Mercedes-Benz C 220 CDI
V tomto roce mírně faceliftovaný Mercedes C dostal nedávno pod kapotu zcela nový vznětový motor (viz foto) s přímým vstřikováním paliva a čtyřventilovou technikou. A právě tento model jsme získali k obvyklému redakčnímu testu.
Jednalo se o provedení SPORT (+ 87.000,- Kč k základní ceně 1.089.000,- Kč), což sebou nese (oproti základu) 6ti paprskové lité disky, kožený potah volantu a řadící páky, sportovní podvozek, sportovní sedadla vpředu, sportovní volant (viz foto) a pár dalších drobností. K tomuto se pochopitelně přidává bohatá sériová výbava, která obsahuje např: ABS, 2x airbag "zepředu" a 2x "zboku", dálkové ovládání centrálního zámku, el. ovládaná př. okna, pneumaticky sklápěné opěrky hlav vzadu, protiprokluzový systém (ASR), imobilizér s plovoucím kódem, tónovaná skla, ukazatel servisních intervalů (ASSYST), ukazatel venkovní teploty, urychlovač brzdného účinku (BAS) a výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce. Testovaný vůz byl ještě navíc vybaven např: el. ovládáním sedadla řidiče a spolujezdce, vnitřním zrcátkem s automatickým tlumením oslnění, dešťovým senzorem, výškově stavitelným volantem, automatickou klimatizací a xenonovými světly. Díky této rozsáhlé výbavě stoupla cena až na 1.446.000 Kč.
Přímovstřikový turbodiesel (systém Common Rail) s objemem 2151 cm3 se papírově pyšní vynikajícími parametry. Dosahuje nejvyššího výkonu 92 kW. Pro diesel je ovšem důležitější točivý moment, který zde dosahuje "magické" hranice 300 Nm již při 1800 otáčkách. V praxi u nepříliš zajetého motoru (cca 500 km) byl subjektivně točivý moment posunut o něco výše k cca 2300 ot/min. Projevovalo se to tak, že teprve po dosažení těchto otáček motor výrazně ožil a "naplňoval" papírové předpoklady. Spotřeba nepřesáhla 6.8 l/100 km, čímž se CDI zařadilo mezi "přímovstřikovou smetánku". Odhlučnění je na vynikající úrovni a to, že jedete dieselem, lze jen s obtížemi určit sluchem. Potěšila i absence písklavého zvuku turbodmychadla, které je u vozů nižších tříd často slyšet v interiéru.
Sportovní naladění podvozku dělá z céčka sice trošku tvrdšího společníka, ale díky tomu si může řidič dopřát svižné průjezdy zatáčkami bez přílišného naklánění vozu či směrové nejistoty. Sportovní naladění podvozku "podporují" i anatomicky tvarovaná sportovní sedadla, která výborně drží tělo v zatáčkách.
Kapitolou, která by sama mohla zaplnit stránku tohoto testu je brzdový asistent, který, stručně řečeno, odstraňuje váhavé brždění méně zkušených řidičů v kritických situacích. Princip je takový, že při prudkém, ale slabším sešlápnutí pedálu elektronika vyhodnotí situaci a v případě krize aktivuje naplno brzdovou soustavu, tak jako by řidič sešlápl pedál maximální silou. Za pomocí ABS potom automobil brzdí maximálně účinně. Tento systém mělo samozřejmě i testované céčko. Systém pracoval spolehlivě, přesně podle předchozího popisu - brzdilo výborně.
Interiér céčka je v klasickém stylu Mercedesů, který však zřejmě díky své strohosti neláká zákazníky mladší čtyřiceti let. To však neznamená, že by nebyl zpracován v prvotřídní kvalitě. Všechny páčky a ovladače jsou robustní, z kvalitních materiálů příjemných na dotek. Snad jediným funkčním nedostatkem na přístrojové desce je neuvěřitelně maličká schránka u spolujezdce (viz foto), kterou výrazně omezil airbag spolujezdce.
Místo na zadních sedadlech je více než dostatečné a navíc je podpořeno výrazným vybráním v předních opěradlech (viz foto). Zajímavým prvkem je možnost dálkového sklopení zadních opěrek z místa řidiče (viz foto 1 a 2), čímž se při neobsazených zadních sedadlech uvolní výhled vzad.
Zavazadlový prostor s objemem 430 litrů patří mezi průměr, výhodou je že mechanismus otevírání víka kufru nezasahuje dovnitř (viz foto). Faktem, ale je že toto již splňují i mnohé vozy nižších tříd.
Má u nás céčko kupce? No, myslím že jsou jeho šance omezeny, protože éčko je sice o něco dražší (+ cca 250 tisíc), ale díky svému neotřelému designu a novosti je podstatně atraktivnější. To však neznamená, že by se céčko jinde neprodávalo. Stačí se podívat na tabulku nejprodávanějších automobilů v Německu. Céčko zde předstihuje své největší konkurenty BMW 3 a Audi A4 () a v minulém roce vybojovalo celkové sedmé místo.
Komentáře
Přehled komentářů
Hello! Crazy discounts, hurry up!
We are Drop Dead Studio and our goal is to help companies achieve impressive sales results through automated marketing.
I. <b>We sell fresh databases for GSA Search Engine Ranker.</b>
• The databases are updated monthly through 24/7 parsing and by connecting purchased databases from other sources.
• You have the option to purchase a one-time fresh database or pay for a lifetime subscription for updates.
<i><b>ATTENTION!</b></i> 40% discount only until 04/10/2024!
When applying, please indicate the promotional code <i><b>DD40%</b></i> in telegram: <i><b>@DropDeadStudio</b>!</i>
II. <b>We sell fresh databases for XRumer 19.0.18 — 23.0.3 StrongAI.</b>
• The databases are also updated monthly through 24/7 parsing and by connecting purchased databases from other sources.
• You have the option to purchase a one-time fresh database or subscribe for lifetime updates.
<i><b>ATTENTION!</b></i> 40% discount only until 04/10/2024!
When applying, please indicate the promotional code <i><b>DD40%</b></i> in telegram: <i><b>@DropDeadStudio</b></i>!
III. <b>We sell our own premium databases for XRumer 19.0.18 — 23.0.3 StrongAI.</b>
• The databases are updated monthly and compiled by us through selection of all databases + including fresh ones specifically for active links, or in the case of contact forms, those links where your advertisement will be sent to the website owner.
<i><b>ATTENTION!</b></i> 40% discount only until 04/10/2024!
When applying, please indicate the promotional code <i><b>DD40%</b></i> in telegram: <i><b>@DropDeadStudio</b></i>!
IV. <b>We are selling the remaining activation keys for GSA Search Engine Ranker.</b>
• The activation keys are still available with us from the closed department that used this software, as we have fully transitioned to XRumer.
<i><b>ATTENTION!</b></i> 2 keys left for sale activation key for GSA Search Engine Ranker with a 50% discount! Write to us in telegram: <i><b>@DropDeadStudio</b></i>!
V. <b>We can also help you choose and configure servers and virtual machines.</b>
• We have 7 XRumer licenses running simultaneously 24/7, and we can also assist with setting up XRumer and Xevil.
Gargantuan discounts, get your website up and continuous at a low value!
(BryanMet, 8. 4. 2024 1:05)