ŠKODA OCTAVIA
1. 2. 2008
Nová ŠkodaOctavia si odbyla premiéru na mezinárodním autosalonu v Ženevě. Bylo zachováno velmi úspěšného konceptu první generace - za stejné peníze nabídnout v nižší střední třídě pořádný "kus auta" víc než konkurence a díky tomu ji překonat nabídkou užitné hodnoty. Samozřejmě byla použita nejnovější koncernová technika a moderní design. Revoluce se zde nekoná, ale na druhou stranu použít termín evoluce také není na místě. Nová Octavia se díky podvozku s rozvorem 2578 mm dokázala |
zbavit svého největšího stigmatu, a sice stísněného prostoru na zadních sedadlech. Octavia přitom i nadále zůstává v prostoru mezi nižší střední a střední třídou. Přídi nové octavie samozřejmě dominuje dnes již typická maska chladiče s vertikálním žebrováním v chromovaném rámečku. Kapota motoru je opět opatřena dvojicí středových prolisů, její okraje tentokrát vytvářejí písmeno "V". Zvětšené přední blatníky zdůrazňují robustnost, otvor pro zvednutí kapoty se ale zákonitě zmenšil. Mlhové svítilny v předním nárazníku mají překvapivě velkou plochu. Oba nárazníky jsou ve spodní části opatřeny díly z nelakovaného černého plastu, což je velmi praktické a zároveň to vůz opticky odlehčuje. Robustními boky karoserie nová "Octávka" podtrhuje výrazný zlom táhnoucí se po celé délce vozu. V souladu se současným trendem má nová octavia boční blikače integrované do zpětných zrcátek. Originálním prvkem designu boční části karoserie je také sloupek B (střední sloupek), který u bočních oken vytváří zaoblené spodní rohy. Zadní boční dveře mají kolem zadního podběhu podobné zaoblení, jako u Fabie. Elegantní linie mohutné splývavé zádě je téměř totožná s předchozím modelem. Koncové svítilny zasahují až do boků karoserie. Upoutá i jejich "noční design" - velkoplošné koncové svítilny zářící do tmy totiž vytváří plochu ve tvaru "C". Interiér nové Octavie je komfortnější, prostornější a působí také luxusnějším dojmem než u první generace. Nová přístrojová deska je mohutnější a je z velké části vyrobena z měkčeného plastu, který svým designem připomíná kůži. Ta je spolu s výplněmi dveří rozdělená lištami, které jsou u různých stupňů výbavy odlišné. Ke komfortní atmosféře přispívají i detaily - jako chromované kliky dveří s měkkou silikonovou výstelkou z vnitřní strany. Jednou z mnoha novinek v interiéru vozu je také nahrazení zajišťovacích kolíčků zámků dveří signalizační červenou blikající diodou ve dveřích řidiče. K uživatelskému komfortu přispívá množství promyšlených odkládacích prostorů: přihrádky v předních i zadních dveřích, držák velkých láhví (1 litr) v obou předních dveřích, rozměrná, osvětlená a klimatizovaná schránka v přístrojové desce před spolujezdcem, uzavíratelná schránka na přístrojové desce uprostřed, schránka vlevo pod volantem (pojme například dvě plechovky s nápoji), odkládací přihrádka ve středové konzole, nebo výklopná odkládací schránka pod sedadlem spolujezdce, přihrádky v plastovém obložení sedáků předních sedadel, kapsy na zadní straně předních sedadel. Vystupující stropní panel se samostatným osvětlením v zadní části vozu či sympatický Jumbo Box mezi předními sedadly, který zároveň přivádí temperovaný vzduch pro cestující vzadu. Odmlžování čelního skla má nyní na starosti lišta rozvádějící vzduch přes celou jeho šířku. Z ní rovněž proudí stovkami miniaturních otvorů vzduch do interiéru, takže větrání je zcela bezprůvanové. Čtyřramenný volant je opět standardně výškově i podélně nastavitelný. Rozmístění všech kontrolních i ovládacích prvků respektuje tradiční osvědčené schéma - vše je logické, přehledné a asnadno dosažitelné. Přístrojová deska je opět podsvícená příjemným zeleným odstínem, který minimalizuje únavu řidičových očí. Součásti výbavy Elegance je klimatizace Climatronic, alternativu představuje elektronicky řízená dvouzónová klimatizace Climatronic, která umožňuje nastavit různé teploty vzduchu pro pravou a levou polovinu vozu s rozdílem až 6°C. Již v základním provedení disponuje nová Octavia bohatou výbavou s mnoha prvky. V Classicu naleznete například čtyři airbagy (čelní i boční), protiblokovací systém ABS, centrální zamykání, třetí tříbodový pás na zadních sedadlech, výškově nastavitelnou sedačku řidiče, výškově i podélně nastavitelný volant, boční ukazatele směru integrované ve vnějších zpětných zrcátkách, účinné stěrače Aero s intervalovým spínačem, přípravu pro autorádio se čtyřmi reproduktory ve výplních předních dveří, vypínaní airbagu spolujezdce (pro případ montáže dětské sedačky na přední sedadlo) i dvoje úchyty ISOFIX pro dětskou sedačku na zadních sedadlech. S verzí Ambiente zcela samozřejmě získáváte všechny standardní prvky výbavy základního provedení Classic. Navíc se můžete těšit například na elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, palubní počítač na přístrojovém panelu, tónovaná skla, vnější zrcátka a kliky lakované v barvě karoserie, plastové ochranné lišty na bocích vozu, osvětlení interiéru i vzadu (se dvěma čtecími lampičkami vpředu), nebo na systém kontroly uzavření dveří, signalizovaný kontrolkou na přístrojovém panelu. Také pro Ambiente jsme připravili rozsáhlou nabídku mimořádných výbav a výbav na přání. Stačí si jen vybrat. Nejvyšší úroveň výbavy nové Octavie Vám nabízíme v provedení Elegance. V této skvěle vybavené verzi nechybí například dvouzónová klimatizace Climatic, elektricky ovládaná okna vpředu a vzadu s ochranou proti sevření a dětskou pojistkou, odkládací schránka Jumbo Box mezi předními sedadly s nastavitelnou loketní opěrkou, chlazeným vnitřním prostorem a výdechy pro přívod vzduchu k zadním sedadlům na zadní straně, mlhové světlomety, 15" kola Orion z lehké slitiny, dálkové ovládání centrálního zamykání se sklopným klíčkem, osvětlení nástupního prostoru integrované ve vnějších zpětných zrcátkách, loketní opěrka vzadu uprostřed s možností vytvoření průchozího otvoru ze zavazadlového prostoru, nebo příprava pro autorádio s osmi reproduktory, čtyřmi ve výplních předních dveří a čtyřmi v zadních dveřích. |
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář