polda 2
Polda 2 návod
Ve své kanceláři seberte odznak, otvírák, pistoli a klíč od cely ze šuplíku, dále pak sekeru a nůž ze zdi. Na chodbě prošacujte houmlesáka, získáte sirky. V telefonním automatu pak naleznete minci. Popovídejte si ještě s kolegou Matějem a v koši seberte kelímek a slupku od banánu. Teď tradá k šéfovi. Pokecejte s ním a ve skříňce na zdi najděte klíče od auta. Na chodbě mezitím Koprfíld spoutal Matěje – seberte kouli a brýle, pomocí sekery jim uražte nožičku a tou Matějovi otevřete pouta. Získáte tak pouta i s klíčem, který Matěje tlačil v kalhotách celou tu dobu. Venku před stanicí prozkoumejte popelnici a následně na ni použijte pouta – Koprfíld bude rázem váš.
V kanceláři vložte kelímek do otvoru v automatu a vhoďte do něj minci z telefonu; kávu pak vezměte. Zamiřte nyní k šéfovi – promluvte k němu, dostanete informace o případu. Vedle mapy je malý leták, který vám také řekne více. Než odejdete, zabavte ještě svačinu a cigára a můžete jít. Přečtěte si dokumentaci a v kanceláři vyzpovídejte Koprfílda. Bude chtít kafe a teprve potom vám řekne, kde hledat hotel Růžová budoucnost – na ulici Spálené. U Matěje cestou ven v laborce získáte pytlík sádry a lupu. Nyní jeďte autem do Spálené ulice.
Nejdříve sběr věcí – nůžky na stromě, kapesníček na trávě, pod odsunutým trámem řetízek. Promluvte s hasičem – bude vás chtít legitimovat. Pokud jste před policejní stanicí mluvili s výrostkem, policejní odznak najdete u výrostka stojícího u domu za požárním vozem. Pokud jste ho předtím ignorovali, nebude vám již vstupovat do života. Legitimujte se tedy a vyslechněte průběh vyšetřování. Jděte k zadnímu domu a vejděte do dveří – postaví se vám ale do cesty pes. Pokud se budete na psa ptát hasiče, dá vám lékárničku, po jejímž prozkoumání získáte projímadlo, pinzetu, náplast a stetoskop. Rozbalte svačinu a projímadlo napusťte do buřtíku – napadá vás, kam ten buřtík dát jinam, než obludě do chřtánu?
Vítr převrhne petrolejku a stůl začne hořet. Otevřete lednici, seberte vodku, v šuplíku na kuchyňské lince pak najdete adrenalin a čistící pastu. Ještě znárodněte stoličku a nalijte vodku na oheň. Účinek bude opačný, nyní však půjde sebrat pivo z lednice – mostecký Uhlopramen. Otevřete jej a uhaste za jeho pomoci oheň. Nyní rozhrňte závěsy a pomocí stoličky seberte v nádrži splachovadla klíček – klíček od skříně. Otevřete ji, vypadne panna, nyní již půjde skříň odsunout. V ten moment přijde na scénu Úchyl. Až se vykecá, pomocí pinzety vytáhněte z rýhy v zemi pod skříní hadřík, jenž bude obsahovat fotografie. Dejte je úchylovi – dostanete fotografii pachatelů. Nabídněte mu cigaretu a vyčerpejte následně veškerou konverzaci, kterou vám program nabídne. Sedněte do auta, na stanici se stavte pro prémie k šéfovi a pak přímo do Hybridária.
Přejděte k okénku a zkuste se legitimovat. Kapesníkem vyčistěte lupu a prozkoumejte pravou kupku sena. Lupou ji tak budete moci zapálit a nepozorovaně proniknout dovnitř. Zahýbejte lešením, vhoďte kouli do kýblu a vylezte nahoru. Prozkoumejte okno, načež jím prohoďte slupku od banánu a peníze. Teprve nyní je bezpečné vejít. Hadrem vypněte přístroj uprostřed a seberte injekce ze stolku. Doktorovy kapsy ukrývají zvláštní přístrojek. Ten pak aplikujte jak na pacienta, tak na ostatní tři klony. Získáte takto čísla 138, 21, 8 a 100. V knihovničce zatlačte knihy, které obsahují daná čísla – otevřou se dveře do sklepa. Vejděte tam a nožem otevřete hydrant, objevivší se hadici připojte na kohout a pusťte vodu. Hned ji vypněte a náplastí zalepte díru. Nyní se s vámi bude hrabě již bavit. Vyzkoušejte všechny možnosti, které se vám nabídnou, poté můžete odejít. Naplňte prázdnou injekční stříkačku adrenalinem a píchněte ji doktorovi. Pohrozte mu pistolí a zjistíte, kde je cirkus, jenž by měl ukrývat Kachnana. Při odch odu ještě seberte přede dveřmi klacek.
Před manéží seberte polínko a sekeru. Když je zkombinujete dají dohromady třísku. Přečtěte si ceduli a vejděte do manéže. Promluvte s krotitelkou, bude ale zapírat. Vyjděte ven a přečtěte si druhou ceduli. S novými informacemi se vydejte zpět do manéže. Nyní bude krotitelka chtít zatykač – pro ten si zajeďte k šéfovi do kanceláře na stanici. Po předložení zatykače již bude poněkud svolnější, ale teprve po postrašení pistolí vám vyklopí, co ji trápí. Před vámi jsou najednou tři přání; první – přinutit klauna, aby se mohla krotitelka vrátit k němu do maringotky. Vstupte tedy venku do maringotky a seberte konvičku. Pomocí třísky propíchněte venku pneumatiku klece a dejte do konvičky trochu vody. Tu nalijte do krmné misky Ferdinandovi, abyste mu mohli vytrhnout brko. S jeho pomocí pošimrejte následně klauna a zbytek prvního přání již splní rozhovor a láhev vodky. Poté klíč doneste krotitelce do manéže. Druhé přání spočívá v identifikaci Kachnana podle nohou za oponou. Jeďte do Spálené ulice.
Nožem odřízněte horní část pytlíku se sádrou a prozkoumejte stopu v levé části obrazovky. Promluvte s hasičem – získáte kýbl s vodou. Seberte jej a rozmíchejte v něm pytlík sádry. Tu vylijte do stopy – otisk pachatele je váš. Porovnejte tedy v cirkuse otisk s prostředními nohami a druhý úkol je splněn. Třetí úkol je jednoduchý a sami zjistíte, že řešení je velice prosté. Kachnan je váš a výslech může začít. Až skončí, zazvoní telefon – další úkol volá. Vejděte tedy do šéfovy kanceláře a pohlédněte na mapu. V laborce proberte pistoli a nový případ s Matějem, v BIS potom získáte příručku pyrotechnika, když odpovíte na hádanku 0802 (logické, strana 1 první knihy, poté 8 svazků po 100 stranách a nakonec strana 100 knihy poslední – 1+800+1=802). Přečtěte si manuál a jeďte na Klonenburg.
Naládovanou pistolí sestřelte most a pomocí lupy prozkoumejte okénko. Odstraňte žvýkačku a otevřete okno – odměnou vám bude klika, která po narovnání pomocí sekery bude výtečně pasovat do výstupku na pravé straně brány. Průchod je otevřen. Pokuste se otevřít první dveře – jsou však zamčené. Seberte pochodeň a jděte tedy do druhých dveří. Z nádoby naberte střelný prach a podívejte se na kanón. O něm si pak promluvte s Napoleonem – dovolí vám z něho vystřelit. Nasypte do něj prášek a pochodní odpalte – získáte šroubovák, štípačky a klíč. Vyjděte ven a vstupte do dalších dveří – k Hitlerovi. Popadněte plynovou bombu a Messerschmidtku. Díky klíčku u ní otevřete skříňku – získáte deodorant, kartáček a kelímek.
Čtvrté dveře vedou do muzea. Seberte houbu a namočte ji v krvi. Mimoto vezměte i křídu a odsuňte tabuli. Na kartáček naneste čistící pastu z úchylova domu a objevíte nápis „Caesar + Mona Lisa“. Prozkoumáním vitríny objevíte, že byl zcizen klonoskop. Cestou ven se stavte u Hitlera a vyzpovídejte ho stejně jako Napoleona. Před první zamčené dveře postavte plynovou bombu a vystřelte na ni. Vstupte – jste blízko bomby. Seberte tedy drát visící na zástavě. Klikněte na bombu... drátem spojte plomby a pomocí stetoskopu zjistíte číselný kód. Odstraňte kryt. Pomocí deodorantu zmátnete snímače; nyní žvýkačkou zajistěte tlačítko a odšroubujte všechny čtyři šroubky. Nastává minuta M – štípačkami přecvikněte červený, fialový a nakonec modrý drát. Bombu deaktivujete stiskem tlačítka u počítadla. Svět je spasen, ale zločinec stále pobíhá po svobodě. Podle rady Hitlera se vydejte do severních doků.
Z rozvodné krabice uprostřed ulice po otevření klíčem získáte páku. Vykročte si teď popovídat s týpkem na schodech. Po schodech dolů sejděte ke dveřím do hospody. Klackem seberte ponožku a pákou zastavte větrák. Zkuste zaklepat na dveře, nevíte ale, jak se dostat dovnitř, takže se vraťte k týpkovi. Poví vám o jistém Al Caponem – toho najdete na druhém konci trasy drezíny zaparkované v pravé části obrazovky. Jak vystoupíte, seberte pilku a popovídejte si s chlápkem. Dozvíte se, že šéf kasina se jmenuje Bill. Důležitá stopa, při dalším zaklepání totiž řeknete, že vás pozval Bill. Když gorila zmizí, vhoďte dovnitř ponožku a počkejte. Cesta je volná. Promluvte s chlápkem u automatu a pak mu třikrát objednejte a doneste panáka becherovky, tímto podlým způsobem získáte jeho kufřík. Po otevření nožem zjistíte, že obsahuje balíček karet, dámské kalhotky a klíč od WC. Vhoďte ještě minci z telefonního automatu do automatu hracího a získáte mnoho peněz. Nyní otevřete dveře na WC. Popadněte valašku vedle Slováka a s j ejí pomocí zavřete okno s kamerkou. Promluvte k Billovi a přidejte se do hry, prohrajete. Několikrát nařkněte Gatese (helemese, Bill dostal už i příjmení) z podvodu, dokud se nepostaví, poté mu z bedny vezměte falešná esa. Vydejte se na policejní stanici a u šéfa dostanete falešné krále, ty zamíchejte do balíčku. Budete ještě posláni za Baštou do BISky, ale ten se zaseknul, takže u Matěje dostanete zaříkadlo, díky kterému bude Bašta opět komunikovat. Vymlaťte ještě jednou z automatu minci a jeďte do doků. U hracího automatu naberte opět peníze a jděte dozadu na WC. Žádejte o hru se svými kartami – stačí je ukázat Billovi. Tentokrát již vyhrajete a zjistíte, kde hledat Caesara. V klubu Rockbar.
Vydejte se tam, je to ulice vedoucí za vaším zaparkovaným vozem. Prohlédněte si choppera a seberte cihlu a láhev. Promlouvejte ke gorile tak dlouho, dokud nezačne zpívat „Neublížil som, neublížil som,“ poté již nic nebrání cestě do Rockbaru. Hned ve vchodu vystrčte zástrčku ze zásuvky a jděte si na pódium popovídat s Michalem. Získáte jeho autogram a mimo jiné se dozvíte, kde hledat Caesarova bratra – u baru. Pohlédněte tedy na poličku s nápoji. Uchopte skleničku a naberte do ní led, poté přidejte zelenou, tonic a rum. Vezměte si ještě jednu kostku pro sebe – tu pak hoďte Caesarovu bratrovi za krk a nalejte do něj honem drink – pošle vás na vrakoviště letadel. Vraťte ještě zástrčku do zásuvky a nastupte do auta – došel ale benzín. Jděte zpět k chopperu, vytrhněte hadičku pod sedadlem a naplňte láhev benzínem, jenž patří samozřejmě do auta. Na cestu si naplňte ještě jednou láhev, třeba se bude hodit.
Nyní jeďte na vrakoviště. Seberte provázek, plechovku, štěrk, šípky a rostlinu z keře. Šípky navlékněte na provázek a štěrk nasypte do plechovky – vzniknou korále a chrastítko. Nůžkami se prostříhejte pravým keřem skrze plot. Po podlezení plotu pokračujte ve své kleptomanii – popadněte Vizír a ručník, ten potom namočte v sudu. Promluvte s hipíkem, bude chtít tu snivou bylinu – dejte mu ji tedy a ostatním dejte, co jim patří – ženě chrastítko a druhé ženě korále. Bleskově zajeďte na Klonenburg a u Hitlera získejte podobiznu Caesara – bude ale chtít růžovou barvu, takže – vymačkejte houbu do kelímku a přidejte křídu – výsledek dejte Hitlerovi. Podobiznu ukažte hipíkovi a on vám již poví, jak se dostat k Caesarovi. U letadla prozkoumejte velký nápis Mona Lisa a zkuste otevřít dveře. Cihlou rozbijte sklo a seberte střep. Dveře pak otevřete zevnitř. Po vstupu do vraku postavte stoličku a střepem Caesara odřízněte. Pomocí mokrého ručníku ho pak snadno přivedete k životu. V cele mu ukažte houbu s krví a pak medai lónek – zlomí ho to a přizná se. Skočte se stavit k Matějovi – poví vám o úkolu na pláži. Osedlejte automobil a vyražte na pláž.
Seberte kámen a škebli. Po můstku přejděte na vrak, kde šutrem urazte zámek – získáte harpunu, která se díky dámským kalhotkám dá krásně spravit. Prohlédněte záchranný kruh a zatáhněte za píšťalu – racek sedící na ní upustí prsten, který po spojení s perlou ze škeble (otevřete ji pomocí nože) vytváří přítulný prstýnek. Poslední věcí je lanko na nejvyšším rameni – přeřízněte jej rzivou pilou, čímž získáte síť. S její pomocí chytnete kraba. Vpravo od východu z lokace je cesta nahoru na kopec – není vidět, pozor na to. Touto cestou přijdete za Larou. Když se pokusíte vejít k ní do domu, bude křičet, proto vpusťte do dveří kraba – i když pravda je, že bude křičet tak jak tak. Popadněte vývrtku a jahodu, z vývrtky stáhněte špunt a ucpěte jím ji. Krab uteče a vy můžete Laru „odšpuntovat“. Vyjděte z domu a pokračujte po cestě dolů. Seberte proutek a nasypte Esmeraldě do sklenice Vizír, poté si s ní promluvte. Nabídněte jí jahodu, dostanete klíček od schránky a můžete navíc sebrat golfové hole. Klíčkem odemkněte s chránku a máte první část anonymního dopisu. Jděte dál po cestě k Marylin. Seberte láhev žitné, odšpuntujte ji, nakrmte jí dřevěného kohouta a seberte jeho trus. Hnojivo pro záhonek tak již máte hotové. Rozhoďte ho po záhonku a pomocí proutku na něm najděte vodu. Vykvetlou květinu pak seberte. Promluvte si s oběma Marylin, jedné pak dejte autogram a druhé prsten, hned budete mít o další dva kousky dopisu více. S tímto úlovkem se vraťte k Laře – darujte jí květinu a vyjděte opět ven. Prozkoumejte bágl s holemi a objevivší se hůl šestku železo použijte na harpunu. Tou sestřelte kokos. Sejděte dolů k Pamele a popovídejte si s ní – bude chtít natřít záda, k čemuž vám poslouží kokos. Až skončíte, máte všechny části dopisu. Když je spojíte, dají dohromady celek. Ten je pak třeba prozkoumat nad konvicí u Lary v domě. Vaše další cesta povede do továrny DNA.
Zastřelte velblouda a z mrtvoly si prohlédněte visačku – přistupte k otvoru v kaktusu a promluvte do něj. Poté vytáhněte trn. Seberte hadr, promluvte s profesorem a začněte hledat grog v polici za ním. Kniha tam bude, ne však odpovídající stránka. Nyní je pravý čas použít zaříkadlo na Baštu, který vám recept na grog rád vydá. Podle tohoto receptu smíchejte z chemikálií za profesorem v laboratoři grog a nalijte jej trychtýřem do sklenice. Zatáhněte za páku vedle agregátu a hadr namočený od benzínu zapalte mezi oběma elektrodami. Pomocí hořícího hadru se postaráte o kahan po pravé straně přístroje – profesor bude volný. Proberte s ním vše, co se dá, pošle vás na letiště na druhém konci města. Pilotovi stříkněte do sklenice injekci s uspávadlem a poté ho prohledejte – objevíte letecký manuál a ten nastudujte. Otevřete hned poté kryt motoru a nastartuje motor. Roztočte vrtuli a naskočte do letadla... konec hry se pomalu blíží.
Po „přistání“ seberte pejska a promluvte s Kenem. Hned nato mu zabavte baterky, které má umístěny v hlavě. Pokecejte s Matelem, zakladatelem společnosti Dattel, tak jako tak na konci rozhovoru zemře. Do pejska vložte baterie a navoďte ho kapesníkem na stopu Klaudie. Poté ho nechejte, aby Klaudii vystopoval. Posledním úkonem, který se po vás bude ve hře očekávat, je použít psa na její pouta – čímž celý příběh končí happy endem a není tak utržena rána tradicím a běžnému vkusu.
Komentáře
Přehled komentářů
Jak mam odsunout tu skříň osunout pokažde mi řekne stara almara
JAK MAM
(JAK, 21. 3. 2010 13:58)