Třídění pístů a válců
Třídění pístů a válců
Tím že se píst ve válci neustále pohybuje se obě tyto součástky opotřebovávají.Válec se takzvaně vyběhá a už nemá přesný tvar a motor s tímhle válcem už nemá takovou kompresi a výkon. Proto je potřeba udělat výbrus.Při výbrusu se válec přebrousí na větší průměr.Při každém vybroušení se průměr válce zvětší o 0,25mm.Po výbrusu se dává i nová pístní sada (píst,pístní čep,segrovky).Při kažřdém vybroušení se objem motoru nepatrně zvětší,ovšem už po 8. výbrusu je objem válce 55ccm.Třídění pístů a válců podle výbrusů ukazuje tabulka:
Třída pístů------- | A | B | C |
0.výbrus | 37,93-0,01 | 37,95-0,01 | 37,96-0,01 |
I.výbrus | 38,19-0,01 | 38,20-0,01 | 38,21-0,01 |
II.výbrus | 38,44-0,01 | 38,45-0,01 | 38,46-0,01 |
III.výbrus | 38,69-0,01 | 38,70-0,01 | 38,71-0,01 |
IV.výbrus | 38,94-0,01 | 38,95-0,01 | 38,96-0,01 |
Třída válce------- | A | B | C |
0.výbrus | 38.000 +0,006 | 38,006 +0,005 | 38,011 +0,005 |
I.výbrus | 38,250 +0,006 | 38,256 +0,005 | 38,261 +0,005 |
II.výbrus | 38,500 +0,006 | 38,506 +0,005 | 38,511 +0,005 |
III.výbrus | 38,750 +0,006 | 38,756 +0,005 | 38,761 +0,005 |
IV.výbrus | 39,000 +0,006 | 39,006 +0,005 | 39,011 +0,005 |