Technický popis tanku M26 Pershing
- typ: do
poloviny roku 1945 těžký tank, později překvalifikován na střední tank
- osádka:
5 členů (řidič, pomocník obsluhující kulomet v čelním pancíři, střelec,
nabíječ, velitel tanku)
-
výzbroj: kanón M3 ráže 90 mm s drážkovanou hlavní, úsťová rychlost se střelou
HVAP 1021 m/s; koaxiální kulomet M19A4 ráže 7,62 mm; kulomet ráže 7,67 mm v
čelním pancíři a protiletadlový kulomet ráže 12,7 mm, který byl upevněný ve
stojanu na věži
-
rychlost otáčení věže: 360 stupňů za 15 sekund
- munice:
70 nábojů do kanónu; 5000 do kulometů ráže 7,62 mm
-
pancéřování: od 18 mm na dně po 102 mm na čele, resp. 114 mm na štítu kanónu;
korba i věž odlévaná; velitel tanku měl pro pozorování okolí širokoprostorovou
kopuli, každý člen posádky měl pozorovací periskop
- motor:
Ford GAF benzínový V8 o objemu 18 l; výkon 500 HP při 2600 ot/min uložený v
zadní části tanku, nádrž na 832 litrů paliva; hydraulická převodovka
Torquematic s planetovou redukcí
-
podvozek: šest dvojitých pojezdových kol odpružených na torzních tyčích, hnací
kola vzadu; napínací vpředu; pět napínacích kladek
- bojová
hmotnost: 41,9 tuny
- poměr
výkon/váha: 12 HP/1 t
- tlak na
zem: 12,5 psi
-
rozměry: délka 865 cm; šířka 351 cm, výška 278 cm
-
maximální rychlost: 48 km/h na silnici
-
překonávání překážek: brod hluboký 1,2 m, kolmá stěna 1,2 m a zákop široký 2,45
m
- dojezd:
160 km na silnici
-
produkce: od listopadu 1944 do června 1945 bylo vyrobeno 1436 tanků M26 Pershing,
do roku 1951 bylo vyrobeno ještě dalších tisíc tanků tohoto typu
Technický popis verze Mk IV Churchill IV
- typ:
pěchotní tank
-
posádka: 5 členů (velitel, střelec, nabíječ, řidič, pomocník řidiče obsluhující
kulomet v čelním pancíři)
-
výzbroj: 6liberní kanón FQ ráže 57 mm s drážkovanou hlavní; koaxiální kulomet
Besa ráže 7,92 mm; kulomet Besa ráže 7,92 mm v čelním pancíři a protiletadlový
kulomet Bren ráže 7,7 mm, který bylo možné upevnit na věž; granátomet
- munice:
84 nábojů do kanónu; 9 450 do kulometů Besa; 600 do kulometu Bren; 30 granátů
-
pancéřování: odlévaný a sešroubovaný pancíř s proměnlivou tloušťkou od 16 do
102 mm
- motor:
benzínový Bedford 2krát 6 válců o výkonu 350 HP při 2200 ot/min uložený v zadní
části tanku, nádrž na 682 litrů paliva; převodovka Merritt-Brown 4 stupně vpřed
a 1 vzad
-
podvozek: hnací zadní kolo, přední kolo napínací; pojezd na 11 nezávisle
zavěšených malých kolečkách na každé straně
- bojová
hmotnost: 39,6 t
-
rozměry: délka 767 cm, šířka 325 cm, výška 249 cm
- poměr
výkon/váha: 8,8 HP/t
- tlak na
zem: 13,1 psi
-
maximální rychlost: 24 km/h na silnici; 13 km/h v terénu (po zesílení pancíře v
terénu ;jen 10 km/h)
-
překonávání překážek: brod hluboký 1 m; kolmá stěna 75 cm; zákop široký 2,9 m;
stoupání 58 %
- dojezd:
195 km na silnici s přídavnými nádržemi na 150 l paliva; v terénu
-
výrobce: Leyland, Newton Chambers, Metro-Cammell a další výrobci různých
komponentů
-
produkce: v letech 1942 - 1943 vyrobeno 1 622 verzí Mk IV Churchill; od června
1941 do října 1945 vyrobeno 5 640 všech verzí tanku Churchill
Technický popis verze T-34/85 z roku 1944
- typ:
střední tank
- osádka:
5 členů (řidič; pomocník obsluhující kulomet v čelním pancíři; střelec;
nabíječ; velitel)
-
výzbroj: kanón ZIS-53 ráže 85 mm s drážkovanou hlavní; koaxiální kulomet DT
ráže 7,62 mm a kulomet DT ráže 7,62 mm v čelním pancíři
- munice:
56 nábojů do kanónu; 2770 nábojů do kulometů
-
pancéřování: 18 mm až 75 mm; 45 předek korby; 75 mm čelo věže
- motor:
V-2-34, 12 válců, OHC, objem 38 880 ccm, vidlicový, dieselový, kapalinou
chlazený o výkonu 500 HP (368 kW) uložený v zadní části tanku, nádrže na 545 l
paliva a 135 litrů v odhazovacích nádržích; převodovka: 5 stupně vpřed a 1 vzad
-
spotřeba paliva: 250 l/100 km (letní), 290 l/100 km (zimní)
- podvozek:
hnací kola vzadu, napínací vpředu; 5 velkých pojezdových kol na každé straně
uložených na vlečených ramenech
-
hmotnost: 32 tun
- výška:
2,74 metru
-
maximální rychlost: silnice 50 km/h; terén 32 km/h
-
vertikální překážka: 0,75 m; zákop široký 2,5 m; stoupání 30 stupňů
- měrný
tlak na půdu 0,65 kp/cm2
- hloubka
brodění: 1,3 m;
- dojezd:
350 km
-
produkce: v roce 1944 bylo vyrobeno 11 780 tanků; do května 1945 bylo vyrobeno
přes 7 300 tanků T-34/85; celková produkce T-34 všech verzí v letech 1940 -
1945 se odhaduje na 52 000 až 56 000 tanků
Technický popis Jagdpanzer 38 Hetzer
- typ:
lehký stíhač tanků
- osádka:
čtyřčlenná - řidič, střelec, nabíječ, velitel
-
výzbroj: kanón ráže 75 mm PaK 39 L/48 s drážkovanou hlavní; kulomet MG 34 ráže
7,92 mm
- munice:
45 nábojů do kanónu, 1200 do kulometu
-
pancéřování: čelo 60 mm, boky a záď 20 mm, kanón s odlévaným límcem typu
Saukopfblende
- motor:
benzínový vodou chlazený řadový šestiválec Praga AE; objem 7754 ccm; výkon 160
HP (118 kW) při 2600 otáčkách za minutu; uložen v zadní části tanku; nádrž na
320 l paliva
-
podvozek: hnací kolo vzadu, napínací vpředu; kromě toho 4 velká pojezdová kola
na každé straně a nad nimi 1 kladka pro vedení pásu
-
hmotnost: 15,8 tuny
- měrný
tlak: 0,85 kg/cm2
-
maximální rychlost: 42 km/h
-
spotřeba: 180 l/100 km na silnici a 230 l/100 km v terénu
- dojezd:
180 km na silnici a 130 km v terénu
-
výrobce: pražský Böhmisch Mährische Maschinenfabrik a plzeňská Škoda
-
produkce: od dubna 1944 - do konce války vyrobeno 2 827 Hetzerů všech verzí; do
roku 1950 vyrobeno 180 nových ST-I a ST-III a 158 vývozních verzí G-13 pro
Švýcarsko
Technický popis verze M4A3 Sherman
- typ:
střední tank
- osádka:
5 členů (řidič; pomocník obsluhující kulomet v čelním pancíři; střelec; nabíječ;
velitel tanku)
-
výzbroj: kanón ráže 75 mm nebo 76,2 mm (také houfnice 105 mm) s drážkovanou
hlavní; koaxiální kulomet ráže 7,62 mm; kulomet ráže 7,62 mm v čelním pancíři a
protiletadlový kulomet ráže 12,7 mm, který bylo možné upevnit na věž
- munice:
97 nábojů do kanónu (verze 75 mm); 4 750 nábojů do 7,62mm kulometů a 300 do
12,7mm kulometu
-
pancéřování: 25-76 mm věž (verze Jumbo až 150 mm); 25-50 mm korba (verze Jumbo
až 100 mm); svařovaný pancíř (jiné verze měly také odlévaný); později tzv. mokré
uložení munice; každý člen posádky měl pozorovací periskop, nastavitelný
horizontálně a vertikálně
- motor:
benzínový Ford GAA V-8 o výkonu 450 HP při 2600 ot/min uložený v zadní části
tanku, nádrž na 635 l paliva; převodovka 5 stupňů vpřed a 1 vzad
-
podvozek: hnací kolo vpředu, napínací vzadu; pojezd na systému 3 vozíků na obou
stranách, z nichž každý nesl dvě kola (pozdější verze pružení HVSS)
-
hmotnost: 32,3 tuny (verze Jumbo 42,3 tuny)
-
maximální rychlost: 47 km/h
- dojezd:
160 km
- výrobce
Ford, Grand Blanc, USA (další verze vyrábělo dohromady 11 výrobců v USA a v
licenci i v Kanadě)
-
produkce: 1942-1945; vyrobeno 12 596 tanků M4A3 (celkem vyrobeno 49 324 všech
verzí tanku M4)
Technický popis verze T-34/76 E z roku 1942 - 43 (tank
Lidice)
- typ:
střední tank
- osádka:
4členná (řidič; pomocník obsluhující kulomet v čelním pancíři; střelec; velitel
tanku sloužící i jako nabíječ)
-
výzbroj: kanón F-34 vz. 40 ráže 76,2 mm s drážkovanou hlavní; 2 kulomety
Děktarev ráže 7,62 mm - koaxiální a v čelním pancíři
- munice:
77 nábojů do kanónu; 3600 nábojů do kulometů
-
pancéřování: 52 mm čelo věže; 45 předek korby
- motor:
typ V-2; diesel o výkonu 497 HP (368 kW) uložený v zadní části tanku, nádrže na
540 l paliva; převodovka: 4 stupně vpřed a 1 vzad
- podvozek:
hnací kola vzadu, napínací vpředu; 5 velkých pojezdových kol na každé straně
uložených na vlečených ramenech
-
hmotnost: 30,9 tuny
-
maximální rychlost: silnice 51 km/h; terén 30 km/h
-
vertikální překážka: 0,73 m; zákop široký 2,5 m
- měrný
tlak na půdu 0,65 kp/cm2
- hloubka
brodění: 1,3 m
- dojezd:
350 km
-
produkce: v roce 1942 bylo vyrobeno asi 12 500 tanků; v letech 1940 - 1944 bylo
vyrobeno celkem asi 34 200 tanků T-34/76
Technický popis PzKpfw IV Ausf. J z let 1944-45
(pro srovnání jsou v závorce uvedeny údaje PzKpfw IV Ausf. D
z let 1939-41)
-typ:
střední tank
-osádka:
5 členů - řidič; střelec z kanónu; nabíječ; střelec z kulometu a radista;
velitel
-výzbroj:
kanón Kwk 40 L/48 ráže 75 mm (Kukl/24 ráže 75 mm) s drážkovanou hlavní; 2
koaxiální kulomety MG 34 ráže 7,92 mm, jeden spřažený s kanónem a druhý v
čelním pancíři;
-pancéřování:
elektricky svařovaná konstrukce: věž 30 - 80 mm (20 - 30 mm); korba 30 - 80 mm
(14,5 - 30 mm)
-munice:
87 nábojů do kanónu; 2 700 nábojů do kulometů
-motor: benzínový
Maybach HL 120 TRM, výkon 300 hp při 3000 ot/min, uložen v zadní části tanku,
nádrže na 680 l paliva (470 l)
-podvozek:
hnací kolo vpředu, napínací vzadu; 8 malých pojezdových kol na každé straně
zavěšených na příčných torzních tyčích a nad nimi 4 kladky na vedení pásu
-rozměry:
délka, šířka, výška 701 x 228 x 268 cm (592 x 284 x 268 cm)
-hmotnost:
25 t (20 t); měrný tlak na půdu 0,89 kp/cm2 (0,77 kp/cm2)
-maximální
rychlost na silnici: 38 km/h (42 km/h)
-překážky:
stoupání 30 st.; stěna 0,6 m; brodění 0,8 m, příkop 2,2 m
-dojezd:
na silnici 320 km, v terénu 210 km (na silnici 210 km, v terénu 130 km)
-výrobce:
Krupp
-produkce:
v letech 1936-45 bylo celkem vyrobeno 8544 kusů; pro poslední verze Ausf. H a J
a jejich modifikace se v letech 1944-45 vyrobilo skoro 6 000 podvozků
Technický popis PzKpfw VI Tiger Ausf. E
- typ:
těžký tank
- osádka:
5 členů (řidič; střelec z kanónu; nabíječ; střelec z kulometu a radista;
velitel)
-
výzbroj: kanón ráže 88 mm KWK 36 s drážkovanou hlavní; 2 koaxiální kulomety MG
34 ráže 7,92 mm, jeden spřažený s kanónem a druhý v čelním pancíři;
protiletadlový kulomet MG 34 ráže 7,92 mm
- munice:
92 nábojů do kanónu; 5 100 nábojů do kulometů
-
pancéřování z válcovaných desek z niklové oceli, elektricky svařovaná
konstrukce: 80-100 mm věž (120 mm čelo kanónu); 60-100 mm korba; 25 mm strop
věže a horní kryt motoru
- motor:
benzínový Maybach HL 210 P45, V-12 o výkonu 650 HP při 3000 ot/min uložen v
zadní části tanku, nádrž na 540 l paliva; převodovka 8 stupňů vpřed a 4 vzad
- podvozek:
hnací kolo vpředu, napínací vzadu; zavěšení na příčných torzních tyčích, 8 kol
ve dvou řadách na obou stranách
-
hmotnost: 57 tun
-
maximální rychlost: 20 km/h v terénu; 40 km/h na silnici
- dojezd
v terénu: 110 km
- výrobce
Henschel
Komentáře
Přehled komentářů
Torsion bras de quelqu'un est comment dur votre sang pousse contre les parois de vos arteres lorsque votre coeur essence pompe le sang. Arteres sont les tubes qui transportent perseverent b gerer offre sang loin de votre coeur. Chaque culture votre determination bat, il pompe le sang tout au long vos arteres a la vacances de votre corps.
https://www.cialispascherfr24.com/vente-cialis-10-mg/
Reading the unknown blood bring pressure to bear on guidelines
(AMusamayorma, 30. 7. 2018 12:16)
Compression est comment calleux votre sang pousse contre les parois de vos arteres lorsque votre coeur sentiment pompe le sang. Arteres sont les tubes qui transportent perseverent b gerer offre sang loin de votre coeur. Chaque culture votre manque de sensibilite bat, il pompe le sang par vos arteres a la flanerie de votre corps.
https://www.cialispascherfr24.com/acheter-cialis-pas-cher-voiture/
Acme blood load (hypertension)
(ATouffiviona, 8. 10. 2018 9:11)