Říčky v Orlických horách - jaráky 7.-13.3.2010

19. 3. 2010

Neděle: Sešli jsme se skoro všichni jen tak nalehko u trafiky na Dejvické (protože lyže a batohy se vezly autem). V Hradci Králové se nám při přestupování stala neočekávaná věc – mě a Adamovi ujel vlak (kupovali jsme totiž Honzíkovi lízátko J!). Naštěstí Pepa všechny naše děti a věci svědomitě dovezl až do Říček, kam jsme my s Adamem dorazili asi s hodinovým zpožděním do již lehce zabydlené chaty. Vybalili jsme, připravili ležení, najedli se a v mezičase zkoukli film „Rrrr“, ze kterého máme pár nových hlášek o Kamenech.

Pondělí: Vstali jsme zřejmě příliš pozdě, protože po snídani a mytí zbylo příliš málo času, aby si Helča stihla nandat lyžáky a odejít na skibus. Nakonec to ale stihla a stihl to dokonce i Pepa, kvůli kterému jsme autobus asi na tri minuty zdrzeli v zastávce. Ve skicentru jsme nasadily lyže, sjeli si společně první jízdu a domluvili se na srazu v deset. Jezdilo se krásně, svítilo sluníčko, sněhu spousty, prostě paráda. Ale smůla se nám nějak lepila na paty, protože Adam s Pepou ztratili na svahu permici (nutno dodat, že Pepa ji naštěstí zase našel). Odpoledne jsme skoro všichni zůstali na sjezdovce, domů šli jen Pepa s Aničkou a Martinem, kteří aspoň stihli dojít na vodu a na nákup, než jsme se vrátili my ostatní. Já , Adam a Helča jsme si pak skoro do tmy házeli s frisbee. Večer byl unavený, všichni byli poměrně vyčerpaní a tak jsme šli brzo spát.

Úterý: Tentokrát jsme měli ráno o mnoho klidnější, protože Dave nastavil budíka o 20 minut dřív, aby si stihnul zacvičit svoji jógu J. Podmínky lyžování byly stále naprosto úžasné, akorát na lanovce foukalo a docela krutě mrzlo, proto to asi půlka osazenstva zabalila zase už v poledne. Když jsme se sešli na chatě, tak jsme udělali polívku, zahráli si Citadelu, upekli toasty, děti umyly nádobí a pomalu byl zase čas jít zase na kutě.

Středa: Byl odpočinkový den, takže když jsme se dosyta vyspali, tak si děti došli pro vodu z potoka a proběhlo veliké mytí. Pak ještě nějaký drobný úklid, promítání videí ze sjezdovky a instrukce k dalšímu pobytu a už jsem se musela pomalu jít balit, abychom mohli odpoledne odjet do Prahy. Napínák zůstal s dětmi sám až do večera, kdy z Prahy přijel Krysa.

Čtvrtek: Ráno jsme opětovně vyrazili na lyže a na svahu jsme strávili celý den. Odpoledne také přijel Krtek a hned ztropil menší bengál, protože v chalupě byl poměrně velký binec takže se šlo alespoň trošku uklízet. Pak jsme si vychutnali párečky k večeři a po shlédnutí několika filmů jsme se odebrali na kutě.

Pátek: Byl znovu ve znamení ranního vstávání, abychom stihli skibus. Napínák tentokrát zůstal v chalupě, protože mu nebylo dobře, ale jak jsme později zjistili skoro celý den brouzdal na netu takže to až tak hrozný nebylo. Ostatní dopoledne brázdili sjezdovku a na odpolední lyžování zůstal jen Krysa s Helčou a Davem a ostatní byli v chalupě. K večeru jsme si začali trošku balit abychom v sobotu neměli honičku a po bramborech na loupačku a nějakém tom filmu, jsme se odebrali na kutě.

Sobota: V 11:00 nám jel autobus takže do té doby musela být uklizená celá chalupa a všichni být zabalení. Vše jsme celkem v pohodě zvládli, ale jak už bývá poslední dobou zvykem, že se poslední den výrazně změní počasí (minulý rok byl děsný slejvák) tak tentokrát začalo hustě chumelit, ale i to jsme zvládli a v klidu odjeli zpět do svých domovů.

Účast: Napínák, Kája, Martin, Honza, Helča, Lenka, Dave, Terry, Adam, Pepa, Anička, Krysa a Krtek

Ujeli jsme: stráášně moc kilometrů na sjezdovkách