O filmu
Každý si zaslouží šanci následovat své sny, ale někteří lidé mají jen jeden pokus.
Distribuční společnost SPI International Czech Republic
uvádí americké hudební, svěží, energické romantické drama Let's Dance Step Up, které bude mít premiéru 17. srpna 2006.
Tyler Gage je rebel na špatné straně Baltimoru, který má však sen, že
se jednoho dne odsud dostane. Nora je prvotřídní prima balerína, která
navštěvuje v Baltimoru ultra-elitní Marylandskou školu umění, a jediná
věc, která stojí v cestě její jasně zářivé budoucnosti, je najít
skvělého tanečního partnera pro své vystoupení. Když se Tyler kvůli
potížím se zákonem dostane do Marylandské školy umění na veřejně
prospěšné práce, je pro všechny jen drzým outsiderem. Jeho taneční
nadání se však nezapře a Nora zjistí, že v tomto drsném klukovi je něco
víc. Podaří se oběma realizovat své sny? A co láska? Nezkomplikuje jim
životy?
Celý článek...!!!Si určo dočtěte...!!!
Po
snímku Mr. & Mrs Smith chtěl producent Erik Feig natočit svým
způsobem klasický taneční film, který on a jeho přátelé považovali
během svého dospívání za fascinující. Hity jako Horečka sobotní noci, Sláva a Hříšný tanec
byly inspirací a Feig cítil, že je čas přivést tento žánr plný síly a
života zpět… avšak se svěží a energickou inspirací současnými moderními
tématy a styly.
"V lásce k tanci a hudbě je něco univerzálního a já jsem chtěl natočit
taneční film, který by oslovil všechny, muže i ženy. To je důvod, proč
se Let's Dance točí kolem jednoho drzého smolaře, který má sen a musí
vydat ze sebe vše, aby tento sen uskutečnil."
Feig při sestavování příběhu vycházel i ze svých zkušeností z mládí.
Jako dítě spáchal se svými kamarády přestupek - vloupali se do jedné
budovy a za trest dostali veřejně prospěšné práce. To ho přimělo
přehodnotit smysl svého života, což je také klíčovým momentem Tylera
Gage, který získá nový směr své budoucnosti a lásku.
Tuto myšlenku představil Feig scénáristovi Duane Adlerovi, který debutoval teenagerským hitem Nežádej svůj poslední tanec
s Julií Stiles v hlavní roli. K natáčení se přidala i Melissa
Rosenberg, kterou si filmaři vyhledali kvůli hip hopu, který dokonale
vystihla v populárním TV seriálu O.C.
Adler dobře chápal Tylerovo postavení ve společnosti a jeho vnitřní boj
mezi starými a novými přáteli, mezi starým a novým prostředí. Jak Adler
uvádí, často se jako malý s rodinou stěhoval a vyrůstal podobně jako
Tyler - jako outsider.
Aby tvůrci poznali rytmus a puls dnešních teenagerů, strávil Adler
téměř šest týdnů ponořen do života typické umělecké střední školy:
Academy of Visual and Performing Arts (Akademie vizuálního a pohybového
umění) v Culver City, Kalifornii
"Chodil jsem se studenty na vyučování, zkoušky a obědy a pozoroval jsem
je při přípravách na závěrečné jarní představení," říká. "Záměrem bylo
vnést do filmu co nejvíce autenticity."
Na post režiséra chtěl Erik Feig dosadit talentovaného nováčka s
choreografickými zkušenostmi. Obrátil se proto na svého kamaráda, Adama
Shankmana, aby mu někoho doporučil. Shankmanovi okamžitě vytanula na
mysli Anne Fletcher, jedna z předních světových choreografek, která v
oblasti filmu - choreografie - debutovala snímkem Bravo, girls!
a podílela se na choreografii klíčových scén desítek filmů a
televizních projektů. "S Annou spolupracuji již od roku 1989 a spolu
jsme také tancovali na Oscarech pro Paulu Abdul. Ona je jednou z mých
nejlepších kamarádek a byla mojí asistentkou, když jsem dělal ještě
choreografa," vysvětluje Shankman.
"Když jsem začal točit filmy, převzala po mně moji choreografii.
Umělecky doslova explodovala. Věděl jsem, že tento film by byl pro ni
perfektní, protože měla vždy neskutečnou autoritu u herců, je ze své
práce nadšená a mimoto je skutečně výbornou vypravěčkou."
Když Anne Fletcher četla scénář, věděla, že Let's Dance bude skvělou příležitostí pro její režisérský debut.
"Věděla jsem, že to zvládnu, protože dobře znám tento svět tance a
mladých umělců, protože jsem v něm vyrostla," říká. "Líbil se mi scénář
a cítila jsem, že toto je šance vyprávět velmi pravdivý příběh. Ale
také jsem věděla, že první prioritou bude najít skutečně dobré lidi,
protože režisér je tak dobrý, jak dobrý je jeho team."
Pouliční, chytrý rebel a prima balerína hledají perfektního partnera: obsazení Channinga Tatuma a Jenny Dewan
Od chvíle, kdy přišla k filmu, věnovala režisérka Anne Fletcher ohromné
úsilí na hledání herců, kteří by filmu přinesli realitu, vzrušení a
čistý talent. Hledala mladé herce natolik talentované, aby byli schopni
ztvárnit filmové postavy a zároveň všechny party zatančit a zazpívat.
Aby film působil skutečně živě a opravdově, odmítala naprosto dubléry
nebo playbacky. Nebylo to snadné, ale díky spojení štěstí, načasování a
malých zázraků byl dán dohromady neobyčejný herecký ansámbl.
Hon na mladého muže - roli Tylera - začal obavami. "Postava Tylera je
tak komplexní," uvádí Erik Feig, "že jsem věděli, že bude velmi náročné
najít někoho se všemi těmito kvalitami. Potřebovali jsme někoho, kdo by
byl charismatický a zároveň problémový, neústupný a oblíbený, drsný a
romantický, amatér, ale úžasný tanečník."
Pak přišel na konkurs Channing Tatum, který vyrostl v malém městě v
Alabamě a objevil se v roce 2002 v reklamě na Mountain Dew. Byla to
chvíle, která změnila celý film.
"Jakmile jsme uviděli Channinga, věděli jsme, že on je Tyler," říká
Feig. "A pak jsme ho viděli tancovat a pohyboval se jako voda. Nemohu
to jinak popsat. On je tak tekutý a je skvělý zážitek ho pozorovat."
Adam Shankman dodává: "Přizpůsobit někoho postavě Tylera by byla
katastrofa. Potřebovali jsme někoho, kdo má v sobě přirozenou vášeň a
spoustu energie, ale dokáže je zároveň kontrolovat… a takový je
Channing. On je také snad tím nejlepším street tanečníkem, jakého jsem
kdy v životě viděl."
Tatum se s Tylerem okamžitě ztotožnil. "Cítil jsem, že bych sám sebe
lépe nepopsal, jak je Tyler vykreslen ve scénáři," říká mladý herec.
"Je to bezstarostný kluk, který miluje tanec a zábavu, ale má také
sebedestruktivní stránku. Myslím, že všichni kluci v jeho věku jsou
svým způsobem blázniví a destruktivní. Takoví jsou teenageři. Musíte
projít zmatkem, abyste se něco přiučil." Pokračuje: "Také si pamatuji,
jaké to je, když nevíte, co v životě chcete, a chvíle, kdy se přes to
překlenete, je ohromná."
Jakmile měli tvůrci obsazeného Tatuma do role Tylera, řešili další
klíčový problém - najít mladou herečku, která by měla dostatečnou
baletní průpravu a zároveň osobnost pro roli Nory. Po mnoha náročných
konkurzech narazili filmaři na Jennu Dewan, která tancuje od svých 5
let, účinkovala v desítkách hudebních videoklipů a byla na turné s P.
Diddym a Janet Jacksonovou než se dostala k filmu. "Když jsme viděli
Jennu, byl to další ohromný objev," říká Feig. "Věděli jsme, že ona je
ta, na kterou zůstane Tyler Gage civět, když dorazí do školy… a udělá
cokoliv, aby ji zaujal a získal. Jenna má tyto nepopsatelné přednosti."
Stejně jako Tatum byla i Dewan zaujata příběhem Let's Dance. Líbilo se
jí spojení dvou světů a také, že vztah Tylera a Nory není žádné klišé.
"Tyler prožil těžký život a neví, jak něco chtít, protože pokaždé, když
o něco žádá, nejraději by utekl. Ale když potká Noru, ona s tím problém
nemá - stále bojuje za něco, co chce. To je příčina, která v něm zapálí
oheň a pomůže mu zjistit, co má pro něj skutečně význam. Na druhou
stranu ukáže Noře, jak se uvolnit a žít naplno a nebýt tak strnulý.
Ukáže jí, o čem je skutečná láska. Jejich životy se změní," uvádí Jenna.
Když se Dewan poprvé setkala s Tatumem na prvním čtení scénáře, začaly
věci do sebe skvěle zapadat. "Ve chvíli, kdy jsme se potkali, bylo to
naprosto přirozené," říká Jenna, "a postupem času jsme začali
odhalovat, že to je jako bychom se znali již několik let. Channing je
velmi otevřený a šlechetný, navíc je úžasný tanečník, takže pro mne
bylo inspirací ho pozorovat."
Ve škole a na ulici: Hledání pomocného hereckého ansámblu Let's Dance
Herci, kteří obklopují Channinga a Jennu v Let's Dance, jsou jak
nováčci, tak i oceňované hvězdy. Dospělé části herců vévodí Rachel
Griffiths, která hraje ředitelku umělecké školy. Po kritiky uznávané
roli v HBO seriálu Odpočívej v pokoji chtěla Griffiths natočit něco
naprosto odlišného. Když si četla scénář Let's Dance, věděla, že to je
ono.
"Byla jsem vtažena do tohoto filmu. Říkala jsem si, že by bylo skvělé
natáčet v mladém, pulzujícím, slibném prostředí," říká herečka.
Griffiths byla také nadšena z toho, jaký má její postava vliv na
Tylera, školního outsidera, který však potřebuje inspiraci a
nasměrování. "Já vidím ředitelku Gordon jako někoho, kdo je velmi
přísný, ale také velmi férový. Ona pozná, kdy se studenti přetvařují, a
chce jim vždy přinést to nejlepší. To je také důvod, proč se snaží
Tylera přimět, aby v sobě našel touhu usilovat o to pozitivní. Ona mu
hodí rukavici a on ji přijme. Je to ohromný moment, protože toto nikdy
nikdo Tylerovi nenabídnul - ale ona věří, že se může díky této
příležitosti dostat dál."
Další fází castingu bylo najít talentované teenagery ve školách, stejně
jako Tylerovi kamarády ze sousedství. Jednou z hvězd, které byly
obsazeny, byl Mario, baltimorský, platinový R'n'B umělec, který
prorazil ve světě showbusinessu, když mu bylo teprve 15 let. V dalších
rolích se pak představí Drew Sidor, Damane Radcliff, De'Shawn
Washington nebo bratři Damien a Tourie Escobarovi.
Beat: hudba a choreografie Let's Dance
Jakmile měla Fletcher pohromadě herecký štáb, začala se zaměřovat na
klíčové komponenty Let's Dance: dynamickou hudbu a street dance. Aby
vdechla život své choreografické vizi - spojení půvabu klasického tance
s hrubostí street dance, vybrala si ke spolupráci Zacha Woodleea a
Jamala Simse.
Byl to právě Sims, který nejvíce spolupracoval s Channingem Tatumem a
rozvíjel jeho přirozené schopnosti. "Bylo to úžasné, protože Channing
nikdy nebyl na hodině tance a přesně takový je i Tyler. Být samouk je
někdy výhodou, protože nemáte žádný trénink a prostě jen tančíte.
Posloucháte hudbu a začínáte dělat věci, které jsou vám přirozené.
Channing tento perfektní instinktivní přístup má."
Ale profesionální tanec nemůže vycházet pouze z instinktu. Tatum se
musel naučit počítat doby a tančit synchronizovaně s ostatními -
dovednosti, které mohou zabrat roky učení, ale on se to musel naučit "v
poklusu", stejně jako jeho postava.
Jak vznikaly taneční sekvence, byli všichni nadšeni z jejich
bezprostřednosti a způsobu, jak byly protkány do filmu. Výkonný
producent John Starke říká: "Úžasné je to, že na začátku byla jen slova
na papíře a Anne Fletcher a choreografové nějakým způsobem vytvořily
tyto skvělé tance, které prohlubují příběh, tanečníci se je naučili a
finální výsledek je skutečně úžasný a zábavný."
Jak tanec, tak i drama musí být sladěno s příběhem stejně jako
neodolatelná hudba, což je důvod, proč Adam Shankman přivedl skvělého
hudebního odborníka Bucka Damona, jehož práce na filmech jako Procitnutí v Garden State a Protivný sprostý holky
upevnila jeho renomé v pop kultuře. Damon čerpal inspiraci ze scénáře a
měl jasnou představu o soundtracku, který by byl určený hlavně pro
mladé - beat, rytmy a emoce. "Chtěli jsme, aby hudba měla pozici další
hlavní postavy filmu," říká Damon. "Tak jsme pro film vytvořili mnoho
originálních skladeb - vytvořili jsme soundtrack, který má věrohodnost
street music a zároveň skutečnou symfonickou bohatost. Abych toho
dosáhl, dal jsem dohromady hudební producenty, kteří jsou na špici
svého žánru, a nadějné talenty."
Finální verze také zahrnuje nahrávky od Wyclefa Jeana, Scott Storche,
Riche Harrisona, Anthony Hamiltona a Alias. "Toto není jen drama, ale
také love story, takže jsme mezi originální hudbu zařadili tradiční
skladby, které působí velmi autenticky," říká Damon.
Každý takt a každý pohyb v Let's Dance se vytváří pro vrcholové Nořino
vystoupení, které převypráví příběh filmu pomocí hudby a tance. S
hudbou hip-hopové hvězdy Kamea je choreografie scény kulminací všech
těch kroků, které v průběhu filmu vidíme. Producent Feig shrnuje: "V
příběhu Let's Dance vidíte, jak se střetávají různé světy a na závěr
máte všechny ty taneční a hudební styly - vše od klasiky, přes modernu,
jazz a hip-hop - které splynou v jedno.