Historie mého vozu
Původní majitel:
Vůz byl vyroben a zakoupen v prosinci 1963. Jedná se tedy o jednoho z prvních Trabantů 600 prodaných v tehdejším ČSSR, protože právě v roce 1963 se k nám začaly vozy značky "Trabant" dovážet /od stejného výrobce se předtím dovážel vůz značky AWZ P 70/. Prakticky se však jedná o stejný typ vozu Trabant 600, který se u nás prodával ve stejné podobě i v následujícím roce 1964. Z roku 1964 se dodnes dochovalo větší množství exemplářů.
Značka a typ vozu: Trabant P 60
Rok výroby: 12/1963
Uvedení do provozu: 12/1963
Původní SPZ: TU-21-14
Současná SPZ: HKK-46-41
Zvláštnosti: Při koupi v roce 1963 zřízeno předkupní
právo pro národní podnik Mototechna Pardubice.
Původní majitel vlastnil vůz až do roku 1995. Dle záznamů v technickém průkazu byly provedeny kdysi vyhlášenou "Mototechnou Dvůr Králové nad Labem" v roce 1971 a 1988 generální opravy motoru, při kterých došlo k výměně klikové hřídele a mimo jiné i karburátoru. V té době se dodával i celý nový motor jako náhradní díl nebo bylo možno vyměnit za nové pouze jeho důležité části. V opravnách též byly výměnným způsobem nabízeny kvalitně repasované klikové hřídele, přičemž jejich repase probíhala výhradně v tehdejší NDR. Na výbrusy válců však byla zařízena i řada dílen v naší zemi.
Dále ze záznamů o ujetých kilometrech v technickém průkazu vyplývá, že původní majitel s vozem najížděl v 70. a 80. letech průměrně 3.500 km za rok.
Druhý majitel:
V roce 1995 získal vůz nového majitele. Ten ke konci 90. let vůz postupně rozebral a renovoval. Opraven byl podvozek, brzdy a vůz též dostal nový lak. Po této renovaci byla nově provedena STK a ME.
Moje koupě šestistovky:
V lednu 2002 jsem od druhého majitele pořídil vůz já. Vzhledem k tomu, že některé úpravy v závěrečné fázi renovace nebyly provedeny zcela správným způsobem nebo nebyly použity původní díly, pokračuji v dokončení renovace vozu průběžně až do dnešní doby.
V tabulce uvádím stručný přehled některých nepůvodních dílů či jejich chybného provedení v době mého pořízení vozidla:
Nepůvodní motor a karburátor Výfuk typu 601
Provedení bočního modrého pruhu Nepůvodní vnější zrcátko
Různé typy pneu včetně protektorů Nepůvodní sklíčka předních blinkrů
Dodatečně namontovaný ostřikovač Dodatečně montované zástěrky vpředu
Novodobá plastová mlhovka Zadní odrazky nárazníku typu 601
Chybějící lišty předního nárazníku Spojler nárazníku v barvě vozu
Stěrače typu 601 Nepůvodní lakování přístrojové desky
Vnitřní zrcátko typu 601
Narozdíl od předchozích typů Trabant 500, u kterých výrobce lakoval přístrojové desky v různých barvách /např. i světle modrá/, u typu 600 se používalo světle šedé lakování. Ve světlém odstínu má správně být i koncovka řadicí páky a vnitřní zrcátko.
Na druhé straně však byly na voze i po renovaci zachovány následující původní díly, z jejichž přítomnosti lze usuzovat, že vůz byl před renovací do značné míry původní. Navíc stav těchto dílů je nepřímým potvrzením toho, že vozidlo bylo užíváno mnohem méně než je běžný průměr a zároveň mu původní majitel věnoval patřičnou péči:
Původní nárazníky Původní disky kol
Zadní ramena typu 600 Brzdy Simplex
Poklice typu 600 Lišty komplet /kromě předního nárazníku/
Původní těsnění oken Původní čalounění dveří
Původní sedadla Původní potah stropu /"Himmel"/