Microsoft a volby v Rusku
Co má společného volba ruského prezidenta a
Microsoft? Na první pohled nic, ale
principielně mnoho. Začnu postupně, tím budete moci pozorovat sled mých úvah, které
vedly až k tomuto článku.
V sobotu jsem byl v práci a
odpoledne jsem měl napsat zápis o tom jak to probíhalo. Zápis měl být poslán do
soboty do večera. Jako drak jsem psal
report, oči se mi u toho zavíraly, mozek otupoval, ale nakonec jsem vyhrál a report
napsal. S velkou úlevou jsem jej uložil do mailu a klikl na „odeslat“. „Váš
mail byl úspěšně odeslán“-se slastným pocitem vítězství nad sebou samým jsem
šel konečně odpočívat-žehlitL. V pondělí mi volala má nadřízená, že mail sice došel, ale
že nejde otevřít!!! Sakra. Po chvíli mi došlo, že mám MS office 2007, ty
ukládají soubory s příponou *.docx, starší verze ofisů neumějí tento
soubor otevřít. Přemýšlel jsem nad tím, jaký je to dobrý prodejní tah. Do
nových počítačů jsou instalováni MSO 2007, to znamená, že časem se dospěje do
stavu, kdy majitelé starších ofisů budou muset chtě, nechtě přejít na nové verze
, budou-li chtít zůstat v „ofisovém“ kontaktu s high-endovými
kolegy. Jak si musí být společnost
vědoma svého dominantního postavení na trhu, aby si mohla takovýto krok
dovolit. Zatímco ostatní firmy se snaží své produkty co nejvíce propojovat a
kopatibilňit, Microsoft NE. Jen ať si lidi říkají co chtějí, stejně nakonec
udělají to co chceme my - koupí nové MSO!!!
Jak to ale souvisí s Ruskem? Docela
úzce. Včera byl „zvolen“ nový ruský prezident. Na místo kultivovaného plukovníka
tajné služby- tatíčka Putina nastoupil starý neznámý Dmitry Medvedev Opoziční
kandidáti k volbám připuštěni nebyli. Putin si prostě udělal volby tak jak chtěl, navrhnul si kandidáta, který
bude jeho nástupcem a víceméně jej dosadil do funkce. Západním politikům se to
nelíbilo, ale v zájmu zachování dobrých vztahů mlčeli a navíc servilně
zasílali Medvedvovi své blahopřání. Tady je ta paralela s Microsoftem. Ani
jeden z účastníků naší pohádky si nebere servítky a nedívá se na názor
svého okolí. Machiavellismus v praxi-účel světí prostředky. Ať si kdo říká
co chce, stejně si to uděláme po svém, ostatní se přizpůsobí. Pokud má někdo v rukou
moc, neptá se ostatních, neradí se, ale diktuje si podmínky. Takže s Ruskem a Microsoftem na věčné
časy…
Komentáře
Přehled komentářů
Myslim, ze nazory byly vymeneny. A zbrane mohou byt slozeny.
"Kazdy nazor je dobry"
"Snad padli mrtvi poslouzi lepsim zitrkum"
DIKY BILLE PUTINE...
(Standa, 11. 3. 2008 10:59)
DIKY BILLE PUTINE...
Předem děkuju za příspěvky. I když zrovna nejsou moc pozitivni a pochvalný, tak to je přesně to, co jsem chtěl. Aby tyhle stranky sloužily jako místo, kde se diskutuje, pře a hlavně přemýšlí.
Reakce:
Uznavám, že jsem se tu a tam dopustil drobné nepřesnosti! Jsem si ale jist, že ony nepřesnosti nejsou žádným způsobem matoucí nebo tendenční. Na základní myšlence se nic nemění ať je Putin podplukovník,plukovník, nebo třeba čáryfuk, rákosníček a dokonce i krteček. To je jako s tou bájnou havlovou větou, že občas "duch zákovna je nadsazen nad literu".
Ukazali jsme tady skvělý případ toho, jak se "informace ztácí v informačním šumu". Proto bych rád ještě jednou uvedl hlavní myšlenku tohoto článku. Bude přetransponována do intelektuálně nejhrubší možné formy (v žádném případě si to neber tak, že bych te pokládal za člověka intelektuálně hrubého-to proboha ne, naopak!), aby byla jasná.
POKUD MÁ NĚKDO V RUKOU TÉMĚŘ NEOMEZENOU MOC, MŮŽE SI DĚLAT CO CHCE A NEMUSÍ SE NIKOMU ZODPOVÍDAT.
Jinak je docela zajímavé, že (doposud) největší bitva se strhla o poměrně nezajímavý článek. Škoda, asi budu muset být více kontroverzní, to pak bude reakcí:-). Jenže v takovém případě bych vlastně uplácel čitatele kontroverzí, vyměňoval "kvalitu" za kvantitu a zvýšení sledovanosti těchto stánek. ----myšlenkový proces---->Ha, proč to vlastně dělám? Abych se mohl honosit návštěvností mých stránek, nebo abych se podělil o to co je ve mě? Odpověď je na bíledni...
standa
FAKTA nikoliv fakta
(Bill Putin, 10. 3. 2008 21:01)
Od zacatku:
-)"Pokud mi někdo neprimo vytyka populismus (spis nepochopena nadsazka), tak by nemel uvadet svuj "naoko zasvedceny" nazor vetou "ani jedna veta v clanku neni pravdiva", protoze to je samozrejme nesmysl."
- prosim o spravnou citaci! cosi Ti tam chybi
- precti si co pises v zavorce ve vete kterou tu cituji
1) a/ akutalizace se stahuji sami a nevyzaduji admin prava
b/ http://docx-converter.com/
2) http://docs.google.com/#
jinak i tato zalezitots je k pozastaveni. vyuzivas format .doc(x), ktery byl vyvinut a zaplacen firmou Microsoft, jeji prijmy tvori prodej aplikaci, jez umoznuji tvorbu dokumentu v tomto formatu vytvaret, proc by mel tedy nabidnout editacni sofware zadarmo? navic nikdo Te tento format ani Office pouzivat nenuti i kdyz je poziva tve okoli, viz odkazy vyse kde muzes i online editovat - to mi prijde jako velmi soldini politika od MS, nebo snad znas nejaky nastroj od Adobe na editaci PDF zdarma?
navic si dovolim pripomenout, ze clanek byl o nemoznosti otevrit docx v Wordu 2003, coz jsem poprel (aktualizace,web nastroje,...)
3) ano je to demagogie z tve strany, precti si neco o formatech, ktere jsi vyjmenoval (ve zkratce: jedna se o obecny standart na zaklade dohody, nikoliv o komercni format)
4) diky hned za prvni odkaz (dopuruceni: zkus si najit co to je ten "Lieutenant-Colonel")
5) takze tvrdis ze "Opoziční kandidáti k volbám připuštěni nebyli." ? Tedy ze 3 = 0 ? To je mozna dobre, ze ses zdrzel komentare
jeste se vratim k bodu "-)"
z populismu Te nikdo nevini, pouze jsem se pozastavil nad tim, ze byt s nadsazkou psana uvaha, by mela stavet na jistych faktech a pravdach, coz jsem opakovane prokazal, ze nestoji
promin, ale ten vytvor nahore se Ti vazne nepovedl a zvlast zaporne to hodnotim v kontextu ostatnich clanku s jejimiz nazory, tez ne vzdy souhlasim, presto je velmi kladne hodnotim
"Uznat prohru je nekdy vic nez vitezstvi"
"Nesouhlasim s Vasim nazorem, ale budu se do krve byt o Vase pravo ho hlasat"
PS: anonymita nekdy diskusim prospiva
a tak me napadlo...
koho by asi lide volili, kdyby vhazovali do uren jen volebni programy bez hesel, jmen kadidatu a nazvu stran?
:)
reakce na BILLA putina
(Standa, 10. 3. 2008 0:13)
Dekuji za komentar, konecne se zacina diskutovat, to je ono....
Reakce:
Pokud mi někdo neprimo vytyka populismus (spis nepochopena nadsazka), tak by nemel uvadet svuj "naoko zasvedceny" nazor vetou "ani jedna veta v clanku neni pravdiva", protoze to je samozrejme nesmysl. Ale poporade:
1) docx: pokud si chces otevrit docx nekde, kde nemaji MSO 2007, musis si stahnout asi 20 MB balicek od MS, pravdou je, ze je zdarma, ale pokud tak chces ucinit, nekde na pocitaci, kde nemas admin prava, tudis nejsi opravnovan nic ukladat, tak mas proste smulu, protoze ten podpurnej programek neotevres a muzes se treba stavet na hlavu.
2)Word Viewer: pekna vec, ale nic pomoci neho neupravis, pouze prohlizec, takze s tim moc prace neudelas
3) OO a docx: nerekl bych, ze ho OO vyuziva, spise nabizi svym uzivatelum s timto formatem pracovat, tim tak zvysuje svoji uzivatelskou hodnotu. OO je free, tudis na tom nevidim nic spatneho. To je jako kdybys rekl, ze PHOTOSHOP vyuziva nelegalne TIF, GIF, JPEG apod. to je trochu demagogie
4) Putin a KGB: To, jestli je putin plukovnik, nebo podplukovnik je asi dost tezke odpovedet, tady ti posilam odkazy, kde se o nem mluvi jako o plukovnikovi. Samozrejme ze jsem se dival, jakou ma hodnost, kdyz jsem dany clanek psal, nejsem lehkovaznym strelcem.
www.watchdog.cz/?show=000000-000004-000002-000003&lang=3 - 40k -
zvedavec.org/vezkratce.php?stranka=49&vyber=vse
www.rozhlas.cz/cro6/internet/_zprava/106270
www.reflex.cz/Clanek19482.html
na druhou stranu se najdou i odkazy, kde je titulovan podplukovnikem. Pokud to chces znat presne, posli zadost do KGB...
5) pripusteni kandidatu snad nabudu ani komentovat...
PS: Priste se prosim podepis, rad bych vedel s kym mam tu cest
fakta
(Bill Putin, 9. 3. 2008 18:51)
kde zacit? bohuzel snad, ani jedna veta v clanku neni pravdiva, zvlast ty na kterych se snazi stavet.
takze predevsim:
1/ format *.docx LZE OTEVRIT i v drivejsich verzich Wordu, staci si do googlu zadat "docx in word 2003" a kliknout na prvni odkaz (http://www.google.cz/search?q=docx+in+word+2003&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:cs:official&client=firefox-a)
a ihned je dotycny presmerovan na stranky Microsoftu http://office.microsoft.com/cs-cz/word/HA100444731029.aspx
s priznacnym nadpisem "Otevření dokumentu aplikace Word 2007 v dřívější verzi aplikace Word"
navic pokud ma clovek legalni software a aktualizuje software (k cemuz se zavazuje v licencni smlouve, respektive plni zakladni bezpecnostni pravidla s nimiz je seznamen pri prvnim spusteni aplikace), tak se mu potrebny compatibility pack nainstaluje sam;
2/ Tvrzeni "...to znamená, že časem se dospěje do stavu, kdy majitelé starších ofisů budou muset chtě, nechtě přejít na nové verze... " je krom vyse zmineho tez neopodstatneno tim, ze Microsoft sam primo nabizi aplikaci Word Viewer, ktera je naprosto zadarmo a kdokoliv si v ni muze wordovsky dokument prohlednout
zaroven bych rad zminil, ze MS necini zadne pravni kroky proti spolecnostem, ktere (neopravnene(?)) format .doc(x) vyuzivaji ve svych vlastnich aplikacich (napr. OpenOffice) a jez jsou plnohodnotnou BEZPLATNOU nahradou baliku MS OFFICE a pochopitelne zaroven konkurenci, paradox?
nepozastavoval bych se tedy nad chovanim Microsoftu, ale spise nad chovanim trhu, ktery si MS OFFICE vybral a nad chovanim EU a USA, ktera Microsoft stale tresta za uspech, vice viz http://www.novinky.cz/clanek/134144-microsoft-dostal-dalsi-pokutu-celkem-ma-zaplatit-1-7-miliardy-eur.html
zvlast vtipne to vyzniva v kontextu clanku "Jak se v Čechách (ne)přeje úspěch...", jenz je k nalazeni jen o par radek nize tady na https://hajstan.estranky.cz
3/ To ze Putin nebyl plukovnikem KGB, ale jen podplukovnikem prechazim s usmevem (http://www.washingtonpost.com/wp-srv/inatl/longterm/russiagov/putin.htm)
4/ "Opoziční kandidáti k volbám připuštěni nebyli." Co na to rict? Snad se aspon trochu informovat nez zacnu neco psat. Kandidati opozice byli hned tri. Byli jedini, kteri splnili podminky a ziskali pro svoji nominaci podpisy 2 milionu ruskych obcanu. co se tyce Garriho Kasparova, nejhlasitejsiho odpurce Putina, tak ten odstoupil z boje jiz drive protoze nebyl udajne schopen ani radne splnit vsechny "papirove" nalezitosti(oficialni agenturni zprava:"Jako důvod uvedl byrokratické překážky, které mu úřady nepřestávaly klást do cesty."), Nicmene protoze nebyl podporovan ani zadnou velkou stranou, ziskani dostatecneho mnozstvi podpisu se v jeho pripade zdalo udajne nerealne.
Nechci timto polemizovat ci ohajovat o Putinove Rusku, nicmene tyto vykriky do tmy me dojimaji :)
Tak snad by to chtelo mozna priste vic faktu :x Tacheci by z Tebe asi radost nemela ;)
Souhlas
(Bill Putin, 11. 3. 2008 21:27)