Čelní náraz
Airbag zachytil a ztlumil řidiče, ale jeho hlava posunutá vlevo a otočená o 90 stupňů byla znepokojující. Tomuto nepomohl pohyb volantu a sedadla, což později způsobilo zkroucení poblíž středového tunelu. Airbag byl označen jako příliš tuhý, což může společně s bezpečnostním pásem způsobit zranění hrudníku. Oblast nárazu kolen řidiče byla mimo dosah objektů, které by mohly způsobit zranění jeho nohou. Nicméně dolní výztuž odkládacího prostoru na straně spolujezdce byla posouzena jako příliš tvrdá. Podlaha vpravo u středového tunelu u řidiče byla špatně deformována, což by mohlo klást riziko na dolní část řidičových nohou.
Boční náraz
Ve dveřích umístěný boční airbag pracoval dobře k ochraně řidičovy vrchní části hrudníku. Zátěž na jeho dolní část hrudníku a břicho byla vyšší, ale ještě byla v relativně bezpečných úrovních. Řidičova hlava se udeřila o kolejnici vedoucí střechu, ale ne dostatečně tvrdě, aby tento pohyb vzbudil obavu. Ve dveřích nebyla žádná vycpávka nebo pěnový blok ke zvýšení ochrany, což je neobvyklé.
Ochrana dětí
Jelikož je SLK dvousedadlový automobil a tyto dvě místa byly obsazeny figurínami, nebyl již prostor pro umístění a test dětské sedačky. Nicméně dětská sedačka může být umístěna na místě spolujezdce. V případě umístění značkové - Mercedes dětské sedačky, automobil toto pozná a automaticky vypne airbag spolujezdce. Tento systém však nerozpozná jiný typ dětské sedačky, což by mohlo být nebezpečné, jestliže si toho řidič není vědom. Varování umístěné na sluneční cloně u spolujezdce bylo neadekvátní, ale Mercedes se k tomu vyjádřil, že tyto štítky zlepší.
Ochrana chodců
Kapota se ukázala jako dosti nemilosrdná v oblasti nárazu dospělého i dítěte. Nárazník byl také velmi tvrdý a kladl riziko na dolní část nohou chodců. To jsou hlediska designu, u kterých Euro NCAP věří, že je Mercedes potřebuje vylepšit.
Historie modelu a bezpečnostní výbava
SLK byl uveden v roce 1996. Model pro rok 2002 má toto standardní bezpečnostní vybavení - dvojici čelních airbagů, boční airbagy, předpínače a omezovače tlaku u bezpečnostních pásů, ABS, ESP a brzdový asistent.