Server VH1.com pustil Angels & Airwaves pás písniček ze starých i
nových desek a zeptal se jich na jejich názor na ně. Český překlad
rozhovoru si můžete nyní přečíst:
Buzzcocks -- "Ever Fallen in Love?" Love Bites (1978)
Kennedy: Alkaline Trio! (směje se). Tohle je starej dobrej punk-rock. Už jsem to slyšel. Zní to jako Buzzcocks...
DeLonge: Měl jsem rád jenom pár starých punk-rockových kapel. První písničku, kterou jsem zkusil zahrát byla od The Descendents. Moje hraní na kytaru pramení z nich.
Kennedy: Naučil jsem se zahrát Hope. Ta zněla jako od Descendents a byla dost lehká.
Willard: Moje to byla Seeing Red od Minor Threat. Ale u bicích to je něco jinýho. Jsou lehký.
Sinn: První punk-rocková písnička, kterou jsem se naučil, byla Lexicon Devil od The Germs. Byla to prostě jednoduchá písnička.
Co pro vás bylo důležitější? Zlost nebo chytlavost?
DeLonge: Nikdy jsem neměl rád naštvanou hudbu, která je, podle mě, produktem Kalifornie. Hledal jsem melodické cítění. O to mi především šlo. The Descendents uměli napsou skvělej song. Kdyby jejich desky vyšly dnes, měly by hodně co říct.
U2 -- "The Unforgettable Fire" - The Unforgettable Fire (1984)
DeLonge: Myslím, že Unforgettable Fire byla moje první deska U2. Where the Streets Have No Name a With Or Without You jsou ty nejlepší písničky vůbec. Není tajemstvím, že jsem touto kapelou fascinován. Každá kapela, která má tolik skvělých písniček jako oni a další a další pořád píšou, je inspirující.
Kennedy: Tehdy jsem byl na střední a nic z jejich hudby mi nedávalo smysl.
Proč ne?
Kennedy: Tehdy jsem dělal úplně jinou hudbu. Poslouchal jsem kapely jako Mistifs, Uniform Choice, Insted, Minor Threat a spoustu hc z New Yorku. Hledal jsem sám sebe a tyto kapely mě uspokojovaly.
DeLonge: Myslím, že i U2 trvalo nějakou dobu, než našli sami sebe. U2 nejsou jediná kapela s vnitřní energií. I v Angels and Airwaves je hodně myšlenek, ale lišíme se tím, že my zníme tak, jak bude rock'n'roll znít v budoucnosti.
Arctic Monkeys -- "Fake Tales of San Francisco" - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not (2006)
DeLonge: Zní to jako Franz Ferdinand.
Kennedy: Jo, to jsou Arctic Monkeys.
Nejste fanoušky?
Kennedy: Nic o nich nevím. Jen to, že se o nich hodně mluví.
DeLonge: David to pospal dobře. Anglie je úžasná země, jedna z nejlepších na světě, ale oni jsou někdy udělaní z něčeho jen proto, aby z něčeho udělaní byli.
Oni hodně zpívají o věcech, se kterými se mohou ztotožnit mladí Angličané. To je něco podobného jako s Blink v Kalifornii.
DeLonge: Blink zpívali o teenagerech víc než deset let. Nemyslím, že to je nějaký originální, Descendents to dělali před náma. Já jsem prostě skeptickej, když mi někdo řekne, že kapela X bude další bomba na scéně. Nejdřív musí něco ukázat.
Willard: A to jsme chtěli udělat i my na naší desce. Chtěli jsme všem ukázat, co umíme.
DeLonge: Fakt doufám, že se Arctic Monkeys dostanou daleko, protože vždycky rád vidím novou kapelu, které se daří, než takovou, která kopíruje to, co jsem dělal já posledních deset let.
Když posloucháš rádio, slyším děti Blink?
DeLonge: Jo. Ale taky nsjem žádnej blbec, abych říkal, ýe jsem je nějak ovlivnil. Je to prostě přirozená věc. My jsme byli první, kdo fakt mluvil k bílým děckám střední třídy, kteří měli rádi život, ale pár věcí se jim nelíbilo. My jsme jako první měli přihlouplé klipy. Ale teď to je celej průmysl, kterej produkuje tento typ světa. Je zajímaý, když se ohlídnu zpět.
Def Leppard - "Hanging on the Telephone" - Yeah! (2006)
DeLonge: Zní to jako The Replacements. Kdo to je? Def Leppard?
Kennedy: Jasně, ale měli by udělat další desku, novou, ne tuhle s coverama.
DeLonge: Podívej jak pózují na obalu, jako by to byla úplně nová věc. Ten bubeník zvedá dva prsty, to je cool.
Hrajete na zkouškách covery?
Já nevím, jak takový písničky hrát. Ryan mě pár dobrách teď naučil.
DeLonge: Já jsem hrál jen pár coverů od Descendents a Dinosaur Jr. A od Barry Manilowa v Box Car Racer.
Kennedy: Udělali jsme Mandy. Ten byl dobrej, myslím.
DeLonge: Tu písničku jsem milovat. Myslím, že to je jedna z nejkrásnějších melodií, co kdy někdo napsal.
Green Day -- "American Idiot" - American Idiot (2004)
Všichni: Green Day!
Green Day píšou úspěšné politické popové písničky. Souhlasíte s nimi?
DeLonge: Já to album ani neslyšel. Jen to, co bylo v rádiu. Ale líbí se mi, že to lidi tolik dostalo. Ale Angels and Airwaves je další rozšíření toho, co jsem dělal na poslední desce Blink, kde jsme byli hodně ovlivnění Pink Floyd a podobným typem hudby. Úspěch Green Day mě inspiruje, ale jejich hudba se mě tolik nedotýká. Není to úplně můj styl.
Buzzcocks -- "Ever Fallen in Love?" Love Bites (1978)
Kennedy: Alkaline Trio! (směje se). Tohle je starej dobrej punk-rock. Už jsem to slyšel. Zní to jako Buzzcocks...
DeLonge: Měl jsem rád jenom pár starých punk-rockových kapel. První písničku, kterou jsem zkusil zahrát byla od The Descendents. Moje hraní na kytaru pramení z nich.
Kennedy: Naučil jsem se zahrát Hope. Ta zněla jako od Descendents a byla dost lehká.
Willard: Moje to byla Seeing Red od Minor Threat. Ale u bicích to je něco jinýho. Jsou lehký.
Sinn: První punk-rocková písnička, kterou jsem se naučil, byla Lexicon Devil od The Germs. Byla to prostě jednoduchá písnička.
Co pro vás bylo důležitější? Zlost nebo chytlavost?
DeLonge: Nikdy jsem neměl rád naštvanou hudbu, která je, podle mě, produktem Kalifornie. Hledal jsem melodické cítění. O to mi především šlo. The Descendents uměli napsou skvělej song. Kdyby jejich desky vyšly dnes, měly by hodně co říct.
U2 -- "The Unforgettable Fire" - The Unforgettable Fire (1984)
DeLonge: Myslím, že Unforgettable Fire byla moje první deska U2. Where the Streets Have No Name a With Or Without You jsou ty nejlepší písničky vůbec. Není tajemstvím, že jsem touto kapelou fascinován. Každá kapela, která má tolik skvělých písniček jako oni a další a další pořád píšou, je inspirující.
Kennedy: Tehdy jsem byl na střední a nic z jejich hudby mi nedávalo smysl.
Proč ne?
Kennedy: Tehdy jsem dělal úplně jinou hudbu. Poslouchal jsem kapely jako Mistifs, Uniform Choice, Insted, Minor Threat a spoustu hc z New Yorku. Hledal jsem sám sebe a tyto kapely mě uspokojovaly.
DeLonge: Myslím, že i U2 trvalo nějakou dobu, než našli sami sebe. U2 nejsou jediná kapela s vnitřní energií. I v Angels and Airwaves je hodně myšlenek, ale lišíme se tím, že my zníme tak, jak bude rock'n'roll znít v budoucnosti.
Arctic Monkeys -- "Fake Tales of San Francisco" - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not (2006)
DeLonge: Zní to jako Franz Ferdinand.
Kennedy: Jo, to jsou Arctic Monkeys.
Nejste fanoušky?
Kennedy: Nic o nich nevím. Jen to, že se o nich hodně mluví.
DeLonge: David to pospal dobře. Anglie je úžasná země, jedna z nejlepších na světě, ale oni jsou někdy udělaní z něčeho jen proto, aby z něčeho udělaní byli.
Oni hodně zpívají o věcech, se kterými se mohou ztotožnit mladí Angličané. To je něco podobného jako s Blink v Kalifornii.
DeLonge: Blink zpívali o teenagerech víc než deset let. Nemyslím, že to je nějaký originální, Descendents to dělali před náma. Já jsem prostě skeptickej, když mi někdo řekne, že kapela X bude další bomba na scéně. Nejdřív musí něco ukázat.
Willard: A to jsme chtěli udělat i my na naší desce. Chtěli jsme všem ukázat, co umíme.
DeLonge: Fakt doufám, že se Arctic Monkeys dostanou daleko, protože vždycky rád vidím novou kapelu, které se daří, než takovou, která kopíruje to, co jsem dělal já posledních deset let.
Když posloucháš rádio, slyším děti Blink?
DeLonge: Jo. Ale taky nsjem žádnej blbec, abych říkal, ýe jsem je nějak ovlivnil. Je to prostě přirozená věc. My jsme byli první, kdo fakt mluvil k bílým děckám střední třídy, kteří měli rádi život, ale pár věcí se jim nelíbilo. My jsme jako první měli přihlouplé klipy. Ale teď to je celej průmysl, kterej produkuje tento typ světa. Je zajímaý, když se ohlídnu zpět.
Def Leppard - "Hanging on the Telephone" - Yeah! (2006)
DeLonge: Zní to jako The Replacements. Kdo to je? Def Leppard?
Kennedy: Jasně, ale měli by udělat další desku, novou, ne tuhle s coverama.
DeLonge: Podívej jak pózují na obalu, jako by to byla úplně nová věc. Ten bubeník zvedá dva prsty, to je cool.
Hrajete na zkouškách covery?
Já nevím, jak takový písničky hrát. Ryan mě pár dobrách teď naučil.
DeLonge: Já jsem hrál jen pár coverů od Descendents a Dinosaur Jr. A od Barry Manilowa v Box Car Racer.
Kennedy: Udělali jsme Mandy. Ten byl dobrej, myslím.
DeLonge: Tu písničku jsem milovat. Myslím, že to je jedna z nejkrásnějších melodií, co kdy někdo napsal.
Green Day -- "American Idiot" - American Idiot (2004)
Všichni: Green Day!
Green Day píšou úspěšné politické popové písničky. Souhlasíte s nimi?
DeLonge: Já to album ani neslyšel. Jen to, co bylo v rádiu. Ale líbí se mi, že to lidi tolik dostalo. Ale Angels and Airwaves je další rozšíření toho, co jsem dělal na poslední desce Blink, kde jsme byli hodně ovlivnění Pink Floyd a podobným typem hudby. Úspěch Green Day mě inspiruje, ale jejich hudba se mě tolik nedotýká. Není to úplně můj styl.
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář