V 70.letech se v New Yorském ghettuzačaly vytvářet první hip-hopové skladby,které tvořily především tamější gangy.V tu chvíli se na scéně objevili Djové GRANDMASTER FLASH A AFRICA BAMBAATAA, kteří se postarali o to, že hip-hop je dnes v USA 2. nejprodávanější hudební směr.
Do té chvíle byl hip-hop tvořený gangstery svým způsobem nedokonalý a právě tito 2 výše zmínění pánové dali onomu hudebnímu žánru "šťávu".
Postupem času se tímto hudebním stylem nechali zlákat milióny lidí po celém světě a hip-hop přestal být pouze hudebním stylem, ale stal se také stylem životním. Image hip-hopových veličin jako byl KRS1 zachvátila celý svět.Právě KRS1 původně bezdomovec, který stříkal grafitty. Až jednou se začal živit pouličním zpěvem hip-hopu. Tímto způsobem si vydělal a začal zpívat po clubech za daleko větší peníze. Roku 1987 vydal spolu se svým kamarádem Scottem Larockem desku s názvem CRINAL MINDED. Texty k písním na tomto albu byly prozatím nejtvrdším svědectvím o životě černochů v Americe. Za pravdu se odjakživa bilo, bije a bít se bude, a proto krátce po vydání desky byl Scott zastřelen.
Stále více mladých černochů se snažilo vyrovnat svým předchůdcům co se hudby týče a stali se také slavnými. Zmíním například RUN D. M. C., De La Soul, Naughty by Nature, Tag Team,….
Hip-hop ale není jen otázkou módního stylu. Například skupina PUBLIC ENEMY ve svých textech klade důraz na rovnoprávnost černochů a bělochů a povzbuzuje černou komunitu.
Koncem 80. let nastal v tomto hudebním směru převrat. Běloši se začali pokoušet tvořit 1. hip-hopové skladby. Mnozí z nich neuspěli, jiní však ano a stali se hvězdami. Například: Hose of Pain, hispánští Cypress Hill, nebo popovější Vanila Ice.
Nyní však stále více hudebníků používá hip-hop jako stroj na vydělávání závratných sum peněz. Například SAEN COMBS známý spíše pod svým pseudonimem PUFF DIDDY, který se prosadil mezi širší veřejností písničkou I`ll be missing you, kterou převzal od svého "kolegy" Stinga a napsal k ní nový text věnovaný svému příteli, také raperovi, NOTORIUSOVI B. I. G., terý byl zastřelen.
V dnešní době se hip-hop hodně změnil a podléhá komerci stejně jako každý hudební směr.
A proto nezbývá skalním fanouškům nic jiného než poslouchat nové začínající kapely, kterým ještě peníze nestoupli do hlavy, a nebo starší "kousky".
Na závěr musím konstatovat, že hip-hop byl je a bude doménou černých hudebníků.
DALŠÍ HIP-HOP KEMP
Termín konání jubilejního Hip Hop Kempu 2006 připadá stejně jako loni na třetí srpnový víkend, tj. 18. - 20.8.2006.Místo zůstává nezměněno: areál Letiště v Hradci Králové. Na jaře se bude prostor ještě upravovat a jelikož se zde bude festival konat již podruhé, bude odstraněno maximální množství nedostatků, které při loňské "premiéře" na letišti vznikaly.
Hip Hop Kemp
hip hop ondra
(ondra, 27. 5. 2011 22:06)