich prirozeny udel,udel hlodavcu-stavat se koristi jinych.

Inzeráty (Irena (Aneri) - 10. 01. 2007 20:04)

Tyto inzeráty jsou z inzertního serveru www.ifauna.cz
  Potkánci - chovatelská stanice Cavalleri del Dragon prodá miminka: dumbo, standard lila, black,... nejlépe SMS 776592626
E-mail: cavallerideldragon@seznam.cz
Inzerát vložen: 10.01.2007 10:29:58 | Kategorie: prodám | Kraj: Vysočina
  Potkánci s výpisem předků - zadám miminka z vrhu G v barvách americká modrá, modrá aguti, černá a aguti, ve varietách rex, double rex, standard a dumbo. Miminka jsou zdravá a pocházejí z naprosto nepříbuzného spojení. Před odběrem budou ošetřena proti parazitům a maximálně vymazlená.
E-mail: petinkaz@seznam.cz
Inzerát vložen: 10.01.2007 10:29:30 | Kategorie: prodám | Kraj: Vysočina
  Potkánci s výpisem předků - Nabízím maximálně vymazlená potkaní miminka ze dvou vrhů v barvách ruská modrá, ruská silver, černá a ruská dove? Miminka jsou ve varietách dumbo, rex, double rex a standard, znaky spotted capped, varieberk a berkshire. Každé miminko bude před odběrem ošetřené proti parazitům a dostane dáreček do začátku :o) Podívejte se na www.whisper-poty.wbs.cz Miminka budou k odběru od 28. ledna 2007 u mě nebo v Jihlavě :o)
E-mail: petinkaz@seznam.cz
Inzerát vložen: 10.01.2007 10:25:30 | Kategorie: prodám | Kraj: Vysočina
  Mohu se zeptat, od jakých rodičů je vrh G of Whisper?
 

Barbora Š.(Irena (Aneri) - 10. 01. 2007 17:50)

Jo, datace by odpovídala. Jedna huskyna, kterou jsem u Petry viděla, byla už více vylínaná než na fotkách od Tebe. (Na původních stránkách ChS Whisper bylo uvedeno, že se narodila někdy v srpnu) 

Pro všechny!!!  (Barbora Šrámková-spolužačka Whisper - 10. 01. 2007 17:35)

Autorem fotek od Lilí jsem já, mám k dyspozici další, plně si za jejich pravostí stojím. Fotky jsou jsou z konce září roku 2006, proto je možné, že se stav CHS Whisper změnil. Kdokoli bude mít zájem o tyto fotky, ať se mi ozve na e-mail sramkovabara@seznam.cz 

Pro Whisper! :) (Zuzanka - 10. 01. 2007 13:36)

Prosím tě takhle přeci chovat nejde!!! :0( Malý klece, nic moc žrádlo a ta špína! Já myslím že mluvím za všechny chovatele když řeknu že podstrojujem jak diví - vyrábíme směsi a večířky, neustále vylepšujem klece a kupujem vitamínky. A tak to má být - protože pokud to zvíře miluješ tak se prostě staráš. Prossííím nepořizuuj si už další potkánky a změn těmto co nejdřív podmínky! ADA (Temnotka-CHS Pako - 10. 01. 2007 12:40)

No, pokud mohu dodat, Tvá drzost a chování mě dosti rozčiluje. Nazýváš se chovatelkou a tvrdíš , že máš CHS!!! TO TY NIKDY NEBUDEŠ A TO SI UVĚDOM. PATŘÍŠ DO SKUPINY LIDÍ CO JIM PRACOVNĚ ŘÍKÁM MNOŽITELÉ.
Nezáleží Ti na potkáncích, jen na tom jak je speněžit a jak rychle namnožit. TO UMÍ KAŽDÝ MNOŽITELSKÝ BURAN, COŽ SE TI DAŘÍ.Ale CHOV kvalitních jedinců na chov a na vystavy co odpovídají standardu, jsou to zdravá zvířata a hlavně šťastná NA TO TY NEMÁŠ A MÍT NEBUDEŠ !!!
Je mě s Tebe zle !!! 

Adelka (pegynkaa - 10. 01. 2007 12:01)

Holky je mi zle....já si beru i potky ze zverimexu jen aby je neseřral nějakej had a pak se dozvím že nějaká CHS je hadům cpe....chce se mi brečet...tohle už nemá s chovatelstvím nic společnýho. Řekla bych že jde jen o to jak rychle namnožit svoje kapesný...no styděla bych se si napsat že jsem CHS...napiš si množitelka a ne chovatelka....ještě nejlíp když si napíšeš vydělávatelka bez ohledu na zvířata...fuj... Adéla (Navel - 10. 01. 2007 11:48)

JJ souhlasím se Samy.... samozřejmě i hadi musí něco jíst, ale vydávat se za chovatelskou stanici je fakt síla... to co děláš nemá s chovatelstvím nic společnýho, nejsi chovatel ale masňák - tj. člověk co množí zvířata pro peníze. To přesně jsi.
To jen aby jsi si nepletla pojmy. 

pro masove radoby- chovatele potkanu (samyasa - 10. 01. 2007 11:27)

Kde berete tu drzost,oznacovat se jako chovatelska stanice-chovatelske stanice chovaji potkany jako domaci mazliky a NE NA KRMENI!! Adéla (Navel - 10. 01. 2007 11:14)

žádnej problém... ale počítej s tím, že oficiální chs nebudeš ani omylem Shari (Adéla Halíčková - 10. 01. 2007 09:57)

úplně normálně některé potkánky prodávám do zverimexu nebo hadům, je to někde zakázané nebo je v tom nějaký problém? Adéla Halíčková (Shari ( budoucí CHS Rats of Darkness) - 09. 01. 2007 08:54)

Adélo, můžeš mi vysvětlit ten inzerát na potkany hadům? 

Cavalleri del Dragon (Adéla Halíčková - 08. 01. 2007 16:16)

Tady máte mou adresu, ať se kdykoli můžete přijet podívat, aspoň si to vyfotíte a budete vědět, jak to u nás chodí!! Polná, Na podhoře 184... 

Halíčková (Irena (Aneri) - 07. 01. 2007 11:25)

Je normální, že oficiální chovatelská stanice prodává mláďata potkanů pro hady? 

Inzeráty: (Irena (Aneri) - 07. 01. 2007 11:23)

http://www.inzert.estranky.cz/clanky/prodam
  Potkánci s výpisem předků (Whisper, 07. 01. 2007 09:25)
Hledám hodné majitele pro moje potkaní miminka v barvě ruská dove, ruská modrá a černá, možná i ruská silver. Výběr ze dvou nádherných vrhů. Mimča mají srst standard, rex a vzácně i double rex, ouška mají dumbo i standard. Mimča zatím vypadají dosti nadějně, jsou ve znacích varieberk, capped, spotted a berkshire. Odběr bude od 28. ledna 2007, miminka budou před odběrem ošetřena proti parazizům a každé miminko s sebou dostane dárek do světa, aby si na nový domov rychleji zvyklo. Více info o miminkách na www.whisper-poty.wbs.cz nebo na mailu whisper.poty@seznam.cz
  Potkani pro hady: (Cavalleri del Dragon, 05. 01. 2007 15:33)
Prodám asi 40 ks potkanů bez PP. Většinou černé barvy nebo husky. A. Halíčková. ÄdaHalickova@seznam.cz

Adéla a Petra (petra z chs whisper) (Shari ( budoucí CHS Rats of Darkness) - 04. 01. 2007 09:01)

PS: jo a inspekci si zasloužíte jistě obě dvě(pokud nezasloužíte tak vám to vadit nebude)...škoda že tam nemůžu sama (moc daleko a doprava: zazimovaná motorka :( :( :( )  Ale jedno si piště...v létě vás s přítelem navštívím s foťákem...(uděláme s motorkou vílet) a pokud něco najdu -obě jste s oficiální CHS skončili...a budu bojovat za to,aby se to dostalo do černé listiny !!
  Napiště mi sou adresu (Adéla a Petra)na můj e-mail: Sharias@seznam.cz
V létě se na mě můžete těšit ...
  Doufám,ale že vás teď navštíví někdo z jiné inspekce..páč se mi nechce čekat tak dlouho..teď je zima a prckové asi pokud jsou v takových zlých podmínkách, tak asi trpí...
  Škoda že já nemám v ruce důkazy...hned by putovali Verunce...takže pokud někdo máte něco v ruce...tak jí to pošlete!! Ať se tam vydá aspoň inspekce z klubu...
Grrr...jsem se zas rozčílila...že já to četla...ale nemůžu se na to koukat...a nechat to být...je mi z toho špatně... 

Adéla a Petra (petra z chs whisper) (Shari - 04. 01. 2007 08:45)

  Holky já vís fakt nechápu. když máte nějaké neshody tak si to vyřeště mezi sebou-rozbijte si kokos,zabte jedna druhou...možná by byl klid...
Upřímně, kdyby ve vašem chovu (ať už je to u Adél či Petry) nebylo něco prohnilého, nic by se tady nepropíralo(já jsem taky začínající CHS a nikdo mě zatím z ničeho neobvinil (ono ani není z čeho-hihi), ale je fakt,že já nědělám takové voloviny jako vy s příbuzenskou plemenitbou!
Spousta věcí tam nesedí a je mi jedno čí je to chyba. Když spolu chodíte do školy, měli by jste si pomáhat a snažit se o blaho potkánků...Místo toho se hádáte a obviňujete jedna druhou u koho to je horší!
  Když máte tolik energie..najděte si brigádu a z peněz kupte větší klece, jídlo, podestílku a hračky, ale když jsem viděla ty tvoje klece Petro, musím říct, že by ses měla snažit o zlepšení podmínek, ty klícky jsou malé...a to nemluvím o tom,že by ses měla naučit myslet...moje 7letá neteř toho ví víc než ty (jako že holka a kluk= miminka a je jedno dcerám potkana že to je jejich otec. Hlavně ví to, že kluk se nesmí dostat k holce ani na vteřinku a ani nesmí ke kleci-páč si to umí udělat taky skrz mříže....ale chápu, že každý je vyspělý jinak...
  Co se týká těch fotek ...někde přeci museli vzniknout, že? Ty klece opravdu sedí. Je mi jedno z jakého chovu jsou..Whisper nebo Adél..Kdyby moje kamarádka chovatelka měla potkánky ve špatných podmínkách..rozbiju jí hubu a potkany jí seberu a pokusím se jim najít lepší podmínky! Bylo by mi jedno,že na mě pošle skejťáky..(ale zase já se smrti nebojím (doma mám taky Steely,dokonce i pár kudliček a i zbraň), takže vlastně mám výhodu,aspoň jednoho skejťáka bych vzala sebou :) )
Ale zpět k věci...okamžitě bych psala na králíky stížnost na ¨kamarádku¨a jak jsem řekla ukončila bych s kamarádkou ¨chovatelkou¨jakékoli mimoškolní styky!!!
  Žádné mimino bych si od ní nebrala a pokud možná bych musela...nedávala bych je hned k ostatním, než bych měla jistotu,že je zdravé...abych pak nemusela dávat do karantény,nebo přeléčivší klece příbuzný potkany (včetně toho, že byli jiného pohlaví -Grrrr.Mít tě tu-Přetrhla bych tě vejpůl!!
  Co se týká toho stahování...měli by jste to vědět už dávno...nedivým se, že Navel tak vylítla, já bych asi taky vyváděla...nejvíc, když bych našla fotku třeba Narnie a dozvěděla bych se,že to je Tarjia des Dragonis...to by mě nakrklo..nevíte co to dá práce nafotit třeba zrovínka Narnii ! a když už, tak se slušně zeptám nebo napíšu na stránky:stahnuto ze stránek..Navel...z důvodu nemožnosti nafocení potkánků (není foťák) a pro jejich srovnání...pak by stačil e-mail Navel, zda jí to nevadí...asi tak bych to udělala já...když by to nešlo jinak (objednat si kamarádku fotografku. (mě fotí přítel-sic se mu kolikrát nechce-Já taky nemám foťák! a poradila jsem si)...
  Zamyslete se nad sebou holky...jsou to zvířátka...né věci, které jenom využíváte... Když se o ně nejste schopny potarat, nepořizujte si další !!!
  Pro info: Já taky nejsem dokonalá,ale než něco udělám...zavolám někomu zkušenějšímu a zeptám se, když to nevím... 

inspekce (verunca - 03. 01. 2007 18:02)

 problém je v tom, že nikdo z nás se za vámi stavit nemůže (alespoň pokud vím), chodíme do práce, do školy, máme dost svých starostí. ale jestli souhlasíte (no i kdyby ne, to je vlastně fuk) tak můžeme podat stížnost klubu a oni to u vás prošetří. když bude všechno ok, tak se vám omluvíme a bude, ale silně o tom pochybuju... 

všem (ADA - 03. 01. 2007 17:48)

Ještě se trochu vyjádřím, ať si o mě Petra píše co chce, já se s ní rozhodně nehádám a hádat se ani nebudu. Navrhuji, ať se k nám někdo staví, třeba ať si vezme i foťák. Kontaktuje nás, domluvíme se a může přijet! Úplně kdokoliv, budete vítáni. S pozdravem ADA:) Ada X Petra (Adéla - 03. 01. 2007 17:21)

Holky, píšete, že spolu chodíte do školy, tak si to vyříkejte ve škole, jestli to dokážete. Je pravda, že se nestahují obrázky a texty (respektive tabulky o genetice) z jiných stránek. Ví to i moje 15ti letá sestra. A přijde mi velice dětinské obhajovat se tím, že házíte špínu jedna na druhou. Jak již bylo řečeno: Holky z první třídy. Podle mého názoru by bylo lepší, kdyby se nějaký chovatel jel podívat na chov vás obou a pak až e to řešilo. A Petro, proč neděláš www stránky na estránkách, ale na webu zdarma, když na wz to nezvládáš?
Moje rada.

Co??? (Petra - 03. 01. 2007 16:53)

  Jak znáš??? Vždyť s polu chodíme do třídy!!! V jakých nepřípustných podmínkách??? Seš normální??? Ty máš nepřípustný podmínky, já je aspoň krmim, a ne jak ty - ,,No, morčata kolikrát nedostanou nažrat i dva dny..." To je nepřípustný. A to že jsi ze dřev stloukla něco, co se podobá skříni, to je jako klec??? A když ti pak zdrhnou a rozkoušou dřevěnou podlahu a zahrabou se do země, to je přípustné??? A pak je tam šťouráš klackem a rozryješ všechnu zem... To jako není otřesné??? Ty jsi u mě nikdy nic nefotila, můj chov to není, kdo se chce podívat, ať přijede ke mně, a hned dle povahy uvidí, kdo se potkanům věnuje a kdo ne!!! A taky narozdíl od tebe mě tam nelezou cizí potkani z přírody, a když je ti tvoje kousnou, máš vymalováno krví. Fůůj, je mi zle!!! A k tomu svrabu: kdo dotáhl potkana Tkaničku, pak mi řekl že to je virážka a že zmizí??? Ty!!! Naštěstí je mám všechny vyléčené. A řekni kolik potkanů máš??? Ať to všichni vý, a neříkej že se ti to nepáruje jak nemná. Vždy jsem měla potkánky doma, a rodiče mi to potvrdí!!! 

reakce na vše kolem Whisper: (Adéla Halíčková - 03. 01. 2007 15:22)

Ahoj, tak se konečně můžu přidat do diskuse, Je neuvěřitelné o čem se tu píše! S Petrou Z. se znám už celkem dlouho... vžy když k ní přijdu, tak tam vidím potkánky v nepřípustných podmínkách. Proto jsem se ještě s jednou kamarádkou rozhodla, že to nafotíme a pošleme. Některé fotky jsme posílali Lili´s, ale pořád to nebyly ty nejhorší. Už se ns to nedalo dívat, tak jsme to chtěli něak rozšířit, aby jste věděli, co je Whisper zač. Neříkám, že teď nemám víc potkánků než klecí, ale jsou na tom pořád o hodně líp. Jestli se chcete přesvědčit stavte se k nám na návštěvu. S pozdravem ADA 

komentar pro Whisper c.II: (samyasa - 03. 01. 2007 12:56)

kdyz uz tedy separujes zvirata,jez maji svrab(coz se nelze vzhledem k podminkam divit),proc separujes 1.nemocna zvirata,2.zvirata opacneho pohlvi,3.zvirata opacneho pohlavi blizce pribuzna. To Ti v 15ti letech nedochhazi(kdyz uz Jsi tedy chovatel psu se zkouskama,nejake alespon zakladni znalosti etologie zvirat bys mit mihla).Protoze i cloveku,ktery ma minimalni zkusenosti s chovem potkanu vetsinou dojde,ze domacim zviratum je jedno,zda se jedna o sourozence bo otce a potomky,proste se spari a dusledky inbreediku jsou podobne jako u lidi.Krom toho,v Tvem pripade se jedna o vedome kryti NAKAZENYCH zvirat.Co potom hodlas delat s mladaty(od 2 samicek jich muze byt 20 a vic)ktera se pochopitelne od svych matek nakazi? 

komentar pro ch.s.whisper (samyasa - 03. 01. 2007 12:42)

prilis sem nechodim ale na potkani diskuzi dost casto:tudiz-kdyz Jsi tam psala,ze udelat poradne webove stranky je Tva lenost,potom je Tva lenost i poridit potkanum vhodne ubykace,kdyz uz sis poridila potkany drive,nez ubytovani pro ne-obvykle se to totiz dela obracene,nejdrive se poridi adekvatni bydleni a potom teprve zvire,aby nedoslo k jeho tyrani v nevhodnych podminkach. 

re:klub (Carolina - 03. 01. 2007 12:27)

Souhlasím veruncou.Dřív tu byl problém i s Bonnou. Jistě si někteří z Vás pamatují.Padl i návrh na to jí dát do černé listiny.Ujmula jsem se toho já a napsala mejlík té co má web černá listina, bylo mi odpovězeno,že až se dostane na svůj počítač dá tu dotyčnou do černé listiny..je to už měsíc a dosud se tak nestalo.Pak je tu zbytečné vézt takové řeči a dělět ramena.Dost mně to štve.Všichni sice nadávají ,že je to týrání,porušení zákona ,ale všichni jste k tomu lhostejní.Já jsem nebyla a co se stalo? nic.Jako kdybych ten mejl psala do prázdna.Příště se nebudu namáhat. 

klub (verunca - 03. 01. 2007 08:13)

nemám zkušenosti s klubem, jelikož nejsem člen, ale psala jsem tam, abych zjistila jak v případech, kdy má někdo podezření na špatnou chs má postupovat. dopis i odpověď na něj je zde http://www.kralici.cz/potkani/alba.asp?a=2067. takže pokud se někomu nelíbí chování chs whisper, má důkazy, nebo alespoň svědectví, pak není nic jednoduššího než tu stížnost sesmolit a až pokud se mine účinkem, tak nadávat na neschopnost klubu. Už jsem psala na diskuzi, že jsem ochotná dát jednotlivá svědectví do kopy a mým jménem celou stížnost odeslat, téměř nikdo se mi ale zatím neozval, jenom se tady tlachá a tlachá. Pořád nadáváte jak jsou morčata neschopný, ale když na věc přijde...škoda mluvit. Chs Mickey Mouse je pořád řádným členem klubu a prezentuje se na stránkách klubu jako by se nechumelilo, ale čí to asi tak bude vina? Mě to co se tady děje taky štve a taky žádnou z jmenovaných chs osobně neznám, takže chápu, že má člověk potřebu zanadávat a zároveň nemůže nic udělat, ale apeluji hlavně na ty, co znají kteroukoliv špatnou chs, jestli by nebylo na čase něco dělat a ne jen nadávat. Díky. 

"chs Whisper" 3. část (Andy - 03. 01. 2007 00:41)

6) Bych se chtěla pozastavit nad tím,co tu nakousla Dcerka.To tvoje vyjádření,že tě vyhodí z klubu a ty budeš v pr...To je opravdu zvláštní.Jak to bylo myšleno?Že když nebudeš mít chs,tak nebudeš moct mít,nebo nebudeš chtít potkany???Z jakýho důvodu???Že když budeš mít mladý a budeš je dávat bez pp,tak je budeš muset dávat za menší cenu?Nebo o co jde?Bereš ty potkany opravdu jako živý tvory,nebo jen jako součást vybavení bytu a obchod?!?Z tvýho vyjádření se to dá přesně tak chápat...
  Dál bych chtěla říct,že pokud svým potkanům neumíš zařídit důstojné podmínky k životu,měla by si okamžitě vyhlásit stop stav a další už si nepořizovat,ani nenechávat!!!Protože kam bys je pak dávala?Do kýblu?Nech je v klidu žít a do budoucna zůstaň tak u čísla 2...
  Dál,i když nejsem členem klubu (přemýšlela sem,že budu,ale už sem zase dost na rozpacích...),napadlo mě,že to,že si může zařídit chs opravdu každý,včetně dětí je celkem blbost.Jak můžou třeba 13-tiletí,kteří nemůžou ani na brigádu uživit své potkany,mít peníze na podestýlku,veterinu,atd...Co když jim za trest rodiče nedají kapesné?To pak potkani umřou hlady? (Snad chápete,jak to myslím,to byl příklad...) nebylo by možná od věci,nějak ustanovit věkovou hranici pro založení chs.A proč to nešoupnout třeba na 18 let...Protože když člověk v pubertě dostane nápad,že si chs založí a za půl roku (víte,co to je být v pubertě ;) zjistí,že ho to vlastně nebaví a chce si chodit za svojí zábavou,pak trpí akorát ta nebohá zvířata...(Tím Whisper nenarážím na tebe,nevim,co děláš ve volnym čase a je mi to celkem jedno...) To byl jen takový nápad...Samozřejmě to,že je člověku 18 a víc neznamená,že bude super chovatel (viz. Šárešová či PotkanníZoo),ale alespoň finanční otázka je snazší,když už tam i tam normální psychika je...
  Takže jak vidím,moc stručná sem nebyla.Njn,to je u mě normální.Já jen,že se to ve mě tak nahromadilo.Tak se omlouvám za ohromný spam :)
  P.S.:Whisper - to co si psala o Adéle a její partě - já mám boty STEEL s ocelovou špicí,kromě jinýho,mám i jinou "bojovou výbavu" a můžu tě ujistit,že máš velký štěstí,že bydlíš tak daleko...:DD  Tak sem se částečně vyjádřila,unavila a jdu spát... 

"chs Whisper" 2. část (Andy - 03. 01. 2007 00:40)

3) Je ti 15 let.Tím tě nechci vůbec nějak shazovat,nebo tak něco.Někteří lidé jsou v 15-ti psychicky dospělejší,než leckteří třicátníci.Ale bohužel u tebe to tak bohužel velmi pravděpodobně tak nebude.Tvrdíš,že jste naprosto seriózní chs (to je fakt hláška roku)...Jak to o sobě můžeš tvrdit?Teď nenarážím přímo na tvůj věk,ale znalosti.Mně je 20 (ok,až za měsíc a půl:),potkany chovám cca 7 let.Jak dlouho ty,to nevim.Ale když už si něco pořídím,tak si o tom nejdřív něco zjistím.Kdyby si měla potkany na mazlíčky (v nejlepším případě jen jedno pohlaví),tak ok,nemusíš vědět,jak přesně a co se má křížit.Ale tvoje vyjadřování na diskuzi za poslední 2 dny,kde neustále opakuješ fráze "můžete mi poradit" (to je v pořádku,od toho jsou zkušenější,aby ti poradili,ale čeho je moc...),"já sem nevěděla","mně to nedošlo" (tobě nedošlo,že máš v kleci 2 možná březí samice s jejich otcem?!?!?A došlo ti to až za 5 dnů?!?!?!To je přehnaný!!!!),atd...Jak o sobě můžeš tvrdit,že jsi naprosto seriózní chs,když se dá říct,že víš prd?!?Zdá se mi,že toho vím víc než ty a to jsem na potkany s pp narazila teprve před cca půl rokem,ale ty máš chs už déle.,,Nechci,aby to vypadalo,že tu z mojí strany probíhá nějaké srovnávání mě a tebe,ale jak sem psala,z mého pohledu to jinak psát nejde...
  4) To,co se tu řeší,že máš mít potkany,které vlastně nemáš,jsou kdesi ztracení,protože je nikdo neviděl,to snad ani radši řešit nebudu...:-O
  5) Ta tvá "kamarádka" Adéla,nebo co to je.Tím si ukázala taky svou psychickou "vyspělost".Lidi s tebou chtějí řešit problém,chtějí vysvětlení a ty na to zareaguješ,že by se radši měli zajímat o Adélu,který umřelo !!!100!!! mimin,atd...To je masakr.To mi opravdu připomíná spíše chování dětí z 1. třídy,kdy jedno zlobilo,ale chce odvést pozornost na to,že zlobilo i to druhé...Nicméně když už poukážeš na Adélu,že by se měla řešit spíš ona a pak napíšeš,že to řešit nechceš,nebudeš,že se bojíš,nemá to cenu,atd...tak to jsi radši měla bejt zticha.Protože jí nikdo nezná a těžko se něco vyřeší,když se ani neví,co a kdo přesně se řešit má.Ale nechápu,že si nic neudělala...ty seš asi opravdu velká "milovnice" zvířat...:-///

"chs Whisper" 1. část (Andy - 03. 01. 2007 00:39)

  Drahá slečno...Tak jak začít.Mám toho v hlavě tolik,co bych chtěla říct,tak to zkusím trošku zestručnit,i když to mi většinou nejde...
  1) Už tvůj první problém s Navel.Nějak sem se k tomu nechtěla vyjadřovat,ale jeden tvůj příspěvek mě přesvědčil o opaku.Dělala si ze sebe "hloupou",že si nevěděla,že fotky se nekradou.Já osobně třeba nějaký fotky z internetu stažený mám (nemyslím jen potkany) a mám je v PC,třeba jako spořič a tak,to je tak všechno.Když už si chtěla fotky potkanů,které nemáš,určitě to chtělo nějakou slušnost,kdyby si se zeptala,určitě by ti někdo ty fotky půjčil (třeba i Navel),pokud by si tam napsala,že kdo je autor a jeho stránky.Vydávat jen tak fotky za svoje je fakt drzost.A teď o co jde.Jak už sem psala,tvrdila si,nebo možná to byl fakt,že nevíš,že je na tom něco špatného.No a pak napíšeš Aneri něco ve smyslu,že si dělala nějaký hrozně složitý stránky,tak proto ty chyby,a že to ona vůbec neví,jaký to je.Já osobně nejsem pořádně ani schopná vytvořit stránky na estránkách,který jsou prej pro blbce.Já s tím prostě pracovat neumim a všechny ty tabulky,atd. jde mimo mě.Ty,když už se teda oháníš tím,jak děláš složitý stránky,možná sis nejdřív mohla zjistit,co se smí a co ne.Protože to je fakt,který už několikrát padl,že neznalost "zákona" neomlouvá.A to,že Navel má na svých stránkách tu zmínku o tom,že to jsou výhradně její fotky,atd.,to sis asi taky nepřečetla,co?...
  2) Tvoje klece.Stejně jako většina tady,ani já sem u tebe nebyla a jsem jen takový "nezúčastněný pozorovatel".Ale jsem bedlivý pozorovatel a ty klece a někteří potkani opravdu vypadají až moc náhodně stejně.Já už jsem několikrát vyjádřila svůj názor,že velikost klece je často diskutabilní.Záleží na tom,jak často potkany můžeš pouštět (nebo pouštíš) ven a kolik času jim věnuješ.Taky sem o sobě prohlásila,že si myslim,že mám potkany v relativně malých klecích.To sem si myslela do dnes.Klec,ve které máš ty údajně 3 potkany,tak takovou mám taky,po andulce,a mám v ní jednu asociální holku a občas,i když potkany téměř každý den pouštím na velkou procházku,se cítím blbě,jestli ta klec neni malá.Tebe asi takové věci nechávají chladnou.A to mluvím přímo o tvých fotkách od Aneri,ne od Lili,když o nich tvrdíš,že to není od tebe...
Reakce na CHS Whisper (Dcerka - 03. 01. 2007 00:33)

Já osobně si myslím, že si těsně před návštěvou vyměnila piliny a to bylo tak skoro vše, možná si ještě torchu vyčistila skla. Je třeba i poznat, že na domečku, kde spala morčátka, není zrovna nic zdravého. A vůbec, veškeré uybtování je nepřijatelně malé. jestliže je ti 15, tak také nechápu, proč tvůj "chov" nehlídají rodiče. Navíc sis tady vymyslela tuny věcí. O statut CHS doufám nezažádáš, snad by ti to bylo i nepovolené. Nechápu, jak vůbec můžeš vyslovit, že máš ráda potkany. Je mi z toho zle. Reakce na CHS Whisper (Temnotka-CHS Pako - 02. 01. 2007 20:58)

Ahoj nezlob se na mě , ale to co tu píšeš je šílený i tak. To v jakejch podmínkách máš potkánky je Tvá věc , ale já osobně bych Ti mimi nedala. Néé z důvodu pomluv nebo jak tomu Ty říkáš, ale z důvodu bydlení Tvého chovu.
jsou to nevyhovující podmínky a nezlob se na mě krýt dreru s otcem a to vědomě je .... Tak už toho nech . Pro mne CHS nejsi !!! To se prostě nedělá.
Nevěřím Ti ani slovo , už Ne :O( Je mě to líto jak to Vše je. Pro Tebe a Tvoji kamošku bych udělala jen jednu věc a to vyřadila bych Tě s klubu chovatelů, zrušila členství a zakázala bych Ti chov !!! 
Reakce na Whisper (Irena - 02. 01. 2007 20:43)

Nejdříve zkopíruju několik navazujících vzkazů z diskuze:
  Aneri - dnes 19:41 NEW
CHS Whisper: Nikdo tě přece nenutil tvořit stránky složitějším způsobem (sama jsem si to vyzkoušela viz www.zjihlavskychvrchu.wz.cz a vím, že to není lehké), estránky nebo jakékoli jiné stránky podle šablony. Zdá se, že ses na svých stránkách překlepla i vícekrát než jednou :-)
  CHS Whisper - dnes 19:59 NEW
Aneri: tak když to je zkopírované. Překlep = nesmazání info od jiného potkana.
  Aneri - dnes 20:07 NEW
ChS Whisper: Např. datum narození u Adolfa of Whisper je 22. 6. 06. (a otec je Escape), stejné datum je i v nabídce miminek u vrhu A (a stejný otec), stejné datum je i v archivu vrhů A (a stejný otec). To nebude překlep... jako překlep bych viděla to datum u Buble.
  Pokud jsi pozorně četla diskuzi níže, zjistíš, že jsem nikde nenapsala, že ty fotky od Lili jsou z tvého chovu. Pouze to, že se shodují klece a zdá se, že i někteří potkani. Na návštěvě jsem proti klecím nic neměla. Zdály se mi malé, ale budiž. Krytí otce s dcerami se mi ale zdálo divnější, proto jsem se při návštěvě ptala hlavně na toto. Problém s klecemi se objevil, když Lili uveřejnila fotky.
Do svého alba jsem napsala skutečnost, že jsem si u tebe všimla svrabu. A to je pravda. Že teď už v chovu svrab nemáš, je věc jiná. Své album jsem pojala jako reportáž z návštěvy tvého chovu. Potkan na fotce od Lili mi připomínal Xantee - fotku máš na svém webu v sekci samice (jenže web jsi koukám hbitě vymazala). Na další fotce je modrý rex dumbo... připomíná Claire's Escapea.
Divím se jen, že jako milovnice potkanů, nechceš říci více o chovu Adély H., protože pokud je pravda vše, co jsi zde uvedla a co jsi řekla mě, neměla by vůbec mít chovatelskou stanici (její žádost by měla být zamítnuta).
  Nechci nikoho zbytečně osočovat (ani tebe - ale promiň, ty klece mě fakt dost překvapily), kdo pravidelně čte diskuzi a no name, tak má jasno. 
Chudaci potkani! (Katka - 02. 01. 2007 20:42)

To je opravdu hruza!CHudaci zviřata!Jestli i jeden umrzl...tohle doopravdy hraniči z tyranim zviřat... Whisper (Hanka - Navel - 02. 01. 2007 20:10)

bohužel nevěřím ti ani slovo. Nemá to cenu - jste navedení (Petra z Whisper - 02. 01. 2007 19:56)

Aneri: ty moje stránky jsou moje línost - udělám jednu tabulku s potkánkem a pak to zkopíruji pod to, a pozměním informace, abych nemusela dělat vše znovu. Ty nevíš, jak je obtížné a náročné dělat internetové stránky, protože je máš podle šablony. Vždy na něco zapomeneš, nebo uděláš něco jinak než máš, a tabulka Extaze je asi zkopírovaná od vrhu B. A to, že místo 06 napíši 05 - ty jsi se nikdy nepřeklepla??? Ty jsi tak strašně dokonalá??? Co se tam proboha shoduje??? To jako chceš říct, že ten chov je můj??? To, co se zde děje je otřesné. Má cenu se hájit??? Děsíte mě a naháníte mi slzy do očí. A to, co ty tady Aneri děláš - chovala jsi se jako ok kamarádka, ke klecím jsi nic neříkala, a teď řekneš že to od Lili je moje??? A pak že jsem divná. Pokud budete toto tvrdit, už se odmítám vyjadřovat. Kdo chce, ať přijde na návštěvu. A opravdu mě tvé chování štve a moc a moc překvapuje. Ten svrab jsem donesla od Adély, protože ho tam měla, a to jsem ti řekla, všechny potkany jsem vyléčila, tak není co řešit. Víš co, děláš ze mně s prominutím blbce. A k té zdratované kleci - mám ji od Adély, co ona v tom měla mi je jedno, ona ji nechtěla, tak mi ji dala. Já už se bojím číst co tady píšete, celou noc jsem nespala, a jen kvůli vám. Já měla radost že mi vyfotíš potkánky a že mi poradíš, a ty tohle, být v mé kůži, nezklamalo by tě to??? A můžu se tě zeptat co ta Xantee??? Vždyť je to hodně velký rozdíl. A kde máš ty ostatní potkany??? A co ti hoodedi??? Důkazy (Irena (Aneri) - 02. 01. 2007 13:19)

Při prohlížení fotek, které získala Lili (a ke kterým se slečna Zavadilová nezná, alba http://www.kralici.cz/potkani/alba.asp?a=1536), jsem došla k překvapivému zjištění... Některé fotky klecí se shodují (viz níže jak psala Lili) s fotkami, které jsem v chs Whisper nafotila já
http://www.kralici.cz/potkani/alba.asp?a=2074
Pochybuji, že existují dvě naprosto stejně dráty zpravované klece. 
  Na dalších fotkách (viz odkazy výše) můžete vidět samici husky (dle webu se jmenuje Xantee of Cavalleri del Dragon). Na fotkách od Lili (které byly nafocené zřejmě na podzim) ji můžete vidět ještě tmavou, na fotkách ode mě je je již vysvětlaná.

důkazy (Lili - 02. 01. 2007 13:12)

  Nerada to říkám, ale kdyz sem videla fotky od Aneri, ktera u ChS Whisper byla, a porovnala s temy co me prisly e-mailem, objevila jsem klece, ktere se do puntiku shoduji. Myslite, ze by nahodou byli 2 klece stejne zadratovane a byl by tam stejne polozen jakysi kus dreva? Silne pochybuju. Vsakm uzete sami porovnat. 
  Fotka ode mne: http://www.kralici.cz/potkani/img/alba/1536/124118-dalsi_b.jpg
  Fotka od Aneri:
http://www.kralici.cz/potkani/img/alba/2074/144921-_b.jpg 

dodatek (verunca - 02. 01. 2007 11:20)

a především nám tady netvrď, že nás to nezajímá. nás to zajímá, mě teda určitě, ale adélu neznám a její chov jsem neviděla, jak si myslíš, že s tím můžu něco udělat? zvlášť pokud nechceš spolupracovat. takže se laskavě neodvolávej na to, že nějaká adéla dělá to a to, když se jí tak bojíš!!! co kdyby si to tady, přečetla, ne?

Zpráva (Irena - 02. 01. 2007 11:18)

 http://www.kralici.cz/potkani/alba.asp?a=2074 

whisper (verunca - 02. 01. 2007 11:06)

aha no možná by bylo lepší než mezi sebou to řešit na policii, od toho tu je, ne? navíc stále nechápu, proč by měli zmlátit tebe? mluvila jsem s několika lidmi, kterým se také adélin chov (ale ani tvůj) nelíbí, takže by jsi nebyla ve stížnosti jediná a adéle by to nikdo neřekl - takže mi opravdu připadá, že se jen a jen vymlouváš. 

Několik sporných věcí na webu  (Irena - 02. 01. 2007 09:39)

Z diskuze (čtěte odzhora dolů):
  Aneri - včera 22:29
CHS Whisper: A s jakým samcem byly těhotné? Ve vrzích na tvém webu jsem viděla jen vrh po té jedné (v akváriu s Escapem) byly přece dvě černé nest. capped samice
 CHS Whisper - včera 22:57 NEW
Navel: ano, k jinému samci než se kterým byli březí, ovšem mi nedošlo že to je jejich taťka, jakmile jsem na to přišla, ihned jsem je dala od sebe a teď se mi narodily miminka ale od toho správného otce, tak si musím dát příště VELIKÝ pozor.
  Aneri: Byly, ale s Nimblem byla připuštěna jen ta jedna standard a ta černá rex co byla v kleci s Avi, Arterry (bez PP) a s Chockee. Ta druhá capped rex Beaty neotěhotnila, tak nevím, v akvárku byli s Escapem 5 dnů, tak asi zrovna neměli říji... Nevím. Nevíš něco o těch double rexech???
  Aneri - dnes 09:22 NEW
ChS Whisper: O double rexících toho také moc nevím...
  Na stránkách máš uvedeno, že se narodila mláďata vrhu F po BLUEBERRY of Whisper (černá rex) - o žádné Arterry bez PP není na webu vůbec žádná zmínka! (Dokonce ani ve výčtu všech tvých samic) 

Verunca  (Whisper - 02. 01. 2007 09:09)

a z čeho se vymlouvám??? Jen ať mě napadnou a zbijou, všichni mají boty Still se železnou špičkou, tak ať si kopnou... Potkánky mám ráda a moc, každý den se s nimi dívám na televizi, děláme spolu stránky atd, ale nechcu aby mě někdo zbil. Co by s tím kdo udělal, taťka by šel k Halíčkům, odkuď by ho stejně vyhodily, pak by šel k těm co mě napadli a ty by ho taky vyhodily, tak co, a jestě by se mu vysmívali. Já si to skusím rozmyslet, je toho na mě moc. 

whisper (verunca - 02. 01. 2007 00:11)

nevím o co jde, stížnost podám já, svým jménem, ona se nikdy nedozví kdo mi informace dal. připadá mi, že se spíš vymlouváš, kdybys měla potkany opravdu ráda, tak to pro ně obětuješ, neříkej mi, že kdyby tě někde přepadli a třeba zbili, že s tím nikdo nic neudělá. 

Verunca  (Whisper - 02. 01. 2007 00:01)

Adély rodiče jsou milionáři, vlastní firmu Sapeli, mají peníze a kontakty. Adéla je u všech oblíbená, mě moc rádi nemají, Adéla je nádherná blondýna a všichni ji leží u nohou, už tuhle na mě poslala jednoho skejťáka, se kterým jsem se moc a moc pohádala, a já nechci, aby na mě poslala celou její bandu - všichni hulí marihuanu a pijí alkohol. Škola s tím nic neudělá protože Adély rodina dává škole sponzorské peníze, a rodičům to nechci říct, protože by s tím stejně nic nenadělali. Proto, doufám, že už chápeš proč to nechci řešit. Fakt nevím co dělat. 

whisper (verunca - 01. 01. 2007 23:53)

proboha jaký ničení někoho? máš vůbec ráda potkany? a to ti nevadí, že je někdo nakrývá tak brzo, že rodí ve třech měsících? to ti opravdu nevadí? to není někoho ničit!!! tobě těch malých tvorů není líto? ty myslíš, že by takovej člověk měl mít právo potkany chovat? 

Verunca (Whisper - 01. 01. 2007 23:49)

Ale já nemám potřebu ostatní ničit, ona oficiální chovatelskou stanici nemá, jen o ní žádala, a nevím co je proti mě, vše je snad vysvětlené. Nejaké fotky zde mám, ale asi je nechám být. Psala jsem paní Kroftové, co s tím mám dělat, tak uvidíme. 

adéla (verunca - 01. 01. 2007 23:42)

no pokud má adéla oficiální chs a ty mi dodáš důkazy a podklady pro stížnost, tak tu stížnost klubu podám. ale ještě jsem o ní nic neslyšela, tak mě to mohlo těžko zajímat. zatím jsou ale svědectví proti tobě a tvému chovu, tak se nediv, že nás to zajímá 

Pro Navel  (Whisper - 01. 01. 2007 23:33)

Chybu jsem přiznala, a už se to nikdy nestane, ale proč mě pořád shazujete??? Já už se kvůli vám nabrečela dost, tak mi to prosím nezhoršujte. Spíše se zajímejte o ty hnusné fotky nebo o to, proč Adéle umřelo 100 miminek najednou samicím, kterým byli 3 měsíce.


Pro Dcerku (Whisper - 01. 01. 2007 23:28)

Nejde mi o množení, ale já se s Escapem chtěla v budoucnu vydat na nějakou výstavu, a na výstavu mě snad nepustí bez stanice a bez registrace, nebo tam snad může jít každý??? Escape má výborné předky a je s PP, tak jsem to chtěla zkusit.


Whisper (Hanka - Navel - 01. 01. 2007 23:18)

To co začalo blbou fotkou se rozvinulo někam úplně jinam.
Takže za 1) omlouvám se za svou prudkou reakci na pár ukradených fotek a článků... budiž, byla jsem vytočená a reagovala jsem zbytečně prudce. Dotyčná možná neví že se to nesmí.. ačkoliv má na svých stránkách zmínku o výhradních právech .
2) dát březí samičky k jinému samci než se kterým jsou březí (navíc jejich otci - to si ovšem Whisper neuvědomila) je docela síla... divým se, že samičky nepotratily.   Omluva typu nemám dost klecí,ale chystám se je dokoupit je taky fajn.
Ano Whisper možná omlouvá věk, ale na někoho kdo má "seriozní chovatelskou stanici" a přesně ví, která mláďata jsou "výstavní kusy" bych asi čekala, že si nějaké informace vyhledá.

K fotkám a podmínkám chovu se vyjadřovat nebudu. U Whisper jsem nebyla.


Malá otázka (Dcerka - 01. 01. 2007 23:13)

Takže jestli to dobře chápu, tak ti jde jen o chov spíš rozmnožování, protože jak si napsala: "a pokuď mě kvůli někomu vyhodí z klubu tak můžu jít tak leda do p... "? 

Vyjádření  (Petra z Whisper - 01. 01. 2007 18:18)

Nevím k čemu se mám vyjádřit, akorát k tomu, že jsem si stáhla několik cizích fotek a dala si je na svou stránku, všem jsem se omluvila, a to co bylo zveřejněno za můj chov mě moc a moc pošpinilo. Je mi to strašně líto, u mě Irena byla a můj chov viděla, a já myslím, že už když to Lindě přišlo, měla mi to ihned oznámit, já myslím že když je zákon na krádeže fotek, je i zákon na pomluvu, a nevím, kdo to udělal a proč. Já bych taky mohla vzít fotky odněkuď z kravína a přidat je k nějaké chovatelské stanici jen protože jí nemám ráda. Kdo to byl, ať se mi ozve a kdo chce vidět můj pryvý chov ať buďto přijede na návštěvu nebo ať napíše do CHS Z Jihlavských vrchů o fotky které u mě byly nafocené. Já se moc těšila že půjdu registrovat svého Escapea který je mimochodem po Jinglesovi of Navel, a pokuď mě kvůli někomu vyhodí z klubu tak můžu jít tak leda do p... A jestli mě chcete vyhodit z klubu, tak mi to řekněte hned, dokuď jsem ještě nezaplatila členský poplatek.
A omluvte mě pokuď zde mám chyby, gramatika nikdy nebyla mou silnou stránkou