Jdi na obsah Jdi na menu
 


 

Obrazek

 

Pokud máte toulavé srdce, ve snech se proháníte po severoamerických silnicích, chodíte v koženém oblečení i k obvodnímu lékaři a ještě jste se v životě nepropracovali ke koupi motorky, vyrobila Yamaha motorku právě pro vás. Z množství konkurenčních strojů dává jasné znamení svojí nepřehlédnutelností právě Yamaha XVS 650 DragStar. A prosadit se ve třídě nízkoobjemových chopperů není vůbec jednoduchá záležitost.

 

Ve třídě chopperů do 650ccm je nabídka opravdu široká. Všichni významnější výrobci mají tuto třídu poměrně dobře zastoupenou a každý se snaží dotlačit svého nejmenšího cruisera do popředí žebříčků prodeje. Zákazníci, které tvoří převážně mladí mužové či ženy v černé kůži, mají díky tomu pestrou nabídku a můžou si tak vybrat motorku přesně podle svého gusta. XVS 650 má všechny prvky čistokrevného choppera. Trubkový rám, dvouválcový motor do V, integrovaný tachometr na nádrži, spoustu chromu, tvary lahodící oku bikera a spoustu dalších prvků, které neodmyslitelně patří k tomuto typu stroje.

 

 

 

Trocha techniky:

Motocykl je vybaven dlouhým a nízkým rámem s mimořádně funkčními závěsy, které vzadu imitují nekompromisní styl hard-top. XVS650 Drag Star zkrátka vypadá stejně stylově jako větší modely Star. Nízké sedlo, zvednutá řídítka a dopředu posunuté stupačky zajišťují pohodlný posez při jízdě. Bohužel jsou všechny chromové části pouze plastovou imitací. Je ale nutno přiznat, že i konkurenční stroje této třídy používají plast místo drahé a těžké oceli. Za opravdu vydařenou záležitost lze považovat krásné, čisté linie motocyklu. Co se pohonné jednotky týče, nabízí Drag Star přiměřeně silný dvouválcový vzduchem chlazený motor do V o objemu 649 ccm. Ten dosahuje slušného točivého momentu a výkonu 51 Nm a 29 kW (39,4 K). Motor plynule reaguje na vaše požadavky a nenechá se, jak se na cruiser sluší, zaskočit v žádném režimu otáček. Samozřejmě obsah motoru určuje i jeho limity a vrchol točivého momentu není tak nízko, jak by bylo ideální. Přesto ho ale lze považovat za skutečně spolehlivé a náležitě dunící srdce celého stroje. Elegantní výfukový systém vyúsťující do dvou nad sebou umístěných chromových koncovek výfuků produkuje přesně tu míru charakteristického zvuku, která je požadována a zároveň také evropskými normami povolena.

Cesta z města:

Jízdní vlastnosti jsou vcelku uspokojivé a to nelze říci vždy o každé motorce této třídy. Když se navíc přidá líbivý vzhled, spolehlivý motor nenáročný na údržbu a sekundární převod v podobě kloubového hřídele, nejedno srdce nadšencovo zaplesá. Co se vzhledu týče, jde XVS cestou nejmodernějších trendů a jeho vzhled je inspirován americkým dragbike stylem. Daleko za sebou potom zanechává starší motocykly s barokním vzhledem plným chromovaných cingrlátek, nevkusných orlic, popřípadě jaguárů, které na motorce nemají žádný účel a vzhled vyloženě kazí. Jízdní vlastnosti jako takové samozřejmě nejsou ideální. To je ale dáno celkovým stylem stroje, který příliš ostrému jízdnímu stylu nenahrává. Daleko do předu položené přední vidlice a tím daný velký rozvor, nohy vpředu a posez velmi nízko, tak za tyhle parádičky platí všechny choppery daň v podobě poněkud horších jízdních vlastností. To je však věc všeobecně známá, zarytým chopperystům nevadí a tak nemá příliš cenu rozebírat, jak se stroj chová v extrémních situacích. Důležité je, že Dragstar zvládá naprosto perfektně to, k čemu byl stvořen. Tj. k poklidné jízdě krajinou, kdy vám do vlasů fouká teplý vítr a vy si můžete vychutnávat slastné okamžiky v sedle japonského krasavce. Nicméně se přesto pokusím charakterizovat chování XVS jak to bude nejlépe možné. Posez je klasickou chopperovou ódou na radost, řídítka jsou přiměřeně dlouhá a stupačky tak akorát vpředu. Pro vyšší postavy je sice XVS 650 trochu malá, ale pro dlouhány jsou připraveny v nabídce všemožných výrobců větší a silnější stroje. Tachometr s kontrolkami je vkusně zasazen do nádrže a je dokonale přehledný. Klíček vkládáte, jak je u cruiserů zvykem, z boku pod sedlem. Spolujezdec nemá příliš komfortu, to však správného drsňáka pramálo zajímá. Důležitou věcí jsou brzdy. V tomto případě je vpředu jeden kotouč a vzadu buben. Zadní brzda je na motorce stejně spíš do páru, takže drtivou většinu práce musí zastat kotouč přední. V tomto případě brzdí skvěle. Brzdná síla jde perfektně dávkovat a na prudké zpomalení vám stačí lehce dva prsty. Na opačné straně bojové fronty, kde od počátku věků soupeří akcelerace s decelerací, je v plné zbroji připraven motor. Všechny dvouválce do V mají v rodné listě poznámku: "táhne odspoda." Nejinak je tomu i v tomto případě. Motor táhne perfektně odspoda a je radost mu dávat pravou rukou povely. Nemá samozřejmě tolik síly jako jeho silnější bratři, ale to je dáno jen a jen obsahem motoru.

Závěr:

Tahle krásná mašina je přeci jen pro náročnější motorkáře trochu slabým koněm. XVS je šestpade a ta bývá určena především pro začínající motorkáře, nebo pro dámy na dvou kolech. Pokud patříte mezi jedny, nebo druhé a vaše srdce vás táhne k tomuhle stylu motorek, máte o čem přemýšlet

 

YAMAHA XVS 650

Motor: vzduchem chlazený vidlicový čtyřtaktní dvouválec do "V" s 4 ventily SOHC,
vrtání x zdvih 81 x 63 mm zdvihový objem 649 ccm, kompresní poměr 11 : 1, největší výkon 29 kW (39,4k) při 6.500 1/min, největší točivý moment 50,9 N.m při 3.000 1/min, počítačem řízené tranzistorové zapalování, elektrický startér

Přenos síly: Převodovka pětistupňová, spojka v olejové lázni, sekundární převod kloubovým hřídelem

Podvozek: Rám z ocelových trubek, přední odpružení teleskopickou vidlicí, vzadu kyvná vidlice s jedním tlumičem, přední brzda jednokotoučová čtyřpístková, zadní brzda bubnová 

Rozměry: Výška sedla 695mm, světlá výška 145 mm, rozvor 1610mm, vnější rozměry dך×v: 2340 × 880 × 1065 mm, suchá hmotnost 225 kg, objem palivové nádrže 16l, průměrná spotřeba paliva v testu 5,8l (na 100 km), maximální rychlost 153 km/h .

-----------------------------------------

 

 

Náhledy fotografií ze složky Yamaha DragStar 650