Jdi na obsah Jdi na menu

World of Warcraft: Wrath of the Lich King

25. 1. 2008

World of Warcraft: Wrath of the Lich King

World of Warcraft: Wrath of the Lich King


Jak jsme zmínili v anotaci, skutečně už celý rok pobíháme (resp. poletujeme) po Outlandu. První datadisk s podtitulem The Burning Crusade se opravdu povedl a sklidil ohromný úspěch. Zkrátka přesně takový, jaký bychom od datadisku na hru, kterou oficiálně hraje (resp. platí) nějakých 10 milionů lidí, čekali. Blizzard původně prohlašoval, že chce začít vydávat datadisky vždy po roce. To se nakonec nepovedlo dodržet, ale přesto už víme o tomto chystaném přídavku poměrně hodně informací. Konec prodlužování, nebudeme vás více napínat a hned se na ně pustíme.

 

 

Cestujeme na sever
Asi úplně nejočekávanější a zároveň nejzásadnější změnou bude nová země Northrend, v níž se všechno odehraje. Už samotný titulek tohoto odstavce napovídá, že se nachází na severu - vysoko nad starým známým Azerothem. A právě z něj se na nový kontinent dostaneme. Dopravu budou zajišťovat lodě vyplouvající z Kalimdoru i z Eastern Kingdoms. A protože nastoupit budete moci na dvou různých místech, tak i vstupní body v Northrendu budou dva. Co se jeho rozlohy týče, můžeme počítat se zhruba stejnou plochou jako Outland. Již první uvolněný trailer (který mimochodem můžete zhlédnout o několik odstavců níže) nám jasně předvedl, v jakém stylu bude země navržená. Největší část zaujmou nepochybně zasněžené pláně a celá krajina zahalená zmrzlým ledem a sněhem. Kromě ní bychom měli narazit ale i na různé tmavé lesy, vysoké hory, či hořící lesy (opět viz. trailer). Dvě úvodní lokace se jmenují Borean Tundra a Howling Fjord, následně se přesuneme například do země Zul'Drak a celé naše působení v případě PvE vyvrcholí v The Storm Peaks a Icecrown Glacier.

 

 

Dalaran
Že už jste tento název někde slyšeli? Samozřejmě! Dalaran je totiž ta obrovská kopule nacházející se na severu Hillsbrad Foothills, respektive spíše už v Alteracu. Proč se o něm tedy ve spojení s novým datadiskem Wrath of the Lich King bavíme? Inu, právě Dalaran se stane hlavním městem Northrendu. Celé kouzelnické společenství Kirin Tor se muselo sakramentsky snažit, aby vyvolalo dost účinné síly potřebné k jeho přesunu na severní kontinent. Hlavní město bude opět pouze jedno neutrální a potkají se v něm jak přívrženci Aliance, tak Hordy. Zkrátka stejně jako v případě Shattrathu.

 

 

Hrdinské povolání
Když se řekne datadisk, patrně každý by si představil, že musí přijít nové povolání. A také že ano. Nepůjde však o klasickou postavu, kterou byste si mohli hned z počátku zvolit a projít s ní celou hru. Jmenuje se Death Knight a zařadí se do nové skupiny tzv. hrdinských povolání. Když mluvíme v množném čísle, je patrné, že Blizzard do budoucna chystá další takové. Jak tedy získáme možnost za něj hrát? Princip se v mnohém podobá získávání epického flying mounta v Outlandu. Splníte nějakou rozsáhlou sérii questů, čímž se vám otevře možnost založení nové postavy právě s hrdinským povoláním. To může zabrat poměrně hodně času, na druhou stranu budete odměněni tím, že takto vytvořená postava začne rovnou na vyšší úrovni. Konkrétní číslo od tvůrců nepadlo, diskutuje se však o levelu 55-60. Ale zpět k samotnému Death Knightovi. Ten se svým zaměřením řadí někam mezi tanka a DPS (tedy postavu udělující damage), z čehož je asi jasné, že bude moci používat plate brnění. V tomto směru musíme podotknout nemožnost nosit štít. Kouzla nejsou stavěná na maně, rage, ani na energii, ale využívají runy, jimiž si můžete vylepšit zbraň. Fungují vcelku jednoduše - před bojem si zvolíte 6 konkrétních run (dělí se na Unholy, Blood a Frost), se kterými v následném boji můžete disponovat. Každá agilita Death Knighta totiž „spotřebovává" a vyžaduje specifické runy. Pokud ji jednou použijete, jednoduše si budete muset počkat na cooldown. Talenty se samozřejmě odvíjí právě od vylepšení run, respekive snížení cooldownu a talentové stromy jsou totožné s třemi druhy, jež jsme zmínili o několik řádek výše.

 

 

Levelování
Obrovská nová země by sama o sobě příliš zajímavá nebyla, kdyby se v ní neskrývalo mnoho questů a monster, za něž získáme zkušenosti. Po vydání Wrath of the Lich King se opět zvýší maximální úroveň, tentokrát ze 70. na 80. level. Současně s tím se zvýší i horní hranice skillu ve všech profesích. Opět můžeme zahodit pracně vybojovaný equip, stejně tak o drahé a vzácné recepty na craftění asi příliš zájem nebude. Inu, právě tento fakt je asi největší mínus každého nového datadisku a jak víme ze zkušeností u toho prvního, právě kvůli tomu mnozí hráči přestali hrát. Prostě když strávíte desítky (ehm. spíše stovky) hodin sháněním dobré výbavy a najednou vám k ničemu není, maličko to zamrzí. Možná i kapka slzy ukápne, když odkládáte svůj T5 set, abyste si na sebe vzali zelenou věc, která právě vypadla z obyčejného monstra. Tomu se však neubráníme, nedá se nic dělat. Sami tvůrci prohlásili, že právě běžné zelené věci z nového kontinentu budou lepší než T4 sety. Když jsme u samotného „nabývání" zkušeností, pojďme se podívat i na nové profese. Ty budou celkově dvě, přičemž Woodworking využijí jen Hunteři k výrobě vlastních šípů. Druhá se nazývá Inscription a zaujala nás o poznání více. Pro jednoduché představení si vezměte Enchanting, který bude aplikovaný na kouzla. To znamená, že pomocí Inscription lze permanentně vylepšit vlastnosti různých svých kouzel. Recepty se budou odlišovat svými vlastnostmi - fireballu například můžete zvýšit damage, healovacím kouzlům šanci na kritické uzdravení, jiným třeba snížit dobu potřebnou na vykouzlení, atp.

 

 

PvP
Určitých změn, i když ne nijak razantních, se dočkáme i v oblasti PvP. Hráči proti sobě budou moci bojovat ve speciálních venkovních zónách napříč Northrendem. Právě v nich by se měla objevit úplná novinka - dobývací stroje a budovy, jež půjde zničit. O samotných strojích příliš informací Blizzard nevypustil, patrně je ještě sami dolaďují, dovymýšlejí a přizpůsobují. V každém případě mohou zajímavých způsobem osvěžit PvP souboje, což rozhodně vítáme. Podle dostupných informací by se měly určité bojové stroje objevit i v chystaném titulu Warhammer Online, tak uvidíme jak se podaří jejich zapracování do světa World of Warcraft. My už jen pro přesnost dodáme, že budou použitelné skutečně jen v PvP zónách.

 

 

Instance
Dungeonů přinese i Wrath of the Lich King požehnaně. Celkově svým systémem budou podobné těm z Outlandu. Na jednom místě se bude opět nacházet několik různě obtížných instancí. Podrobněji představen byl například Utgarde Keep. Do jeho první části se podíváte záhy po 70 levelu, naopak zase jiná část je určena až pro 80. Každá instance by opět měla mít dva módy - normal a heroic. Další podobnost s dungeony z prvního datadisku spočívá v jejich velikost. Nejčastější budou opět ty klasické pro 5 hráčů a pak pro 10 a 25, žádné větší zde nenajdeme. Druhým podrobněji představeným je Nexus, jež se dělí rovnou na 3 samostatné segmenty. První z nich opět bude „lehký" - pro 5 lidí v podstatě hned po 70. úrovni. Ty zbývající dvě části již okusí jen hráči na 80. levelu. Kromě klasických instancí se těšíme i na nový přírůstek v Caverns of Time, v němž se posuneme časem do doby, kdy byl Stratholme plný démonů. Tvůrci se rozhodli, že postupně přesunou a upraví pro aktuální požadavky některé špičkové dungeony pro 60. úroveň. Důvod? Zkrátka jedná se o osvědčené klasiky a je škoda, že se nyní již vůbec nechodí a jsou v podstatě odepsané. Ten bude stavěný pro 25 lidí (jež je ve Wrath of the Lich King maximální hranice) na 80. úrovni.

 

 

Grafika
O vizuálním zpracování World of Warcraft snad nikdy nikdo netvrdil, že je dokonalé co se týká detailních textur nebo obrovského množství polygonů. Přesto ho milujeme díky osobitému a hodně povedenému stylu. V základu se pochopitelně nic razantního měnit nebude. Přesto podle zveřejněných obrázků a videí to vypadá, že nový kontinent se dočká o poznání hezčí a detailnější grafiky. Celé hořící lesy, padající vločky sněhu a obrovské hory, právě to jsou asi největší lákadla v tomto směru.

 

 

Další nové „maličkosti"
A jsme pomalu u konce dnešního preview. Zmínili jsme již všechny podstatné zveřejněné informace. Kromě nich pro nás Blizzard připravuje pochopitelně i mnoho dalšího. Samozřejmě se dočkáme opět několika stovek nových úkolů, stejně tak jako předmětů a receptů. Pochopitelně změnami si projdou i vlastnosti jednotlivých charakterů, o nichž toho zatím příliš nevíme a tvůrci se je budou rozhodně snažit do poslední chvíle co nejvíc vyladit. Otazníky jsou i v jiných oblastech, například ohledně mountů. U Burning Crusade jsme se na „lítáky" hodně těšili, nyní o mountech mlčí. Rozhodně by tedy měli být použitelní i na novém severním kontinentu. Některé zdroje však uvádějí, že až od nějaké vyšší úrovně, abyste se zkrátka zpočátku hezky proběhali po zemi. A patrně i z toho důvodu, aby se natáhnul čas, který vám zabere „expení" na 80. úroveň (to by mimochodem mělo trvat podobně jako z 60. na 70.). Co takhle třeba zavedení možnosti létat na mountech i na starý kontinent Azeroth? To tvůrci prozatím odmítají - zaprvé by to znamenalo nutnost jeho kompletního předělání a zadruhé prý tvůrci chtějí, aby si všichni hráči užili atmosféru každé země. Další spíše kosmetickou novinkou se stane změna účesů vaší postavy. Takže pokud vaše postavička vypadá jako strašák, konečně ji budete moci upravit.

 

 

Těšíme se, moc
Pokud jste dočetli až sem, musí vám být jasné, že obsahu se opět dočkáme požehnaně. Rozšíření budou patrná ve všech směrech a u Wrath of the Lich King strávíte určitě minimálně stejně času jako v případě prvního datadisku. Nemá cenu se bavit o nějakých očekáváních - prostě pokud jste fanouškem World of Warcraft a sedíte u něj od rána do večera, stane se pro vás povinností. Na druhou stranu mohl by přilákat i nějaké „starší" hráče, kteří hráli dříve a z jakéhokoli důvodu se hrou sekli. Naopak pokud hru už z principu odsuzujete a nenávidíte, nový datadisk na tom stejně nic nezmění. Na cestu do Northrendu bychom se měli vypravit v létě tohoto roku, kdy by hra podle aktuálních informací měla vyjít. My se rozhodně těšíme, ale přeci jen o něco méně než na nový MMORPG titul Warhammer Online.

 
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář